Tiedoksesi tiedän hyvinkin mistä puhun. Ala-arvoista palvelua voit saada vaan ja ainoastaan huonon myyjän takia. Tiedoksesi että pakettimyyjät ovat provisiopalkalla ja kauppa ei käy todellakaan itsestään, kuten sinä luulet. Jos olet yhtään perillä asioista, niin tiedät varmasti kuinka monta eri paketti valmistajaa Suomestakin löytyy. Vai tiedätkö? Kilpailu on todella kovaa ja raakaa etenkin nyt kun pientalojen uudisrakentaminen on romahtanut viime vuodesta.
Jos Mittavakoti on niin paljon parempi ja perinteisempi kuin Kastelli, niin minkäköhän takia se on nappikauppias Kastelliin verrattuna? Luulisi ihmisten ostava hinta/laatu suhteeltaan "parasta"? Mittavakodin markkinaosuus oli muuten viime vuonna n.1% ollen Suomen 22 myydyin talopaketti. Onpas suomalaiset tyhmiä, kun ostavat Suomen "parasta" talopakettia noin vähän, vaikka se on yhtä hyvä kuin ylkivoimainen markkinajohtaja Kastelli.
Omakotitaloja ei myydä neliöhinnoittain kuten monet (etenkin Helsinkiläiset) luulevat. Kokonaisuus erot ovat niin valtavia ettei talojen neliöhinnat ole vertailukelpoisia. Ja vastaus kysymykseesi, en ole montaa Mittavakotia myynyt, mutta Kastelli-taloja taas olen. Ja tiedoksesi myös, että muilla valmistajilla ei ole yhtä suuria katteita kuin Kastellilla joten ei ole esim. Mittavalla yhtä paljon tinkimisen varaa. Enempää en kanssasi asiata jaksa vääntää koska sinä et näytä tietävän asiasta tuon taivaallista.
Missään vaiheessa en ole sanonut minkään talofirman olevan Suomen paras/huonoin! Olen kritisoinut vain palvelun tasoa ja hintaa Kastellin kohdalla.
Kieltämättä huono palvelu riippuu hyvin pitkälti henkilöstä, jonka kanssa on milloinkin tekemisissä. Minulle sattui vastaan pari Kastellimyyjää, jotka olivat jotenkin ylimielisen oloisia. Lisäksi keskustelupalstoilta voi lukea Kastellin huonosta palvelusta ja puutteellisista toimituksista. Mutta, mutta, Kastelli toimittaa niin suuria määriä taloja, että sekaan mahtuu väkisinkin myös huonoja toimituksia. Harmi vaan jos sattuu omalle kohdalle!
Tiedän varsin hyvin, että Suomesta löytyy varsin monta talotoimittajaa. Tuli taannoin kuitenkin kyseltyä tarjouksia useammilta. Tiedän myöskin sen, että Mittava on erittäin pieni toimittaja, joka toimittaa n. 10 kertaa vähemmän taloja vuosittain kuin Kastelli. Mittavan tehtaan kapasiteettikaan ei käsittääkseni riittäisi suurempiin toimitusmääriin.
Ihmetystä edelleen vaan herättää se, että n. 130m2 talon rakentamiseen vaadittavien täysin vastaavien (suurin osa materiaaleista samoja tai kilpailevan merkin) materiaalien hinnassa on n. 10 000€ eroa. Oli tinkivaraa tai ei!
Pointtisi hieman vaan ihmetyttävät: suurin toimittaja(ok toisinaan, toisinaan taas ei), kovin kate(mitä vittua?), paras jälleenmyyntihinta(paskapuhetta, tätä ei muutenkaan mielestäni kannata miettiä mikäli rakentaa taloa asumista eikä myymistä varten)
Jokainen tehköön päätöksensä itse.
edit. tinkasin paketin hinnasta muistaakseni ~7%
edit2. olet varmasti myös vannoutunut Puustelli-tyyppi? Itse teetin kalusteet puusepällä ja hinnaksi tuli asennuksineen n. 50% Puustellin hinnasta!