Noinhan se voi olla. Omasta näkökulmastani - joka voi olla täysin perseestä muiden mielestä - koen Jokerien kannattamisen kuitenkin ykkösenä verrattuna jonkun KHL:n tai Liigan vastustamiseen.
Mun mielestä noi ovat kokonaan eri aihealueita. KHL on määrittänyt Jokereita eri tavalla kuin mitä Liiga teki. Monelle KHL on positiivinen asia ja se määrittää Jokereita siten esim. parantuneen pelin laadun kautta. Toisille taas KHL on myrkkyä, jolloin se määrittää Jokereita noiden negatiivisten aspektien kautta. Kummallekin on yhteistä se, että Jokerit on KHL:ään nähden vielä ulkopuoliseksi koettu organisaatio. Ts. Jokerit ei kuulu vielä luonnollisena osana KHL:ään. Itse uskon ja toivom ettei se tule kuulumaankaan.
Pointti on joka tapauksessa se, ettei Jokerit ole kannatuksen (tai olemassaolon) kohde tai agentti tyhjiössä, vaan ympärillä olevat määrittävät sen olemusta. Jos puhun omasta puolestani, KHL määrittelee lukuisine luotaantyöntävine sisältöineen Jokereita niin, että minun on pakko ottaa etäisyyttä verrattuna aikaisempaan.
Tämä liittyy voimakkaasti myös tunne- ja kokemusmaailmaan, eli kyse on varsin kokonaisvaltaisesta emotionaalis-rationaalisesta joukosta tekijöitä...