Oliko Schollin poispotkiminen oikein?

  • 53 233
  • 282

Oliko Schollin poispotkiminen oikein?

  • Kyllä, oikea ratkaisu

    Ääniä: 175 24,5%
  • Ei, väärä ratkaisu

    Ääniä: 407 56,9%
  • evvvk

    Ääniä: 133 18,6%

  • Äänestäjiä
    715

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei kai tuossa mitään muuta vikaa ollut kuin ne muutamat aivastukset, jossa teksti oli suoraan jostain yläaste pilliperseiden suusta. Vittuilla voi ja mielestäni pitää, mutta kun teksti muuttuu tuollaiseksi mistä (oletetusti) lähtöpassit tuli, niin mitä iloa siitä on? Onko se vielä hauskaa? Pitäisikö sallia kaikki?

Paljon hyvää ja paljon pahaa. Oikeastaan ei väliä minun elämäni laatuun.

Niin ja ei, en kertaakaan ko merkin kanssa yhteen ole ottanut.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua scholl ei häirinnyt, mutta en jaksanut enää lukea hänen toistohuumoriakaan, joten äänestin evvk. Hänelle voisi perustaa oman ketjun, jossa hän voisi HCH:n tyyliin jatkaa ajatusvirtaansa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ehdoton ei vastauksena. Sitä puupäisyyttä ja oman agendan loppuun asti julistamista ja puolustamista oli hauska seurata sivusta. JA on värittömämpi ilman schollia.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
No väärinhän se oli. Ne jotka vastaavat kyllä eivät ole paljoa schollin viestejä lukenut. Kaverin persoona toi mukavasti väriä jatkoaikaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Parhaimmillaan hyvin viihdyttävä ja asiantunteva kirjoittaja ja nyt tän vasta lusitun pitkän kakun jälkeen suht asiallisellakin linjalla pysytellyt, mutta vastapainona kaikelle tuolle hän tahtoi heittäytyä täysin nykymaailmasta tietämättömäksi. Tällä tarkoitan siis sitä, että kun hän ymmärtääkseni kuitenkin oli aikaansa seuraava, niin jotkut heitot olivat sitä luokkaa, että ne toivat mieleen Kolmas Kivi Auringosta-sarjan. Ei tän pallon ja sen ilmiöiden handlaaminen voi olla niin vaikeaa, vaikkei niitä kaikkia hyväksyisikään. Toki provoaseenahan tuollainen toimi oikein hyvin. Mainittakoot vielä nämä ehdottomuudet, jotka ehkä jonkun toisen suusta/ kynästä voisivat tuoda mieleen aikamoisen moukan: kaikki itä-eurooppalaiset on kommareita, kaikki kaljupäät epäilyttäviä, kaikki lumilautailijat pilvenpolttajia ja retalejengiä, kaikki applen käyttäjät homoja (no tähän ehkä yhtyy moni muukin kirjoittaja:) jne. Mutta silti, paluu oli hänellä asiallinen ja olisin kyllä odottanut vielä mitä tuleman piti.

scholl oli scholl - ei ole toista laistansa.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Väärä ratkaisu ottaen huomioon, että esim Eltonilla kirjoitusoikeudet yhä on.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kyllä, olen sitä mieltä, että moderaattorit toimivat hätiköidysti antaessaan kenkää aatelismiehellemme eli en oikein voi hyväksyä schollin lopullisia potkuja palstalta, en etenkään kun erottaminen johtunee ilmeisesti yksittäisestä vasta-vittuilusta - typerästä sellaisesta, mutta kohtuuton rangaistus kaikkiaan yhdestä viestistä.

Muutoinkin olen sitä mieltä, että lopullisia potkuja tulisi jakaa vasta äärimmäisessä tilanteessa ja tällaisena tilanteena pidän sitä, jos käyttäjä selkeällä tavalla toimii lain vastaisesti tai ryhtyy todella uhkailemaan henkilökohtaisella tasolla toista palstalaista tai jotain muuta palstan toimintaan liittyvää tahoa vastaan. Tällaiseen rikokseen scholl ei minusta syyllistynyt, ei nyt eikä aiemminkaan.

Persoona on poissa ja uskoisin, että lopullisesti. En usko, että scholl tulee lakki kourassa joku päivä anomaan pelikieltonsa peruuttamista vaan eiköhän hän vaikuta täst' edes muilla foorumeilla.

vlad.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
En nyt aivan tarkkaan tiedä, mitä kaikkea scholli meni kirjoittamaan, mutta jos modet katsoivat potkut aiheelliseksi, niin tyydyn siihen. En erityisemmin kaivannut schollia edellisen pitkän tauon aikana, mutta nyt kun kaveri täällä kikkaili taas hetken, oli mukana jälleen ihan hauskoja juttuja. Ja kyllä sillä pointti oli joskus mukana, vaikka tyyli oli lievästi omalaatuinen. Mutta kuten todettua, oikeastaan aivan sama. Jos ei osaa ajaa rajoitusten mukaan, lähtee kortti.

Tähänkin pätee toki myös poikkeus jos olet poliisi tai sinun hyvä ystäväsi on poliisi, kukaan ei huomannut kuinka kovaa ajoit...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Potkut eivät olleet aiheelliset. Piste. Vituttaa.
 

faro

Jäsen
Scholl on vähän samanlainen kuin Jarkko Ruutu. Tuo väriä sinne missä ikinä onkin ja pelaa aina omilla säännöillään muista piittaamatta. Mielestäni vastaus siis ehdoton EI. Tuo mukavasti väriä palstalle ja hänen viestejään oli hauska lukea.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Vastaan äänestyksen ulkopuolelta D) Ristiriitaiset fiilikset.

Pakko tunnustaa, mutta Schollilla oli helvetin hyviä pointteja monessa asiassa. Jos turhan kaman pystyi suodattamaan pois, kyseessä oli melkoisen ansiokas kirjoittaja. Yksi niistä harvoista kirjoittajista, joiden asiateksiä lukiessa ainakin itse koin saavani uutta näkemystä eri asioihin. Näiltä osin palstalle oli siis menetys luopua Schollista.

Toisaalta taas sääntöjä mies rikkoi tasaiseen tahtiin. Ei ehkä pahasti, mutta silti. Näistä tuli lyhyempiä ja pidempiä kakkuja, enkä nyt täysin aiheettomiksi noita sanoisi. Sen verran Scholl kuitenkin sai siimaa, että mahdollisuuksia olisi ollut pysyä sääntöjen sisällä. Joku turhempi kaveri olisi todennäköisesti lentänyt noin ~29000 viestiä aiemmin pihalle.

Ei siinä, mun elämä ei tästä muutu erityisesti. Jokunen omasta mielestäni turha viesti vähemmän sivuutettavaksi, jokunen omasta mielestäni helvetin ansiokas postaus vähemmän luettavaksi. Kyllä mä ymmärrän moderaattorien toimet tässä, mutta samoin ymmärrän monen palstaveljen reaktiot.

Ja vaikka Schollille annettiin monta mahdollisuutta parannukseen, näin jälkikäteen tuo vaikuttaa tavallaan turhalta. Ei Scholl olisi ollut Scholl jos tyyli olisi merkittävästi vaihtunut. Ja tässä piili kyseisen nimimerkin suuruus ja tuho.

edit: Ja pakko myöntää, mutta jos itse olisin järjestelemässä palstan "YT-neuvotteluja", olisi pelkästään Helsingin joukkueiden kannattajien riveistä muodostunut iso "lomautettavien" lista ennen Schollin vuoroa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
No ei todellakaan. Schollilla oli oma värikäs tyylinsä ja selkeästi ilmaistut mieltymykset/antimieltymykset. Moneen ketjuun hänellä oli (mm. Bluesosioon) erittäin asiallisia ja järkeviä kirjoituksia. Itse asiassa selkeitä provoja hänellä oli minusta erittäin harvassa.

Todella kyrpivä päätös. Boikottiketjuun osallistuminen on harkinnassa.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Boikottiketjuun osallistuminen on harkinnassa.
Kävi jo mielessä täälläkin, en vaan uskalla ottaa riskiä täysin Jatkoajattomasta loppuelämästä. Se olisi miehelle liikaa.

Kyllähän tuo vituttaa yllättävän rankastikin, kuitenkin vain keskustelupalstasta ja yhdestä nimimerkistä kyse. Harvinaisen persoonallinen kirjoittaja, jolla oli useimmista asioista mielipide eikä pelännyt tuoda sitä kuuluviin. Tietyn scholl-suodattimen kanssa kun oppi tekstejä lukemaan niin niistä sai paljon irti, eikä vähiten sen takia, että miehellä oli jatkuvasti hyviä pointteja milloin mistäkin asiasta. Toki vastapainona ne satunnaiset ala-astetason avautumiset, jotka nyt tuskin kuitenkaan sattuivat ketään syvälle sieluun ja ehkä tänne sitä vastakkainasetteluakin mahtuu joukkoon. Aika hyvin 99% kirjoittajista nuo osasi jättää kokonaan huomiotta, mutta mielensäpahoittajia tietty mahtuu tällekin palstalle. Minulle scholl oli iso osa Jatkoajan identiteettiä jo kauan ennen kuin edes sain aikaiseksi rekisteröityä. Nyt se osa on kadonnut.

Nielkää modet ylpeytenne, väärä päätös oli. Hyvää duunia noin muuten.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Mites nuo jotka ovat vastanneet evvvk? Jos ei vittu vois vähempää kiinnostaa, niin miksi edes äänestää?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Täysin älytön ratkaisu. Okei, tulihan schollilta varmaan aivopieruja joskus, mutta fakta on se että asiaa tuli ihan helvetisti ja osasihan mies myös perustella asiansa. Huvittavintahan tässä on se, että jos tosiaan tuo käyttäjä -OO-:n kohdistunut hyökkäys oli nyt se mikä katkaisi kamelinselän, niin käyttäjä -OO- onnistui kyllä noudossa ihan täydellisesti.

Tosin pakko sanoa, että ei sinänsä tullut yllätyksenä. Olihan siellä se vastikään päättynyt 6kk penalty jo alla, ja nämä pari hyökkäystä -OO-:ta kohtaan olivat sellaisia, josta keksittiin sitten heittää mies pihalle. Harmi.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehdottomasti oli.

Itse ainakin olin täysin kyllästynyt kaverin ilmiselvästi tahalliseen jatkuvaan trollaukseen. Minä, minä, minä, huomiota, huomiota, huomiota! Sitä sitten haettiin milloin milläkin tavalla. En jaksa näitä kavereita arjessa, enkä jaksa niitä myöskään netissä. Kaveri vielä kirjoitti niin saatanan paljon, että noin joka toiseen ketjuun tursusi tätä äijän läpinäkyvää omakivaa. Ja älkää käsittäkö väärin; kunnon provo voi olla silloin tällöin ihan hyvä juttu, mutta kun tämä kuvio perustui siihen, että koko persoona oli sitä samaa jöötiä aina ja joka paikassa.

Ei sillä, kyllä se silloin tällöin kirjoitti hyviäkin juttuja, joissa oli selkeästi tosissaan, mutta useimmiten niihinkin oli pakko oheistaa niitä ihme provoiluja kuin lihasmuistista. Ilmeisesti päästiin vielä nimimerkki Evilistä tässä samalla ovenavauksella, joten ehdottomasti hyvä juttu siltäkin kantilta.

Good riddance!
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Jos rikkoo melkein 10 vuoden ajan suurin piirtein kaikkia mahdollisia sääntöjä koko ajan niin turha tätä päätöstä on ihmetellä. Vauva.fi, siellä on hyvä jatkaa tarinointia.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Täällä yksi. Pitäähän tätä myrskyä vesilasissa seurata, sillä viihdearvo on tapissaan.

Anteeksi jos äänestin väärin. Jatkakaa mielenne pahoittamisia.

No minä en ole mieltäni pahoittanut, mutta selkeästi moni on puolin ja toisin. Vastasit kyllä hyvin tuohon kysymykseen, mutta vastauksesi on väärä jos kerran ei voi vittu vähempää kiinnostaa ja silti pitää myrskyä vesilaissa seurata. Ehkäpä olisi pitänyt olla lisää vaihtoehtoja.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Jos rikkoo melkein 10 vuoden ajan suurin piirtein kaikkia mahdollisia sääntöjä koko ajan niin turha tätä päätöstä on ihmetellä. Vauva.fi, siellä on hyvä jatkaa tarinointia.

Tuo Vauva.fi on kyllä hämmästyttävä saitti. Tuon viimeisimmän odotuksen aikana oli ihan hauska lueskella kuin sekaisin siellä porukat on.
 

trap

Jäsen
Ei, tosin onhan tämä palsta pilattu jo vuosia sitten modelinjalla ja sterilisoimalla (vai steriloimalla) keskustelu. 90% viesteistä on tyhjänpäiväistä nönnönnöötä ylipitkään muotoon puettuna, kun jengi ei uskalla kirjoittaa lyhyesti bännien pelossa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tasaisen harmaille mattivanhasille ja muille Nissan Almera -kuskeille, demareille ja niille kouluaikojen etupulpetin kantelupukeille (Ennen: Hei ope kato kuinka toi rikkoi sääntöjä! Nyt: Hei modet kattokaa kuinka toi rikkoo sääntöjä!) voitto, kaikille muille tappio.

Viihdyttäviä ja massasta poikkeavia kirjoituksia, ja kukaan ei voi väittää, etteikö olisi laajempaa näkemystä eri asioista ja osaisi kirjoittaa hyvin. Tuskin kukaan oli kaikista asioista lähelläkään samoilla linjoilla schollin kanssa, mutta näköjään aika monille oli erilaisten mielipiteiden vahva esilletuonti liikaa, ja scholl pääsi näiden tosikkojen ja modejen ihon alle.

Tämä jatkaa hyvin sitä kehitystä, mihin tämä palsta on menossa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ylimitoitettu ratkaisu modeilta ja vaikka yleensä olen heidän puolellaan näissä pelirangaistuksissa, niin nyt mentiin pahasti metsään. Jatkoajan keskustelupalsta ilman schollia tuntuu jotenkin luonnottomalta.
Myönnän toki, että iso osa hänen viesteistään meni minulta ohi, sillä hän lähetteli niitä enimmäkseen Liigan osioon sekä futisketjuihin, mutta ne muutamat sadat, joita pääsin Vapaassa keskustelussa lukemaan, olivat enimmäkseen joko todella hyviä tai sitten kauniisti sanottuna persoonallisia, niin kuin koko henkilö tuntuu olevan.

Elättelen pientä toivetta, että modet armahtavat schollin ja hän tekee comebackin jossain vaiheessa. En usko enkä juuri toivokaan hänen muuttuvan, sillä muutamien nimimerkkien päinvastaisista mielipiteistä huolimatta katson tämän foorumin kaipaavan juuri schollin kaltaista isoa persoonaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös