Omakotitalorakennuttajia?

  • 29 598
  • 114

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
- talvella rakentaminen vaatii lisätaitoa koska rakentamisessa syntyy valtavasti kosteutta ja talvella se tiivistyy joka paikkaan. Keskeneräistä taloa on vaikeahko pitää lämpimänä ja kuivana. Rakentaisin nyt ehdottomasti kesäaikana.

Itsellä on kokemusta siitä et rakentaminen on aloitettu syksyllä ja saatu juuri ennen lumia pellit kattoon sekä laudat seiniin. Ainakaan tuolloin kosteuden kanssa ei ollut ongelmia. Kun panostaa kunnon lämmittimeen (9kw riittää normaaliin taloon) ja siihen et tuhlaa sähköä niin varmasti pysyy keskeneräinenkin talo lämpimänä oli pakkasta vaikka kuinka paljon ulkona. Myös laatta kuivaa nopeammin mitä parempi lämmitin. Riittää kun laittaa muovit ikkuna- ja oviaukkoihin ja eristää ne villalla ennen kuin ovet ja ikkunat tulevat. Tavarat pysyvät tarpeeksi kuivina pressun alla, kunhan ne vain nostaa hyvin maasta ilmaan. Mitään kipsilevyjä ei kannata kanssa tilailla kovin paljon etukäteen siihen pihamaalle odottelemaan. Ja jos jotain kastuu niin kantaa sisälle kuivamaan.

Tottakai kesällä kannattaa mieluummin rakentaa, kun eihän se herkkua ole niitä lumia kolailla ja muutenkin kylmässä värjötellä. Paljon valoisampaakin on. Itselle on kuitenkin jäänyt mielikuva et talvisin saa paremmin halvennusta rakennustarvikkeista ja ulkopuolista työvoimaakin on helpompi saada.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
1,5 vuotta on nyt asuttu Design-talojen pystyttämässä talossa. Budjetti piti helposti, kun rakennuttaja vastaa käytännössä kaikesta muusta paitsi tontin saattamisesta rakennuskuntoon. Talopaketin päälle laskimme 30000 muihin kuluihin ja se siis alitettiin.

Vuositarkastus tehtiin heinäkuussa ja silloiset huomautukset on kaikki kiltisti korjattu (eikä niitä montaa edes ollut).
 

rpeez

Jäsen
Kun panostaa kunnon lämmittimeen (9kw riittää normaaliin taloon) ja siihen et tuhlaa sähköä niin varmasti pysyy keskeneräinenkin talo lämpimänä oli pakkasta vaikka kuinka paljon ulkona. Myös laatta kuivaa nopeammin mitä parempi lämmitin. Riittää kun laittaa muovit ikkuna- ja oviaukkoihin ja eristää ne villalla ennen kuin ovet ja ikkunat tulevat. Tavarat pysyvät tarpeeksi kuivina pressun alla, kunhan ne vain nostaa hyvin maasta ilmaan. Mitään kipsilevyjä ei kannata kanssa tilailla kovin paljon etukäteen siihen pihamaalle odottelemaan. Ja jos jotain kastuu niin kantaa sisälle kuivamaan.

No tässähän jo onkin sitä extra tietotaitoa mitä tarkoitin talvirakentamisen vaativan. Juuri tuo laatan valu toi niin paljon kostetta että vesi virtasi meillä ulko-ovien sisäpintoja pitkin. Lämmitinkin taisi olla vain 6kW. Niin, ja unohdin mainita että meillä tuli lisäksi märkäruiskutetut selluvilla eristeet (ja kosteutta riitti taas), ja lopuksi vielä sisäkattokin ruiskutettiin pinnoitteella. Ilmanvaihtokone oli jo silloin päällä, ja vettä tippui sen saumoista lattialle ;-).
Olis pitänyt tajuta hommata lämmittimen lisäksi kosteudenpoistolaitteet.
Jos talomme olis ollut perinteinen muovihöyrysululla olisi varmaan home iskenyt. Nyt kuitenkin tuo märkäruiskutettu selluvilla oli kyllästetty boorilla, ja selluvilla kuivasi sitten kevään tullen.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Muuttovalmiit talot

Ollaan päädytty siihen, että rakennetaan avaimet käteen talo, koska ei vaan tietotaito riitä tuohon rakentamiseen ja sitten taas nuo Kastellin muuttovalmiit talot ovat erittäin kilpailukykyisiä hinnoiltaan jos haluaisi urakkana pystyttää talopaketin. Eikä kyllä innosta elementtitalot. Ehkä sitten olen vähän vanhakantainen, mutta oon kyllä nähnyt vierestä muutamia tapauksia esim. Vaajataloista, enkä ole vakuuttunut.

Onko täällä tietoisia, mitä muita "pitkän tavaran" valmistalorakennuttajia löytyy kuin Kastelli? Saisi vähän kilpailutettua noita eri firmoja.

Alihankinnalla paikanpäällä rakennettavat valmistalot:
- Kastelli
- Jukka talot
- ???

Toki kokemukset Kastellista on tervetulleita. Ja huom. Muuttovalmiista kodeista, ei talopaketeista.
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ollaan päädytty siihen, että rakennetaan avaimet käteen talo, koska ei vaan tietotaito riitä tuohon rakentamiseen ja sitten taas nuo Kastellin muuttovalmiit talot ovat erittäin kilpailukykyisiä hinnoiltaan jos haluaisi urakkana pystyttää talopaketin. Eikä kyllä innosta elementtitalot. Ehkä sitten olen vähän vanhakantainen, mutta oon kyllä nähnyt vierestä muutamia tapauksia esim. Vaajataloista, enkä ole vakuuttunut.

Onko täällä tietoisia, mitä muita "pitkän tavaran" valmistalorakennuttajia löytyy kuin Kastelli? Saisi vähän kilpailutettua noita eri firmoja.

Alihankinnalla paikanpäällä rakennettavat valmistalot:
- Kastelli
- Jukka talot
- ???

Toki kokemukset Kastellista on tervetulleita. Ja huom. Muuttovalmiista kodeista, ei talopaketeista.

Design-talot on ainakin pari vuotta sitten rakennettu paikan päällä. www.designtalo.fi
 

Veijari

Jäsen
Mielestäni tuollainen "pitkän tavaran" talopaketti on juurikin siinä tapauksessa perusteltua hankkia jolloin itseltä löytyy taitoa ja halua osallistua rakentamiseen, sillä tällöin voi jättää itselleen enemmän tekemistä. Mutta eipä se estä tekemästä tästäkin vaihtoehdosta avaimet käteen tyylistä tilausta.

Itse olen sitä mieltä, että tehtaan pöydillä kasatuissa elementeissä on vähemmän mahdollisuuksia tehdä sutta ja sekundaa kuin työmaalla precut- tai pitkästä tavarasta tehdessä.

Hae netistä sanoilla precut talot tms. niin löytyy lisää toimittajia.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Suosittelen katsomaan myös Mittavakodin malliston läpi, toimitus-sisällöltään ja laadultaan täysin vastaavia kuin Kastelli, mutta hinta on(tai ainakin oli vuonna 2006) huomattavasti edullisempi. Toki pystyttäjät pitää ehkä hommata itse, mutta eipä luulisi tällä hetkellä olevan kovin vaikea homma.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Suosittelen katsomaan myös Mittavakodin malliston läpi, toimitus-sisällöltään ja laadultaan täysin vastaavia kuin Kastelli, mutta hinta on(tai ainakin oli vuonna 2006) huomattavasti edullisempi. Toki pystyttäjät pitää ehkä hommata itse, mutta eipä luulisi tällä hetkellä olevan kovin vaikea homma.

Onhan se edullisempi jos ei osaa neuvotella. Kastelli on meinaa hinta/laatu suhteeltaan yksi parhaimmista, jos osaa neuvotella. Kastellilta saa helpohkosti tingittyä hinnasta pois, sekä työvaiheita ja materiaaleja kaupan päälle. Lisäksi Kastelli on kuitenkin Suomen suosituin ja tunnetuin talopakettivalmistaja. Jälleenmyynti arvokin on jotain aivan muuta kuin Mittavakodilla.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Deesingtalojen talot tehtiin vielä 2006 pitkästä tavarasta(minulla sellainen), mutta nykymallisto tehdään suurelementeistä. Ei noissa suurelementeissä muuta vikaa ole, kuin että nurkkien saaminen tiiviiksi vaatii aikamoista tarkkuutta, mita monilla kasausporukoilla ei välttämättä ole. (näin siis minulle kerrottu).
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Öööh, miten se pre-cut-talon jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa kuka sen "talopaketin" on tehnyt? Luulisin että isompi vaikutus on sisä- ja julkisivuhommat tehneellä firmalla/henkilöllä. Em. palvelut taitaa lähes jokainen "talotehdas" ostaa alihankintana ts. suoranaisesti ei asennustimpureita ole omilla palkkalistoilla.

En ole asiaan isommin perehtynyt mutta eikös Kastelli ole enemmänkin suunnittelutoimisto kuin talotehdas? Kamat sitten sahataan siellä mistä ollaan halvimmalla sopparit saatu?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan se edullisempi jos ei osaa neuvotella. Kastelli on meinaa hinta/laatu suhteeltaan yksi parhaimmista, jos osaa neuvotella. Kastellilta saa helpohkosti tingittyä hinnasta pois, sekä työvaiheita ja materiaaleja kaupan päälle. Lisäksi Kastelli on kuitenkin Suomen suosituin ja tunnetuin talopakettivalmistaja. Jälleenmyynti arvokin on jotain aivan muuta kuin Mittavakodilla.

Mikähän argumentti tuo suosituin ja tunnetuin talopakettivalmistaja oli? Juurikin tuon suuruden takia kyseiseltä lafkalta saa ala-arvoista palvelua, koska heillähän kauppa käy joka tapauksessa. Mitä sitä yksittäistä asiakasta/tulevaa asiakasta tyytyväisenä pitämään kun massat ostaa tunnettuuden takia joka tapauksessa. Ja tiedoksi vain, että kyllä kaikilta valmistajilta tinkivaraa löytyy.

Montako Mittavan tai Kastellin taloa olet myynyt? Mikä oli neliöhintaero? Tuleeko talosta arvokkaampi jos ostan puutavaran paikallisesta rautakaupasta vai suurkaupungin rautakaupasta? Onko Johanna Tukiainen kuumempi kuin kaikki naiset joita ei tunneta lehtien palstoilta? Eipä taida jamppa tietää mistä puhuu! Ovat tainneet Kastelli-myyjän kikat tehota aika hyvin.

Tiedoksesi vielä, että Kastelli on kopio Mittavan ja muiden vanhimpien precut-talotehtaiden tuotteesta.
 
Viimeksi muokattu:

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Nii ja Kastellin juuret essonbaarijuttujen perusteella johtavat lestadiolaisiin! (Rakennappa Suomessa talo johon ei tule kyseisiltä röyhkiöiltä mitään).
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Juurikin tuon suuruden takia kyseiseltä lafkalta saa ala-arvoista palvelua, koska heillähän kauppa käy joka tapauksessa. Mitä sitä yksittäistä asiakasta/tulevaa asiakasta tyytyväisenä pitämään kun massat ostaa tunnettuuden takia joka tapauksessa. Ja tiedoksi vain, että kyllä kaikilta valmistajilta tinkivaraa löytyy.

Montako Mittavan tai Kastellin taloa olet myynyt? Mikä oli neliöhintaero? Tuleeko talosta arvokkaampi jos ostan puutavaran paikallisesta rautakaupasta vai suurkaupungin rautakaupasta? Onko Johanna Tukiainen kuumempi kuin kaikki naiset joita ei tunneta lehtien palstoilta? Eipä taida jamppa tietää mistä puhuu! Ovat tainneet Kastelli-myyjän kikat tehota aika hyvin.

Tiedoksesi tiedän hyvinkin mistä puhun. Ala-arvoista palvelua voit saada vaan ja ainoastaan huonon myyjän takia. Tiedoksesi että pakettimyyjät ovat provisiopalkalla ja kauppa ei käy todellakaan itsestään, kuten sinä luulet. Jos olet yhtään perillä asioista, niin tiedät varmasti kuinka monta eri paketti valmistajaa Suomestakin löytyy. Vai tiedätkö? Kilpailu on todella kovaa ja raakaa etenkin nyt kun pientalojen uudisrakentaminen on romahtanut viime vuodesta.

Jos Mittavakoti on niin paljon parempi ja perinteisempi kuin Kastelli, niin minkäköhän takia se on nappikauppias Kastelliin verrattuna? Luulisi ihmisten ostava hinta/laatu suhteeltaan "parasta"? Mittavakodin markkinaosuus oli muuten viime vuonna n.1% ollen Suomen 22 myydyin talopaketti. Onpas suomalaiset tyhmiä, kun ostavat Suomen "parasta" talopakettia noin vähän, vaikka se on yhtä hyvä kuin ylkivoimainen markkinajohtaja Kastelli.

Omakotitaloja ei myydä neliöhinnoittain kuten monet (etenkin Helsinkiläiset) luulevat. Kokonaisuus erot ovat niin valtavia ettei talojen neliöhinnat ole vertailukelpoisia. Tiedoksesi, että muilla valmistajilla ei ole yhtä suuria katteita kuin Kastellilla joten ei ole esim. Mittavalla yhtä paljon tinkimisen varaa. Vai kuinka paljon sinä sait tingittyä Mittavakodistasi? Enempää en kanssasi asiata jaksa vääntää koska sinä et näytä tietävän asiasta tuon taivaallista.

Mutta hei, kun sinä omistat Mittavakodin niin onhan se nyt tietenkin paras kaikista, eikö niin?
 
Viimeksi muokattu:

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tiedoksesi tiedän hyvinkin mistä puhun. Ala-arvoista palvelua voit saada vaan ja ainoastaan huonon myyjän takia. Tiedoksesi että pakettimyyjät ovat provisiopalkalla ja kauppa ei käy todellakaan itsestään, kuten sinä luulet. Jos olet yhtään perillä asioista, niin tiedät varmasti kuinka monta eri paketti valmistajaa Suomestakin löytyy. Vai tiedätkö? Kilpailu on todella kovaa ja raakaa etenkin nyt kun pientalojen uudisrakentaminen on romahtanut viime vuodesta.

Jos Mittavakoti on niin paljon parempi ja perinteisempi kuin Kastelli, niin minkäköhän takia se on nappikauppias Kastelliin verrattuna? Luulisi ihmisten ostava hinta/laatu suhteeltaan "parasta"? Mittavakodin markkinaosuus oli muuten viime vuonna n.1% ollen Suomen 22 myydyin talopaketti. Onpas suomalaiset tyhmiä, kun ostavat Suomen "parasta" talopakettia noin vähän, vaikka se on yhtä hyvä kuin ylkivoimainen markkinajohtaja Kastelli.

Omakotitaloja ei myydä neliöhinnoittain kuten monet (etenkin Helsinkiläiset) luulevat. Kokonaisuus erot ovat niin valtavia ettei talojen neliöhinnat ole vertailukelpoisia. Ja vastaus kysymykseesi, en ole montaa Mittavakotia myynyt, mutta Kastelli-taloja taas olen. Ja tiedoksesi myös, että muilla valmistajilla ei ole yhtä suuria katteita kuin Kastellilla joten ei ole esim. Mittavalla yhtä paljon tinkimisen varaa. Enempää en kanssasi asiata jaksa vääntää koska sinä et näytä tietävän asiasta tuon taivaallista.

Missään vaiheessa en ole sanonut minkään talofirman olevan Suomen paras/huonoin! Olen kritisoinut vain palvelun tasoa ja hintaa Kastellin kohdalla.

Kieltämättä huono palvelu riippuu hyvin pitkälti henkilöstä, jonka kanssa on milloinkin tekemisissä. Minulle sattui vastaan pari Kastellimyyjää, jotka olivat jotenkin ylimielisen oloisia. Lisäksi keskustelupalstoilta voi lukea Kastellin huonosta palvelusta ja puutteellisista toimituksista. Mutta, mutta, Kastelli toimittaa niin suuria määriä taloja, että sekaan mahtuu väkisinkin myös huonoja toimituksia. Harmi vaan jos sattuu omalle kohdalle!

Tiedän varsin hyvin, että Suomesta löytyy varsin monta talotoimittajaa. Tuli taannoin kuitenkin kyseltyä tarjouksia useammilta. Tiedän myöskin sen, että Mittava on erittäin pieni toimittaja, joka toimittaa n. 10 kertaa vähemmän taloja vuosittain kuin Kastelli. Mittavan tehtaan kapasiteettikaan ei käsittääkseni riittäisi suurempiin toimitusmääriin.

Ihmetystä edelleen vaan herättää se, että n. 130m2 talon rakentamiseen vaadittavien täysin vastaavien (suurin osa materiaaleista samoja tai kilpailevan merkin) materiaalien hinnassa on n. 10 000€ eroa. Oli tinkivaraa tai ei!

Pointtisi hieman vaan ihmetyttävät: suurin toimittaja(ok toisinaan, toisinaan taas ei), kovin kate(mitä vittua?), paras jälleenmyyntihinta(paskapuhetta, tätä ei muutenkaan mielestäni kannata miettiä mikäli rakentaa taloa asumista eikä myymistä varten)

Jokainen tehköön päätöksensä itse.



edit. tinkasin paketin hinnasta muistaakseni ~7%

edit2. olet varmasti myös vannoutunut Puustelli-tyyppi? Itse teetin kalusteet puusepällä ja hinnaksi tuli asennuksineen n. 50% Puustellin hinnasta!
 
Viimeksi muokattu:

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Pointtisi hieman vaan ihmetyttävät: suurin toimittaja(ok toisinaan, toisinaan taas ei), kovin kate(mitä vittua?), paras jälleenmyyntihinta(paskapuhetta, tätä ei muutenkaan mielestäni kannata miettiä mikäli rakentaa taloa asumista eikä myymistä varten)

edit. tinkasin paketin hinnasta muistaakseni ~7%

edit2. olet varmasti myös vannoutunut Puustelli-tyyppi? Itse teetin kalusteet puusepällä ja hinnaksi tuli asennuksineen n. 50% Puustellin hinnasta!

Kastelli on suurin toimittaja, selvästi. Kysymyshän oli siitä että väitit Mittavakodin toimitussisällön ja laaduun vastaavan kastellia, ei pidä paikkaansa. Niissä on eroja, pieniä, mutta kun tarkastelee niin huomaa. Mittava olisi varmasti huomattavasti suositumpi jos eroa ei olisi, tämän sanoo jo järkikin. Hintoja ja toimitusisältöä kun vertaa huomaa Kastellin olevan jopa edullinen. Puhun siis tingitystä hinnasta.

Itse sain 18% hinnasta pois. Kun lasketaan mukaan suora vähennys, työvaiheet ja kylkiäiset. Itse tein myös hyvin laajat vertailut ja päädyin Kastelliin hinta/laatu suhteen vuoksi ja hyvän palvelun vuoksi. Neuvottelut Kastellin kanssa kesti yli 2 kk. Myyjä alkoi itse soittelemaan perään ja kyselemään kauppojen perään. Jokaisen keskustelumme (4 puhelin keskustelua ja 3 palaveria jos oikein muistan) yhteydessä sain jotakin hinnasta pois tai kylkiäisiä, koska kerroin suoraan muiden tarjoukset Kastellimyyjälle ja näytin toimitussisällöt sekä tarjoukset paperilla tiettyyn pisteeseen asti. Kovimalla katteella tarkoitan juuri sitä että Kastelli pystyy eniten laskemaan hintaansa.

Saman vertailutempun tein Omakoti myyjän kanssa ja hän joutui lopuksi nostamaan kätensä ilmaan kun ei saanut enää tehtaalta lupaa tulla enempää vastaan. Kastelli ja Omakoti oli minulla siis valintaa tehdessä loppusuoralla ja kysymyksessä oli aivan saman kokoinen talo samalla pohjalla. Kastelli oli 6.000€ lopuksi halvempi. Mikä on paljon.

En sanonut Kastellilla olevan paras jälleenmyyntiarvo vaan parempi kuin esim. Mittavakodilla. Tämä johtuu täysin siitä että jokainen tietää Kastellin ja yleisesti ottaen ihmiset pitää Kastellia laadukkaana kuten myös mainitsemaasi Puustellikeittiötä. Tästä syystä välittäjät myös usein mainitsevat jos talo on Kastellin, sama juttu Puustellissa.

Sitten vielä tämä Puustelli. En ole vannoutunut Puustellityyppi, mutta laskitko sen mitä Puuseppä otti kaapistojen asennuksesta. Puustellikaapit on helppo itse asentaa koska tulevat kasattuina. Sepän tekemä keittiö tulee tietysti kokonaisuudessaan halvemmaksi, sitä en kiellä. Ja minulla ei ole Puustelli keittiötä, ainakaan toistaiseksi.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Edelleen ihmettelen tuota "laatua". Tuleeko puut jostain Kastelli-dedicated-metsäpalstalta jossa kasvaa jotain superpuuta? Sahakin tekee vain kastelli-only laatua? Eiköhän ne samat rakennusmääräykset ohjaa niin kastellin kuin muidenkin talotehtaiden/yksittäisten suunnitelijoiden toimia. Toimitussisältöihin en ota kantaa koska niihin en ole joutunut koskaan perehtymään, rakennusmääräyskokoelmaankin vain pintapuolisesti.

Voi toki olla että puhumme erilaisesta "laadusta". Osa ihmisistä mieltää laaduksi koko toimitusketjun, tässä tapauksessa kaupan hieronnasta valmiiseen taloon. Itse otit esille jälleenmyyntiarvon joten mielestäni nyt "laadusta" puhuttaessa tuota ketjun alkupäätä on turha käsitellä. Talon kolmatta omistajaa tuskin kiinnostaa alkuperäinen toimitussisältö tahi törkeän kovat tinkimiset väljähtyneen kahvin kanssa.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Voi toki olla että puhumme erilaisesta "laadusta". Osa ihmisistä mieltää laaduksi koko toimitusketjun, tässä tapauksessa kaupan hieronnasta valmiiseen taloon. Itse otit esille jälleenmyyntiarvon joten mielestäni nyt "laadusta" puhuttaessa tuota ketjun alkupäätä on turha käsitellä. Talon kolmatta omistajaa tuskin kiinnostaa alkuperäinen toimitussisältö tahi törkeän kovat tinkimiset väljähtyneen kahvin kanssa.

Näköjään tosiaan puhumme. Laadulla tarkoitan kokonaisuutta. Toimitusketjua, pohjaratkaisua, julkisivuja, ulkomuotoa ja ulkonäköä. Monet elementtipaketit esim. ovat halvan näköisiä. Kastellia pidetään myös erittäin luotettavana.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Edelleenkään et pysty osoittamaan mitään yhtä kohtaa joka nostaisi varsinkin tuon jälleenmyyntiarvon muita pakettiratkaisuja korkeammaksi. Pysyn edelleenkin kannassani ettei koko toimitusketjun laadukkuudella ole paskankaan tekemistä jälleenmyyntiarvon kanssa vaan sillä valmiilla tönöllä. Saati sitten sillä tuliko kamat silloin 5 vuotta sitten ajoissa tontille vai ei - ei näy millään tavalla sille ostajaehdokkaalle.

Tästä asiasta on muuten turha tukkia tätä ketjua. Varmasti on hyvä ratkaisu joka kannattaa ottaa huomioon - normaalia lessulinjaa markkinoida jotain jälleenmyyntiarvoa josta kuitenkaan ei ole osoittaa mitään konkreettista.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En sanonut Kastellilla olevan paras jälleenmyyntiarvo vaan parempi kuin esim. Mittavakodilla. Tämä johtuu täysin siitä että jokainen tietää Kastellin ja yleisesti ottaen ihmiset pitää Kastellia laadukkaana kuten myös mainitsemaasi Puustellikeittiötä. Tästä syystä välittäjät myös usein mainitsevat jos talo on Kastellin, sama juttu Puustellissa.

Anna mun nyt kaikki kestää. Ihmiset varmasti pitävät Kastellia (sekä Puustellia) laadukkaana. Siis ne samat tyypit, jotka luulevat että Suomi on maailman nopein kansa ja Sm-liiga maailman toiseksi kovin kiekkoliiga. Eli just ne samat tyypit tietää ketkä ei tiedä mistään mitään.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Edelleenkään et pysty osoittamaan mitään yhtä kohtaa joka nostaisi varsinkin tuon jälleenmyyntiarvon muita pakettiratkaisuja korkeammaksi.

Yritetään vielä kerran. Kastelli on tunnettu ja hyvä maineinen tuote. Ihmiset arvostavat tuntemiaan asioita. Ihmiset pitävät jostain syystä Kastellia kalliina. Näin ollen he myös ajattelevat Kastelli talon rakennuskustannukset korkeammaksi kuin muissa taloissa pois lukien esim Jukka-talot. Kallis taas yhdistetään helposti laatuun. Lisäksi Kastelli talojen ulkonäkö on hyvin tasokas. Tästä syystä Kastelli taloista saadaan helposti parempia hintoja kuin taviksille tuntemattomista talotehtaiden taloista. En nyt pysty puhumaan koko Suomen puolesta, mutta ainakin Satakunnan puolesta ja tämä on tieto. Enkä usko muuallakaan Suomessa olevan ainakaan suuria eroja tässä asiassa.

Jos haluat tietää mistä tiedän näitä juttuja, niin laita privaa niin kerron, mutta en viitsi paljastaa kovin henkilökohtaisia juttuja tällä palstalla.
 

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Kastelli on tunnettu ja hyvä maineinen tuote.... ajattelevat Kastelli talon rakennuskustannukset korkeammaksi kuin muissa taloissa pois lukien esim Jukka-talot. Kallis taas yhdistetään helposti laatuun....

Loppuviimeksi ei sillä talopaketin valmistajalla ole mitään merkitystä, erot syntyvät siinä kun se kasataan. Ulkomuotoon silmä tottuu/kyllästyy ennemmin tai myöhemmin, mutta rakenteiden ja muiden osioiden toimivuus ratkaisee.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Loppuviimeksi ei sillä talopaketin valmistajalla ole mitään merkitystä, erot syntyvät siinä kun se kasataan. Ulkomuotoon silmä tottuu/kyllästyy ennemmin tai myöhemmin, mutta rakenteiden ja muiden osioiden toimivuus ratkaisee.

Pitää täysin paikkansa ja onneksi kaikilla onkin samat rakennusmääräykset. Jostakin syystä rakennetaan vieläkin paljon rakennuksia, mitkä ovat täynnä rakennusvirheitä. Vaikka nykyään jokainen rakennusvaihe tarkastetaan ammattilaisen toimesta. Minua henkilökohtaisesti kiinnostaa talossa eniten kuka sen on rakentanut ja miten on rakentanut. Kuvatut työvaiheet ovat kaikista vakuuttavimpia. Näin myö itse olen tehnyt, eli kuvannut rakennusvaiheet. Niinpä joskus jos taloni myyn, niin on näyttää ihan kuvina miten talo on tehty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös