Oletko tyytyväinen JA:n keskustelupalstan moderoinnin nykytasoon?

  • 7 487
  • 56

Oletko tyytyväinen JA:n keskustelupalstan moderoinnin nykytasoon?

  • Olen

    Ääniä: 105 45,7%
  • En

    Ääniä: 125 54,3%

  • Äänestäjiä
    230

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Moderaattorien toiminta on aiheuttanut paljon keskustelua viime aikoina. Hetkauttaako? Oletko nykymeininkiin tyytyväinen? Vituttaako? Oletko kirjoituskiellossa?

Moderoinnilla tarkoitan siis kaikkea moderaattoritoimintaa, pelikieltojen jakoa, sääntöjä, tiedottamista, linjauksia jne.

Aiheesta on vapaassa keskustelussa jo muutamakin pysyvä ketju, joten tässä ketjussa ei liene tarvetta keskustelulle, joka sopii noiden muiden ketjujen aihepiiriin. Toki kantansa perustella saa, mutta lähinnä kiinnostaa siis vastaus, kyllä vai ei.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oletko kirjoituskiellossa?

Tuohon voi olla vaikeahko vastata...

Mutta vastasin siis että olen tyytyväinen, tai ennemminkin niin että ei ole mitään valittamista. Jotensakin aika lapsellista touhua tämä jatkuva moderoinnista itkeminen, erityisesti tämä allekirjoituksiin liittyvä nillittäminen. Olen sanonut tämän monta kertaa ja sanon edelleen että kun pysyy asialinjalla ja pyrkii noudattamaan sääntöjä niin moderoinnin kanssa ei ole mitään ongelmia. Pari pelikieltoa olen itse kärsinyt ja molemmat olen ansainnut. Muuten ei ole ollut mitään ongelmia kun yritän vähän miettiä ennen kuin viestin lähetän että onko siinä jotain sellaista joka saattaa rikkoa sääntöjä. Suosittelen tätä samaa niillekin kenellä on ollut ongelmia "pysyä kaukalossa".

Verrattuna moneen muuhun keskustelupalstaan Jatkoajan keskusteluiden taso ja moderoinnin taso on korkea. Ainahan parannettavaa toki on mutta minun mielestäni täällä ei ole niin suuria epäkohtia että mitään isompaa valittamisen aihetta olisi. Jos valittamaan haluaa lähteä niin sitä valittamista löytyy aina niin kauan kuin ihmiset on moderaattoreina. En ole koskaan ollut millään palstalla modena joten en tietysti pysty omakohtaisesti kertomaan, mutta luulisin että se rajanveto esim. provoilun kohdalla on todella vaikeaa tehdä ja siksi tuo voi tuntua siltä että säännöt eivät kohtele kaikkia tasapuolisesti. Jotkut osaavat tuon provoilunkin tehdä sillä tavalla että siihen ei oikein sääntöjen puitteissa pysty puuttumaan.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jatkoajan taso on lässähtänyt tosi alas. Pelkät provoviestit ja henkilökohtaisuuksiin menemiset sallitaan joillekin ja toisille tulee penalttia pienistäkin "rikkeistä". Tasapuolisuudesta ei ole tietoakaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
En ole.
Tiukka linja on mielestäni todella hyvä, mutta tällä hetkellä Modet ovat Diktaattoreita, jotka tekevät mitä lystäävät, koska heillä on siihen valtaa. Mulla ei olisi välttämättä mitään tiukkoja ja ihmeellisiäkään päätöksiä vastaan, kunhan ne perusteltaisiin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan tuo moderointi muuten ihan paikallaan, mutta tuo otteluseurantaketjun moderointi on kyllä todella hanurista. Jos ei sinne oikeasti saa kirjoittaa kuin tilannetietoja tekstiTV:n tapaan, niin miksi tällaista keskustelualuetta sitten edes pidetään auki? Otteluketjuihin linkki tekstiTV:n sivulle ja ketju lukkoon, keskustellaan peleistä sitten vasta otelukohtaisissa ketjuissa, kun pelit ovat päättyneet.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Joo, kivasti menee. Ainahan asiat voisivat paremminkin olla mutta kaikkiaan moderointi tällä palstalla sujuu ihan hyvin.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Hyvin menee minunkin mielestä, ihme kitinää Siguista ja linkkien kuvauksista. Jos ahdistaa signaturen menetys, tarvitseeko asiasta joka paikkaan itkeä, laittakaa sitä vit%n YV:tä sinne Mode osastolle jos tikkari on mennyt.
 
Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Viimeaikaisten tapahtumien johdosta ei voi mitenkään olla kovin tyytyväinen moderoinnin tasoon. Kommentointi omista toilailuista on tasoa nolla, mikä ei mielestäni ole ollenkaan hyvä asia.

Voisi noita pelikieltoja ja sääntömuutoksia ihan oikeasti joskus perustellakin ja kirjoitusoikeuksilla pelleilyn pitäisi ehdottomasti loppua. Vähän korrektimpaa käytöstä sopisi odottaa moderaattorin asemassa olevilta.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En.

Nämä muutokset kun tulevat voimaan, niin voin muuttaa kantaani.

- Modejen nimimerkit julkisiksi, kuten lähes jokaisella muulla keskustelupalstalla.

- Ei sala-banneja siitä että kehtaa kritisoida moderaattoreiden toimintaa.

- Kritiikkiä otettava vastaan ja siitä pystyttävä keskustelemaan.

Täysin älyvapaat sigu-määräykset sun muut olisivat edes jotenkin legitiimejä, jos moderaattorit ottaisivat kritiikkiä vastaan ja kykenisivät käymään debattia päätöksistään. Kenen etu on se, että 95% Jatkislaisista on tyytymätön uuteen sigu-sääntöön?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kun miettii sitä valtavaa kirjoitusten määrää, mitä tänne päivittäin ladotaan, ja silti sivusto on pysynyt erittäin asiallisena, niin aika hölmöä on mun mielestä haukkua moderaattoreita täällä epäonnistujiksi.

Provot yms. häröilyt ainakin kiekkopuolelta saatu hyvin karsittua pois, ja annettu penalttia sellaisille (myös mulle välillä), joiden kirjoittelu on sillä kertaa ollut ala-arvoista tai muuten liian huonotasoista tänne.

Mä annan kiitosta mode-sedille ja -tädeille. Hyvä, ja suht koukuttavakin palsta tämä Jatkoaika, joten olette onnistuneet hommassanne :)
 
Viimeksi muokattu:

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Olen tyytyväinen.
Moderointi on tasapuolista ja läpinäkyvää. Päätökset ovat loppuun asti mietittyjä ja ne perustellaan kattavasti. Rivikäyttäjien mielipiteet otetaan huomioon ja käyttäjien mielipiteitä arvostetaan. Miksi valittaa?
Lisäksi toivon HPK:lle mestaruutta.
 

Wolves

Jäsen
Jos ei sinne oikeasti saa kirjoittaa kuin tilannetietoja tekstiTV:n tapaan, niin miksi tällaista keskustelualuetta sitten edes pidetään auki?

Eli siis sinun mielestäsi ottelun aikana ei saisi keskustella, vaan tulisi keskittyä ns. olennaiseen.

Saahan otteluseurantaketjuun kirjoittaa muutakin, fakta on vain, että se on otteluseurantaketju ei debaatti siitä, miksi puolustaja ampui viivasta kilpikäden puolelle, kun hanskapuolella oli puoli maalia vapaana. Siihen on puolestaan olemassa yksittäisen ottelun ketju.

Hyvin menee minunkin mielestä, ihme kitinää Siguista ja linkkien kuvauksista.

Kyse ei ole pelkästään allekirjoituksista (en suostu tuota S:llä alkavaa sanaa käyttämään, niin typerä se on) eikä linkkien kuvauksista. Kyse on ainoastaan siitä, että Moderaattorit istuvat norsuunluutornissaan Pohjois-Korean asevoimien puku päällä ja kuvittelevat palstalaisten nielevän jokaikisen älynväläyksen mukisematta ja tyytyväisenä tyylillä

- aah, johtajamme on tehnyt jälleen loistavan päätöksen

Yksikään moderaattori ei suostu tulemaan omalla henk. koht tai edes "moderaattorit" nimimerkilläään kaapista ulos ja selittämään miksi näin on tehty ja perustelemaan miksi näin typerä ja täysin tarpeeton ratkaisu on tehty. Järkeenkäypää selitystä tähän ratkaisuun ei ole. Palvelimia värit, boldaukset ja ynnämuut eivät varmasti rasita sen enempää, kuin normaalikaan teksti, joten ennenkuin Moderaattorit perustelevat tämän ratkaisunsa poistaa em. tekstin muokkaukset allekirjoituksistaan enemmistö palstalaisista on takajaloillaan.

- Modejen nimimerkit julkisiksi, kuten lähes jokaisella muulla keskustelupalstalla.

Aamen. Jos ei osaa ottaa kritiikkiä vastaan, niin suosittelen alas kapuamista norsunluutornista ja em. valtion asepuvusta luopumista ja jonkin muun rakentavan tehtävän vastaanottamista.


Ai kumpaa äänestin. Saatte kaksi arvausta. Helpotan sen verran että se ei ollut "kyllä"
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Moderoinnin nykytasoa voi hyvin mitata sillä millä tasolla keskustelu on jääkiekko-osioissa. Mielestäni tällä mittarilla moderoinnille voi antaa hyvän arvosanan. Signaturegaten modet oisivat voineet hoitaa paremmin. Nykyinen "emme kommentoi mitenkään"-linja olisi ollut hyvä valinta ellei siitä olisi noussut näin iso kohu. Nyt olisi oikea paikka korjata tilanne ja julkistaa syyt miksi näin tehtiin.

Ja tuosta salabannista sen verran että HLe ja muut salaliittohörhöt voisivat tutkia vähän miten JAssa bannit annetaan. Jos bannien pituus ei ole vielä tiedossa bannit antaesssa niin bannit ovat "määräämättömän pitkät" sekä niitä ei julkaista Ilmoitus-kohdassa.

Moderaattorien nimimerkit jääkööt salaisuuksiksi. Mitä hemmetin hyötyä siitä olisi että modelle pääsisi kuittailemaan keskusteluissa? Ja mitä tuohon "lähes jokaisella palstalla modejen nimimerkit ovat julkisia" niin olen ollut jatkoajan kokoisella palstalla modena ja ensimmäinen homma mitä tehtiin kun sain tehtävän vastaan että luotiin kakkos-nimimerkki jolle annettiin modeoikeudet ja jolla moderointi hoidettiin. Tämä voisi sopia mielestäni myös jatkoajan keskustelupalstalle.

-Tinke-80
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Olen tyytyväinen.
Moderointi on tasapuolista ja läpinäkyvää. Päätökset ovat loppuun asti mietittyjä ja ne perustellaan kattavasti. Rivikäyttäjien mielipiteet otetaan huomioon ja käyttäjien mielipiteitä arvostetaan. Miksi valittaa?
Lisäksi toivon HPK:lle mestaruutta.

Tällä viestillä nimimerkki Bon kuittaa itselleen syytesuojan.
Päättyy: Ei ikinä.

Muutoin olen nimimerkin HLe kanssa suurimmilta osin samaa mieltä, tosin moderaattoreiden nimimerkit ei kiinnosta. Välinpitämättömyys hankalia kysymyksiä kohtaan on suurta vittuilua palstalaisia kohtaan. Ehkä niihinkin vastataan pitkän ja hartaan harkinnan jälkeen, joskus ensi vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Olen tyytyväinen, vaikka en vieläkään hyväksy sitä, ettei moderaattorit kirjoituskieltoja jakaesssaan lähetä sääntöjä rikkoneelle henkilölle tietoa siitä viestistä yksityisviestinä, josta rangaistus lopulta tuli, mutta ei se mitään. Periaatteessa hyvin menee ja menköön, jatkoajan moderointi.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Pelkät provoviestit ja henkilökohtaisuuksiin menemiset sallitaan joillekin

Totta. Onneksi on vielä kuitenkin olemassa myös asiakirjoittajia, jotka tuovat hyvää vastapainoa näille pelkille provoajille. Viesteissä on sanomaa ja sisältöä, vaikka ns. vieraisiin pöytiin huudeltaisiinkin.

Hieno sarja varmasti tulee KooKoo-Sport välieristä. Saattaa olla, ettei mene ihan suoraan kolmella voitolla Sportille. Ratkaisuksi muodostuu kouvolalaisten paineen alaisena pelaaminen, ja sitähän he eivät tunnetusti osaa. Tuntuu jo nyt puntit tutisevan, ainakin faneilla

Noin yleisesti ei ole valittamista moderoinnissa. Itsekin pari kakkua on tullut istuttua ja ihan aiheestahan ne ovat tulleet, kun jälkikäteen ajattelee.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Olen tyytymätön siihen, että moderaattorit eivät toimi kiivaammin kitkeäkseen palstalaisten sanavarastosta termit omata ja poffit.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
En kovin tyytyväinen ole. Allekirjoituspelleilystä tuli mieleen, että nyt pitää tehdä jotain tuollaista jotta näyttäisi siltä, jotta asioita tehdään ja mietitään. Vaan eipä tarvitse kauaa lukea etenkin Vapaata keskustelua kun huomaa, ettei homma ole hallussa. En muista Jatkoajan historian aikana keskusteluissa olleen niin paljon trollaamista kuin tällä hetkellä. Täällä on nimimerkkejä, joiden ainoa syy olemassaoloon on se, että joku/jotkut pääsee niillä trollaamaan. Moderaattorit eivät ole osanneet tai halunneet puuttua siihen yhtään mitenkään. Valitettavasti tämä on painanut keskustelupalstan tason tällä hetkellä harvinaisen alas.

Minä en halua tietää nyt enkä jatkossa, ketkä Moderaattoreina toimivat. Mutta haluaisin tietää, miksi päätöksiä tehdään niinkuin tehdään. Miksi trollaus sallitaan, mutta jostain siguista jaksetaan nipottaa. Nyky-moderaattoreita ei kiinnosta vuorovaikutus kirjoittajien kanssa. Heidän mielestään palsta on heitä, ei keskustelijoita varten. He ovat ylimielisiä. Tämän takia en ole moderoinnin nykytasoon tyytyväinen.
 

Rankkari

Jäsen
En. Vaikea ymmärtää kuinka osa saa uhota, törkeästi *ittuilla, haistatella ja provosoida eikä saa jäähyjä. Samanaikaisesti jäähylle joutuu asiallisia kirjoittajia joille sattuu mm. lainausvirheitä ym. tietokoneen käyttövirheitä.

Niin, muutoin jäähyt ovat olleet perusteltuja.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äänestin tuon sigupelleilyn takia Ei, vaikkei minun maailma nyt siihen kaadu, että vanha sigu (hitto nyt se tarttui) meni muutoksen myötä piloille. Mutta ei se nyt sen suurempia vitutuksia aiheuttanut.

Kyllä siellä on nyt jollain kihahtanut valta pahasti hattuun. Seuraavaksi voitaisiin poistaa suosikkijoukkue tuosta sivupalkissa ja sen jälkeen nimimerkit, niin kukaan ei vahingossakaan erotu.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Kokonaisuutena kyllä, mutta on tämän palstan moderointi muuttunut melkoisesti huonompaan suuntaan siitä kun joskus 6 vuotta sitten aloin palstaa seuraamaan aktiivisemmin.

Linjan vaihtelu pelikieltoa antaessa on välillä yhtä kaameaa kuin SM-liigassa, kun jotkut saavat rellestää miten tahtovat, ja toisille taas paukkuu kiellot paljon pienemmästäkin.

Omalla kohdallani ei kauheasti ole valittamista. Kaksi pelikieltoa on tullut, joista n. 1,5 oli aiheellisia. Ensimmäinen oli aivan selkeä (muutin lainausta), mutta toinen tuli vähän helpohkosti, joskin senkin syyn ymmärrän, kun eräässä alkukauden TPS-JYP -ketjussa kommentoin humalassa vääränlaisin sanakääntein, tosin mitenkään provoilematta tai ketään loukkaamatta.


Mutta niin kauan kun palsta on ilmainen, en jaksa kamalasti valittaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyl mä tyytäväinen moderaattorien toimintaan olen. Muutaman bannin olen saanut ja varmasti ansiosta. Sigumuutos aivan se ja sama.

Moni vaatii vieläkin kireämpää toimintaa moderaattoreilta...mutta heitänpä ilmaan seuraavanlaisen ajatusleikin...Oletetaan, että palstalla olisi osio "erittäin vapaamieliset keskustelut jossa trollit armahdetaan". Uskon, että moni tiukan linjan jannuista melskaisivat myös tuolla jos aihe olisi kiinnostava. Tarkoitan tällä, että meistä on moneen junaan eikä kirjoituksia pidä ottaa henkilökohtaisesti. Tunteet kuohuvat ja väittelyä syntyy...mitäs siitä.

Onhan tämä saitti hyvinkin tarkkaan moderoitu. Jos käyttäjiä on tuhansia niin kyllähän homma on pysynyt aika hyvin näpeissä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Lyhyesti sanottuna: en ole!

Kirjoitusoikeuspelleily oli se viimeinen naula arkkuun. Sen jälkeenkin on tapahtunut ihmeellistä sensuuria.

Laitoin allekirjoituksekseni:
"Olet saanut kirjoituskiellon keskustelupalstalle, syy: syytä ei ole määritelty,
pelikielto päättyy: ei ikinä",

joka on nyttemmin poistettu. Itse en ole sitä poistanut, joten joku muu on tehnyt sen puolestani. Eikö jonkun puuhat sittenkään kestäneet päivänvaloa?

Lisäksi kirjoitin tiistaina 22.02.2011 Kysymyksiä... moderaattoreille -ketjuun:
Kas! Kirjoitusoikeuteni ovat palanneet...

Lähetin muuten moderaattoreille ystävällisen tiedustelun. Saa vastata tietysti tätäkin kautta! Pääasia on se, että edes jotain kautta saisi jotain julkista selvyyttä asioihin.
Mielenkiintoisinta asiassa on se, että kirjoitin juuri tähän viestiin myös sen ystävällisen tiedusteluni. Sekin on nyttemmin hävinnyt johonkin... Vaikuttaa melko hämärältä, jos en voi julkaista itse kirjoittamaani yksityisviestiä! Kokeillaan uudelleen:
Mr.Fox kirjoitti:
Terve!

Kuinka kauan aiotte jatkaa pelleilyä tämän moderoinnin kanssa?

Koska aiotte antaa hyväksyttävän selityksen ns. sigujen uusista säännöksistä? Huomaatteko edes, kuinka moni kirjoittaja tähän salailuun on vittuuntunut? Uudet säännökset ovat varmasti hyväksyttävissä, jos ne perusteltaisiin edes välttävästi.

Onko raportointinappulalla enää mitään käyttöä? Olen viimeisen kolmen viikon aikana raportoinut kolme selkeästi sääntöjenvastaista viestiä. Olen lisäksi raportoinut jokaisen niistä kahteen kertaan. Mitään seurauksia ei ole tullut. Onko sääntöjen tulkinnoissa tapahtunut jotain muutoksia? Miksi näistä ei ole ilmoitettu? Kannattaako noita sääntörikkomuksia enää raportoida?

Yksittäiset moderaattoritkin ovat vastuussa Jatkoaika ry:n hallitukselle. Pitääkö mun ruveta oikeasti pyytämään sitä kautta yhden tietyn henkilön poistoa Moderaattori-tiimistä? Mä en normaalisti halua käyttää suhteita tämänkaltaisiin asioihin, mutta nyt alkaa olla kuppi täynnä tällä puolella. Olen pahoillani, kun olen kerran kussut sinun aamiaismuroihisi, mutta yritä nyt ottaa itseäsi niskasta kiinni niin kauan kuin sinulla on Moderaattori-status.

Kovin monen moderaattorin siviili-nickiä en tiedä, mutta sun pitäisi tunnistaa itsesi. Toivon, että tunnet tästä tekstistä edes pienen kolahduksen sisimmässäsi. Ihan sinun itsesi kannalta toivon, että tämä pelleily muutaman nimimerkin kirjoitusoikeuksien kanssa ei ollut mitään henkilökohtaista vittuiluasi, vaan sen takana oli koko Moderaattori-tiimi. Henkilökohtainen tiedustelu tästä pelleilystänne on jo lähtenyt eteenpäin. Jos asia on edennyt niin kuin oletan sen menneen, niin on parempi alkaa keksiä hyvää meriselitystä...

Mr.Fox
Asian tutkinta on jo nytkähtänyt eteenpäin. Mä en voi niin hirvittävästi asiasta kertoa, kun kaikki on kerrottu mulle luottamuksellisesti. Sen verran voinen mainita, että Moderaattori-tiimissä ei olla menty ihan "by the book".
Jatkoaika-sivusto koostuu kahdesta erillisestä osiosta, verkkolehdestä ja keskustelupalstasta. Verkkolehteä pyörittää toimitus ja keskustelupalstasta vastaavat moderaattorit. Kaikki toiminta tapahtuu Jatkoaika ry:n alaisuudessa, jonka päättävä elin on hallitus. Jatkoaika ry:n hallitus vastaa viime kädessä koko sivustosta. Keskustelupalstan moderaattorit vastaavat toiminnastaan Jatkoajan hallitukselle ja moderaattorit myös valvovat hallituksen ja Jatkoaika ry:n etuja, jottei sivustolla harrasteta mitään Suomen laissa kiellettyä toimintaa. Mikään ulkopuolinen taho ei pysty vaikuttamaan moderaattoreiden toimintaan ja moderaattorit eivät toimi kenenkään muun kuin Jatkoajan hallituksen ja viranomaisten käskystä.
Tavallaan mä en yhtään ihmettele tätä Moderaattorien hiljaiseloa. Silloin on parempi pitää suunsa kiinni, kun tietää itse olevansa korviaan myöten kusessa. Sinä Moderaattori, tiedät ketä tarkoitan, voit ottaa yksityisviestillä yhteyttä minuun. Muista vain tehdä se siviili-nickilläsi. Asioista voidaan keskustella, ja musta tuntuu, että sun kannattaisi opetella keskustelemaan vielä ennen seuraavaa Jatkoaika ry:n hallituksen kokousta. Sen jälkeen meillä ei ole enää mitään keskusteltavaa!

EDIT: lisätään nyt sen verran, että jos olet nyt Turussa ja menet katsomaan matsia, niin tule ihan rohkeasti juttelemaan. Kyllä mä kaljan tarjoan! Mut löytää erätauoilla todennäköisesti Metropolista tai Sky Barista. Tuskinpa siellä niin hirvittävän montaa TPS:n blancoa EHL-paitaa on yhtäaikaa... Nykäise reilusti vain hihasta ja otetaan tuopit!
 
Viimeksi muokattu:

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Vastasin kyllä, sillä viiden vuoden aikana minulla ei ole ollut huomautettavaa mistään muusta, kuin siitä, että moderaattorit eivät kommentoi tekemisiään mitenkään. Jos he vähän avaisivat sanaista arkkuaan, niin ei olisi pahemmin valitettavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös