Suomen paras mehuipapanimo!Ai perhana että nämä Tujun pönikät on hyvää tavaraa!
Suomen paras mehuipapanimo!Ai perhana että nämä Tujun pönikät on hyvää tavaraa!
Itellä vielä Mailisaurusta litra kaapissa. Hyvä loma ollut täällä päin taas!Ai perhana että nämä Tujun pönikät on hyvää tavaraa!
Kiitoksia vinkeistä! huikea määrä tuo 4500. Kironnut vain sitä noissa merkkauksissa, että tuli aloitettua aikanaan Pint Pleaseen lisäämään noita kun untappd olisi paljon helpompi. Tuntuu että joka neljännen oluen joutuu itse lisäämään tietokantaan. Vielä kun näiden välillä olisi joku fiksu siirtotapa muu kuin käsin naputtelu.Onnittelut 1k badgesta! Itsellä hieman vajaa 500 matkaa 5000 olueen. Tuolla tapahtumassa on helppo saada useampi kymmen uutta olutta per päivä. Vähän reilu 90 tais tulla viimeks kahtena päivänä.
Jos vielä ei ole lippua, niin kannattaa olla kärppänä paikalla sillon kun lipunmyynti aukeaa ja tehdä tili valmiiksi lipunmyyntipaikkaan kun sen tietoon saa. Ei kai se pakko ole, mutta ei varmaan haittaakaan ole. Piletilevi oli aiemmin myyntipaikka ja muistelen tehneeni tilin paniikissa sitten kun en kai onnistunut muuten ostamaan. Liput mennyt normaalina aikanakin parhaimmillaan tunneissa loppuun ja nyt on vaan kourallinen lippuja palannut myyntiin. Jos et lippuja saa, niin kannattaa fb-tapahtumasta katsella jos joku niitä myy.
Azvexia en olekaan maistanut. Tullut vähemmän tilailtua nyt oluita netistä ja ei Helsingin baareissa myöskään tullut käytyä kunnolla kuukausiin. To Ølin kuukausitilaus on päällä kyllä.Kiitoksia vinkeistä! huikea määrä tuo 4500. Kironnut vain sitä noissa merkkauksissa, että tuli aloitettua aikanaan Pint Pleaseen lisäämään noita kun untappd olisi paljon helpompi. Tuntuu että joka neljännen oluen joutuu itse lisäämään tietokantaan. Vielä kun näiden välillä olisi joku fiksu siirtotapa muu kuin käsin naputtelu.
Craft Beer Helsinki tapahtuman panimolista on ainakin tällä hetkellä vielä varsin heikko. Varsinkin Brittien saarilta kelpaisi useampi kuten esimerkiksi tässä par aikaa lasissa oleva Azvexin Seagull King. Heiltä on tullut nyt useampi maistettua ja on kyllä kova panimo. Toivottavasti saisivat ulkomailta muitakin kovia kuin Omnipollon. Tuosta panimosta muuten alkoikin tämä harrastus omalta osaltani ja piti tarkistaa montako heidän olutta olen maistanut, järkytyin hieman, että se osuus tuosta tuhannesta oluesta oli näinkin suuri, 110/1000. Onpahan ainakin tullut testattua ja todettua että on hyvä panimo. Omnipollos Kyrka pitäisi Tukholmassa käydä kyllä katsomassa.
SOPP | Tampere | 25.-28.5. |
CraftBeerOulu | Oulu | 3.-4.6. |
Olutsatama | Jyväskylä | 10.-11.6. |
CraftbeerHKI | Helsinki | 30.6.-2.7. |
Suomipop | Jyväskylä | 14.-16.7. |
SOPP | Helsinki | 26.-30.7. |
KBF | Kymijoki | 5.-6.8. |
SOPP | Turku | 11.-13.8. |
SOPP | Oulu | 25.-27.8. |
Joku kyseli saksalaistyyppisten pilssien perään. Tsekkaa seuraavat:
Sulku pils. (Suomen paras pils 2021)
Prykmestarin pils
Väki pils
Naputteluahan se on. Nimim. itse olen aikanaan ensin aloittanut oluiden listaamisen Olutoppaaseen, sen jälkeen täräytin joskus 2016 kaikki aiemmat Ratebeeriin ja sitten siitä taas Untappdiin joskus puolitoista vuotta sitten. Onhan noissa tekemistä moneksi päiväksi ja käsipelillä menee, mutta kyllä Untappd on tänä päivänä se ykkösappi. Itse lisään uudet juodut oluet aina livetilanteessa sinne, sitten hieman viiveellä tarkemmin kuvailtua Ratebeerin ja jos jaksaa/löytyy, niin edelleen myös Olutoppaaseen.Kiitoksia vinkeistä! huikea määrä tuo 4500. Kironnut vain sitä noissa merkkauksissa, että tuli aloitettua aikanaan Pint Pleaseen lisäämään noita kun untappd olisi paljon helpompi. Tuntuu että joka neljännen oluen joutuu itse lisäämään tietokantaan. Vielä kun näiden välillä olisi joku fiksu siirtotapa muu kuin käsin naputtelu.
Ehkä oon ainut, mutta hitto että alkaa tulla kaikenmaailman neipat ja nepat ja muut sakeat humalahässäkät korvista ulos. Joko 2022 olis lagereiden ja vehnien vuosi?
Lähinnä kiinnostaisi perinteiset sopivan rapeat ipat, mutta ei tahdo löytyä, vaan kaikki ovat jotain 9-pinnaisia tupla- ja triplahumaloituja mehuja. Joku reilun kuuden pinnan humalainen ja raikas ipa on edelleenkin helvetin hyvää.Ehkä oon ainut, mutta hitto että alkaa tulla kaikenmaailman neipat ja nepat ja muut sakeat humalahässäkät korvista ulos. Joko 2022 olis lagereiden ja vehnien vuosi?
Jos menee baariin ja siinä on hanassa tarjolla neljä ipaa, pari apaa, souri, yksitoista prosenttinen stout ja joku peruslaageri niin onhan se ärsyttävää niistä valitaEi kai niitä ole pakko juoda, jos ei tykkää?
Joo, liikaa valinnanvaraa. No putoaa siitä souri sentään pois. Ne on ihan kamalia.Jos menee baariin ja siinä on hanassa tarjolla neljä ipaa, pari apaa, souri, yksitoista prosenttinen stout ja joku peruslaageri niin onhan se ärsyttävää niistä valita
En tiedä, missäpäin käyt baarissa, mutta yleensä löytyy pari neipaa, pari souria, joku appelsiinilla ja inkiväärillä maustettu ipa ja muita mehukeittoja. Kun vain haluaisi sen rehellisen 6-7 pinnaisen ipan tai apan.Jos menee baariin ja siinä on hanassa tarjolla neljä ipaa, pari apaa, souri, yksitoista prosenttinen stout ja joku peruslaageri niin onhan se ärsyttävää niistä valita
En tiedä, missäpäin käyt baarissa, mutta yleensä löytyy pari neipaa, pari souria, joku appelsiinilla ja inkiväärillä maustettu ipa ja muita mehukeittoja. Kun vain haluaisi sen rehellisen 6-7 pinnaisen ipan tai apan.
Näillä näkymin kylläAi että! Tasan kuukauden päästä meikäläisen vuoden ekat olutfestarit on jo menossa kovaa vauhtia! Tampere SOPP siis... Onko joku palstalta tulossa pyörimään alueelle?
Sillä ei ole ikävä kyllä mitään tekemistä oikean NEIPAn kanssa. Etiketissä lukee, että samea, mutta on läpinäkyvämpi kuin lager. Kokeiles Alkosta löytää esimerkiksi Olarin panimon Runaway tai Salaman Neo-Elektro. Ne on ainakin lähempänä Neipaa, kuin tuo karhu. Olisipa tosi kiva kun joku suomalainen isompi panimo saisi aikaiseksi tehdä jonkun hyvän NEIPAn. Karhun, olvin jne. yritykset on ihan ok oluita, mutta ei neipoja.APA ja IPA tulleet tutuiksi viimevuosina. Tykännyt kovastikin, mutta NEIPA on jäänyt kokeilematta. Poikkesin lähikauppaan ja loman kunniaksi teki mieli ottaa pari olutta, niin mukaan tarttui Karhun NEIPA. Oikein positiivinen kokemus. Raikas ja mukava humalointi. En tiedä onko tuo miten hyvä esimerkki NEIPA:sta, mutta tulee jatkossakin poimittua mukaan tuota Karhua.
Elikkäs otetaan esimerkiksi tuo Treehouse brewingin oluet. Panimo sijaitsee Massachusettsissa (joo ei mennyt ulkomuistista tuo kaupungin kirjoittaminen) Yhdysvalloissa. 90min ajomatkan päässä Bostonista. Ja jopa Bostonilaiset sanoo, että noita oluita on todella vaikea löytää Bostonista. Pieni panimo, kova kysyntä, hankala saatavuus, eivät tuo eurooppaan. Yksi harrastelija kyseli etukäteen ennen kuin lähti jenkkeihin, että kiinnostaako ketään ja innokkaitahan löytyi. Kävi siellä ja toi mukanaan matkalaukussa muutamiä kymmeniä tölkkejä jotka sitten vaihtoi rahaa vastaan täällä päässä. Ei varmasti tehnyt yhtään voittoa noita tuomalla, mutta ainakin hyvän mielen sai monelle harrastajalle.@Tikiti
Avaapa tyhmälle, mitä on muulilta hankkiminen?