McMulligan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Oikein kannattaja @McMulligan tekstiin sen verran, että itse kannatan vain Jokereita.
Mutta kun menivät KHL:ään, eipä ole vaikea toivoa toiselle helsinkiläisjoukkueelle eri sarjan eli Liigan mestaruutta. Olen ollut useamman HIFK-fanin kanssa katsomassa joko hallilla tai esim isommassa seurueessa telkkarista Jokerien KHL-ottelua. Ja kaikki olemme Jokerien voittoa toivoneet. Niin se maailma muuttuu...
Itse asiassa jos HIFK kuittaa Kannun kuten toivon, se on yksi vaikkakin liian pieni naula Jokerien KHL-taipaleen arkkuun, Siis KHL:n, ei Jokerien osalta.
Niin, on eri asia seurata myös entisen ja toivottavasti joskus taas tulevan verivihollisen pelejä ja myös omia pelejä IFK:n fanien kanssa. On tullut tehtyä kumpaakin itsekin, niin paikan päällä kummassakin hallissa, kuin tv:stä. Ehkä olen itse vain kaavoihin kangistunut, kun en silti pysty toivomaan ja kannattamaan kyseistä verivihollista ja vielä jopa mainostamaan avarakatseista näkemystä julkisesti. Enpä toisaalta ole täällä myöskään kirjoittamassa kuinka heidän menestys vituttaa vaan pidän sen lähinnä omana tietonani, koska ei se edes juurikaan vituta, vaan on lähinnä yhdentekevä asia. Mutta, että voisin kannattaa ja toivoa IFK:n menestystä... Not gonna happen.
Tosin siinä missä sinäkin olet moneen kertaan vedonnut esimerkiksi omistajasuhteissa muihin isoihin sarjoihin myös muissa lajeissa ja kuinka niissä kulttuureissa ei tulisi ikinä tietyt asiat kysymykseen, niin ei kyllä aivan varmasti tule kyseeseen sekään, että Cityn kannattaja toivoisi Unitedin menestystä tai AC Milanin kannattaja Interin menestystä yhtään missään olosuhteissa. Eipä toisaalta koko teksti ollut ainoastaan sulle suunnatukaan tuosta huvittuneisuudesta, kuin Jokerifaneja rupeaa lipsumaan IFK:n puolelle. Ja mikäs siinä lipsuessa. Kyllähän siellä tilaa on ja joillekin sekin vaihtoehto sopii oikein hyvin, joten annetaan heidän nauttia nyt hetken siitä kyydistä!