On tämä keskustelu mennyt kyllä huvittavaksi, kun täällä osataan jo opastaa muita siitä keitä ja minkälaisia faneja Jokerit hallilleen haluaa. Surkuhupaisaa sen sijaan on, että samat henkilöt aliarvioivat rankasti Liigaa, sen tasoa ja sen seuroja.
@Valle sä käytät Liigasta nimitystä "paskaliiga" antamatta kuitenkaan perusteluja mielipiteellesi. Minkähän tasoinen seura mahtaakaan Jokerit siinä tapauksessa mielestäsi olla, kun varsin kilpailukykyisillä resursseillaan se ei kyennyt voittamaan tätä "paskaliigaa" reiluun kymmeneen vuoteen?
Kun ainakin itse arvostan faktaa epätäsmällisten mielipiteiden sijaan niin seuraavassa ihan puhdasta faktaa: Liiga on kasvattanut lähimenneisyydessä mm. seuraavia pelaajia: Barkov, Teräväinen, molemmat Granlundit, Pulkkinen, Lindell, Korpisalo, Hännikäinen, Lindbohm ja Ristolainen, jotka ovat kaikki pelanneet tällä kaudella NHL:ssä. Ensikaudella sinne lähtee ensimmäiseltä varauskierrokselta Aho, Laine ja Puljujärvi. Lisäksi Hintzin ja Husson tie vienee Pohjois-Amerikkaan ja on ajan kysymys kun saavat vyölleen NHL - matseja. Melko hyvin "paskaliigalta" ja kuinkakohan monta pelimannea meiltä lähtisikään NHL:ään jos "paskaliiga" olisi yhtä laadukas kuin vaikkapa Saksan DEL.
Mitä tulee tämän kevään Liigan välieriin niin kaikki näkemäni matsit ovat viihdyttävyydeltään olleet huippuluokkaa. Pelin taso on ollut korkea ja ottelut ratkaistaan kaukalon sisäpuolella. Voin vain kuvitella omalta kohdaltani sen, jos Jokerit olisivat Tapparan tilalla ottamassa Raksilassa seitsemättä matsia välierissä ja voitolla päästäisiin finaaliin HIFK:ta vastaan. Ainakin omalla kohdallani se peittoasi tunnekirjon osalta jonkun Torpedo-sarjan mennen tullen. Todennäköisesti monella muullakin.
Mulle on ihan ok, jos joku pitää KHL:stä ja fanittaa sitä ja mun on vaikea kategorisoida fanittamista sen perusteella mikä on kenenkin oma kokemuskenttä KHL:stä tai Liigasta. Mulle kuten monelle muullekin Jokerit on se juttu ja seuraa tässä kannatetaan eikä sarjaa. Liiga tarjoaisi omasta mielestäni vain mieluisamman alustan ja antaisi kannattajuudelle enemmän sisältöä alkaen junioripolun mielekkyydestä päättyen realistiseen mahdollisuuteen kamppailla kirkkaimmasta. Mukaan ei edes lasketa omalla kohdallani sitä, kuinka vastenmielisenä koen KHL:n poliittisen ulottuvuuden ja sen koko korruption kirjon.
Sitäpaitsi Masan Massiivinen peittoaa Kurrin Kolossaalisen mennen tullen.