Noniin, täällähän on terve henki kannattajien välillä! Alkuun on pakko sanoa että, Jokereiden lähdön jälkeen olen onnistunut kääntämään negatiivisen tunteen positiiviseksi ja toivon teille vilpittömästi onnea KHL.ssä. Jos pallaatte takaisin tai menemme yhdessä johonkin, pistän taas rivarly vaihtee silmään.
Olen siis käynyt tuon taistelun itseni kanssa, siitä miten "teihin" tulee suhtautua(ei ihmisinä, vaan joukkueena) Aluksi tuntui vaikealta olla edes neutraali teitä kohtaan, mutta jotenkin vain asiat on kääntynyt päälaelleen ja pystyn nykyään tuntemaan iloa voittonne hetkellä, onhan Jokerit kumminki Venäjällä ainua Suomalais joukkue ja monta hyvää pelaajaa sielä pelaa, miksi siis vihata, vain siitä syystä että Jokerit? Ei ole muutenkaan kovin tervettä jos viha ajaa ihmistä, keltä se on pois jos joku toinen pärjää jossain toisessa sarjassa? ja ennen kaikkea mitä siinä häviää? Senkö että nyt toisen joukkueen kannattajat saa vetää viikon keskiketterää, oikein hyvän syyn kanssa!
Tietenkin tilannetta on helpottanut kaikki tuo kurapaska mikä tuulettimeenne on heitetty lapiolla useammankin tahon toimesta, syntynyt sellainen Talvisota efekti, vittu meillehän ei ryssät vittuile!!! Nämä asiat on siis tuo tuomari kohtelu mitä saitte viime ja tämän kauden playoffeissa. Unohtamatta tietenkään RussianGigolon perseilyä rakkaassa kotihallissanne.
Se että joku ilmaisee vitutus ketjussa,vittuuntuneensa meinikiin millä Jokereita porataan kuivana kagoseen ja tuo niitä asioita esille, ei pitäisi olla terveen itsetunnon omistavalle fanille mikään tekemätön paikka. Vai onko joku sitä mieltä että Khl on taloudellisesti vakaa sarja missä itse peli on keskiössä ja sitä halutaan kehittää.(en nyt tässä kohtaa vertaa liigaa KHL:llään) Tai se seikka että, teidän omistaja omistaa toisenkin seuran, mikä pelaa vielä samassa divisioonassa. Ainakin minulla menisi ihan vati nurin jos meidän dinosaurus jaosto ostaisi nyt puolet Bluesista ja rupeisi tekemään siitä kilpakumppania meille. Aika kommervenkki tilanne mielestäni ja sotii itseään vastaan tuo järjestely.
Ottelu tapahtumahan on mielipide asia, joku tykkää ajella äitiä rokin tahtiin ja toiset tyttäriä technon jumputtaessa mukavasti taustalla. En ole Jaffalassa käynyt paikanpäällä kertaakaan KHL:tapahtumassa, mutta televisiosta olen seurannut ja onhan se kansainvälien meisinki, ei sitä mihin on totuttu mutta ei missään nimessä huono, toki kalinka on vähän menneen talven lumia, mutta se kait tulee ihan tuolta isommilta pomoilta, se kuuluu siihen niinku kuppa marskin huoraan.
Meidän ottelutaphtuma taasen on mennyt viimeisen vuoden aikana eteenpäin ihan älyttömiä harppauksia, ja osltaan kiitos siitä kuuluu Jokereille, teidän avulla olemme päässeet näkemään läheltä sen mitä se parhaimmillaan on, siihen kun lisätään Kingien mukaan otto fiksulla hinnallaa ja uusi päätykatsmo, unohtamatta tietenkään sitä aitoa IFK henkisyyttä rock klassikoiden muodossa. Lisäksi on vielä jätetty mainokset pois koska chäntti on ollut niin vahvaa. typeräähän noita on muutenkaan suoraa verrata toisiinsa, toinen rakentaa uutta ja toinen parantelee vanhaa.
Urheilu on politiikkaa, halusi sitä tai ei. Kun kannattaa joukkuetta mikä pelaa KHL:ssä kannattaisi se hyväksyä, koska se on arkipäivää sielä. ( enkä tässäkään yhteydessä vertaa näitä kahta eri sarjaa keskenään) Ja olen muutenkin hyväksynyt sen faktan että urheilu on politiikan vallan väline siinä missä on niin moni muukin asia, sillä tavoitellaan rahaa ja sen kautta valtaa. Se että, tarkoituksellisesti sulkee asioita oman maailmansa ulkopuolelle ei ole mielestäni kovinkaan kannattavaa, tai ei se niitä ainakaan olemattomiksi muuta.
Meillä Punaisilla on varmastikkin helpommat lähtökohdat hyväksyä teidän menestyminen, kun teillä hyväksyä meidän pärjääminen, johtuen ihan taustalla olevista asioista. Jokerit jätti liigan, liigan mitä me vielä pelaamme. Teillä on tunnemuistissa vielä paljon asioita täältä, meillä ei taasen ole mitään tunteita naapurimaan jääkiekko sarjaa kohtaan, jolloin ei tarvitse unohtaa mitään.
Olen ehdottomasti sen kannalla että, se on hyvä asia kun Suomalais joukke lähtee valloittamaan maailmaa, nyt ei vaan oikein sarjan taustat ole kunnossa edes sitä kuuluisaa vähää alusta, se että pelaamanne sarja sijaitsee venäjällä ei ole itsessään se syy siihin miksi en koheloa arvosta, vaan nimenomaan sen realiteetit mitkä ei ole tämän planeetan bussiness mallista. Korruptio, kiristäminen, manipulointi ja ehkpä jopa ihmisten murhaaminen ei ole niitä arvoja mitä jääkiekkolta odotan.
Ennen kun joku irvileuka tulee muistuttamaan jostain kabinetti nousuista, voin kertoa ettei kannata. Sportin tai edes Jukureiden nousu päätökset eivät nouse niin pahaksi suhmuroinniksi kun mitä tuo Venäjällä tapahtuva on. Meillä faneilla ei lole noista KHL herrojen kulisseissa tapahtuvista jutuista kun pelkkä jäävuorenhuippu tiedossa.
Haluan vielä tähän loppuun todeta etten ole pahoittanut mieltäni siitä, että joku ei voi iloita meidän pärjäämisestä, sillä ei oo mitään väliä mitä joku yksittäinen ajattleen minulle rakkaasta seurasta. Oli mielenkiintoinen keskustelu mihin päätin söhästä oman soppakauhan.
Se miksi, tämä väsyneen jullin avautuminen löytryy teidän vitutus ketjusta, on vielä hieman epäselvää. Pahoitteluni siis offtopicista, yritin vain vähän tasoitella ryppyjä teidän välillä.
Tuskin te mitään apua tarviitte, onhan teillä munat ja kaikki, poistunkin nyt hiljaa mutisten omalle sisäpihalle, sielä oli joku harmaa takkinen setä joka tarjosi karkkia!.
Peace&Love