Oletko koskaan tuntenut itseäsi vanhaksi?

  • 99 667
  • 683

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Muutaman päivän vanha uutinen jo, mutta kyllähän Sidney Crosbyn 1000th game sai tuntemaan itseni vanhaksi... Vastahan se varattiin??
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
En nyt vanhaksi vielä vähän yli kolmekymppisenä tunne, mutta sen olen huomannut, että vuodet tuntuvat menevän kokoajan nopeammin, eli mennee vain se hujaus kun tässä ollaan viijenkympin hujakoilla, ja silloin tuntenen olevani vanha, ehkä. Tosin voihan olla, että se vanhuudenkin rajapyykki siirtyy kun itselle tulee ikää. Muistelisin parikymppisenä pohtineeni, että kun kolmosella alkaa ikä, niin vielä ollaan suht nuoria. Tällä hetkellä ajattelen, että kun nelosella alkaa, niin pitäisi olla mahdollista tehdä ja harrastaa kaikkea mitä tälläkin hetkellä.

Jännä, että ikävuodet 7-20 pystyy järjestämään päässään ja jokaiseen mahtuu vaikka ja kuinka tapahtumia ja muistoja, ja tuo aika piirtyy jotenkin äärimmäisen pitkänä aikajanana mieleen. Sitten taas 20-32 on kuin yksi kullinluikaus, mennyt ihan hujahtaen ja melkeinpä yhtä ja samaa massaa mielessä. Pakkopulla koulua ja töitä. Toki hyviä muistojakin seassa. Ehkä se on se aikuisuus sitten.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään tuli kotia kirje puolustusvoimilta. Hetken säikähdin mahdollista kertauskutsua, kunnes huomasin, että eipä ollut kirje miulle vaan pojalle. Kutsunta kirjehän sieltä saapui. Todella tuoreessa muistissa itselläni on kyllä armeija ajan ensihetket vieläkin. Hamina 1/2000 saapumiserä kuittaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tänään tuli kotia kirje puolustusvoimilta. Hetken säikähdin mahdollista kertauskutsua, kunnes huomasin, että eipä ollut kirje miulle vaan pojalle. Kutsunta kirjehän sieltä saapui. Todella tuoreessa muistissa itselläni on kyllä armeija ajan ensihetket vieläkin. Hamina 1/2000 saapumiserä kuittaa.
Parolannummi 1/2000. Eiks tosta oo joku muutama vuasi aikaa...? Saatana, enää ei isämmaa hualisi eres vaikka tyrkyttäs itteensä...
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Enpä muista, että onkos @Puna
Nuori. Kjäh kjäh mie oon nuori. Ei kyllä aina siltä tunnu, mutta nyt kun oletettavasti vanhempi valtiomies sanoo, niin pakkohan tuo on uskoa.
Vanhempi kyllä muttei valtiomies. Lapset pitää aikuisena, mutta vaimo odottelee vielä henkistä kasvua.
 

Glove

Jäsen
Ensimmäiseen kertauskutsuun meni 17,5 vuotta asepalveluksen päättymisestä. Samalla tahdilla seuraava olisi syksyllä 2027.

Harrastuksen kautta tuntee itsensä vanhaksi varmaan siinä vaiheessa jos valmentaa entisten valmennettavien lapsia. Vielä ei ole niin käynyt, mutta vanhimmat ikäluokat, joita olen valmentanut alkaa olla kohta nelkymppisiä niin eiköhän niistä ainakin osalla ole lapsiakin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kun olin teini-ikäinen, niin Klamydia soitti Jyrkissä "Perseeseen"

Uusimmassa apu-lehden(sic) kannessa Vesku Jokinen poseeraa otsikoilla: "En ole koskaan halunnut loukata ketään"

Tunsin itseni vanhaksi. Sitä taitaa tehdä myös Vesku Jokinen.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Kun olin teini-ikäinen, niin Klamydia soitti Jyrkissä "Perseeseen"

Uusimmassa apu-lehden(sic) kannessa Vesku Jokinen poseeraa otsikoilla: "En ole koskaan halunnut loukata ketään"

Tunsin itseni vanhaksi. Sitä taitaa tehdä myös Vesku Jokinen.
Jos jokin on selvää niin se, ettei tämä maailma ainakaan parempaan suuntaan ole menossa, ei.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Olen tänään saanut puhelinnumeron 5-vuotiaan poikani kelloon

Nii-in.. että ihan vaan mikäs tuo otsikon kysymys taas olikaan :D
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tänään on kaikista nuorimman serkun lakkiaisjuhlat. Jotenkin aina tällaisista tapahtumista sitä taas havahtuu siihen että aika menee niin nopsaan eteenpäin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tänään on kaikista nuorimman serkun lakkiaisjuhlat. Jotenkin aina tällaisista tapahtumista sitä taas havahtuu siihen että aika menee niin nopsaan eteenpäin.
Joo, mulla taas veljen lapsista vanhin päätti ala-asteen ja kummilapsista vanhin pääsee parin viikon päästä ripille. Kyseessä on samalla meikäläisen nuorin serkku.

Alkaa jo ne lähimpien sukulaisten "vauvat" olla jo aika isoja kun vanhinkin on jo 9-vuotias.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Parolannummi 1/2000. Eiks tosta oo joku muutama vuasi aikaa...? Saatana, enää ei isämmaa hualisi eres vaikka tyrkyttäs itteensä...
Vanhaksi olen itseni tuntenut jo reilut 5 vuotta.
Ps minä yksikkö ?
itse palvelinkuninkaallisessa viestikomppaniassa eli kelaperse...joskus viime vuosi tuhannella
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Olen yli 60, mutta aina nähdessäni esim. televisiossa ikäisiäni tai hieman nuorempia miellän heidät suurinpiirtein vanhuksiksi ja ikäänkuin isäni ikäisiksi.. Koen myös joidenkin vanhimpien ja "karvaisimpien" jääkiekkoilijoiden olevan minua vanhempia..En myöskään tajua olevani ikäiseni muuta kuin tilanteissa, joissa se konkretisoituu..Olen myös hävennyt/ piilotellut ikääni..Muistan sen häpeän tunteen, kun nuoret naiskollegat saivat tietää, että olen jäämässä eläkkeelle..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ensimmäiset jalkapallon arvokisat kun katselin alusta loppuun (Espanja -82), niin pelaajat olivat aikuisia. Vanhimmat suunnilleen isäni ikäisiä. Nyt pelaajat ovat lasteni ikäisiä. Mihin nämä vuodet meni?
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Duunissa pari- kolme vuotta nuoremmatkin jauhavat noista Twittereistä ja shittereistä ja Instagrameista sekä TikTokeista. Kaveritkin jauhavat, miten olen ajastani ulkona, ja ulkopuolinen somesta.

Mielummin mä silti näen ja koen kaiken sellaisena kuin kaikki on. En vaan ite jaksa nykymenoa.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen yli 60, mutta aina nähdessäni esim. televisiossa ikäisiäni tai hieman nuorempia miellän heidät suurinpiirtein vanhuksiksi ja ikäänkuin isäni ikäisiksi.. Koen myös joidenkin vanhimpien ja "karvaisimpien" jääkiekkoilijoiden olevan minua vanhempia..En myöskään tajua olevani ikäiseni muuta kuin tilanteissa, joissa se konkretisoituu..Olen myös hävennyt/ piilotellut ikääni..Muistan sen häpeän tunteen, kun nuoret naiskollegat saivat tietää, että olen jäämässä eläkkeelle..
Myös yli 60v, mutta vanha? Onko "vanhuus" negatiivista vai positiivista?

Ensinnäkin vanhuus on absoluuttinen seikka (ikä), mutta myös suhteeliinen asia (asenne, mieliala).

Olen iältäni vanha (enemmän takana kuin edessä), mutta samalla myös nuori, koska olen utelias ja valmis katsomaan myös mitä nurkan takana tuleman pitää (käsitykseni nuoruudesta voi poiketa sinun käsityksestäsi).

Iältäni nuorena olin nk. "vanha sielu" - iältäni vanhana, ei iällä ole enää mitään merkitystä.

Itse kysymykseen, olenko tuntenut itseni vanhaksi?
Kyllä, päivittäin tajuan, että fyysinen suorituskyky on vajavaisempi aiempaan ja siten olen vanha, mutta mieleltäni en vielä koe sellainen olevani.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Olen yli 60, mutta aina nähdessäni esim. televisiossa ikäisiäni tai hieman nuorempia miellän heidät suurinpiirtein vanhuksiksi ja ikäänkuin isäni ikäisiksi..
Olen samaa ikäluokkaa kuin sinä. Eilen Interin pelissä vanha kurttunaamaa tuli juttelemaan. Selvisi, että oli vanha luokkakaverini, joka aikoinaan pelasi Tepsissä futiksen mestaruussarjaa. Kertoi vieläkin käyvänsä kolme kertaa viikossa pelailemassa. Oli vaan kuitenkin niin helvetin vanhan näköinen verrattuna siihen millaisena koen itseni.
 
K

Kiekkokatsoja

Nyt maskiaikana on varmasti ollut haasteellista havaita ihmisten ikää.
Mutta toisaalta.. olen ainakin itse nähnyt ja seurannut ihmisten silmiä, aikaisempaa enemmän. Täytyy kyllä myöntää, että osalla ihmisistä on hyvin kauniit ja eläväiset silmät, riippumatta iästä.
Ai nii.. onko se ikärasismia, kun maski naamassa saan ympäri Suomea käydä alkossa, ja eipä koskaan kysytä papereita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös