massaonvoimaa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Tätä ei ole Jokereissa sitten 90-luvun, jos oli silloinkaan nähty. Ehkä Kekäläisen aikana.Strategia tosiaan olisi aivan elintärkeä. Tässä asiassa Marjamäelle on annettava synninpäästö; sen ei pitäisi olla eikä ole millään tavalla valmentajan käsissä. Strategian laatiminen ja päivittäminen lähtee organisaation johdosta ja sen pitää kestää useampia päävalmentajia. Missio ja visio pysyy samana pitkään, jotkut yksityiskohdat voivat sitten muuttua riippuen koutsista.
2000-luvulla Jokerit oli aina valmentajansa luomuksia E&W:stä Jortikkaan ja Hanloniin sekä Lämsään. Samalla tavalla kuin nyt Marjan aikana. Tai Jalosen tai Erkan. Mitään yhtä punaista lankaa en itse ainakaan tunnista. Nyt käännytty ehkä hiukan puhumaan enemmän omista pojista, mikä on ihan kiva juttu. HPJ:n roolikin on todella kova, jos olet ns. täysin ummikko. Toimit tj:n esimiehenä ja johdat hallitustyöskentelyä.
Itselle hiukan paistaa näistä Kurrin ja Marjan jutuista se viihdyttävyys läpi, jota korostavat=me tehdään paljon maaleja. Hieno asia toki. Ja liitän kyllä juonikkuuden, taidon, viihdyttävyyden jokerikiekkoon. Mutta en käsi sydämellä, jos tätä 3-vuotisjaksoa katsoo, niin edes puoliksi pysty sanomaan miksikään kiekkojuhlaksi. Niin paljon välinpitämättömyyttä on kentällä näkynyt. On useita hienoja hetkiäkin, mutta yleiskuvaa en saa ainakaan itse suuremmin plussalle. Kääntäen mutulla, tuntuu siltä, että kun tätä viihdyttävyyttä korostetaan niin se vastavoima on se "ikävällä" pelillä voittaminen. Johon Marja ei halua lähteä. Eikä siinä, hienoa jos se on ääneen sanottu, sillä mennään sitten. Siltikin itselle se aiheuttaa ainakin sen, että en pysty millään uskomaan siihen, että sillä Jokerit kykenisi kovin pitkälle menemään kun sarja on KHL. En myöskään itse koe, että se ääripää on jokin hanlon-kiekko. Mun mielestä niin Omsk kuin Tsska pelasivat molemmat ihan viihdyttävää lätkää, joka sisälsi erittäin kovan luokan taistelua ja taitoa.
Se mikä pelottaa jo valmiiksi, niin Marjamäki kovin roikkuu edelleen siinä voitetussa Loko-sarjassa ja tuntuu jollain tavalla elävän siinä, kuittaavan koronalla viime kauden, ja uskovan täysin siihen, että harjoittelemalla Jokerit uusii sen kevään suorituksen, kun hiukan tiivistetään puolustusta. Kovin vaikea nähdä tapahtuvan, mutta olen ollut ennenkin ja monta kertaa väärässä.