En tiedä, missäpäin käyt baarissa, mutta yleensä löytyy pari neipaa, pari souria, joku appelsiinilla ja inkiväärillä maustettu ipa ja muita mehukeittoja. Kun vain haluaisi sen rehellisen 6-7 pinnaisen ipan tai apan.
Olen vähän kanssasi samoilla linjoilla. Perinteinen West Coast IPA on jotenkin harvinaisuus tänä päivänä. Tosin mielestäni ne ovat kokeneet jonkinlaista uutta tulemista, ja tilanne ei ole enää ihan niin paha kuin muutama vuosi sitten. Totta on, että NEIPA ja sen variaatiot ovat syrjäyttäneet West Coastin. Mutta sitten asiassa on sekin puoli, että aika moni NEIPA on todellisuudessa jonkinlainen West Coastin ja New Englandin välimuoto. Eli hedelmäisyyttä on pirusti, mutta vastapainona on myös NEIPA:an alunperin kuulumatonta katkeroa.
Minua tuo ei hirveästi haittaa, koska pidän näistä NEIPA-puolen variaatioista, mutta kyllähän sellainen hyvin tehty 5-6 -prosenttinen West Coast IPA on aina toimiva ratkaisu.
Itse olen kuitenkin sellainen, että juon mielelläni montaa eri genreä. IPA, APA, NEIPA, Imperial Stout, Barley Wine, Bitter, Vehnä, Trappist, Saison ja Pils menevät hyvin. Ainoastaan sourit ja muut happamat jätän väliin. Ja monet jollain hedelmällä tai muulla mausteella maustetut myöskin.
Edit: Kännykkä ei juo tarpeeksi, kun ei ymmärrä olutsanastoa.