Koko ajan, vaikka en ole edes viittäkymmentä. Mutta iloa tuovat nuoret rockbändit ja nuoret ihmiset, jotka diggaavat rockia. Näitä on yllättävän paljon, ja jokaisesta olen iloinen. Väistämätön tosiasia on se, että minä vanhenen, joten on upeaa nähdä nuoria, jotka diggaavat ja tekevät rockia. Se lämmittää sydäntä niin paljon. Tulee tunne, että niitä soihdunkantajia riittää. Jokainen nuori rockdiggari ja rokkari on minulle tärkeä. Pidetään se soihtu palamassa!
Lemmy ei vissiin koskaan tuntenut itseään liian vanhaksi rokkaamaan. Kaatui saappaat jalassa."Ja sitte ku siust tuntuu, et sie oot liia vanha rokkaamaa, niin, noh, silloha sie oot." - Ian Fraser Kilmister
Tai se että kusella pitää käydä useamman kerran joka yö…mä olen vanha. Ikää ei edes 50 v mutta ikäloppu. Mieli ja ajatuksen juoksu kuin teinipojalla mutta kroppa kuin vanhuus eläkkeellä olevallaEikö vanhukset yleensä nuku vähemmän? Kai näillä reilun neljän tunnin unilla voi luokitella itsensä vanhaksi.
No nyt joo, taas ja jälleen.
Broidi soitteli, niillä on joku vuosipäivä 2,9. Ja ei, ei puhuta kuukausista, ei vuosista. Nyt puhutaan kymmenestä vuodesta.
Vastahan ne meni naimisiin, se oli ihan äsken vuonna eli 1997. Tapasivat vuonna 1993. Muistan eläväisesti kun mut esiteltiin broidin silloiselle tyttöystävälle - nykyiselle vaimolle - ja tajusin että tässä on jotain mikä kestää. No, se on kestänyt sen 30v. Hattu päästä.
Tämmöisiä kirjoittelin reilu kolme vuotta sitten eikä kukaan ole vieläkään keksinyt mitään nuorennuslääkettä...Päivittäin... ja luultavimmin siksi, että olen jo vanha, en ikäloppu, mutta eläkeiässä kuitenkin.
Vanhuus näkyy peilistä ja tuntuu jokapäiväisissä askareissa jaksamattomuutena ja nopeana väsymisenä. Vertaan alitajuisesti tekemisiäni aikaan, jolloin rakensin talon, olin aktiivisesti mukana lasteni harrastuksissa, opiskelin työelämän ohella, tms. ja huomaan toistuvasti, etten enää jaksa lähellekään siihen tahtiin kuin aikanaan. Eikä toki tarvitsekaan, mutta kuinka vaikeaa on saada pääkoppakin uskomaan moinen lainalaisuus ihmisen elinkaaresta. Joskus tuntuu, ettei vanhuus opeta kuin korkeintaan kävelemään hitaasti...
Samma här. 35 vuotta sitten olisin osannut kertoa useamman NHL joukkueen kokoonpanon aika tarkkaan, mutta nyt ei kyllä ole juurikaan hajua mistään.Havahduin Tampereen NHL-pelin alla etten oikeastaan enää tiedä kuka pelaa missäkin jengissä ja ketkä on "änärin" staroja jne..
No, itseasiassa luulin Laineenkin pelaavan Winnipegissä.
Kauas on jäänyt aika, kun sitä jaksoi fanittaa näitä oikeita kiekkoammattilaisia.
PS. Tänä vuonna sain myös moniteholasit ja hammaslääkäri poisti poskihampaankin..
Tässä ei ole kyse pelkästään ikääntymisestä. Teknologian kehitys on vienyt meiltä tarpeen muistaa oikeastaan mitään.Samma här. 35 vuotta sitten olisin osannut kertoa useamman NHL joukkueen kokoonpanon aika tarkkaan, mutta nyt ei kyllä ole juurikaan hajua mistään.
Näinhän se on. Ihmiskunnan kaikki tieto kulkee taskussa mukana.Tässä ei ole kyse pelkästään ikääntymisestä. Teknologian kehitys on vienyt meiltä tarpeen muistaa oikeastaan mitään.
NHL:ää en nykyisin seuraa enää ollenkaan, mutta mulla tämä sama koskee Liigaa, jota kuitenkin seuraan aktiivisesti. Muistan jokaisesta seurasta pahimmillaan vain muutaman nimen. Jos taas joku heittäisi jonkun 90-luvun Liiga-pelaajan nimen, osaisin varmasti sanoa 98 %:n varmuudella, missä joukkueessa hän pelasi.Samma här. 35 vuotta sitten olisin osannut kertoa useamman NHL joukkueen kokoonpanon aika tarkkaan, mutta nyt ei kyllä ole juurikaan hajua mistään.
NHL:ää en nykyisin seuraa enää ollenkaan, mutta mulla tämä sama koskee Liigaa, jota kuitenkin seuraan aktiivisesti. Muistan jokaisesta seurasta pahimmillaan vain muutaman nimen. Jos taas joku heittäisi jonkun 90-luvun Liiga-pelaajan nimen, osaisin varmasti sanoa 98 %:n varmuudella, missä joukkueessa hän pelasi.
Tässä oli kauniisti muotoiltu se ajatus, että nykymusiikki on paskaa.Kyllähän kun nyt vaikka kattoo top-50 listaa radiosoitetuimmista biiseistä Suomessa, niin kyllähän siältä vissiin muutaman artistin tiätää nimeltä, mutta biiseistä ei ensimmäisestäkään mitään hajua.
Se olis kuulostanu liian kliseiseltä ja ketju täyttyny "Setä ei tajuu" -viästeistä.Tässä oli kauniisti muotoiltu se ajatus, että nykymusiikki on paskaa.
Nykymusiikki on aivan maagisen vetoavaa, kuten mm. säveltäjien Stockhausen, Varèse, Boulez, Schönberg, Zappa, Webern ja Cage atonaalisista aikaansaannoksista on pääteltävissä. Herrojen tuotoksia esiintyy vain valitettavan harvoin radiokanavilla. Pitäisi olla jokin laki, joka velvoittaisi soittolistaradiot soittamaan vähintään joka viidennen kappaleen nykymusiikin säveltäjien ohjelmistosta. Olisi kiehtovaa kuulla Edgar Varèsen Ionisaatio Elli-Emilian ja Mimmi-Irmelin välissä.Tässä oli kauniisti muotoiltu se ajatus, että nykymusiikki on paskaa.
Mun piti tullakkin viä lisään että oman makuni mukasten genrejen musukkia ei juuri ratiossa soiteta, että silläkin oma osansa.Nykymusiikki on aivan maagisen vetoavaa, kuten mm. säveltäjien Stockhausen, Varèse, Boulez, Schönberg, Zappa, Webern ja Cage atonaalisista aikaansaannoksista on pääteltävissä. Herrojen tuotoksia esiintyy vain valitettavan harvoin radiokanavilla. Pitäisi olla jokin laki, joka velvoittaisi soittolistaradiot soittamaan vähintään joka viidennen kappaleen nykymusiikin säveltäjien ohjelmistosta. Olisi kiehtovaa kuulla Edgar Varèsen Ionisaatio Elli-Emilian ja Mimmi-Irmelin välissä.
M.A. Numminen singt Behemoth auf Deutsch, löytyyköhän vinyylinä? Es muß super sein.Mun piti tullakkin viä lisään että oman makuni mukasten genrejen musukkia ei juuri ratiossa soiteta, että silläkin oma osansa.
Nyt voiskin kuunnella jotain sellasta. Laitetaas Mauri Antero Nummista. Saksaksi, tottakai. (vitzivitzi)
Perään vähän Behemothia.