Lopahtaakohan se?
Eikö se kaikilla lopahda kun on urakkansa suorittanut? Ongelma on siinä, että THE fiilis ei ole kadonnut mihinkään.
Lopahtaakohan se?
Suosikkijoukkueeni eivät milloinkaan voita. Ryhdyn ihan kohta vitun Jypin kannattajaksi ja Barca-faniksi since '13 että saisin kerrankin kokea voittamisen tunnetta.
Suosikkijoukkueet HIFK ja Real Madrid? On vittu varmaan rankkaa juu.
Hiukan epäreilusti katkaistu minun lainaukseni. Minähän en pyöri zombina kadunkulmissa suuntahaasteellisuudestani huolimatta. Minä marssin erittäin määrätietoisesti väärään suuntaan vilkuilematta sivulleni.Jumalauta, nyt kaikki on yht'äkkiä selvää. Vuosikausia olen ihmetellyt, että mikä zombiarmeija se tuolla ulkona hortoilee. Meni mihin tahansa kaupunkiin, niin aina näkee porukkaa seisomassa kadunkulmissa ja päät pyörii kuin pieru nahkahousuissa.
Vaan Lampinen sanoi tilanteen palaavan lähtöpisteeseen. Lopahtaakohan se?
Miettikääpä sitä.
Tämä on asia, jossa myös minä olen huono. Nautin tällä palstalla käsittääkseni jonkin sortin lapsiasiainmiehen mainetta, mutta todellisuudessa olen aika sukka lasten kohtaamisessa varsinkin muiden aikuisten läsnäollessa. Symppaan kyllä lähtökohtaisesti pieniä ja viattomia ihmisotuksia, mutta en siedä kiukuttelevia muksuja hirveän hyvin, enkä osaa lässyttää vieraille lapsille tippaakaan. Duunissa vierailevien äitien vastasyntyneille yritän virittää kohteliaisuudesta hymyt, samoin kavereiden vastasyntyneille, mutta ne on hirveän tylsiä otuksia loppupelissä. Vanhemmilleen ainutkertaisia tottakai, mutta vieraalle tylsiä. Joku parivuotias alkaa olla jo hauska, ja niitä on hauska myös aivopestä muiden aikuisten poissaollessa. Neli-viisivuotiaiden kanssa on hauska heittää kikkeli-kakka -vitsejä ja höpötellä päättömiä, ja jälleen kerran sitä paremmin, mitä vähemmän aikuista yleisöä. Aikuiset ovat tylsiä....vieraiden mukuloiden edes teeskennelty ihastelu...
Oletkohan sinä minä? Molemmat mainitut huonoudet pätevät myös minuun, kuten myös jo aiemmin mainitsemasi kyvyttömyys small-talkiin. Ei vain kiinnosta. Mutta pakkohan tyhjän lätisemistäkin on ollut opetella, ettei tunne oloaan niin hölmöksi seurassa.Tämä on asia, jossa myös minä olen huono. Nautin tällä palstalla käsittääkseni jonkin sortin lapsiasiainmiehen mainetta, mutta todellisuudessa olen aika sukka lasten kohtaamisessa varsinkin muiden aikuisten läsnäollessa. Symppaan kyllä lähtökohtaisesti pieniä ja viattomia ihmisotuksia, mutta en siedä kiukuttelevia muksuja hirveän hyvin, enkä osaa lässyttää vieraille lapsille tippaakaan.
---
Joo, ja kun tuolla toisaalla moni osaa lukea nopeasti, voin minä täällä julistaa olevani hidas lukija.
Tuohan on vain fiksu toimintatapa. Nyky-yhteiskunta korostaa tehokkuuden merkitystä ja ainut tapa saavuttaa maksimaalinen tehokkuus erilaisissa projekteissa, on jättää ne viime tippaan. Ihminen on tehokkaimmillaan silloin, kun on joku pakko. Toimin itse samoin ja sen voin allekirjoittaa, että onhan tämä loppupelissä varsin vittumaista itselle.Kaikki pitää aina jättää viimeiseen tippaan. Ne kyllä hoituvat, mutta yötä myöden saa hikoilla ja kiroilla omaa laiskuuttaan.
Lapsikeskusteluun tahdon minäkin osallistua.
Olen äärimmäisen huono olemaan 0,5 - 12 -vuotiaiden lasten kanssa. En osaa leikkiä vauvojen kanssa, koska minulla on todella vähän kokemusta asiasta (tähän ikään mennessä olen joutunut tuollaiseen tilanteeseen kokonaista kaksi kertaa ja edellisestäkin kerrasta on reippaasti yli 10 vuotta aikaa) ja lähes samantapainen tilanne on sellaisten eskari-ikäisten ja vähän vanhempien kanssa.
Ahah? Eli mielestäsi lastenteko on kansalaisen velvollisuus ja ne ketkä kertovat ääneen, että eivät niitä tahdo on sellaisia joiden ei olisi tullut syntyäkään. Hyvä tietää!Kaikille niille, jotka julistavat, etteivät ikinä aio hankkia lapsia omaksi ja toisten riesaksi, olen tavannut sanoa, että on tavallaan sääli, etteivät vanhempasi ajatelleet samalla tavalla.
Ahah? Eli mielestäsi lastenteko on kansalaisen velvollisuus ja ne ketkä kertovat ääneen, että eivät niitä tahdo on sellaisia joiden ei olisi tullut syntyäkään. Hyvä tietää!
Kieltämättä.Jonkun ne on kumminkin tehtävä, jonkinlaista selektiivisyyttä olisi kyllä syytä ryhtyä harrastamaan tässäkin asiassa. Ollaan kovasti menossa siihen suuntaan, että kehityskelpoisempi aines päättää tietoisesti jättää lisääntymättä, kun taas roskaväki suoltaa yhä enemmän lapsia kelvottomiin olosuhteisiin, joista ne päätyvät toisten elätettäväksi.
Tarkoitan schollin kaltaisia ihmisiä, jotka antavat puheessaan ymmärtää olevansa muita fiksumpia ja parempia ihmisiä, koska ovat ymmärtäneet olla tekemättä lapsia ja tekevät näin omasta mielestään maailmasta paremman paikan.
Jonkun ne on kumminkin tehtävä, jonkinlaista selektiivisyyttä olisi kyllä syytä ryhtyä harrastamaan tässäkin asiassa. Ollaan kovasti menossa siihen suuntaan, että kehityskelpoisempi aines päättää tietoisesti jättää lisääntymättä, kun taas roskaväki suoltaa yhä enemmän lapsia kelvottomiin olosuhteisiin, joista ne päätyvät toisten elätettäväksi.
Itse en nyt pidä itseäni minään ylenpalttisen älykkäänä ja keksisin itsestäni takuulla enemmän kerrottavaa tähän ketjuun kuin siihen toiseen, missä etsitään niitä asioita missä on hyvä. Olen varmasti monen eliittiin itsensä laskevan mielestä roskaväkeä edustava tapaus ja voi olla jossain osin tottakin. On minulla silti itsekunnioitustakin ja hyviä arvoja.
Freudian slip?kylässä yhden tuttavaperseen luona