Olympiakisat 2014: Suomi

  • 2 238 890
  • 6 559
Tila
Viestiketju on suljettu.

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Case Bergenheim

Tässä Panthersin peliä katsellessa ei voi kuin jälleen ihmetellä miten Suomella on varaa jättää Bergenheimin tasoinen äijä pois kisoista. Äijä pelaa todella hyvin koko ajan. No jospa se sinne vielä saatais muiluteltua.
 

SampoHoitaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä Panthersin peliä katsellessa ei voi kuin jälleen ihmetellä miten Suomella on varaa jättää Bergenheimin tasoinen äijä pois kisoista. Äijä pelaa todella hyvin koko ajan. No jospa se sinne vielä saatais muiluteltua.

Katson samaa peliä. Välillä Ducksien otteita seuranneena, päinvastaisen lausunnon voi tehdä Teemu Selänteestä. Ikä ottaa kaikki kiinni.
 

Atthe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Ja heti perään Teukka iskee sisään :D

Ei välttämättä kannata yhden pelin tai edes parin kuukauden takia vetää johtopääköksiä. Alkaahan sitä ymmärtämään että valmentaja haluaa ottaa luottohenkilöitä mukaan, ja näytöt pitemmältä ajalta. Toki, Bergenheim on mielestäni lähimpänä joukkuetta niistä jotka eivät tulleet valituksi, ja Selänne on yksi vähän kyseenalaisemmista pelaajista.
 

SampoHoitaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katso useammin niitä Ducksien pelejä niin mielipiteesi saattaisi muuttua hyvinkin nopeasti.

Sieltähän se värilasi-Steegil saapui haaskalle. Ei tarvinnut kuin vähän provoilla.

Olen lukenut argumenttisi koskien Selänteen tätä ja viime kautta. Koet, että vaikkei pisteitä olekaan syntynyt, on Selänne pelannut silti paremmin. Vingut myös Selänteen vähentyneestä YV-ajasta. Paska puhetta kaikki. Vähentyneelle peliajalle lienee selityskin?
 
Olen lukenut argumenttisi koskien Selänteen tätä ja viime kautta. Koet, että vaikkei pisteitä olekaan syntynyt, on Selänne pelannut silti paremmin. Vingut myös Selänteen vähentyneestä YV-ajasta. Paska puhetta kaikki. Vähentyneelle peliajalle lienee selityskin?

Ottamatta puolia kumpaakaan suuntaan, niin eikös tuo syy mitä tässä haet ole Bonino ?

Ei tarkoita sitä aina, että joku pelaa huonommin kun ennen. Voi joskus tarkoittaa sitä, että joku muu pelaa niin paljon paremmin...
 

SampoHoitaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tarkoita sitä aina, että joku pelaa huonommin kun ennen. Voi joskus tarkoittaa sitä, että joku muu pelaa niin paljon paremmin...

Asian voi esittää monella tavalla. Itse olen nähnyt Selänteen tuhlaavan useita avopaikkoja, paikkoja, joista mies tunnetusti on laittanut 100% varmuudella.

Selänteen valintaa olympiajoukkueeseen ei hyvällä tahdollakaan voi perustella tämän kauden näytöillä. On selvää, että asia on sovittu Erkan kanssa kaikessa hiljaisuudessa jo silloin kun ura NHL:än puolella jatkui. Olympiavuosihan oli syy uran jatkolle.
 
Asian voi esittää monella tavalla. Itse olen nähnyt Selänteen tuhlaavan useita avopaikkoja, paikkoja, joista mies tunnetusti on laittanut 100% varmuudella.

Selänteen valintaa olympiajoukkueeseen ei hyvällä tahdollakaan voi perustella tämän kauden näytöillä. On selvää, että asia on sovittu Erkan kanssa kaikessa hiljaisuudessa jo silloin kun ura NHL:än puolella jatkui. Olympiavuosihan oli syy uran jatkolle.

Minä kun aina kuvittelin, että syynä oli golffin hermoja raastava vaikeus ? :)

Eiköhän tuohon uran jatkolle ollut syynä myös Anaheimin tämän kauden mahdollisuudet mennä pitkälle.
 

SampoHoitaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä kun aina kuvittelin, että syynä oli golffin hermoja raastava vaikeus ? :)

Eiköhän tuohon uran jatkolle ollut syynä myös Anaheimin tämän kauden mahdollisuudet mennä pitkälle.

No rivien välistä kaikki voivat lukea mitä lystäävät. En kuitenkaan usko, että ura olisi jatkunut ilman olympiavuotta.

Selänne itse kommentoi asiaa näin YLE:n haastattelussa:

- Porkkana jatkamiselle on olympiakisat ja tammikuun ulkoilmapeli Los Angelesissa. Ne eivät yksinään riitä, muutakin pitää olla, Selänne pyöritteli.
 
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Katso useammin niitä Ducksien pelejä niin mielipiteesi saattaisi muuttua hyvinkin nopeasti.

Tällä kaudella olen nähnyt Ducksilta pelejä vähemmän kuin edelliskausina mutta kyllä ainakin minun mielestä Selänne vetää paljon enemmän siellä pelin ulkopuolella ja on huomattavan paljon vaarattomampi kuin koskaan ennen. Uskon silti että Teemukin saa vielä limppua sisään kuten viime yönä jo laittoikin. Sotshissa luotan Selänteeseen siinä kakkos-yv:ssä ja tiukassa paikassa edelleen luotan suuresti siihen että Selänne osuu siitä omalta tontiltaan kun sitä maalia todella tarvitaan!

Ja se että kritisoin Selännettä vaatii paljon, sillä "flash" on ollut jo reippaasti 20vuotta oma suosikkini E.Tikkasen ohella ja en ole suostunut miestä kovin herkästi kritisoimaan vaikka varmasti välillä olisi ollut aihettakin!
 

J.Olof

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
2011 MM-kisoissakin soittivat toista viulua Granlundin ja Immosen.


Toista viulua? Tosissaanko? Granlund ja Immonen oli kovia, mutta ihan pikkasen meni kärjistyksen puolelle. Kuitenkin heti finaalin jälkeen Jalonen sanoi joukkueen olleen Mikko Koivun joukkue. Immonen teki tärkeän tasoituksen finaalissa kylmäpäisellä ratkaisulla ja huippulaukauksella, mutta maali olisi jäänyt syntymättä ilman Koivua joka kaatuessaankin potki kiekon Pesoselle, jolta Immonen kiekon sai ja ilman Ruudun suorastaan täydellistä maskia.

Koivun ja Ruudun arvoa ei mitata vain tehoilla, vaikka kyllä niitäkin taisi ropista 2011 kisoissa ihan mukavasti.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Check your facts. Hagman on maalipörssin kolmas, ja pistepörssissä 7 pistettä kärjestä. Hagman on varmasti loistava pelaaja, mutta nyt joukkueeseen löytyi vielä loistavampia pelaajia. Näytöt ja nykytaso eivät vaan millään riitä olympialaisiin, valitettavasti.

Jahas, että löytyi parempia? Olen kanssasi ihan samaa mieltä. Joku on aina toisen mielestä parempi.

Turha täällä on mouruta tehdyistä valinnoista, niin kuin pikku kakarat. Pistetään nenut kiinni kaikista
rannalle jääneistä ja nostetaan peukut pystyyn kisoihin mukaan päässeille.

.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Selänteen valintaa olympiajoukkueeseen ei hyvällä tahdollakaan voi perustella tämän kauden näytöillä.

Miksi ei? Näkemyseroja toki on, ja omani perustuvat mustavalkoisesti pistemääriin. Mutta: Suomen joukkueeseen valittiin 14 hyökkääjää. Teemu Selänne pelaa maailman kovimmassa kiekkoliigassa NHL:ssä ja on tehnyt tällä kaudella 14 pistettä. Hän on tällä hetkellä yhdeksänneksi eniten pisteitä tehnyt suomalainen hyökkääjä tällä kaudella maailman kovimmassa kiekkoliigassa. Ja jos katsotaan puhtaasti oikeita laitahyökkääjiä, hän on paras suomalainen. Mutta verrataan nyt kaikkiin muihin hyökkääjiin, sillä muutama heistä pystyy pelaamaan eri paikalla missä he normaalisti pelaavat.

Toki on helppo sanoa, että yksinkertaisesti Sean Bergenheim Selänteen tilalle. Okei, ei hassumpi ajatus. Bergenheim Selänteen tilalle ja tämän jälkeen omasta mielestäni Selänne Pihlströmin tilalle. Kumman otat mieluummin Suomen joukkueeseen, Selänteen vai Pihlströmin? Tai sitten ajattellaan, että Pihlströmiä ei voi korvata Selänteelle miesten roolien erilaisuuksien takia.

Mutta heitän haasteen nimimerkille SampoHoitaa ja kaikille muille joiden mielestä Teemu Selänne ei kuulu Suomen olympiajoukkueeseen, tehkää tällainen ranking 14 hyökkääjästä jotka haluatte mukaan olympiajoukkueeseen, esim:
1. Mikko Koivu
2. Jussi Jokinen
3. Valtteri Filppula
jne.
Eli kaiken järjen mukaan Selänteen pitäisi olla korkeintaan 15. paras suomalainen hyökkääjä.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Asian voi esittää monella tavalla. Itse olen nähnyt Selänteen tuhlaavan useita avopaikkoja, paikkoja, joista mies tunnetusti on laittanut 100% varmuudella.

Selänteen valintaa olympiajoukkueeseen ei hyvällä tahdollakaan voi perustella tämän kauden näytöillä. On selvää, että asia on sovittu Erkan kanssa kaikessa hiljaisuudessa jo silloin kun ura NHL:än puolella jatkui. Olympiavuosihan oli syy uran jatkolle.

Mitään värilaseja ei tarvita siihe minkä olen jo todennut. Riittää vain, että on katsonut Anaheimin pelejä viime vuosina niin voi todeta saman minkä minäkin. Siitä olen samaa mieltä, että Teemun osumatarkkuus on heikentynyt parin vuoden takaisesta, mutta Teemu sentään pääse niille paikoille mikä ei ole itsestäänselvyys, kun puhutaan suomalaisesta pelaajasta. Vaikka maalipaikkojen tuhlailu onkin ollut tuskallista niin vielä pahempi tilanne olisi se, että Teemu ei edes pääsisi niille paikoille. Lisäksi Teemu ei ole enää vuosiin ollut se maalinsylkijä vaan enemmänkin pelintekijä.

Teemun paikasta toki pitää ja kannattaa keskustella, mutta mies ei ole lähellekkään se kyseenalaisin valinta joukkueesseen. Vaikka Teemu onkin ollut tilastollisesti tällä kaudella heikko niin esimerkiksi Tuomo Ruudun paikka joukkueessa on vielä paljon kyseenalaisempi minun mielestäni. T.Ruudun otteet ovat olleet vain yksiselitteisen paskoja. Ne, jotka puhuvat että otteet olisivat parantuneet niin valehtelevat itselleen, koska paria hieman tasokkaampaa matsia lukuunottamatta T.Ruutu on ollut täysin karmea koko kauden.

Omasta mielestäni vielä Teemun ei olisi kannattanut lähteä mukaan. Miehelle on jo etukäteen pedattu se syntipukin rooli. Viime kisojen jälkipyykistä muistuu hyvin se kuinka Selänteen ja muun pappakentän esityksiä haukuttiin kuorossa, kun mahtavat tehot 0+4 (joista kaksi syöttöpistettä Filppulan tekemiin tyhjiin maaleiihin) tehnyt Mikko Koivu sai olla täysin rauhassa kritiikiltä.

Tällä kaudella olen nähnyt Ducksilta pelejä vähemmän kuin edelliskausina mutta kyllä ainakin minun mielestä Selänne vetää paljon enemmän siellä pelin ulkopuolella ja on huomattavan paljon vaarattomampi kuin koskaan ennen. Uskon silti että Teemukin saa vielä limppua sisään kuten viime yönä jo laittoikin. Sotshissa luotan Selänteeseen siinä kakkos-yv:ssä ja tiukassa paikassa edelleen luotan suuresti siihen että Selänne osuu siitä omalta tontiltaan kun sitä maalia todella tarvitaan!

Toi analyysi osuu kyllä täsmälleen oikeaan, jos puhuttaisiin viime kaudesta. Viime kaudella Ankat pelasi käytännössä neljällä kenttäpelaajalla, kun Selänne oli kentällä, mutta tällä kaudella tilanne on muuttunut huomattavasti parempaan suuntaan. Ja en nyt väitä, että Teemusta olisi tullut puolustusalueen mestari, mutta siitä täysin hyödyttömästä turhakkeesta ollaan tultu monta pykälää ylöspäin.
 
Viimeksi muokattu:

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
...Omasta mielestäni vielä Teemun ei olisi kannattanut lähteä mukaan. Miehelle on jo etukäteen pedattu se syntipukin rooli...

Niinpä. Jos kerran neljä vuotta sitten Vancouverissa (USA katastrofi) ei enää nopeus riittänyt, niin mistä helvetistä sitä olisi voinut ikämiehelle lisää tulla?

Milloin Olympia-valinnoista on tullut tällaisia "pitkän päivätyön" -palkintomatkoja?

Missä on se rohkeus, millä kootaan nälkäinen joukkue pelaajista, joilla on vielä jotain annettavaa?

.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Niinpä. Jos kerran neljä vuotta sitten Vancouverissa (USA katastrofi) ei enää nopeus riittänyt, niin mistä helvetistä sitä olisi voinut ikämiehelle lisää tulla?

Ai se on se Teemun nopeus mikä on ongelmana, itse kun peliä katselen niin en kyllä millään näe että Selänteen ongelmat johtuvat siitä ettei nopeus riitä.
Ja mikä on USA katastrofi? Ainakaan ketju Lehtinen-S.Koivu-Selänne ei ollut kertaakaan jäällä kun omissa soi.

Steegilin kanssa samaa mieltä siitä, että täysin aiheettomasti heitettiin kuraa kokeneiden pelaajien niskaan Vancouverissa, vaikka oikeasti papat hoitivat yleensä leiviskänsä ainakin +/- 0:lla, toisin kuin moni muu joukkueessa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Milloin Olympia-valinnoista on tullut tällaisia "pitkän päivätyön" -palkintomatkoja?

Missä on se rohkeus, millä kootaan nälkäinen joukkue pelaajista, joilla on vielä jotain annettavaa?
Listaa tuosta nykyisestä Sotshin joukkueesta kaikki pelaajat, jotka ovat jollain palkintomatkalla. Kyllä sieltä tippui maajoukkueikoni Nummelinia ja Karalahtea pois aivan viimeisten joukoista, vaikka kenties molemmat olisivat ikään kuin ansainneet palkintomatkan. Teemu Selännettä parempaa miestä tuonne oikeaksi laitahyökkääjäksi ei oikein ole. Se on kylmä fakta siitäkin huolimatta, että Teemulla ei ole enää entiseen malliin NHL:ssä kulkenut.

Mielestäni oli Erkalta varsin rohkeaa valita Aaltosen, Lehterän, Barkovin ja Määtän kaltaisia nuoria tai muuten maajoukkueessa suhteellisen kokemattomia kavereita joukkueeseen. Tässä joukkueessa on sopivasti kokemusta, huippuosaamista ja nuorta verta.
 

Heijastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Sibir Novosibirsk, Pittsburg P
Asiat pitää aina voida avata kriittiselle tarkastelulle, muutenhan asiat ei muutu paremmiksi. Kuitenkin näkisin niin, että Selänteen mukaanottamisen kritisointi on ajanhukkaa... Miksi?

No ensinnäkin: Kuka valmentaja uskaltaa jättää Selänteen pois näistä karkeloista? Voi sitä jälkipyykin määrää jos Selännettä ei oteta mukaan ja ei menestytä? Valmentaja roikkuu löyhässä hirressä viimeistään silloin kun Kummola puuttuu asiaan. Siinä on nopeasti valmentaja nopeasti työpaikkaa vailla. High risk, no job!

Tää on rehellisesti villi veikkaus... kun nyt kerran herra Selänne mukaan raahataan ja jos hänen potentiaalinsa maalinteossa halutaan käyttää niin varmaankin sopiva jannu tähän olisi Barkov. Barkovia ei kokemattomuutensa tms. seikkojen takia ehkä uskalleta istuttaa 1-2 ketjuihin mutta huiman taitotason vuoksi ole varaa istuttaa myöskään poppareita syömään. Tämä siis oma mielipide, sillä tiedän että jotkut palstalaiset ovat jättämässä Barkovia ylim. hyökkääjäksi. Aika näyttää miten käy.

Sitten case Bergenheim. En nyt voi Erkan pään sisään porautua mutta ajatuskuvio on saattanut mennä jotakuinkin näin "Barkov kuuluu kisakoneeseen mutta jos irrotan Barkov-Bergenheim tandemin niin mikä rooli on Bergenheimilla?"

Ja ajatuksella Barkov tekee Bergenheimista paremman, eikä toisinpäin. Toisaalta taas Bergenheimin hot streak taisi tulla liian myöhään Erkan näkökulmasta. Ajattelisin Berggua kuitenkin 4. kenttään ja sillon varmaanki on tapellu Pihlströmin kanssa samasta paikasta. Siihen en ota kantaa olisko Berggu pitäny valita joka tapauksessa mukaan. Jos nyt vielä pekuleerataan näitä niin voihan olla että Pantterien kakkosmies on nähny ittensä isommissa saappaissa kun mitä leijonien valmentaja...
epätodennäköistä mutta mene ja tiedä

Niin siis laajemmin sanottuna: Barkov tekee muille maalipaikkoja, oli se sitten selänne tai joku muu
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Niinpä. Jos kerran neljä vuotta sitten Vancouverissa (USA katastrofi) ei enää nopeus riittänyt, niin mistä helvetistä sitä olisi voinut ikämiehelle lisää tulla?

Milloin Olympia-valinnoista on tullut tällaisia "pitkän päivätyön" -palkintomatkoja?

Missä on se rohkeus, millä kootaan nälkäinen joukkue pelaajista, joilla on vielä jotain annettavaa?

.

Teemu toteaa Sel8nne dokkarissa, että ei olisi pitänyt lähteä Vancouverin olympialaisiin, koska oli valmiiksi rikki. Joku sai suostuteltua mukaan, että kerran vielä.

Ei näät asiat oo aina mustavalkosia.
 

janóz

Jäsen
Erkan roolitukset

Paljon on jauhettu Aaltosesta, Pihlströmistä ja nyt myös Selänteestä. Erkka on roolittamisen mestari ja näissä roolituksissa hän luottaa siihen mitä on nähnyt ja mitä uskaltaa pelaajalta odottaa. Vaikka joku ei olisi pisteiden valossa onnistunut tällä kaudella niin hänet voidaan kuitenkin olympilaisissa laittaa vain tiettyyn rooliin ja onnistuminen siinä on ainoa jolla on väliä. Kärjistetyt esimerkit:

Teemu Selänne on täsmäase. Häneltä ei kannata odottaa mitään muuta kuin ylivoimatehoja. Jos niitä tulee niin se on hyvä, jos ei niin Selänne on tarpeeton. Toki +/- tilasto ei saa jäädä pakkaselle.

Antti Pihlström on täsmäase. Häneltä ei kannata odottaa mitään muuta kuin taklauksia ja koohottamista. Jos hän saa vastustajalta palkeet tyhjäksi niin hyvä, jos ei niin Pihlström on tarpeeton. Toki +/- tilasto ei saa jäädä pakkaselle.

Siihen, miten kuluvalla kaudella on joillakin kisoihin valituilla pelaajilla mennyt huonommin voi olla lukuisia syitä. Voi olla loukkaantumisia, jotka eivät estä pelaamasta, mutta vaikuttavat kuitenkin jonkin verran suorituksiin. Voi olla uudet valmentajat ja muokkaukset pelaajan rooliin sekä ketjukavereihin. Voi olla puhdasta huonon tuurin kierrettä. Uskoisin, että Suomen valmennus pyrkii näkemään näiden asioiden ohi ja miettivät kuinka pelaajat onnistuvat Leijonissa helmikuussa niissä rooleissa, joihin heidät siellä laitetaan. Onneksi Suomen joukkueessa on myös lukuisia pelaajia, jotka voidaan heittää jäälle melkein milloin tahansa. Näiden yleispelaajien rinnalle kun lisää muutaman roolipelaajan niin paletti voi olla oikein toimiva.

Tottakai hyvässä iskussa olevia pelaajia pitää ottaa mukaan ja huonoja ei. Bergenheimin kuntopiikki tuli varmaan sen viikon tai kaksi myöhässä. Myös minun mielestä Bergenheim kuuluisi joukkueeseen, mutta luotan siihen, että Erkka osaa hommansa. Hän on kuitenkin meistä kahdesta se, joka on valmentanut Suomen olympiahopealle ja saattaa se siellä olla pari muutakin kovempaa meriittiä.

ps. Ei unohdeta sitä Teemun johtajaroolin merkitystä pukukopissa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Valitettavasti nyt rupeaa Selänteellä näkymään selkeitä ongelmia liikkeen kanssa. Silmiinpistävää on se, että hän karkaa usein kiekon "alta" pois. Ennakoi kiihdytyksen, että saisi etumatkaa. Tämä näkyy usein pakkien harhasyöttöinä omassa päässä. Siinä missä Teemu vielä aiemmin otti kiekon vastaan ja polki karkuun, niin nyt hän asettaa puolustajien avauspelaamisen todella haasteelliseksi, kun jokainen syöttö pitäisi antaa laidan kautta, ettei sitä vaan katkottaisi niin herkästi.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Jahas, että löytyi parempia? Olen kanssasi ihan samaa mieltä. Joku on aina toisen mielestä parempi.

Turha täällä on mouruta tehdyistä valinnoista, niin kuin pikku kakarat. Pistetään nenut kiinni kaikista
rannalle jääneistä ja nostetaan peukut pystyyn kisoihin mukaan päässeille.

helvetin iso peukku. Itekin miettiny ihan samaa !!!
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Turha täällä on mouruta tehdyistä valinnoista, niin kuin pikku kakarat. Pistetään nenut kiinni kaikista
rannalle jääneistä ja nostetaan peukut pystyyn kisoihin mukaan päässeille.

Näin on. Mitä sitä nyt keskustelupalstalla turhaan keskustelemaan. Laitetaan vaan littipeukku pöytään, ja ainoastaan positiivisilla hymiöillä (ilman pienintäkään sarkasmin mahdollisuutta) varustetut viestit läpäisköön ennakkomoderoinnin valintojen jälkeen.
 
Turha täällä on mouruta tehdyistä valinnoista, niin kuin pikku kakarat. Pistetään nenut kiinni kaikista
rannalle jääneistä ja nostetaan peukut pystyyn kisoihin mukaan päässeille.

Itse kuitenkin aloitit 2 sivua sitten keskustelun Hagmanista, mutta kun joku siihen malttoi tarttua (ja kritisoida), niin ylijumalana moderoit kaikilta nenut kiinni. Kestetään se kritiikki ja annetaan kaikkien keskustella, keskustelupalstalla kun ollaan :).

* * * * *

Olen itse pikkuhiljaa suhteellisen sinut valintojen kanssa, ehkä varauksin Aaltosta ja Pihlströmiä lukuunottamatta. Olen toki iloinen Aaltosen puolesta ja on mielenkiintoista kärppäsilmin seurata että käyttääkö Juhis tätä "viimeistä näytönpaikkaa änäriin". Omasta joukkueestani ei olisi JMA:n nimeä kuitenkaan löytynyt.

Muutamassa viestissä kehuttiin Pihlströmiä hyväksi AV-pelaajaksi, tai ainakin soviteltiin häntä siihen rooliin. Muistan itsekin, että tätä roolia mies on tainnut joskus maajoukkueessakin hoitaa, mutta omat muistikuvani (lue: peliotteet, ei tilastot) kertovat että mies ei, hyvästä liikkeestä huolimatta, ole kuitenkaan mikään hyvä sijoittuja/blokkaaja. Valaiskaa minua jos olen väärässä. Onko Pihlström esim. tällä kaudella pelannut alivoimaa ja miten se on sujunut? Alivoimalla juuri pelisilmä ja sijoittuminen tulee olla sitä terävintä kärkeä, kuten vaikkapa Saku Koivulla, enkä miellä että Pihlströmin pelisilmä kuuluisi miehen vahvuuksiin. Oikeastaan uskonkin että Pihlströmin vahvuus alivoimassa on pelkästään liike ja sekin vain silloin kun kiekko ei ole omalla alueella.

Sakun poisjäänti kyllä korpeaa, sitä ei voi kieltää. Uskoisin itse, että kuten kaikilla ihmisillä, taistelu syöpää vastaan on saanut Sakunkin paljon tarkkaavaisemmaksi oman fysiikkansa suhteen. Veikkaisin että tällä asialla on vähintääkin tiedostamaton vaikutus Sakun valintaan. Yhtä kaikki tuollaista päätöstä on kunnioitettava, enkä millään voi uskoa, kuten täällä muutamat ovat spekuloineet, että asiassa olisi yhtään mitään sen enempää kuin mitä Koivu itse on sanonut.

Kentälliset pistän sitten ennen pelejä, kun tiedetään se lopullinen jengi - vaikka mukava noita sommitelmia on kyllä lukea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös