Lyhyesti sanottuna: en ole!
Kirjoitusoikeuspelleily oli se viimeinen naula arkkuun. Sen jälkeenkin on tapahtunut ihmeellistä sensuuria.
Laitoin allekirjoituksekseni:
"Olet saanut kirjoituskiellon keskustelupalstalle, syy: syytä ei ole määritelty,
pelikielto päättyy: ei ikinä",
joka on nyttemmin poistettu. Itse en ole sitä poistanut, joten joku muu on tehnyt sen puolestani. Eikö jonkun puuhat sittenkään kestäneet päivänvaloa?
Lisäksi kirjoitin tiistaina 22.02.2011 Kysymyksiä... moderaattoreille -ketjuun:
Kas! Kirjoitusoikeuteni ovat palanneet...
Lähetin muuten moderaattoreille ystävällisen tiedustelun. Saa vastata tietysti tätäkin kautta! Pääasia on se, että edes jotain kautta saisi jotain julkista selvyyttä asioihin.
Mielenkiintoisinta asiassa on se, että kirjoitin juuri tähän viestiin myös sen ystävällisen tiedusteluni. Sekin on nyttemmin hävinnyt johonkin... Vaikuttaa melko hämärältä, jos en voi julkaista itse kirjoittamaani yksityisviestiä! Kokeillaan uudelleen:
Mr.Fox kirjoitti:
Terve!
Kuinka kauan aiotte jatkaa pelleilyä tämän moderoinnin kanssa?
Koska aiotte antaa hyväksyttävän selityksen ns. sigujen uusista säännöksistä? Huomaatteko edes, kuinka moni kirjoittaja tähän salailuun on vittuuntunut? Uudet säännökset ovat varmasti hyväksyttävissä, jos ne perusteltaisiin edes välttävästi.
Onko raportointinappulalla enää mitään käyttöä? Olen viimeisen kolmen viikon aikana raportoinut kolme selkeästi sääntöjenvastaista viestiä. Olen lisäksi raportoinut jokaisen niistä kahteen kertaan. Mitään seurauksia ei ole tullut. Onko sääntöjen tulkinnoissa tapahtunut jotain muutoksia? Miksi näistä ei ole ilmoitettu? Kannattaako noita sääntörikkomuksia enää raportoida?
Yksittäiset moderaattoritkin ovat vastuussa Jatkoaika ry:n hallitukselle. Pitääkö mun ruveta oikeasti pyytämään sitä kautta yhden tietyn henkilön poistoa Moderaattori-tiimistä? Mä en normaalisti halua käyttää suhteita tämänkaltaisiin asioihin, mutta nyt alkaa olla kuppi täynnä tällä puolella. Olen pahoillani, kun olen kerran kussut sinun aamiaismuroihisi, mutta yritä nyt ottaa itseäsi niskasta kiinni niin kauan kuin sinulla on Moderaattori-status.
Kovin monen moderaattorin siviili-nickiä en tiedä, mutta sun pitäisi tunnistaa itsesi. Toivon, että tunnet tästä tekstistä edes pienen kolahduksen sisimmässäsi. Ihan sinun itsesi kannalta toivon, että tämä pelleily muutaman nimimerkin kirjoitusoikeuksien kanssa ei ollut mitään henkilökohtaista vittuiluasi, vaan sen takana oli koko Moderaattori-tiimi. Henkilökohtainen tiedustelu tästä pelleilystänne on jo lähtenyt eteenpäin. Jos asia on edennyt niin kuin oletan sen menneen, niin on parempi alkaa keksiä hyvää meriselitystä...
Mr.Fox
Asian tutkinta on jo nytkähtänyt eteenpäin. Mä en voi niin hirvittävästi asiasta kertoa, kun kaikki on kerrottu mulle luottamuksellisesti. Sen verran voinen mainita, että Moderaattori-tiimissä ei olla menty ihan "by the book".
Jatkoaika-sivusto koostuu kahdesta erillisestä osiosta, verkkolehdestä ja keskustelupalstasta. Verkkolehteä pyörittää toimitus ja keskustelupalstasta vastaavat moderaattorit. Kaikki toiminta tapahtuu Jatkoaika ry:n alaisuudessa, jonka päättävä elin on hallitus. Jatkoaika ry:n hallitus vastaa viime kädessä koko sivustosta. Keskustelupalstan moderaattorit vastaavat toiminnastaan Jatkoajan hallitukselle ja moderaattorit myös valvovat hallituksen ja Jatkoaika ry:n etuja, jottei sivustolla harrasteta mitään Suomen laissa kiellettyä toimintaa. Mikään ulkopuolinen taho ei pysty vaikuttamaan moderaattoreiden toimintaan ja moderaattorit eivät toimi kenenkään muun kuin Jatkoajan hallituksen ja viranomaisten käskystä.
Tavallaan mä en yhtään ihmettele tätä Moderaattorien hiljaiseloa. Silloin on parempi pitää suunsa kiinni, kun tietää itse olevansa korviaan myöten kusessa. Sinä Moderaattori, tiedät ketä tarkoitan, voit ottaa yksityisviestillä yhteyttä minuun. Muista vain tehdä se siviili-nickilläsi. Asioista voidaan keskustella, ja musta tuntuu, että sun kannattaisi opetella keskustelemaan vielä ennen seuraavaa Jatkoaika ry:n hallituksen kokousta. Sen jälkeen meillä ei ole enää mitään keskusteltavaa!
EDIT: lisätään nyt sen verran, että jos olet nyt Turussa ja menet katsomaan matsia, niin tule ihan rohkeasti juttelemaan. Kyllä mä kaljan tarjoan! Mut löytää erätauoilla todennäköisesti Metropolista tai Sky Barista. Tuskinpa siellä niin hirvittävän montaa TPS:n blancoa EHL-paitaa on yhtäaikaa... Nykäise reilusti vain hihasta ja otetaan tuopit!