Itse olen kärsinyt yhden pelikiellon Latvian MM-kisojen aikana. Silloin harmitti aika ryökäleesti, vaikka kieltämättä se viesti olisi voinut kirjoittamatta jäädä. Omalla kohdallani on silti jäänyt sen verran pelkoa takapuoleen, että kirjoittamiseni on jonkin verran kavennetumpaa siitä, mitä se voisi olla.
Linkitän olemattoman vähän, en käytä tekstin kohostuskeinoja, kirjoitan mieluummin tylsästi kuin värikkäästi. Lyhyeen vastaukseen pakotan ne pari lisäriviä puppua, ettei tule one-lineria jne. Siitä esimerkiksi olen eri mieltä, että lähteitä ei saa lainata, jos ei ole linkkiä. Monesti nykyään paperilehtien juttuja ei ole nettiversiossa eli jos luen Ilta-Sanomista jonkun lätkään liittyvän tiedon, niin sitä ei tapahtunut, jos sitä ei ole netissä. Vaikka osaan kyllä ilmaista lähteen.
Sitten jos mietitään esimerkiksi kohtaa "ei tuo lisäarvoa keskusteluun", niin enpä tiedä, onko joitakin viestejä, joilla ei ole mitään arvoa kenellekään. Jos viestiä ei lainata, niin ei voi tietää, onko sillä ollut mitään merkitystä. Provoja lainataan helpommin ja moni tietysti tavoittelee sitä reaktiota. Muutenhan tämä olisi kuin blogikirjoitus, että mitään ei tule takaisin.