Oliko Schollin poispotkiminen oikein?

  • 53 244
  • 282

Oliko Schollin poispotkiminen oikein?

  • Kyllä, oikea ratkaisu

    Ääniä: 175 24,5%
  • Ei, väärä ratkaisu

    Ääniä: 407 56,9%
  • evvvk

    Ääniä: 133 18,6%

  • Äänestäjiä
    715

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jokainen toivottavasti ymmärtää, että provoaminen on osa schollia ja niin kauan kun siihen lähdetään mukaan, vie tämä nahkahousu tuulipukukansaa 6-0.

Provoaminen tosiaan oli osa schollia. Ja koska soisin kaikkia palstalaisia kohtaan noudattamaan samoja sääntöjä, pidän päätöstä oikeana. Oikeastaan olen jo kauan ihmetellyt yhden kaverin toilailujen katsomista sormien välistä. Ehkä hahmon historiallisuus painoi...

Voihan toki olla, että tuntemuksissani asian suhteen painaa se, että biitsielämä-ketjua lukuunottamatta schollin toistohuumori ei purrut yhtään. Mutta ei kai yhdellä legendaarisella ketjulla vielä täydellistä koskemattomuutta saa?
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Helkkarin harmittava tapaus tämä poispotkiminen, vaikka tosiaan aivan itse ajoi moderaattorit asemaan, jossa heidän oli vähän pakko reagoida. Sen verran jutut kuitenkin lähtivät lapasesta viime aikoina, josta esimerkkeinä mm. nimimerkki -OO-:lle ja moreraattoreille vittuilu. Sellaista käytöstä ei voi arvostaa. Eikä kenellekään voi kuitenkaan loppuun asti myöntää erivapauksia haistatella miten sattuu tai muuten voidaan palstan sääntöjärjestelmä alasajaa kokonaan.

Anyhow, itselle Scholl oli kirjoittajista se numero ykkönen ehdottomasti. Kuten mainittu tietyllä suodattimella luettuna erittäin viihdyttävää ja usein myös hyviä, aivan uusia näkökulmia sisältävää juttua. Harmi, että ei pystynyt karsimaan niitä pahimpia ylilyöntejä pois, vaan ajoi itsensä poispotkituksi. Toivon todella, että saisi vielä palata palstalle, mutta ehkä se ei olisi kauhean uskottavaa moderaattoreidenkaan kannalta antaa oikeuksia takaisin.

Palsta on nyt aika paljon köyhempi ja tylsempi. En tänne paljon kirjoittele, mutta luen aktiivisesti. Enkä vähiten mm. Schollin takia.
 
K

kiwipilot

Kyllä. Hyviä kirjoituksia ja paljon tietoa mutta vastapainona järkyttävä määrä turhanpäiväistä provoa ja riidanhaastamista. Schollin kannattaisi nyt perustaa blogi, sillä tämän nettimaailmaa järisyttävän tapahtuman seurauksena seuraajia näyttäisi ainakin riittävän.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ollut oikein. Scholl taisi saada kirjoituskiellon mielipiteidensä, eikä kirjoitustyylinsä takia. Monesta asiasta olin schollin kanssa eri mieltä, ja silloin skippasin hänen viestit, sillä ei kukaan niitä pakota lukemaan. Välillä schollilla läikkyi yli, mutta yleisesti ottaen hän kirjoitti asiaa omalla tavallaan.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Onko kenelläkään yhä kirjoitusoikeudet omaavalla nimimerkillä yhtä mittavaa rikehistoriaa kuin schollilla? Jos palsta haluaisi pitää itseään edes jokseenkin tasapuolisena kaikkia kirjoittajia kohtaan, niin olisiko potkujen välttämistä voinut perustella muulla kuin maskotti-asemalla?

En oikeasti pysty käsittämään näiden "väriä kaipaavien" määrää. Ainakin minulle Saksan lipun, nahkahousujen ja homodemarikommareiden väri alkoi käydä aika tutuksi ja puuduttavaksi tässä vuosien ja tuhansien viestien mittaan.
 
Schollin kannattaisi nyt perustaa blogi, sillä tämän nettimaailmaa järisyttävän tapahtuman seurauksena seuraajia näyttäisi ainakin riittävän.
Nyt tosi-tv-tuotantoyhtiöt hereillä! Kiinteistökuningatar Kaisalle ja Supermarjolle vaan miesvastine tästä, yksinoikeudella MTV Spordelle kun se paketti kuitenkin jo kaikilta yksinkertaisilta schollifaneilta löytyy. En ymmärrä mikä siinä kiehtoo, mutta mitäs väliä sillä kunhan kiehtoo. Vähän kuin Cheek.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Helkkarin harmittava tapaus tämä poispotkiminen, vaikka tosiaan aivan itse ajoi moderaattorit asemaan, jossa heidän oli vähän pakko reagoida. Sen verran jutut kuitenkin lähtivät lapasesta viime aikoina, josta esimerkkeinä mm. nimimerkki -OO-:lle ja moreraattoreille vittuilu.

Saisko linkkejä näihin viesteihin tai vaihtoehtoisesti jos joku mahtaisi kertoa missä osiossa niin käväisisin lukemassa.

Itse aiheeseen: Vähän paska maku jäi suuhun pois potkimisesta. Oli nimittäin juttu kesken, mulla olis ollut sen kanssa vielä keskusteltavaa. Muutenkin scholl oli yksi viidestä nimimerkistä JHagin, Stigun, Cobolin ja bozikin ohella, jotka muista vuosien takaa paljon ennen omaa rekisteröitymistäni. Kyllä se muakin saattoi haukkua, mutta en mä sitä henkilökohtaisesti ottanut, vaikka ekalla kerralla saatoin vähän "säikähtääkin". Pääasiassa toivoisin sitä takaisin kirjoittelemaan leveästä elämäntyylistä, tyylikkyydestä ja demareista. Miksei Jokereistakin? Aina scholl 99% tän palstan muista kirjoittajista pieksi!
 

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
En vastaa, sillä oli ja ei. Kirjoittajana sääli ettei ole enää mukana, paljon hyvää tietoa ja näkökulmia, ja monin paikoin myös huumorimielessä upposi ainakin tällä suunnalla. scholl toi kyllä paljon palstalle.

Toisaalta tavallaan ymmärrän ratkaisun, sääntöjen rikkominen ja erityisesti toistuva sellainen on kuitenkin aivan kirjoittajan omaa syytä, ja jos ei rikkomisesta koituisi seuraamuksia niin käyttäjillä ei olisi mitään tarvetta noudattaa niitä sääntöjä (ja ainakin nuo henkilökohtaisuuksiin menoa rajoittavat säännöt ovat minusta hyvän palstan kannalta tarpeen). Rangaistusasteikko alkoi schollin kohdalla olla pitkälti kaluttu eli jossain vaiheessa tietysti homma kovenee - ei voi väittää etteikö mahdollisuuksia olisi annettu.

Kuitenkaan scholl ei minun näkökulmastani olisi se ykköskohde tällaisille lopullisille bänneille: palstalla kun pyörii useita kirjoittajia, jotka monesta penaltista huolimatta rettelöivät ilman vastaavia toimenpiteitä. Ja se olennainen ero schollin ja näiden eräiden veijareiden välillä on se, että he eivät ole koskaan kirjoittaneet tänne yhtäkään hyvää viestiä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mjaa. Löysinpä tuon -OO-:n ja schollin yhteenoton. Tässä. Voiko todella olla niin, että tuon viestin takia kamelin selkä katkesi schollin kohdalla?? Vaikea uskoa todeksi jos näin on!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ollut oikein ja halvalla meni jos se lopullinen lähtö tosiaan tuli tuosta. Tosin aika harva mukaan pitkäaikaisen kirjoittajan ulostaminen on ollut tarpeellinen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse asiassa tuo idea, että scholl perustaisi blogin tms, ei ollenkaan hassumpi idea.

Lukijoita olisi varmasti, minä mukaan luettuna.

Olisi jopa parempi, kuin JA, koska sitten eivät meidän muiden viestit olisi häiritsevästi tiellä!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ei ollut oikein ja halvalla meni jos se lopullinen lähtö tosiaan tuli tuosta. Tosin aika harva mukaan pitkäaikaisen kirjoittajan ulostaminen on ollut tarpeellinen.

Jep. Ja jos tosiaan lopullinen syy on ollut sanaharkka -OO-:n kanssa, on vähintäänkin erittäin kyseenalaista, miksi -OO- sai vain viikon pelikiellon omista henkilökohtaisuuksistaan schollia kohtaan. Niitä kun tuli useampia ja ne olivat paljon schollin vastaavia törkeämpiä. Haluaisin todella kuulla vastauksen tähän kysymykseen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Itse asiassa tuo idea, että scholl perustaisi blogin tms, ei ollenkaan hassumpi idea.
Miten niin perustaisi. Onhan se jo perustettu ja olen sitä välillä lueskellut, tosin aika vähän. Juttua sinne näyttää virtaavan. Ei sitä blogia kyllä millään tavalla schollin nimimerkillä ole perustettu.

Turha kysellä minulta, että mikä sen osoite on. En minä mikään sihteeri ole. Vähän vaan juilii tuo, että täällä ollaan muka keksimässä pyörää, vaikka se jo on käytössä.
 
Ei sen horinoita jaksanut lukea. Mutta helvetin moni jaksoi varmaan enemmän kuin 90% muiden täällä kirjoittelevien. Jostain syystä tämä jatkis halutaan pitää harvinaisen tylsän jargonin mekkana. Ei sillä, hirttihän Schollilla ajoittain kiinni ja syy on enemmän palstan moderointilinjassa kuin tässä yksittäistapauksessa. Noin isossa kuvassa. Vähän sellaista kummolamaista jäykistelyä ja tukahduttamistahan tämä pitkälle on aina ollut.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Miten niin perustaisi. Onhan se jo perustettu ja olen sitä välillä lueskellut, tosin aika vähän. Juttua sinne näyttää virtaavan. Ei sitä blogia kyllä millään tavalla schollin nimimerkillä ole perustettu.
...

Okei, en ollut tietoinen tästä.

Pääsit siis pätemään.
 
Huomaan että veli mjr:llä on ollut tanakka erektio tapahtuneen tiimoilta jo tuntikausia.

Ei scholl ihan yhdentekevä JA-hahmo ollut, ei todellakaan. Harva nimimerkki saa näinkin monenlaiset kansankerrokset puimaan suhdettaan "vainajaan".

Ei se mikään ihme ole, jos scholl vähän närästää. Onhan nimimerkki mjr älykäs, sivistynyt, korkeasti koulutettu, suvaitsevainen, sukupuolten täydellistä tasa-arvoa vankkumattomasti kannattava, poliittisesti äärikorrekti mies, joka uskoo sosiaaliseen oikeudenmukaisuuteen ja on myös ihanan hellä rakastelija. Eli juuri sellainen jamppa, joita yliopiston käytävällä on kolmetoista tusinassa. On aika luonnollista, että scholl saa näiden Hyvien Ihmisten sapen kiehumaan, kun kehtaa halveksua avoimesti vähän muitakin kansanosia kuin maaseudun ja köyhälistölähiöiden kiitospaitaisia Popeda-faneja, jotka ovat siellä yliopiston käytävien suvaitsevaisessa ilmapiirissä ihan avointa riistaa.
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Okei, en ollut tietoinen tästä.

Pääsit siis pätemään.
En pätenyt vaan minusta asian ilmaiseminen tuossa muodossa "kannattaisi perustaa" on liiallisella varmuudella muka keksitty uusi idea. Jos siinä olisi lukenut edes, että "jos ei ole perustanut blogia, niin nyt kannattaisi perustaa", niin olisin jättänyt viestini kirjoittamatta. Siis oikeastaan hieman juili nimimerkin MustatKortit suorittama päteminen, kun hän oli keksivinään jotakin, mikä oli jo keksitty.

En kyllä ymmärrä, että mitä pätemistä voi olla siinä, että tiedän jonkun entisen palstanimimerkin blogiosoitteen. No, täällähän voi tulkita maailmaa ihan miten haluaa, yleensä näkemällä toisten viestit pahemmassa valossa kuin missä ne on maailmalle osoitettu. Siitä syntyy maailma, jossa elämme.
 

Steus

Jäsen
Kiinnostavampi kuin 98 % palstalle kirjoittavista kivikasvoisista autisteista. Persoonat tekevät palstoista lukemisen arvoisia, ja nyt niitä on yksi vähemmän JA:lla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En pätenyt vaan minusta asian ilmaiseminen tuossa muodossa "kannattaisi perustaa" on liiallisella varmuudella muka keksitty uusi idea. Jos siinä olisi lukenut edes, että "jos ei ole perustanut blogia, niin nyt kannattaisi perustaa", niin olisin jättänyt viestini kirjoittamatta. Siis oikeastaan hieman juili nimimerkin MustatKortit suorittama päteminen, kun hän oli keksivinään jotakin, mikä oli jo keksitty...

Minä en pätenyt, vaan kommentoin nimimerkki kiwipilotin huumorinsävyistä ehdotusta, että scholl perustaisi blogin.

Totesin tämän olevan ihan hyvä ajatus. En tiennyt, että hänellä blogi jo entuudestaan on.

Vaikka olisikin kovin schollmaista, että nyt rupeisimme tästä jankkaamaan, niin annetaan olla.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oho! Tavallaan "odotettua", mutta toisaalta kyllä aivan käsittämätöntä!
Mielestäni kirjoitusoikeuksien poiston tulisi koskea sellaisia älyttömiä henkilöitä/ nimimerkkejä, kuten vaikka muutaman vuoden takainen Mr. Bikini, vai mitä näitä nyt oli? Persoonat ovat asia erikseen, eikä siitä pitäisi sakottaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
schollista on kirjoitettu Jatkoajassa tänään miljoonassa ketjussa ja selvä ykköspuheenaihe tällä viikolla kaikin tavoin.

Hieman huonosti ajoitettu modejen toimesta koko juttu, tuota verenluovutus-kampanjaa silmälläpitäen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olisi ilman muuta halunnut schollin jatkavan palstalla. Yllätyksenä ratkaisu ei kuitenkaan missään nimessä tullut, muistetaan kuitenkin, että tällä palstalla jaetaan rangaistuksia liian pitkistä lainauksista, mukahassuttelusta (moderaattorit päättävät mikä on huonoa ja mikä hyvää huumoria) ja esimerkiksi siitä, että otteluketjussa vastaat "Kiitos" (näin on tapahtunut, ei minulle tosin), kun olet tiedustellut jotain asiaa, eikä ole muuta kirjoitettavaa. Tuohon perään pitäisi jauhaa jotain ympäripyöreää paskaa tai muuten sääntöjen perusteella tästä kohteliaisuudestakin rangaistaan.

Ei siis palstan sääntöjen mukaan välttämättä väärä ratkaisu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös