Kovalchukin vääntynt jalka näyttää haittaavan, kun ei ilmestyny harjoituksiin.
Filmi oli!
- terveisin Antti Törmänen. :)
Kovalchukin vääntynt jalka näyttää haittaavan, kun ei ilmestyny harjoituksiin.
Itse veikkaan pelin olevan täysin eri näköistä, kuin Kanadaa vastaan. Suomi tulee välillä hallitsemaan ottelua ja saa pitkiä kulmapyörityksiä Venäjän alueella. Lisäksi yv-peliä varmasti nähdään puolin ja toisin.
Slovakia sai Venäjää vastaan hurjia paikkoja, oli läpiajon tynkää jne. Omasta mielestäni Suomi on huomattavasti Slovakiaa parempi joukkue, kaikilla osa-alueilla.
Luettelin kolme paikkaa, jotka kyllä eivät olleet vain "veto kohti maalia", vaan erittäin hyviä paikkoja. Itse asiassa näistä ensimmäinen, eli Immosen veto taisi mennä kokonaan ohi. Suomi loi Kanadaa vastaan 3-4 hyvää paikkaa + pari potentiaalista tilannetta, mm Granlundin heittämä ohjuri kohti Selänteen lapaa toisessa erässä.
Kaikki tämä on kuitenkin toissijaista, sillä Suomi tulee saamaan Venäjää vastaan kiekonriistoja ja ylivoimahyökkäyksiä.
Suomelle näistä isoista maista Venäjä sopii varmasti parhaiten, vastaavasti skaalan toisessa päässä on se kovasti työtä tekevä USA, jonka kanssa Suomi on lähes aina vaikeuksissa.
Minä olen yllättynyt, että sinä et tunnu luottavan Suomen mahdollisuuksiin. KAIKKI kuulemani asiantuntijat - heti tulee mieleen ainakin Jortikka, Suikkanen sekä Jatkoajan podcast-toimitus - ovat olleet sitä mieltä, että Venäjä on näistä isoista maista Suomelle ihannevastus. Perusteluja tuskin tarvitsee uudelleen tänne kirjata, eivätköhän kaikki ole selvillä, millä aseilla Suomi isompiaan kaataa.
Tämä ei tarkoita sitä, että Suomi olisi ennakkosuosikki, ei tietenkään.
Näen kuitenkin kisaisännän kannalta vakavaksi uhaksi sen, että Suomen tiivis joukkuepelaaminen päättää heidän kisansa keskiviikkona ja Venäjän taistelu kullasta päättyy täydelliseen farssiin.
http://hfboards.hockeysfuture.com/showthread.php?t=1602137&page=14
Tuon mukaan Venäjällä ollut hieman uusia ketjumuunnoksia harjoituksissa. Popov Malkinin kenttään ja Semin Anisimovin ja Kuleminin kanssa samaan kenttään. Lisäksi Radulov vissiin otettu ykkösylivoimasta pois ja Malkin tilalle.
...
Mä itse suhtaudun tähän pariin (oletettuun siis toistaiseksi), että saumat ovat fifty-fifty. Jos Venäjä pelaa kuten USAa vastaan, menevät he jatkoon, pelasi Suomi miten tahansa...
Tämän on NHL:ssä todettu monesti olevan paras ylivoima koko liigassa. Ja vaikka tässä ei olekkaan ketään maalin edessä maskimiehenä, se ei ole ongelma. Suurin osa vetopaikoista pelataan Oville ja Kovylle, jotka pääsevät vetämään suoraan syötöstä riittävän läheltä maalia. Ovechkinin vedon eteen ei todellakaan tarvita maskia, kunhan vain maalivahti on riittävän nopeassa poikittaisliikkeessä.
Kovaltshuk siis harjoituksista pois joten ketjut olivat:
Ovechkin-Malkin-Popov
Radulov-Datsyuk-Tikhonov
Kulemin-Anisimov-Semin
Nickhuskin-Teresenko-Tarasenko
Mitä oon katsonut Ovien ylivoimapelaamista, niin jätkä vaan seisoo paikallaan, ei liiku eikä edes hae kunnolla paikkaa. Sit kun saa kiekon, niin tuloksena on veto (yleensä ohi tai yli) tai mielikuvitukseton syöttö takaisin viivaan pakille. Ei ihme et ei YV oo toiminu, kun kiekkoa pelataan seisoville ukoille.Ovechkin on ollut täysin hyödytön ylivoimalla, kun hyökkäysalue on huomattavan paljon lyhyempi. NHL:ssä mies usein vaan venailee rauhassa siniviivan tuntumassa, mutta näissä kaukaloissa siniviiva on lähempänä vastustajan maalia ja näin ollen mies on lähempänä vastustajan pakkeja.
Minäkin näen Suomen mahikset fifty-fiftynä.
Siinä tapauksessa kannattaa varmaan pelata Suomea isoilla panoksilla...
Kukakohan Venäjällä aloittaa huomenna maalissa? Onko Varlamov naulattu ykköseksi?
Tarkoitan sitä, että Venäjä pelasi kuitenkin Jenkkejä vastaan hyvän matsin, ja USA on kuitenkin Kanadan tasoinen jengi. Siis peliä pelattiin enemmän USAn päädyssä kuin Venäjän. Siellä oli ylärimaa, tolppaa, hylättyä maalia ja muuta. Mitä Suomi sai aikaan Kanadaa vastaan? Yhden maalin, joka olisi voinut pomppia myös ohi tai veskarin suojuksiin, sillä maalintekijä oli kuitenkin perse maaliin päin.
Eli pitäkää nyt kuitenkin ne samppanjat jäissä vielä hetken aikaa, koska vaikka Venäjä veti heikosti Slovakiaa vastaan, eikä ole esiintynyt sillä tasolla, jota siltä voisi odottaa, ei peli mikään varma voitto Suomelle ole. Venäjällä on kuitenkin Norja-peli aikaa hakea kuvioita ja mahdollisesti kokeilla kokoonpanoja uusiksi.
Bobovski huomenna ja Suomea vastaan Varlamov?
..
Ja edelleenkin, itse pyrin nostamaan esiin sitä tapaa millä pelataan, Venäjällä varsinkin tasakentällisin hyökkääminen on ollut koko turnauksen ajan kaikkea muuta kuin organisoitua...
Kyl Norja nyt Venäjän voittaa.. Nojoo vähän rankempaa huumoria :)