Oletko koskaan tuntenut itseäsi vanhaksi?

  • 102 236
  • 701

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Olin katsomassa tyttäreni vanhojentansseja ja mietin hämmentyneenä, kuinka nämä kaikki lapset täällä ovat täysi-ikäisiä aikuisia. Muuten näin 43 vuotiaana olen elämäni parhaassa kunnossa ja ikä tuntuu ainoastaan aamuisin, jos yöunet on jäänyt vähiin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ikä on vain numeroita jne. Mutta havahduin juuri siihen tosiasiaan, että armeijassa ollessani kasarmin pihalta oli matkaa silloisen Neuvostoliiton rajalle n. 40 km.

Vuosi kotiutumiseni jälkeen olivat sirppi ja vasara jääneet jo historiaan ja Haminasta Leningradiin johtavat tienviitat vaihtuneet Pietariksi.

Mitä kaikkea onkaan tapahtunut neukkulan hajoamisen jälkeen ja mitä tapahtuu vuonna 2022, niin pakko tunnusta, että vanhoja tässä ollaan.
 
Viimeksi muokattu:

hege

Jäsen
Tuota HIFK-Garden ketjua seuratessa olen havainnut, jos nyt en vielä olevani vanha niin ainakin pian muuttuvan vanhaksi. Nykyisellä menolla Gardenin valmistuessa on jo se seuraava tasavuosipyykki jo ohitettu eli 60-kymppisiäkään ei siellä ehdi viettää, lapset on sen valmistuessa muuttanut jo pois kotoa eli niitäkään ei sinne ehdi viedä joten ei tässä ihan nuoria enää olla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota HIFK-Garden ketjua seuratessa olen havainnut, jos nyt en vielä olevani vanha niin ainakin pian muuttuvan vanhaksi. Nykyisellä menolla Gardenin valmistuessa on jo se seuraava tasavuosipyykki jo ohitettu eli 60-kymppisiäkään ei siellä ehdi viettää, lapset on sen valmistuessa muuttanut jo pois kotoa eli niitäkään ei sinne ehdi viedä joten ei tässä ihan nuoria enää olla.

60-kymppisiäsi voidaan hyvällä lykyllä juhlia ehkä lastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastenlastesi (voi niitä olla enemmänkin, tai vähemmän, kun en oikeasti laskenut sukupolvia) toimesta. Luulisi nyt 600:ssa vuodessa yhden helvetin hallin saatavan rakennettua.

Itse koen olevani vanha joka ikinen päivä, kun seuraan nykynuorison juttuja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tajusin viimeksi tänään olevani wanha. Aamutv:tä katsoessani minulle kerrottiin käyttäväni kännykkää boomerin tavoin. No, pelkkä aamut:n katsominen sen paljastaa...
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Ikä on vain numeroita jne. Mutta havahduin juuri siihen tosiasiaan, että armeijassa ollessani kasarmin pihalta oli matkaa silloisen Neuvostoliiton rajalle n. 40 km.

Vuosi kotiutumiseni jälkeen olivat sirppi ja vasara jääneet jo historiaan ja Haminasta Leningradiin johtavat tienviitat vaihtuneet Pietariksi.

Mitä kaikkea onkaan tapahtunut neukkulan hajoamisen jälkeen ja mitä tapahtuu vuonna 2022, niin pakko tunnusta, että vanhoja tässä ollaan.
Itse olin Neuvostoliiton lopullisen hajoamisen aikaan intissä, ja silloin liikkui kova tornihuhumylly että lomat on poltettu vähäksi aikaa, ollaan kaikki valmiudessa. Siitäkin on jo yli 30 vuotta aikaa, joten onhan sitä ikää jo vähän ehtinyt kertyä, vaikka ikä on toki pelkkiä numeroita. Ja tuntuu siltä että ne 30 vuotta on menneet todella haipakkaa, ei meinaa edes uskoa miten nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tunnen juuri nyt. On The Rocksissa olisi tänä iltana Lucifer, Nicke Anderssonin ja rouvansa yhtye, eikä tarvitsisi muuta kuin kävellä läheiseen junaan, istua junassa vartti ja kävellä keskustassa ihan yhtä lyhyt matka keikalle. Mutta kun ei jaksa. Työviikko niisti taas voimat, eikä sitä voimaa tunnu lisää siiderillä saavan. Jään siis varmaan himaan katsomaan SHL:ää. Nicke Andersson onneksi nähty hiljattain. Mutta Helsinki jos mikä tekee ihmisestä flegmaattisen.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Viitisen vuotta sitten baarissa käydessä muut asiakkaat näyttivät nuorilta. Nykyisin näyttää henkilökuntakin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Nykyään, kun katselee minkä tahansa joukkuelajin rostereita, tuntee itsensä todella vanhaksi. Harvassa ovat enää ne aktiivipelaajat, jotka ovat syntyneet ennen vuotta 1983. Erityisesti futiksessa suurin osa huippupelaajista on 1990-luvun satoa. Hemmetti, että aika liitää niin pirun nopeasti.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Nykyään, kun katselee minkä tahansa joukkuelajin rostereita, tuntee itsensä todella vanhaksi. Harvassa ovat enää ne aktiivipelaajat, jotka ovat syntyneet ennen vuotta 1983. Erityisesti futiksessa suurin osa huippupelaajista on 1990-luvun satoa. Hemmetti, että aika liitää niin pirun nopeasti.
Äläs nyt harva 80- luvulla on vielä edes täyttänyt 40 vuotta…itsellä tiuku repii ihan kohta 50v!!!! Mä oon jo aivan kalkkis vaikka tuossa oma pikkumies 5v touhuille elämän iloa täynnä
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Nykyään, kun katselee minkä tahansa joukkuelajin rostereita, tuntee itsensä todella vanhaksi. Harvassa ovat enää ne aktiivipelaajat, jotka ovat syntyneet ennen vuotta 1983. Erityisesti futiksessa suurin osa huippupelaajista on 1990-luvun satoa. Hemmetti, että aika liitää niin pirun nopeasti.

Tästä samasta syystä oikeastaan ensimmäisen kerran havahtui omasta ikääntymisestä. Vielä muistan ajan parikymppisenä kollina jääkiekkopelissä, kun lueskeli rostereita ennen pelin alkua ja siellä oli jopa 1960-luvun loppupuolella syntyneitä vanhimmat pelaajat. Nykyään 1990-luvulla syntyneet lasketaan usein jo kokeneiksi pelaajiksi.

Sitten toinen tähän liittyvä bummeri (ei boomeri mutta kumminkin): 42-vuotias Michael Owen kertoi Iltalehdessä, ettei tykkää katsella kun oma 19-vuotias tytär nuolee miesten kanssa. Sitä vaan, että mä oon 45v ja muistan vielä, kun Owen oli prospekti. Nyt se murehtii aikuiseen ikään ehtineen tyttären tekemisiä :D

Eiköhän tää ollut tässä. Pitäis päästää irti omista nuoruusharhoistaan.
 

Glove

Jäsen
Jääkiekkopalstalla kun ollaan: Kun on pelannut lätkää 9 vuotta, ollut tuomarina/toimitsijana 5 vuotta ja valmentanut 25 v. (tässä tosin muitakin lajeja) niin siitä tulee jo 39 vuotta. Kun vielä aloitin lätkän vasta 10 vuotiaana niin kohtahan minä oon 50 v. Kyllä tässä aina välillä tuntee, ettei enää ole nuori. Selkä meni eilen, saa nähdä mitä seuraavaksi.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Viime viikolla kun kävin laivalla huomasin että olen vanha! Mistä sitten huomasin tämän?
Kun menin pöntöllä istumaan voin sanoa että kivekset osui veteen.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Viime viikolla kun kävin laivalla huomasin että olen vanha! Mistä sitten huomasin tämän?
Kun menin pöntöllä istumaan voin sanoa että kivekset osui veteen.

Mutta eipä sekään kiva olisi, jos se olisi terska joka veteen osuisi. Vanhemmiten kun ylimääräisistä senteistä tuskin muutakaan hyötyä olisi.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
"Yhtenä päivänä olet nuori ja seuraavana sanot "OPPAA!", kun istahdat alas"

Kyllä tässä niin käy, että kaikki oudot vihlaisut ja lonksahdukset ainakin mielessä enteilevät aina lähestyvää olkapään tai polven operointia. Päikkärien tarve lisääntyy. Takaluukku raottuu ilmeisesti hieman päälaella. Silmäkulmiin ja korviin kasvaa viikossa pilkkisiimaa muistuttavia pitkiä karvoja. Perse pienenee ja vatsanympärys kasvaa, vaikkei jaksa entiseen malliin syödä. Lähinäkö on hieman huonontunut. Ja se hemmetin nimimuisti...
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Joka päivä kun laittaa kengät jalkaan, niin tulee vanhus-ähinää. Siitä sen vanhuuden huomaa.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Nykyään, kun katselee minkä tahansa joukkuelajin rostereita, tuntee itsensä todella vanhaksi. Harvassa ovat enää ne aktiivipelaajat, jotka ovat syntyneet ennen vuotta 1983. Erityisesti futiksessa suurin osa huippupelaajista on 1990-luvun satoa. Hemmetti, että aika liitää niin pirun nopeasti.
Futiksessa 90-luvulla syntyneistäkin monet alkavat olla ehtoopuolen pelaajia. Täyttäähän vuonna 1990 syntynyt tänä vuonna jo 32 vuotta, kuten esimerkiksi vaikka Mario Balotelli.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään huomasin ensimmäisen kerran partakarvojeni olevan osittain jo harmaantuneita. Ei vain pelkästään muutama karva vaan ihan kunnolla alkaa partakarvoissa olemaan harmaata väriä. Luulin ja toivoin ensin että olisi jotain likaa ja pesemällä lähtisi harmaat pois mutta ei auttanut.

Kyllä se on myönnettävä että partani alkaa jo harmaantumaan. Tai ei minulla nyt mitään oikein varsinaista partaa ole mutta tuo karvoitus joka leukaani on tullut kun en ole taas vähään aikaan höylännyt partakarvoja pois.

Kyllähän tässä alkaa itsensä vanhaksi tuntemaan. Luulen että parran harmaantuminen on merkki vanhentumisesta. Vanhuus ei tule yksin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös