Oletko erityisen huono jossakin?

  • 15 194
  • 136

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
- En erota erilaisia automalleja, ja osin merkkejäkään, toisistaan. En sitten millään. Ok, eivät ne ihan liikaa toki kiinnostakaan, mutta silti tuo on ärsyttävää.
Ei nykyisiä automalleja tai -merkkejä erota kukaan muukaan, kaikki ne näyttää Ladoja myöten 90-luvun Mazdoilta.

Miettikääs 70- ja 80-lukujen autoja. Saabit näytti Saabeilta, Volvot Volvoilta, Mersut Mersuilta jne. Warret, Skodat ja Ladat erotti itäautoiksi ja tiesi varoa. Pikkukersatkin tunsi kaikki automerkit. Nyt on joku yleinen salaliitto, että kaikki persoonalliset piirteet on poistettava autoista, ja oikeastaan kaikesta muustakin.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Ei nykyisiä automalleja tai -merkkejä erota kukaan muukaan, kaikki ne näyttää Ladoja myöten 90-luvun Mazdoilta.

Miettikääs 70- ja 80-lukujen autoja. Saabit näytti Saabeilta, Volvot Volvoilta, Mersut Mersuilta jne. Warret, Skodat ja Ladat erotti itäautoiksi ja tiesi varoa. Pikkukersatkin tunsi kaikki automerkit. Nyt on joku yleinen salaliitto, että kaikki persoonalliset piirteet on poistettava autoista, ja oikeastaan kaikesta muustakin.

Totta on tämä. Jos Sitikkaa ei erota sadan metrin päästä Toyotasta, niin tasapäistämisessä ollaan menty liian pitkälle. Kuten nyt.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei, te ette vain osaa. Kyllä nuo nykyautot erottaa helposti toisistaan, myös mallit. Myönnätte vain huonoutenne, se vapauttaa.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Ei, te ette vain osaa. Kyllä nuo nykyautot erottaa helposti toisistaan, myös mallit. Myönnätte vain huonoutenne, se vapauttaa.

En myönnä. Pentuna olin kuulemma merkit vastaantulevista autoista tiennyt kaukaa, suurinpiirtein valoista. Nyt täytyy melkein ratista tai takakontista katsoa, että mikä masiina on kyseessä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jees. Käsityöt siinä klassillisessa merkityksessä tuottavat tuskaa. En puhu erityisen hyvin persiaa enkä varmaan osaa soittaa harppua. Jälkimmäisestä en tiedä varmasti, koska en ole koskaan kokeillut. Saa käyttää itsestäänselvyyshuumoriketjussa, mutta ei oo pakko.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En myönnä. Pentuna olin kuulemma merkit vastaantulevista autoista tiennyt kaukaa, suurinpiirtein valoista. Nyt täytyy melkein ratista tai takakontista katsoa, että mikä masiina on kyseessä.

No, liian vakavasti ja kirjaimellisesti ei kannata näitä ottaa, mutta kyllähän ne nykyautotkin edelleen tunnistaa pienistäkin yksityiskohdista, aivan kuten minullakin on ollut jopa poikkeuksellisen hyvin tapana osata tunnistaa jo pikkuskidistä ja 1980-luvusta asti.

Toki tämä ei poista sitä Evilin mainitsemaa tosiasiaa, että nykyautot ovat valitettavan vahvasti samasta muotista tehtyjä, mutta kun on aivan pikkujunnusta asti ollut tapana katsella autoja lehdistä ja liikenteestä ns. sillä silmällä, niin kyllähän ne kadulla tunnistaa ja pienenkin facelift-päivityksen mallissa huomaa jo kaukaa pienestäkin nähdystä palasesta.

Ja kai silmä tuossakin on kehittynyt harjoituksen myötä, esim. lenkillä pimeässä ja mikä ettei valoisassakin olen jostain syystä jo vaikka kuinka kauan harrastanut sitä, että vastaantulevat autot pitää aina tunnistaa mahdollisimman kaukaa. Kyllä siinä vuosien varrella piirtyy epäilemättä hyvin mieleen niitä yksityiskohtia, samankaltaisuuksia ja toisaalta pieniä mutta merkittäviä eroavaisuuksia merkkien ja mallien välillä. Onko tästä taidosta hyötyä, tuskin mutta melkoinen leikekirja sitä mieleen ehtii vuosikymmenten vieriessä kertyä.

Ja perkele tämähän olikin huonousketju, eli sinänsä olin väärässä ketjussa automallien tunnistamiskykyni kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Muistini sopukoissa on jälkiä jostain vastaavasta ketjusta, jossa piti häpeillä peri-suomalaiseen tapaan omista onnistumattomuuksista?

Uimataitoni on niistä uimakoulun vihkon ajoista ja sittemmin intin jälkeen kärsinyt kolauksen. Jos ei jalat yllä pohjaan niin räpiköin hengenhädässä kohti rantaa. Uimahallissa tuo toteutuu naapuriradalla olevaan tarttuen. En käy uimahalleissa.

Itsekurissa on vielä vähän tekemistä. En voi vastustaa tiettyjä houkuttimia, jotka yleensä tarttumisen jälkeen johtavat jälkipyykkiin. Tiukimmat jarrutusjäljet jätti aprillipila minkä kohteeksi jouduin:"Hei, sinusta on tulossa isä!". Naisten kanssa olen aina oikeassa, mutta vittu kun pitää se oma nimi kertoa...
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tanssiminen! Minulla ei ole mitään rytmitajua, en osaa tanssiliikkeitä, "tanssimiseni" on varmasti aivan kamalaa katsottavaa. Onneksi vain harva sitä enää nykyään joutuu todistamaan.

Tämä. Mutsi sanoi joskus vanhojen tanssien aikaan; "ihan hyvin, noin niinkun panssarivaunuksi". Rytmitajua ei ole, ei voi minkään, notkeus on kuin norsun poikasella.

Kädentaidot rajoittuu (heikko)sähköpuoleen, esim. puutyöt on meikäläisen tekeminä aivan karseita, tosin kyllä mä puun kaadan just sinne kun pitikin, ja pieninkin sen. Mitään sen tarkempaa ei synny(tai siis syntyy, mutta paskaa).

Viimeisenä toki piirtäminen/käsiala, käsiala on ihan kuin lääkärillä; broidilta kysyttiin ylä-asteella ensimmäisenä: "kai sulla on ees vähän parempi käsiala kun veljelläs?". Onneksi oli/on.
 

Rocco

Jäsen
- Olen huono kehumaan itseäni.
- Olen surkea piirtämään
- Olen surkea laulamaan (ei toki haittaa yhtään)
- Olen surkea ostamaan lahjoja
- Olen umpisokea tajuamaan naisten flirttailuita (sanoisivat asiansa suoraan)
- Olen joskus vaan laiska, ja jämähdän sohvalle tekemään en mitään.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Tää otsikko sopii mulle kuin nyrkki silmään. Tosin en välttämättä ole niin huono kaikessa mutta matikka on asia mikä ei mee jakeluun. Toki peruslaskut onnistuu mutta mikään muu ei.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tää otsikko sopii mulle kuin nyrkki silmään. Tosin en välttämättä ole niin huono kaikessa mutta matikka on asia mikä ei mee jakeluun. Toki peruslaskut onnistuu mutta mikään muu ei.
No jos ei muuten onnistu niin pitää muistaa, että jos ei muuten voi ottaa, niin pitää lainata.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tässähän ei tunne itseään yhtään niin erityisen huonoksi, kun kaikilla muilla on tasan samoja vikoja.

Minun heikoin puoleni on silti tuo suuntavaisto. En lähde autolla yhtään mihinkään, ellen osaa reittiä kokonaan ulkoa, koska eksyminen siitä vain seuraisi. Koulussakin olin suorastaan tragikoomisen huono suunnistamaan. En mä nyt ihan tosissani yrittänyt, mutta paikalliselta pururadan alueelta tuli tuplatunnin yhteydessä hyvin harvoin löydettyä yli yhtä rastia. Intissä delegoin homman suosiolla muille.

Musikaalisuus on toinen yleinen vaiva tässä ketjussa, mutta olen onnistunut siitäkin tekemään taidetta. Lukiossa aikoinaan kun treenattiin kitaransoiton alkeita, niin ne kaikki totaaliset torspotkin pysyivät muutaman soinnun biiseissä mukana, mutta mulla oli aina sormet solmussa viimeistään kun toista kertaa piti vaihtaa otetta. Rummuilla menee peruskomppi, mutta mitään muuta ei kannata edes yrittää.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Harmi, että HIFK:llä on porttikielto tänne vapaalle puolelle. Hänellä olisi varmasti paljon annettavaa tähän ketjuun.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Suuntavaistoni on ihan olematon. Monta kertaa olen joutunut noloon tilanteesseen tämän vuoksi.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
- En erota erilaisia automalleja, ja osin merkkejäkään, toisistaan. En sitten millään. Ok, eivät ne ihan liikaa toki kiinnostakaan, mutta silti tuo on ärsyttävää.

- Uimahypyt ei luonnistu kovin hyvin. En siis tarkoita mitään joonapuhakointa, vaan ihan peruspomppuja, jotka eroavat jotenkin jalat edellä hyppäämisestä tai kädet edellä päälleen veteen tippumisesta. Eipä näitä enää niin tule harrastettuakaan, mutta nuorempana harmitti, kun ei voinut Valkoslammella lesoilla. Kai se liittyi uskalluksen puutteeseen ja sitten ihan puhtaasi heikkoon kehonhallintaan vieraassa ilmaelementissä.

Molemmat täsmää ja jälkimmäinen vielä niin, että monesti Valkoslammella muut tuli kallioita volteilla ja Isaskar suorana tikku-ukkona. Ei ole koskaan pelottanut hypätä korkealta, mutta mitään lisää siihen hyppyyn ei pystynyt laittamaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Suuntavaistoni ei ole kaksinen.

Minulla on todella huono suuntavaisto - siis todella. Vitsailen usein itse, että eksyn miltei kotonakin.

Minulla on vähän sama juttu, tosin löydän aina hyvin perille, mutta ajoireitit ovat mitä ihmeellisimpiä välillä.

Tähän sama. Olen ihan pihalla uudessa paikassa. Eksyn helposti uudessa kaupungissa.

Toinen juttu, jonka voisi myös mainita, joka tuli mieleeni vasta tätä ketjua lukiessani, on suuntavaisto.

Vieläkö käsiala-, piirtämis- ja suuntavaistokerhoissa on tilaa?

suuntavaistoa ei ole

Minun heikoin puoleni on silti tuo suuntavaisto.

Suuntavaistoni on ihan olematon. Monta kertaa olen joutunut noloon tilanteesseen tämän vuoksi.
Jumalauta, nyt kaikki on yht'äkkiä selvää. Vuosikausia olen ihmetellyt, että mikä zombiarmeija se tuolla ulkona hortoilee. Meni mihin tahansa kaupunkiin, niin aina näkee porukkaa seisomassa kadunkulmissa ja päät pyörii kuin pieru nahkahousuissa. Tähän asti olen luullut, että sattumalta osun aina mestoille kun paikallisella pöpilällä on kevät-, kesä-, syys- tai talviretki. Joka kerta onkin ollut kyse Jatkoajan porukasta eksyksissä.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Olen erittäin huono pitämään pokkaa. Asiakaspalvelutyössä se on haastavaa kun omistan hyvän huumoritajun. Ja runkkaamaan. Eihän siinä kestä kuin minuutti kun ollaan ns. lähtöpisteessä takaisin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen erittäin huono pitämään pokkaa. Asiakaspalvelutyössä se on haastavaa kun omistan hyvän huumoritajun. Ja runkkaamaan. Eihän siinä kestä kuin minuutti kun ollaan ns. lähtöpisteessä takaisin.
Voiko tästä päätellä, että vetelet kesken asiakaspalvelun ja pidät sen salassa erityisen huonosti?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jumalauta, nyt kaikki on yht'äkkiä selvää. Vuosikausia olen ihmetellyt, että mikä zombiarmeija se tuolla ulkona hortoilee. Meni mihin tahansa kaupunkiin, niin aina näkee porukkaa seisomassa kadunkulmissa ja päät pyörii kuin pieru nahkahousuissa. Tähän asti olen luullut, että sattumalta osun aina mestoille kun paikallisella pöpilällä on kevät-, kesä-, syys- tai talviretki. Joka kerta onkin ollut kyse Jatkoajan porukasta eksyksissä.

Vaikka tämä menee vähän off-topiciksi, niin itse en kuulu tähän ryhmään, ainakin ollessani yksin liikkeellä löydän paikkaan kuin paikkaan suht kivuttomasti. Mutta annas olla kun mukana on muita ihmisiä, yleensä tulee myötäiltyä muiden (yleensä vääriä) mielipiteitä reitistä ja sijainnista ja sitten ollaankin eksyksissä vaikka itsellä olisi ollut mielessä alusta pitäen se oikea reitti.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
monesti Valkoslammella muut tuli kallioita volteilla ja Isaskar suorana tikku-ukkona. Ei ole koskaan pelottanut hypätä korkealta, mutta mitään lisää siihen hyppyyn ei pystynyt laittamaan.

Samistelu jatkuu eli juuri näin se täälläkin meni. Ei helvetissä sieltä ylhäältä (~7m?) uskaltanut hypätä muuta kuin tikkuna ja ei se itsessään pelottanut, mutta ei tullut mieleenkään yrittää mitään muuta. Tuohan toki on siitä friikki paikka, että vesi on suolammeksi (tai lähdehän se kai on?) erittäin kirkasta ja varmaan noin kolmen metrin syvyydessä oleva pohja näkyy selvääkin selvemmin. Hyppää sinne sitten esim. inkkari... Alemmilta tasoilta tuli kyllä kokeiltua jotain vaativampaakin, mutta perseelleenhän ne yleensä menivät.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Pidättämään itkua jos tilanne sitä vaatisi. Aina mä poraan jos liikutun, niin ilossa kuin surunkin hetkellä. Varsinkin surun. Toisaalta minkäs sille mahtaa, että on tällainen herkkä naapurin runoilijapoika. Väkisinhän tässä vanheneee, ja iän karttuessa asia ei enää haittaa eikä hävetä ollenkaan.

Yksi parhaista ystävistäni on aivan täysin päinvastainen tapaus, ikinä en ole nähnyt miehen tirauttavan edes pientä kyyneleen tapaista. Itki kuulemma pienenä isänsä kuollessa koko varaston tyhjäksi ja päätti ettei enää ikinä itke. Kai se sitten kovettaa ihmistä. Varsinkin vahvaa ja määrätietoista ihmistä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jumalauta, nyt kaikki on yht'äkkiä selvää. Vuosikausia olen ihmetellyt, että mikä zombiarmeija se tuolla ulkona hortoilee. Meni mihin tahansa kaupunkiin, niin aina näkee porukkaa seisomassa kadunkulmissa ja päät pyörii kuin pieru nahkahousuissa. Tähän asti olen luullut, että sattumalta osun aina mestoille kun paikallisella pöpilällä on kevät-, kesä-, syys- tai talviretki. Joka kerta onkin ollut kyse Jatkoajan porukasta eksyksissä.
Mie en ole pörrännyt joukossa. Suuntavaistoni on kondiksessa enkä eksy hevillä. Mutta mie olenkin maalta kotoisin, metsässä käpsehtinyt ja aina kotiin osannut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös