Oletko erityisen hyvä jossakin?

  • 15 077
  • 134

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Nämä ovat suuntavaisto...

Sama.

Pystyn todella nopeasti painamaan esim. vieraan kaupungin kartan maamerkkeineen mieleen ja sitten hyödyntämään sitä siellä liikkumisessa. Uudessa kaupungissa pystyn myös aika usein päättelemään asemakaavan perusteella miten kannattaa ajaa kohteesen, josta tietää esim. vain ilmansuunnan. En muista ihan rehellisesti elämäni aika eksyneeni kuin kerran ja sekin tapahtui Delhin "hieman" huonommalla alueella, jossa ei katukylttejä tai kaavoitusta tunneta. Lisäksi minulla on ilmeisesti Ikerin tapaan tiedostamaton kyky hahmottaa ilmansuunnat ja luulen sen perustuvan auringon aseman seuraamiseen, vaikka sitä ei aktiivisesti ajattelekaan.

Niin ja suunnistuksessa olin kouluaikoina ihan kurko.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Sellainen keskipaksu, 350-sivuinen kirja menee muutamassa tunnissa, ja kyllä sen sisältökin mieleen jää.

Ai tämäkö on nopean lukijan määritelmä. Johan nyt. Minäkin olen sitten nopea lukija.

Ihan tulee rouva Evil mieleen. Joskus kun jotain leffaa katsotaan, niin hän mainitsee että tuohan on se ja se tyyppi siitä ja siitä elokuvasta. Minä siihen että ei ole, se on vaan pikkuisen samannäköinen. Sitten rouva inttää vielä aikansa, kunnes googlaan sille sen tyypin jota tarkoitti. Että kato nyt, ei ole. Ja tätä on tapahtunut viikottain jo toistakymmentä vuotta.

Samaistun myös Mrs. Eviliin.

Jos eksyn, löydän nopeasti takaisin reitille ja oikeaan suuntaan. Palapeleissä olen suht hyvä, samoin muissakin kasaustöissä. Ongelmanratkaisukykyni saa toistuvasti kiitosta.

Ja silti hukkaan näppärästi esineitä, mutta vain kotonani. Töissä kaikki pysyy suunnilleen hallinnassa, mutta kotona saatan ottaa kupillisen kahvia, hukata sen alle minuutissa ja löytää paria tuntia myöhemmin jostain ihan käsittämättömästä paikasta.
 

Rocco

Jäsen
Olen hyvä näyttämään paikalliselta ulkomailla. Afrikassa en ole lomaillut.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Olen hyvä näyttämään paikalliselta ulkomailla. Afrikassa en ole lomaillut.
En myöskään ole Afrikan manteretta jalallani kunnioittanut, mutta olen erinomaisen hyvä näyttämään ja kuulostamaan kaikelta muulta kuin suomalaiselta paikallisväestön mielestä. Jugoksi, slaaviksi, mustalaiseksi, jenkiksi, kanadalaiseksi ja tanskalaiseksi olen kuullut itseäni kutsuttavan.

Olen siis erityisen hyvä esittelemään purppurakantista passiani.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ai tämäkö on nopean lukijan määritelmä. Johan nyt. Minäkin olen sitten nopea lukija.
Niin, siis nää on sellaisia kirjoja joissa on tekstiäkin.

Ilmeisesti olen sitten vertaillut lukunopeuttani harvinaisen hitaisiin tapauksiin, tai sitten sie tosiaankin olet nopea myös.

Joskus perheettömänä, kun ei ollut niin hektistä tämä elämä, tuli joskus haettua kirjastosta sellaiset puolenkymmentä kirjaa päivässä luettavaksi. 1500-2000 sivua yhteensä. Seuraavana aamuna jo palauttamaan ja uusi satsi. Osa fiktiota, sitten elämäkertoja ja historiaa. Nämä oli niitä lukukausia, niitä kesti aina pari viikkoa. Askeesia. Sitten kännäsin pari viikkoa. Sitten taas askeesia ja lukemista.
 
Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Joskus perheettömänä, kun ei ollut niin hektistä tämä elämä, tuli joskus haettua kirjastosta sellaiset puolenkymmentä kirjaa päivässä luettavaksi. 1500-2000 sivua yhteensä.

Ihan penskana, ehkä 8-9-vuotiaana, muistan kuinka yhden kuumepäivän aikana luin viisi tai kuusi Neiti Etsivää. Sivuja niissä taisi olla 100-140 per kirja.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihan penskana, ehkä 8-9-vuotiaana, muistan kuinka yhden kuumepäivän aikana luin viisi tai kuusi Neiti Etsivää. Sivuja niissä taisi olla 100-140 per kirja.
Kultaseni, tämä selittää kaiken. Anna anteeksi pahat sanani.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kultaseni, tämä selittää kaiken. Anna anteeksi pahat sanani.

Äläpä ala poju keulia. Kyllä noin penskana ja kuumeessa voi lukea roskaakin, kaikkien dinosaurus- ja luontokirjojen seuraksi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Äläpä ala poju keulia. Kyllä noin penskana ja kuumeessa voi lukea roskaakin, kaikkien dinosaurus- ja luontokirjojen seuraksi.
No joo, kyllä miekin luin kaikki Viisikot. Neljävuotiaana.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olen minäkin lukenut 600-sivuisia tenttikirjoja tunnissa. En ole kyllä tentissä muistanut niistä juuri mitään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olen minäkin lukenut 600-sivuisia tenttikirjoja tunnissa. En ole kyllä tentissä muistanut niistä juuri mitään.
Se on vähän niin kuin Uunollakin, kyllähän Uunokin osasi konekirjoittaa nopeasti. Tässä on tuo monien muistama nopean konekirjoituksen seurauksena syntynyt puhe.

Minä kirjoitin koulussa konekirjoituksesta arvosanan 10, sellaisella entisvanhan konekirjoituskoneella piti tuo konekirjoitustesti kirjoittaa.

Zervuska haidis!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äläpä ala poju keulia. Kyllä noin penskana ja kuumeessa voi lukea roskaakin, kaikkien dinosaurus- ja luontokirjojen seuraksi.

Kyllähän roskaa kannattaa aikuisenakin lukea aika ajoin. Ei paljon, mutta jonkun niteen silloin tällöin.

Minäkin tunnustaudun tähän nopeitten lukijoitten joukkoon. Tosin kaunokirjallisuutta (etenkin hyvää) luen joskus varta vasten oikein hitaasti ja nautiskellen (sama joissain muissakin toimituksissa), mutta jotkut selvitykset, raportit ja muut vastaavat virkamiehen peruslukemistot luen, ymmärrän ja otan haltuun melkoista vauhtia. Ja kuten aiemmin totesin, teen niistä selkeän graafisen esityksen vuokaavioineen nopeammin kuin ehtii kissaa sanoa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tajusin muuten juuri, että on todella matalaotsaista kehua olevansa hyvä duunissaan. Se on kai kuitenkin jonkunlainen lähtöoletus. Pahoittelen.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Salibandyn pelaajana olen todella hyvä, vaikka itse sanonkin. Kuulemma menisin ihan liigassakin. Sinne ei tosin ole mitään hinkua, sillä divarihöntsät riittävät.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tajusin muuten juuri, että on todella matalaotsaista kehua olevansa hyvä duunissaan. Se on kai kuitenkin jonkunlainen lähtöoletus. Pahoittelen.
Olen omin silmin nähnyt aika paljon tapauksia, jotka eivät ole lähtöoletuksen tasolla. Osa ei edes erityisemmin yritä.

Olen hyvä rapsuttamaan lemmikkijänistä takkatulen äärellä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen omin silmin nähnyt aika paljon tapauksia, jotka eivät ole lähtöoletuksen tasolla. Osa ei edes erityisemmin yritä.

No joo, mutta onhan se absurdia, jos joku on vaikka putkimies ja kehuskelee olevansa hyvä putkihommissa. Tai jos joku kehuu olevansa erityisen kohtelias ja on asiakaspalveluhommissa.

Itsestäänselvyyshän se ei toki ole, mutta kaipa sitä saa silti olettaa, että jokainen meistä osaa oman hommansa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No joo, mutta onhan se absurdia, jos joku on vaikka putkimies ja kehuskelee olevansa hyvä putkihommissa. Tai jos joku kehuu olevansa erityisen kohtelias ja on asiakaspalveluhommissa.

Itsestäänselvyyshän se ei toki ole, mutta kaipa sitä saa silti olettaa, että jokainen meistä osaa oman hommansa.
Työn iloa ja ylpeyttä, annettakoon siihen heille mahdollisuus. Sitä paitsi onni on saada kotikäynnille hyvä putki-, sähkö- tai mikä vaan mies. Kaikenkarvaisia sinne päin -miehiä on ihan vaivoiksi asti ennestäänkin.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tajusin muuten juuri, että on todella matalaotsaista kehua olevansa hyvä duunissaan. Se on kai kuitenkin jonkunlainen lähtöoletus. Pahoittelen.

Riippuu millaisia mittausmenetelmiä käyttää, että miten lähtöoletus se sitten lopulta onkaan, mutta matalaotsaistahan se silti taitaa vähän olla. Mä olen tosin myös hyvä arvostamaan itseäni. Se on taito, joka kuullostaa sille että henkilö, joka sen omaa, on väistämättä pelkkä kusipää, mutta nykyaikana täysin vitaali osa omaa elämääni. Ei siis se kusipäisyys.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Ai tämäkö on nopean lukijan määritelmä. Johan nyt. Minäkin olen sitten nopea lukija.

Minä luen vauhdilla 100 - 200 sivua tunnissa, riippuen tekstin vaikeudesta ja toki myös fonttikoosta, suomeksi. Tämä on testattu, Lukunopeus/omaksumiskyky -testin mukaan kuulun Gaussin käyrällä 5% osuuteen nopeimmista, en kuitenkaan siihen huippulahjakkaiden 1%:in.

Toisaalta vieraskielisessä tekstissä (englanti, ruåtsi, espanja, saksa) lukunoputeni on jopa huono, mutta kun se suhteutetaan omaksumiskykyyn, niin silloin mennään taas jopa keskiarvon paremmalle puolelle. Testitulosten mukaan hahmotan vieraskielisen teksitin sisällön huomattavasti paremmin kuin kielitaitoni mukaan pitäisi.

Olisin Mensan jäsen, heittämällä, jos haluaisin. Äo noin mitaten ei kerro siitä elämässä pärjäämisestä mitään. Itsetuhoinen, mielenterveysongelmainen lääkityksen avulla sinnittelevä juoppo kun olen, niin tuon tiedän.

t. hanu
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Valehtelussa olen aivan varmasti ihan pohjoismaiden kärkeä. Naama ei värähdäkään vaikka mitä selittäisin ja asian aitoutta vahvistavat taustat, yms tulee myös kuin itsestään. Saatana kun sillä tienais niin alkaisin käyttään tota mun pösöä vessana ja ajelisin lambolla. Liikenteessä olen myös todella hyvä muihin verrattuna. Veikkaan että voisin tienata kilpa-ajajanakin, mutta eipä ole tullut ikinä koitettua. Olen myös hyvä arvaamaan numeroita. Toki vastaan lähes aina 26 tai 9, mutta ei se mun vika ole että se on silti oikea vastaus. Varsinkin 26 on ollut kuuma jo vuosia. Myös tärkeiden asioiden siirtämisessä myöhemmäksi olen eliittiä. Niin ja onhan mun haltuunotot jalalla aivan käsittämättömiä. Heitä vaikka jakoavain tai täys maitopurkki muutaman metrin päästä niin jalalle jää nätisti.

It does not suck to be me! (Ja eikä värähtänytkään!)
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös