Olli Palolahan oli oma inhokkini vuosikaudet, kun Tapparassa väänsi, enkä mitenkään ollut onnesta mykkyrällä, kun hänet meille hankittiin. Mutta, annan rehdin näyttöpaikan kaikille meille tuleville pelaajille, koska samalla puolellahan tässä (ainakin yhden kauden ajan) ollaan. Ei hänestä minun suosikkipelaajaani ole tullut, mutta kyllä mä häntä sen verran hyvänä jääkiekkoilijana edelleenkin pidän, etten näe syytä häntä oikein sormella osoittaen haukkuakaan.
Itseäni huvittaa, kun Palolan kohdalla täällä on todettu, ettei saa mistään sisään ja joku muistaakseni totesi, että laukookin paljon. Tilastothan eivät tätä varsinaisesti mitenkään tue, mutta ei faktoilla täällä ole ennenkään ollut niin suurta merkitystä, jos oma fiilis on valmiiksi negatiivinen.
- Palolan laukaisu% oli viime kaudella 9,4 ja laukaisumäärä per ottelu on n. 4.
- Vertailun vuoksi Jere Innalan vastaavat tilastot olivat 6,7 ja 5.
Palolan 0,70 pinnaa/peli, 16 min. peliajalla riittää mulle perusteeksi mielipiteelleni ja sille, että tällaisia pelaajia joukkueessa tarvitaan aina. 14 maalia 37:ssä pelissä (0,37 maalia per peli ) on ihan jees suoritus . Vertailun vuoksi Jere Innala vastaavat tilastot olivat 54/18/0,33. Että siinähän meillä olisi Innalan korvaaja... vitsivitsivitsi!
Mutta en mä vielä laske Palolaakaan maalintekotilastoskaboista ulos.