Oletko erityisen huono jossakin?

  • 15 193
  • 136

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Häpeämättä varastin toisesta ketjusta idean. Eli täällä tunnustetaan omia vajavaisuuksia elämän eri osa-alueilla.

Omaan aivan helvetin huonon naama- ja nimimuistin. En käytännössä ikinä opi uusien tuttavuuksien nimiä ensimmäisellä tai edes toisella kertaa, vaan joudun käyttämään kiertoilmauksia kun hävettää ettei muista kaverin nimeä, jonka kanssa on pörrännyt samassa porukassa jo vuosia. En myöskään ikinä osaa yhdistää naamaa ja nimeä jos joku puolituttu kävelee vastaan kadulla.

Numeromuistini on myös todella heikko. Vuosilukuja en muista ikinä, enkä osaa ulkoa kuin oman puhelinnumeroni. Syntymäpäivät muistan ulkoa tasan kolmelta ihmiseltä itseni mukaanlukien. Pelien tuloksia en myöskään muista enää viikko pelin jälkeen.

Olen myös hävyttömän huono laittamaan ruokaa. En osaa tehdä edes makaronilaatikkoa ilman ohjetta. Ruokavalio ihan päin helvettiä tämän takia.

Missä olet huono?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Olen erittäin huono luettelemaan aakkosia. Laudaturin kyllä kirjoitin aikoinaan äidinkielestä mutta eipä siellä meikäläisen onneksi kysytty aakkosia. Taisin olla aikoinaan hieman laiska ensimmäisillä luokilla.

ABCDEFGHJKLMN jotenki noin se menee... Jatkoa en tiedä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan vitun huono uimari. Lapsuusiän traumat painavat, vaikka tätä nykyä tykkään lutrata enemmän kuin moni uimataitoinen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen huono muistamaan pitkiä numerosarjoja, kuten piin likiarvoa useamman kymmenen desimaalin tarkkuudella. Niin ovat kai useimmat muutkin, mutta muutamat harvat oikein opettelevat esimerkiksi juuri piin likiarvoa pitkän pätkän. Ihan oma lukunsa ovat harvinaiset savant-tapaukset, joille tuollaisten numerosarjojen muistamiset tolkuttomuuksiin asti voivat olla suorastaan mielipuuhaa.

Nimi- ja naamamuistini on korkeintaan tyydyttävä. Jos minulle esitellään jossakin tilaisuudessa tai uudessa työmestassa kymmeniä uusia ihmisiä saman päivän aikana, niin voi hyvin olla että muistan alle puolet näistä naaman ja nimen yhdistelmistä illalla. Muutama oikein harmaan ja tavallisen oloinen tapaus voi olla sellainen, joita en muista lähestulkoon edes tavanneeni, tai en ainakaan reagoisi jos tuollainen henkilö kävelisi vastaan. Noloa. Ei auta olennaisessa määrin vaikka kuinka koettaisin skarpata. Jännää sinänsä, koska minulla on mielestäni kohtuullisen hyvä muisti noin yleisesti ottaen.

Olen monissa käden taidoissa ja ns. miesten töissä täysi tumpelo. Tai jos tarkemmin mietin niin nykystandardien mukaan en ollenkaan, mutta jos vertaan moniin sukuni miehiin niin tässä suhteessa olen. Aivan toivoton ajatus olisi ryhtyä hartiapankkirakentajaksi ja hillua omalla työmaalla. Olisin vaan osaavampien jaloissa. Auton huoltamisessa aivan perushommat kuten renkaiden ja öljyjen vaihtamiset onnistuvat, mutta mikään teknistä osaamista ja näppäryyttä vaativa ei kiinnosta. Ehkä kiinnostuksen puute onkin avainsana, tietynlainen tumpelous tai tumpelomielikuva juontuu ehkä tästä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Omaan aivan helvetin huonon naama- ja nimimuistin. En käytännössä ikinä opi uusien tuttavuuksien nimiä ensimmäisellä tai edes toisella kertaa, vaan joudun käyttämään kiertoilmauksia kun hävettää ettei muista kaverin nimeä, jonka kanssa on pörrännyt samassa porukassa jo vuosia. En myöskään ikinä osaa yhdistää naamaa ja nimeä jos joku puolituttu kävelee vastaan kadulla.

Tähän sama. Toki on ihan yleistä, että kerran tavattujen ihmisten nimiä ei muista mutta olen todennut olevani ihan erityisen huono tässä. Jos joku kertoo nimensä, niin on ihan mahdollista että se on jo minuuttia myöhemmin poistunut takaraivosta. Tästä on monta kertaa tullut noloja tilanteita ja käytännössä järjestäen joudun kaivamaan nimen jollain muulla tapaa kuin kysymällä ihmiseltä itseltään.

Tämä on äärettömän noloa, kun joutuu tekemään töitä uusien ihmisten kanssa jatkuvasti.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tasaisesti yhtä paska kaikessa, liian monta asiaa jotta jaksaisi eritellä mutta mainitaan nyt vaikka ihmissuhteet ja sosiaalisetkontaktit joissa olen umpisurkea lisäksi asia kuin asia niin erittäin laiska.

Jännä homma ettei itsestä löydä hyviä puolia yhtään mitta huonoja sitäkin enemmän, ehkä se on sitten heikkoa itsetuntoa? sitä en kyllä allekirjoittaisi.
 
Piirtämään. Niitä ei erota lasten piirrustuksista kukaan. Plussapuolena oli kyllä helvetin hauskaa lukion kuvaamataidon kursseilla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suuntavaistoni ei ole kaksinen. Tämän vuoksi en tykkää ajella uusissa kaupungeissa ja esim. Helsingissä mun pitää edelleen tarkastaa sijainnut kartalta. Autoloma miljoonakaupungissa ei ole unelmieni täyttymys, julkiset rulaa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Minusta ei tulisi kummoista kuvataiteilijaa (varmaan sellainen nälkätaiteilija...), eli piirtäminen tuottaa tuskaa. Erityisen kiusallisen tästä asiasta tekee se, että sukuni on molemmilta puolilta, isovanhempani, molemmat vanhempani ja jopa lapseni, ovat kaikki erittäin lahjakkaita piirtäjiä ja muutenkin taiteen ja kädentaitojen saralla. En käsitä, miten olen päätynyt tällaiseksi suvun geneettiseksi tunkioksi? Mutta hyvää kuvataidetta osaan kyllä arvostaa, varmaankin johtuen siitä, että olen aina ollut sen ympäröimänä. Vielä omituisemmaksi tilanteen tekee se, että mulla on hyvä hienomotoriikka ja muutoin hyvä avaruudellinen hahmottamiskyky (suuntavaisto, ja ne matemaattiset aineet, jossa avaruudellisella hahmottamisella on merkitystä olivat mulle miltei vahvimpia matematiikan osa-alueita aikanaan koulussa..). Myös valokuvauksesta (se, miten hahmotan ja rakennan kuvan) olen saanut paljon kehuja ihan ammattilaisiltakin, vaikka valokuvausta en harrastakaan... kuulemma silmää löytyisi.

Mutta joo, piirtämisessä, maalaamisessa jne.. olen onneton! Muistan aina, kun silloin nelivuotias esikoiseni tempaisi multa kynän takaisin, kun hän tuli pyytämään apua hevosen piirtämisessä. Totesi aikansa mun räpellystä katsottuaan, että osaa itsekin paremmin, eikä ollut väärässä, heh!
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tikku-ukkojen piirtäminen on parasta mihin sillä saralla pystyn.
Remontti kuin remontti, tavaroitten fiksaus ym menee loistavasti, mutta valmisverhot veivät voiton. En osaa leikata verhoa kunnolla ja silittää liimanauhaa alareunaan niin että tulee siisti. Roskiin menevät.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Täälläpä on jo varsin mukavasti kerätty huonoja puolia. Melko paljon samoja ominaisuuksia osuu itsellekin: olen korkeintaan keskinkertainen uimari sekä piirtäjä, olen melko huono pitämään yhteyttä ystäviini ja sanotaan vielä loppuun asia joka vähän nolostuttaakin. Olen tätä nykyä sietämättömän huono juomaan viinaa. Pari vuotta sitten kurlasin kun aikamies monta päivää vailla huolta huomisesta, mutta nyt kun tahti on max. kerran kuukaudessa eikä entiset juomatahdit ole kokonaan unohtuneet huomaan usein olevani melkoisessa koomassa ennen aikojaan.

Toisaalta jos huonosta viinapäästä haluaa lohtua löytää, niin herään usein rikkaampana kuin silloin "ennen vanhaan".
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Mun käsiala on jotain ihan katastrofaalista, samoin piirtäminen on niin jotain järkyttävää!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
En osaa ajaa autoa enkä lukuisista kärsivällisistä opetusyrityksistä huolimatta ole oppinut pelaamaan biljardia. Saan valkoisen pallon osumaan siihen palloon, johon tähtään, mutta se pallo menee aina ihan omia menojaan. Vastaavasti auton ratti kääntyy kyllä, mutta autolla itsellään on suuri riski osua johonkin.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Mun käsiala on jotain ihan katastrofaalista, samoin piirtäminen on niin jotain järkyttävää!

Tämä. Lisäksi en osaa numeroita ruotsiksi edes kymmeneen asti, vaikka kieltä kohtalaisesti kykenen puhumaan.
 
Olen pääsääntöisesti huono kaikenlaisten teknisten taitojen suhteen. Hermot meinaa mennä esim. kaikenlaisten koottavien huonekalujen kanssa. Ja on käynyt niin, että kaapin koottuani huomaan että röpeläinen seinäpuoli onkin etupuolella.

Itsekurini on myös huono. Notkun täällä päivät pitkät vaikka pitäisi tehdä töitä.

Urheilulajeissa olen korkeintaan keskinkertainen. Luistella en esim. osaa takaperin lainkaan ja uidessa hengästyn nopeasti.

Edit: odotan muuten milloin tänne ilmoittautuu joku joka sanoo olevansa huono seksissä.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hauskaa itse asiassa, miten usein sekä täällä että tuolla ulkona näyttäisi menevän juuri niin, että perusjämerä ja looginen mies on onneton tuhertaja, mitä piirtämiseen tulee. Ei tietysti päde aina, mutta aika usein kuitenkin.

Olen huomannut vähän saman kuin Kääpiö tuolla yläpuolella, eli aika moni asia tuntuisi itselleni olevan enemmän kiinnostuksesta kuin osaamisesta kiinni. Näin äkkiseltään olen aika käsi tekniikan kanssa, mutta kun joskus tulee pakkorako eteen, selvitän lopulta pulmat aika kovalla prosentilla. Sama homma joidenkin remonttijuttujen kanssa, vaikka en toki taloa lähtisi silti rakentamaan alusta saakka. Autot menevät samaan kastiin, ei kiinnosta, joten en osaa.

Oikeasti selkeä arkielämää haittaava heikkous on tuo suuntavaisto. Muuten opin asioita aika hyvin, jos vain haluan ja kiinnostun. Laitteita on korjailtu, remppoja tehty, autoja fiksailtu, vaatteita paikkailtu ja vähän vaikka mitä häärätty pakon sanelemana. Ruoat, treenit, musiikit yms. harrasteet eivät ole välttämättä äärimmäisen korkealla tasolla, mutta niissä on kuitenkin motivaatiota kehittyä koko ajan.

Niin, ja piirtämään olen kohtalainen, riippuen paljon tekniikasta. Peruskoulussa 10, lukiossa 9. Tosin en ole pitkään aikaan mitään piirtänyt, mutta kai se silmä säilyy.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Piirtämisen on moni jo maininnut, mutta uskoisin olevani siinä koko palstan huonoin. Jos lähdetään vaikka jotain eläintä piirtämään, niin ei tule mitään. Tiedän toki miltä esim. hevonen näyttää, mutta sen tuottaminen paperille on ylivoimainen tehtävä.
 

tolppa83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tämähän on kuin työhaastattelu..käänteisesti. Olen todella surkea:

- Uimari, siis pystyn uimaan 50m todella nopeasti, mutta kuntoilumielessä uintitekniikkani on aivan surkea.

- Piirtämään, osaan pirtää yhden hauskan naaman, senkin huonosti.

- Kirjoittamaan, käsiala on niin surkea, ettei sille löydy edes omaa luokkaa. Sanajärjestystä joudun viilaamaan paljon tekstin kirjoitettuani.

- Häviämään, nykyään osaan pitää mölyt mahassa vaikka vituttaa suunnattomasti. Nuorempana asiat oli toisin.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Olen käsittämättömän surkea siivoamaan. Vaimo ei ole enää vuosiin vaatinut, että auttaisin siivoamisessa, koska hän saisi kulkea perässäni siivoten uudestaan. No, eipä tuo paljoa haittaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
- Häviämään, nykyään osaan pitää mölyt mahassa vaikka vituttaa suunnattomasti. Nuorempana asiat oli toisin.
Minäkin olen ihan helvetin huono häviäjä. Johtuu varmaankin siitä, että en ole ikinä päässyt sitä kunnolla harjoittelemaan.

En myöskään osaa ajaa kaksipyöräisillä moottoriajoneuvoilla ollenkaan. Kerran yritin ajaa mopolla ja rysäytin seinään, sen jälkeen olen jättänyt sikseen. Auto on parempi, sillä on vaikeampi kaatua.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Mun käsiala on jotain ihan katastrofaalista, samoin piirtäminen on niin jotain järkyttävää!

Olé. Kohtalotovereita löytyy. Mulla on ihan sama ongelma, vaikka olisi mahtavaa osata piirtää kunnolla, mutta ei. Muuten kädet kyllä toimii kiitettävästi, ihan joka asiassa.

Minäkin olen ihan helvetin huono häviäjä. Johtuu varmaankin siitä, että en ole ikinä päässyt sitä kunnolla harjoittelemaan.

Hep, minä myös. Pinna kiristyy välittömästi, kun on tulossa dunkkuun. Koskee myös IFK:n matseja, vaikka en edes itse ole häviämässä, riittää kun suosikki on.
Tätä taitoa ei näköjään voi edes harjoitella.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Pitää vielä lisätä että olen erittäin huono oikolukemaan omia tekstejäni (lukihäiriö kenties), mutta toisten tuottamasta löydän virheet heti.
 
Suosikkijoukkue
KK
Pitää vielä lisätä että olen erittäin huono oikolukemaan omia tekstejäni (lukihäiriö kenties), mutta toisten tuottamasta löydän virheet heti.
Sama. Minulla kyllä on ollut ja varmaan vieläkin on lukihäiriö. Hirveästi tulee virheitä eikä niitä lukiessa huomaa.

Lisäksi nimimuisti on todella surkea. En muista kuin erikoiset nimet ja normaalimmat nimet menee helposti sekaisin jopa hyvien tuttujen kanssa. Se on kyllä sukuvika.

En myöskään veny mihinkään. Vaikka olen harrastanut paljon eri lajeja, niin en ole juuri koskaan venytellyt, vain lämmitellyt. Ei ole kyllä ikinä paikatkaan paukkunut.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mun käsiala on jotain ihan katastrofaalista, samoin piirtäminen on niin jotain järkyttävää!
Puoliksi sama. Mulla on helvetin siisti käsiala, mutta piirtää en osaa kuin tikku-ukon, ja sekin seisoo vinossa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sähkö. Vittu mä en käsitä sitä. Sinistä ja vaarallista. Pitkät fysiikat ja sähkötekniikan kurssit luettu, mutta en vaan osaa. Ja sitten jotkut sanoo että sähköhommat ne on helppoja, ei tartte kuin värit tuntea. Minä siihen sitten että juu, näi o. Täh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös