Oletko koskaan tuntenut itseäsi vanhaksi?

  • 102 305
  • 701

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tällä viikolla, kun STM kertoi, että minun ikäisen ei enää tarvitse hankkia joditabletteja, koska niistä on hyötyä vain nuorille.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olin pimeällä pihalla tulossa kaupasta, kolme nuorta kävi potkaisemassa postilaatikon irti. Laskin kamat ja purttasin perään, paskoivat ehkä housuun, mutten saanut kiinni.

Tietty sitten vasta todella vanha, kun paskoo vielä samalla itse housuun, eikä säikähtämisen takia.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viimeksi katsoessani dokkaria Madame Tussaudsin vahakabinetista. En tuntenut ketään uusista viihdetaiteilijoista ja Youtube-vaikuttajista, jotka pääsivät sinne näytille. Olly Murs? Piti googlettaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Koko ajan, vaikka en ole edes viittäkymmentä. Mutta iloa tuovat nuoret rockbändit ja nuoret ihmiset, jotka diggaavat rockia. Näitä on yllättävän paljon, ja jokaisesta olen iloinen. Väistämätön tosiasia on se, että minä vanhenen, joten on upeaa nähdä nuoria, jotka diggaavat ja tekevät rockia. Se lämmittää sydäntä niin paljon. Tulee tunne, että niitä soihdunkantajia riittää. Jokainen nuori rockdiggari ja rokkari on minulle tärkeä. Pidetään se soihtu palamassa!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Koko ajan, vaikka en ole edes viittäkymmentä. Mutta iloa tuovat nuoret rockbändit ja nuoret ihmiset, jotka diggaavat rockia. Näitä on yllättävän paljon, ja jokaisesta olen iloinen. Väistämätön tosiasia on se, että minä vanhenen, joten on upeaa nähdä nuoria, jotka diggaavat ja tekevät rockia. Se lämmittää sydäntä niin paljon. Tulee tunne, että niitä soihdunkantajia riittää. Jokainen nuori rockdiggari ja rokkari on minulle tärkeä. Pidetään se soihtu palamassa!

"Ja sitte ku siust tuntuu, et sie oot liia vanha rokkaamaa, niin, noh, silloha sie oot." - Ian Fraser Kilmister
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
"Ja sitte ku siust tuntuu, et sie oot liia vanha rokkaamaa, niin, noh, silloha sie oot." - Ian Fraser Kilmister
Lemmy ei vissiin koskaan tuntenut itseään liian vanhaksi rokkaamaan. Kaatui saappaat jalassa.

Onneksi Lemmykin tuli jokusen kerran nähtyä. Kova äijä. Arvostan.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Eikö vanhukset yleensä nuku vähemmän? Kai näillä reilun neljän tunnin unilla voi luokitella itsensä vanhaksi.
Tai se että kusella pitää käydä useamman kerran joka yö…mä olen vanha. Ikää ei edes 50 v mutta ikäloppu. Mieli ja ajatuksen juoksu kuin teinipojalla mutta kroppa kuin vanhuus eläkkeellä olevalla
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No nyt joo, taas ja jälleen.

Broidi soitteli, niillä on joku vuosipäivä 2,9. Ja ei, ei puhuta kuukausista, ei vuosista. Nyt puhutaan kymmenestä vuodesta.

Vastahan ne meni naimisiin, se oli ihan äsken vuonna eli 1997. Tapasivat vuonna 1993. Muistan eläväisesti kun mut esiteltiin broidin silloiselle tyttöystävälle - nykyiselle vaimolle - ja tajusin että tässä on jotain mikä kestää. No, se on kestänyt sen 30v. Hattu päästä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
No nyt joo, taas ja jälleen.

Broidi soitteli, niillä on joku vuosipäivä 2,9. Ja ei, ei puhuta kuukausista, ei vuosista. Nyt puhutaan kymmenestä vuodesta.

Vastahan ne meni naimisiin, se oli ihan äsken vuonna eli 1997. Tapasivat vuonna 1993. Muistan eläväisesti kun mut esiteltiin broidin silloiselle tyttöystävälle - nykyiselle vaimolle - ja tajusin että tässä on jotain mikä kestää. No, se on kestänyt sen 30v. Hattu päästä.

Sää mikään vanha oo. Multa joskus pahimpaan korona-aikaan kun uimahalliin ei päässyt kun eläkeläiset ja riskiryhmään kuuluvat niin siinä oli kytiksellä joku tyyppi joka sit kysy multa että onko eläkeläiskorttia? Meinasin tukehtua purkkaani.

No, sanoin että oon riskiryhmäläinen ja näytin kelakorttia ja se pahoitteli asiaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tunnen itseni niin helvetin vanhaksi. Ikää 54 vuotta ja kahdet sytohoidoidot (vanhentaa kehoa vuosia) takana. Libido kärsinyt kovaa damagea ja kroppa täysin nuutunut. Lihasmassaa hävinnyt ihan vitusti ja hyvä kun jaksaa kävellä. Joten kyllä, tunnen itseni aivan vitun vanhaksi. Mutta näillä mennään, eikä luovuteta.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Havahduin Tampereen NHL-pelin alla etten oikeastaan enää tiedä kuka pelaa missäkin jengissä ja ketkä on "änärin" staroja jne..

No, itseasiassa luulin Laineenkin pelaavan Winnipegissä.

Kauas on jäänyt aika, kun sitä jaksoi fanittaa näitä oikeita kiekkoammattilaisia.

PS. Tänä vuonna sain myös moniteholasit ja hammaslääkäri poisti poskihampaankin..
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Päivittäin... ja luultavimmin siksi, että olen jo vanha, en ikäloppu, mutta eläkeiässä kuitenkin.
Vanhuus näkyy peilistä ja tuntuu jokapäiväisissä askareissa jaksamattomuutena ja nopeana väsymisenä. Vertaan alitajuisesti tekemisiäni aikaan, jolloin rakensin talon, olin aktiivisesti mukana lasteni harrastuksissa, opiskelin työelämän ohella, tms. ja huomaan toistuvasti, etten enää jaksa lähellekään siihen tahtiin kuin aikanaan. Eikä toki tarvitsekaan, mutta kuinka vaikeaa on saada pääkoppakin uskomaan moinen lainalaisuus ihmisen elinkaaresta. Joskus tuntuu, ettei vanhuus opeta kuin korkeintaan kävelemään hitaasti...
Tämmöisiä kirjoittelin reilu kolme vuotta sitten eikä kukaan ole vieläkään keksinyt mitään nuorennuslääkettä...
Eli - samojen asioiden kanssa tuskaillaan edelleen, mutta ehkä pikkuhiljaa on oppinut antamaan itselleen siimaa päivittäisessä tekemisessä. Jos esim. on sadepäivä, niin ei sinne pihalle tarvitse, jumalauta, ehdoin tahdoin mennä jotakin nysväämään ja kastelemaan itseään, kyllä ne hommat kerkiää sitten poudallakin...
 

Glove

Jäsen
Havahduin Tampereen NHL-pelin alla etten oikeastaan enää tiedä kuka pelaa missäkin jengissä ja ketkä on "änärin" staroja jne..

No, itseasiassa luulin Laineenkin pelaavan Winnipegissä.

Kauas on jäänyt aika, kun sitä jaksoi fanittaa näitä oikeita kiekkoammattilaisia.

PS. Tänä vuonna sain myös moniteholasit ja hammaslääkäri poisti poskihampaankin..
Samma här. 35 vuotta sitten olisin osannut kertoa useamman NHL joukkueen kokoonpanon aika tarkkaan, mutta nyt ei kyllä ole juurikaan hajua mistään.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Samma här. 35 vuotta sitten olisin osannut kertoa useamman NHL joukkueen kokoonpanon aika tarkkaan, mutta nyt ei kyllä ole juurikaan hajua mistään.
Tässä ei ole kyse pelkästään ikääntymisestä. Teknologian kehitys on vienyt meiltä tarpeen muistaa oikeastaan mitään.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Samma här. 35 vuotta sitten olisin osannut kertoa useamman NHL joukkueen kokoonpanon aika tarkkaan, mutta nyt ei kyllä ole juurikaan hajua mistään.
NHL:ää en nykyisin seuraa enää ollenkaan, mutta mulla tämä sama koskee Liigaa, jota kuitenkin seuraan aktiivisesti. Muistan jokaisesta seurasta pahimmillaan vain muutaman nimen. Jos taas joku heittäisi jonkun 90-luvun Liiga-pelaajan nimen, osaisin varmasti sanoa 98 %:n varmuudella, missä joukkueessa hän pelasi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
NHL:ää en nykyisin seuraa enää ollenkaan, mutta mulla tämä sama koskee Liigaa, jota kuitenkin seuraan aktiivisesti. Muistan jokaisesta seurasta pahimmillaan vain muutaman nimen. Jos taas joku heittäisi jonkun 90-luvun Liiga-pelaajan nimen, osaisin varmasti sanoa 98 %:n varmuudella, missä joukkueessa hän pelasi.

Ai muillakin on tätä samaa "ongelmaa". Minullakin on nimittäin. Ei nämä nykyiset kokoonpanot sano niin paljon ja jää yhtä painavasti mieleen kuin lapsena tai teininä, eli joskus 1990-luvulla.

Minulla on myös just noin että nykyisistä liigajoukkueista en osaa oikein nimetä pelaajia kovinkaan montaa kun taas 1990-luvulla sitä olisi saattanut osata luetella jonkun muunkin joukkueen kuin HPK:n miehistön ulkoa. Ja nykyäänkin varmaan myös muistaisin missä joku 1990-luvun pelaaja pelasi.

Minulla kyllä edesauttoi lapsena ja teininä noiden kokoonpanojen mieleenjäämiseen sekin että kirjoittelin vihkoon tilastoja peleistä ja jakelin omia tähtiä peleistä pelaajille. Ei enää tuollaista varmaan harrasteta kun netistä löytyy niin kattavasti tilastoja.

Tällä viikolla tuli kyllä mieleen jo kysymys että olenko vanhaksi tulossa. Kun maanantaina ensin unohdin hanskat bussiin ja tiistaina sitten unohdin kotiavaimet kotiin lähtiessäni ulos kotoa. Ihmettelin miten se muisti noin reistaili? Mutta tästä selvitään, uudet hanskat pitää hommata mutta avainten unohtamisesta selvisin ilman kallista huoltopalvelua. Huoltomieshän tai joku vastaava tuo oven olisi avannut tarvittaessa 40-50 eurolla mutta sitä ei tarvittu onneksi kun siskon mies tuli oven avaamaan heillä olevalla vara-avaimella.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kyllähän kun nyt vaikka kattoo top-50 listaa radiosoitetuimmista biiseistä Suomessa, niin kyllähän siältä vissiin muutaman artistin tiätää nimeltä, mutta biiseistä ei ensimmäisestäkään mitään hajua.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllähän kun nyt vaikka kattoo top-50 listaa radiosoitetuimmista biiseistä Suomessa, niin kyllähän siältä vissiin muutaman artistin tiätää nimeltä, mutta biiseistä ei ensimmäisestäkään mitään hajua.
Tässä oli kauniisti muotoiltu se ajatus, että nykymusiikki on paskaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tässä oli kauniisti muotoiltu se ajatus, että nykymusiikki on paskaa.
Se olis kuulostanu liian kliseiseltä ja ketju täyttyny "Setä ei tajuu" -viästeistä.

Lisättäköön myös että mun miälestä Jennifer "Stiflerin mutsi" Coolidge, 61v. on ihan pantava kinkku.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tässä oli kauniisti muotoiltu se ajatus, että nykymusiikki on paskaa.
Nykymusiikki on aivan maagisen vetoavaa, kuten mm. säveltäjien Stockhausen, Varèse, Boulez, Schönberg, Zappa, Webern ja Cage atonaalisista aikaansaannoksista on pääteltävissä. Herrojen tuotoksia esiintyy vain valitettavan harvoin radiokanavilla. Pitäisi olla jokin laki, joka velvoittaisi soittolistaradiot soittamaan vähintään joka viidennen kappaleen nykymusiikin säveltäjien ohjelmistosta. Olisi kiehtovaa kuulla Edgar Varèsen Ionisaatio Elli-Emilian ja Mimmi-Irmelin välissä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nykymusiikki on aivan maagisen vetoavaa, kuten mm. säveltäjien Stockhausen, Varèse, Boulez, Schönberg, Zappa, Webern ja Cage atonaalisista aikaansaannoksista on pääteltävissä. Herrojen tuotoksia esiintyy vain valitettavan harvoin radiokanavilla. Pitäisi olla jokin laki, joka velvoittaisi soittolistaradiot soittamaan vähintään joka viidennen kappaleen nykymusiikin säveltäjien ohjelmistosta. Olisi kiehtovaa kuulla Edgar Varèsen Ionisaatio Elli-Emilian ja Mimmi-Irmelin välissä.
Mun piti tullakkin viä lisään että oman makuni mukasten genrejen musukkia ei juuri ratiossa soiteta, että silläkin oma osansa.

Nyt voiskin kuunnella jotain sellasta. Laitetaas Mauri Antero Nummista. Saksaksi, tottakai. (vitzivitzi)

Perään vähän Behemothia.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mun piti tullakkin viä lisään että oman makuni mukasten genrejen musukkia ei juuri ratiossa soiteta, että silläkin oma osansa.

Nyt voiskin kuunnella jotain sellasta. Laitetaas Mauri Antero Nummista. Saksaksi, tottakai. (vitzivitzi)

Perään vähän Behemothia.
M.A. Numminen singt Behemoth auf Deutsch, löytyyköhän vinyylinä? Es muß super sein.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös