Oletko erityisen hyvä jossakin?

  • 15 077
  • 134

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Muistan hyvin sekä paikkoja, ihmisten naamoja että käymiäni keskusteluja.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Olen hyvä keittiössä ja eräässä toisessakin huoneessa. Tai missä vaan.

Lisäksi olen mestari lykkäämään asioita. Esimerkiksi, en ole käyttänyt lempipaitaani yli vuoteen, sillä se pitäisi pestä käsin. Laitoin sen "jo" nyt pyykkikoneeseen käsinpesuohjelmalla. Saatan palata aiheeseen myöhemmin vitutusketjussa.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Omalta osaltani olen käynyt tämän keskustelun jo "Humble brag"-osiossa. Olen minä vaan aikamoinen jätkä.

Onko iso pippeli ominaisuus?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Minulla on erittäin hyvä kasvomuisti. Nimiä en ikävä kyllä muista ikinä ja sen takia joutuukin välillä kiusallisiin tilanteisiin.

-Tinke
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen aivan mielettömän mahtava vähättelemään itseäni.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Paikallisten palstalaisten sulkapallisteluissa olen humblebragimaiseti vain voittamaton. Siviilissä sulkapallistellessa olen vain keski-ikäistyvien läskien kesken se voittamaton.

Fyysisessä reaktionopeudessa olen erityisen hyvä, ellen jopa paras.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Olen poikkeuksellisen hyvä muistamaan nimiä, kasvoja (vastaavasti numerot eivät jää millään päähän) ja lisäksi kaikenlaista nippelitietoa, erityisesti urheiluun liittyvää sellaista, mm. kaikki Jokereiden otteluiden tulokset kaudesta 2006-07 eteenpäin pystyisin luottelemaan ulkomuistista varmaan 95 prosentin osumatarkkuudella.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Unohtui aiemmassa viestissäni mainita, että pystyn tunnistamaan valtaosan 1980 - 2008 välisenä aikana valmistetuista autoista. Tuon vuoden 2008 jälkeen asiat menevät sitten hivenen kimuratimmiksi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olen iso ja ruma sekä ylipainoinen. Tästä huolimatta onnistun saamaan melko helposi kivan näköisen nuoremman naisen seurakseni. Toinen ihmeellinen taito on saada juurikin se työpaikka, jota olen hakemassa. Terveys myöskin on yllättävän hyvä vaikka elämäntavat ovat olleet jo vuosia aivan perseestä.

Kaikki tämä enteilee kuitenkin nopeaa poislähtöä tästä elämästä.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Olen erinomainen tunnustamaan ihastuksia. Tunnustan kaikki pienetkin. Silloinkin, kun olen suhteessa, koska se kasvattaa suhteen jälkeisten potentiaalisten joukkoa.

En ole ikinä ymmärtänyt sitä suhtautumistapaa, että suhteen jälkeen ruvetaan etsimään uutta. Kyllä silloin pitää olla jo joukko kerättynä. Siitä sitten onkii ja kokeilee.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Olen aivan mielettömän hyvä tunnistamaan eri valtioiden lippuja. Teimme kaverini kanssa joskus testin internetissä, ja muistin 200/204 lippua ilman minkäänlaista harjoittelua. Tällä hetkellä osaan luonnollisesti jokaisen noista 204:stä.

Lisäksi olen erittäin hyvä tekemään kaikki pakolliset tehtävät viime hetkellä/viimeisenä iltana.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen erittäin erittäin hyvä vilkaisemaan kelloon sattumalta tasatunnein. Erityisesti sattumanvarainen vilkaisu kelloradioon tasan kello 00.00 on erikoisosaamisaluettani.

Toivoisi kyllä, että ketjuun kirjoittavat vähän yrittäisivät. Joku väittää olevansa erityisen hyvä kuski, eräs kova panemaan, ja yksi ilmeisesti hyvä kodinhoitohuoneessa tai vastaavaa, vaikka näiltäkin aloilta kuitenkin löytyy tuhansia ihmisiä jotka tekevät näitä työkseen ja pyörittelisivät palstalaisia sinne tänne, edestakas ja mennentullen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Osaan soittaa pianolla mm. Beethovenin Kuutamosonaatin kolmannen osan ja Chopinin Fantasie Impromptun..pystyn myös tekemään yksinkertaisen sovituksen pianolle mistä tahansa uudesta biisistä alta 20 minuuttia..

Pahoin vaan pelkään, ettei näillä jutuilla pahemmin saa tällä sivustolla katu-uskottavuutta..:/
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
mm. kaikki Jokereiden otteluiden tulokset kaudesta 2006-07 eteenpäin pystyisin luottelemaan ulkomuistista varmaan 95 prosentin osumatarkkuudella.

Minä pystyn luettelemaan Ässien ottelutulokset kaudesta 1981-82 kauteen 1988-89 samalla osumatarkkuudella ja 90-lukukin menee vielä aika hyvällä prosentilla. Divarikausi välissä on vähän heikompi jakso. Suomen MM-, Olympia- ja Canada Cup -ottelujen tulokset muistan kaikki 1980-1991. Samoin ison osan muiden maiden otteluista samalta ajanjaksolta. 1992 menee myös vielä joten kuten.

Tiedä sitten mitä on tapahtunut, mutta 2000-luvun vastaavat asiat eivät jää enää mieleen lainkaan. Välillä joutuu pitkään miettimään jopa jonkun vuoden mestarijoukkueen nimeä.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Olen erityisen hyvä myöhästymään koulusta, tapaamisista yms n 5-10minuuttia koska aina, ennen kuin lähden kotoa, unohdun paskalle koska näprään kännykällä jotain hyödytöntä. Olin myös melko hyvä NHL08ssa, sen verran ettei kaverit halunnu enää pelata mua vastaan.
 
Suosikkijoukkue
KK
Minulla on erittäin hyvä kasvomuisti. Nimiä en ikävä kyllä muista ikinä ja sen takia joutuukin välillä kiusallisiin tilanteisiin.

-Tinke
Samma här. Viimeksi eilen jouduin kysymään jo muutaman kerran samassa pokeripöydässä istuneelta tyypiltä kolme kertaa hänen nimensä. Hänkin kyllä joutui kysymään minun nimeni kerran, koska ei muistanut kasvojani.

Tämä on kyllä sukuvika.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Olen harvinaisen hyvä muistamaan kaikkia turhia ja mahdollisimman epäoleellisia asioita.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Terveys myöskin on yllättävän hyvä vaikka elämäntavat ovat olleet jo vuosia aivan perseestä.

Kaikki tämä enteilee kuitenkin nopeaa poislähtöä tästä elämästä.

Sä tarjoot jos oot ekana heavenly tiskillä. Sama vice versa.

Olen harvinaisen hyvä muistamaan kaikkia turhia ja mahdollisimman epäoleellisia asioita.

HIFK-puolella huomattiin tämä 1.9. jälkeen ;)
 

Steus

Jäsen
Olen erittäin erittäin hyvä vilkaisemaan kelloon sattumalta tasatunnein. Erityisesti sattumanvarainen vilkaisu kelloradioon tasan kello 00.00 on erikoisosaamisaluettani.

Itsellä bravuurina ajat 22.22 & 11.11 ja kelloradio on meikäläisen weapon of choise tähän hommaan.

Olen myös poikkeuksellisen hyvä keksimään syitä olla lähtemättä lenkille/kuntoilemaan. Viikonloppuna toteutettu känni toimii syynä helposti ainakin tiistaihin asti, alle 4h sisään syöty ruoka on ok, huono nestetankkaus, aamupäivästä poltettu tupakka, jne. Ns. erikoisliikkeenä meikäläisellä on vetoaminen siihen, että kävin aamusta suihkussa ja ei ole mitään järkeä käydä uudestaan ennen iltaa, toisaalta ei viittis olla hikisenäkään iltaan saakka. Tarvittaessa syyn saa paljon kevyemminkin.

Olen myös hyvä valvomaan siten, ettei se vaikuta toimintakykyyni. Pärjään unetta kymmeniä tunteja mieli virkeänä ja 2-4h/yö riittää työviikollakin Saatan olla homovampyyri.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Samma här. Viimeksi eilen jouduin kysymään jo muutaman kerran samassa pokeripöydässä istuneelta tyypiltä kolme kertaa hänen nimensä. Hänkin kyllä joutui kysymään minun nimeni kerran, koska ei muistanut kasvojani.

Tämä on kyllä sukuvika.

Enemmän tuossa nimien muistamattomuudesta on kyse laiskuudesta ja/tai välinpitämättömyydestä. Tiedän sen, koska itse olin ennen tismalleen samanlainen, eli kasvot kyllä muistin, mutta nimet eivät tahtoneet pysyä mielessä millään. Mutta jenkkien kanssa työskennellessäni opin painamaan nimet mieleeni, sillä jenkithän ovat varsinaisia hakoja muistamaan tapaamiensa ihmisten nimet ja jos olet jonkun kertaalleen tavannut, niin nimi olisi syytä muistaa, ellet sitten ehdoin tahdoin halua henkilöä loukata. Erilaiset muistisäännöt, mielikuvat jne auttavat kummasti nimien muistamisessa.

Periaatteessa, ja käytännössä, olen hyvä tai tosi hyvä lähes kaikessa, mutta missään en aivan huippu. Mutta jos joku erityistaito nousee yli muiden, niin olen aika haka hahmottamaan kokonaisuuksia ja niiden välisiä syy-yhteyksiä ja olenkin pyhittänyt tämän jalon taidon laiskuuden maksimoinnille. Ehkäpä näiden ominaisuuksien myötä olen kehittynyt erityisen hyväksi johtamaan (eli delegoimaan hommat pätevämmille, tai ainakin ahkerammille, ihmisille...). Parasta tässä kuviossa ja nykytilanteessa on se, että pomoni on puolestaan päinvastaista sorttia, eli haluaa tehdä kaiken itse ja vähän enemmänkin. On pakko tunnustaa, että olen delegoinut osan hommistani myös hänelle, heh. Toisaalta vastaan monista sellaisista jutuista, jotka periaatteessa kuuluisivat hänelle. Kiekkotermein olen peliä rakentava laituri ilman suurempia puolustusvelvotteita!
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Olen hyvä muistamaan nimiä, kasvoja ja numeroita. Erityisen hyvä olen aina ollut unohtamaan tehtäviä, jolla on jokin tietty deadline.
Olen myös hyvä polttamaan päreitä ja muistuttamaan siitä, jos joku ei hallitse jokapäiväiseen elämään kuuluvia käytöstapoja. Vittu, että vituttaa pelkkä ajatuskin.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jostain syystä pärjään korttipeleissä hyvin. Oli kyseessä seura- tai rahapeli, niin homma toimii yleensä hämmentävän hyvin.
Olen saanut huijaussyytteitä ja ties mitä uhkauksia, mutta eipä mitään erheellistä ole voitu osoittaakaan. Pystyn harmittomissa peleissä päättämään kuka voittaa ja suunnilleen millä pisteillä.

Pidetäänkö seuraava kortti-ilta meillä ja pelataan aluksi vain kolikoista? Ota varalta mukaan tyttökaverisi/äitisi korulipas.

Jotta en vaikuttaisi poikkeavalta, niin sanotaan että voisin kyllä vaihtaa kyseisen ominaisuuden pidempään ja paksumpaan peenikseen, joka olisi pystyssä koko ajan.

Niin ja jotain tavallisempaa, omaksun uusia urheilulajeja lähes välittömästi.
…ja taas päästään aasinsiltaa pitkin humble brag –ketjuun.
 

J. Eye

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Tottenham
Olen erityisen hyvä arvailemaan asioita joilla ei ole mitään merkitystä, esimerkiksi kun joku kysyy kellonaikaa, ulkolämpötilaa tai vaikkapa hintaa jollekin tuotteelle. Hämmentävän usein arvaus osuu desimaalilleen oikein. Vaimo ja eräs lapsuudenystäväni ovatkin oppineet "kykyni" ja enemmän se nykyään naurattaa kuin yllättää.

Vedonlyönti tai arvaukset joilla on jotain merkitystä ovatkin sitten asia erikseen, niissä onnistun useimmiten löytämään väärän vastauksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös