Nyt vituttaa!

• 3 109 392
  • 11 767

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin kyllähän moni varovaisen tyytyväinen on näihin. Itse en Juvoseen ole, mutta ei voi mitään. Marjamäki tässä taitaa eniten vituttaa. Edelleen. Kun katsoi tuota tämänpäiväistä sönkötystä niin ei se vakuuttanut ketään. Marja uskoo omiin ajatuksiin ja mitään ei muuteta. EI SE VAIN VITTU TOIMI. Aika isot arvet jätti viime kausi ja koko Marjan aika.
Tämä. Hankinnat ok+ tai hyvä-. Marjamäen horinat veti maton taas alta.

Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Siis vittu että on Jokeri-osiosta tullut toksinen ja ikävä paikka. Ennen luin tätä monta kertaa päivässä ja se tapa on nyt johtanut siihen, että luen päivästä toiseen, kun nämä aikuisia leikkivät lapset oksentaa omaa pahaa oloaan päivästä toiseen tänne muiden luettavaksi. Hävetkää.

Ulos. Ei tarvitse saapua edes Stadiin.

e.

Kausi 2018/19: Playoffeissa: 4,06 maalia per peli.
Kausi 2019/20: runkosarjassa 3,33 maalia per peli - ei playoffeja.
Kausi 2020/21: Playoffeissa: 3,50 maalia per peli.

Miten tällainen hankintaan edes läpällä?

Esim. dumataan nuorehko kundi, joka on torjunut ihan hienosti Leksandin melko heikossa jengissä, pelkkien tilastojen perusteella. Voin sanoa melko varmaksi, ettet ole nähnyt Juvosen ikinä pelaavan. Ja vaikka olisitkin, niin ihan vitun käsittämätöntä tekstiä "fanilta". Toki on täällä ennenkin nähty jokerifaneiksi tekeytyneitä julleja jauhamassa paskaa. Sun tekstit on vaan niin yliampuvia, että tämmöinen ei olisi edes uskottavaa. Mee juttelee jollekin jos päässä puristaa.

Jensen saanut haastajan :D

Säki oot vittu salee joku niistä läskeistä, jotka tukehtuu tuoppiin erätauoilla ja hilaa perseensä ehkä tokassa erässä katsomoon ja tuijottaa räkä poskella tanssityttöjä. (Tähän hymiö, ni ei mee edellinen kappale liikaa tunteisiin)

Meit ihmisiä on eri näkösiä, kokosia ja muotoisia, mutta väitän, että jokainen noista kundeista, olis sitten Jensen tai Juvonen, on ihan vitusti paremmassa kunnossa ku sinä tai nää muut pullan huutelijat on ikinä olleet tai osaa edes kuvitella olevansa. Nää on huippu-urheilijoita.

Antakaa sakkoa, antakaa kakkua.

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Esim. dumataan nuorehko kundi, joka on torjunut ihan hienosti Leksandin melko heikossa jengissä, pelkkien tilastojen perusteella. Voin sanoa melko varmaksi, ettet ole nähnyt Juvosen ikinä pelaavan. Ja vaikka olisitkin, niin ihan vitun käsittämätöntä tekstiä "fanilta". Toki on täällä ennenkin nähty jokerifaneiksi tekeytyneitä julleja jauhamassa paskaa. Sun tekstit on vaan niin yliampuvia, että tämmöinen ei olisi edes uskottavaa. Mee juttelee jollekin jos päässä puristaa.

Millä perusteella siis maalivahti dumataan, jos ei tilastoilla? Ottaa pari hollywoodia silloin tällöin ja on hyvä? Vuosikymmeniä alisuorittanutta organisaatiota ei saa kyseenalaistaa tai sinne tulevia pelaajia kritisoida? Juvosen tilastot ovat paskat, se ei pelejä katsomalla muuksi muutu. Jollain kenttäpelaajalla voisi vielä muuttuakin, mutta maalivahdilla ei ole mitään väliä vaikka pelaisi 99% pelistä helvetin hyvin, jos aina livahtaa. Se näkyy suoraan statseista.

Boldattuun samaa suosittelen kyllä myös sulle, kun kaikki Jokereiden kritisointiin liittyvä menee niin tunteisiin. Ihan oikeasti älytöntä ihmetellä, miten täällä sataa kritiikkiä, kun kukaan johtohenkilöistä ei ota jatkuvasta alisuorittamisesta mitään vastuuta, vaan jatkaa samojen jargonien hymistelyä. Ja sitten ne menee sukkana kaltaisiisi hymistelijöihin läpi, kun pääset pari kertaa kaudessa moikkaamaan toimiston "frendejä".

e. Lisätään vielä, että Marjamäki on ainut, joka kauden jälkeen on jonkinlaista turhautumista ja vastuunottoa tehnyt. Siitä hänelle tuli täällä posia. Harmi vaan, ettei ole vieläkään tuntunut tajuavan, millainen sarja KHL on.

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, SJK, Jussittaret
Säki oot vittu salee joku niistä läskeistä, jotka tukehtuu tuoppiin erätauoilla ja hilaa perseensä ehkä tokassa erässä katsomoon ja tuijottaa räkä poskella tanssityttöjä. (Tähän hymiö, ni ei mee edellinen kappale liikaa tunteisiin)

Myönnetään että oli huono heitto. Kiitos kysymystä. Ei mennyt tunteisiin. Taisi jossain muualla mennä. Olen erittäin hyvässä kunnossa eikä tuo analyysisi oikein osu. Toivottavasti toimistolta maksetaan teikäläiselle hyvä korvaus :)

gamlagubbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koska ykkössentteri, ykköspakki ja ykkösketjun laituri puuttuvat.
Kovat on vaatimustasot täällä. Viimevuonna samoihin aikoihin julkistettiin Junttila, Pudas, Friman ja Krejcik. Tänään Juvonen, Björninen, Turunen, Lindbohm ja Holm.
Ihmetyttää suuresti että näiden hankintojen jälkeen keskustelu täällä on ollut lähinnä negatiivista että yhyy vittu ykkössentteri puuttuu. Eiköhän sekin ole tulossa vielä, nyt eletään toukokuun alkua.
Ite ootan vesikielellä näkeväni ensikaudella varsinkin Turusen, Lindbohmin ja Björnisen meidän paidassa, Holm on satavarmasti parempi kun Lepistö tai Pudas viimekaudella.
Jos ei maistu niin ei sinne hallille pakko ole mennä.

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Boldattuun samaa suosittelen kyllä myös sulle, kun kaikki Jokereiden kritisointiin liittyvä menee niin tunteisiin. Ihan oikeasti älytöntä ihmetellä, miten täällä sataa kritiikkiä, kun kukaan johtohenkilöistä ei ota jatkuvasta alisuorittamisesta mitään vastuuta, vaan jatkaa samojen jargonien hymistelyä.
Tämä. Jos joukkueen omistaja huutelee Gagarin Cupista ja joukkue on mennyt koko sarjassa koskaan kahdesti tokalle rundille niin kovin isoa luottamusta nämä floppikauden jälkeiset päänsilitystilaisuudet ei aiheuta. Ainakaan paatuneessa elinkautisvangissa, jollaiseksi itseni lasken. Kaiken maailman easy way outeja huudellaan, silti valmennus hokee samaa mantraa tehokkuudesta ja vähän tarkkuuttaa puolustukseen niin avot. Samaan hengen vetoon toki haukutaan voittajien tapa pelata. Ei ole kivaa kiekkoa se. Tähän kontekstiin (sori @Konteksti) vähän vaikealta tuntuu heittää lakkia ilmaan uusien hankintojen kanssa kun lumierin ja maalein 13-3 olet pullahtanut r1 ulos ja pääkoutsi sanoo että mikään ei pelaamisessa ainakaan puheiden mukaan suuremmin muutu. Päätä pensaaseen, kehitytään, voitetaan maalipaikat. Hyvä!

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös se just sanonut, että muuttuu. Ja sen muutoksen mukaan myös rosteria on nuorennettu ja tehty enemmän sen mukaan, millä Kohelossa pärjää.
Pelaajat muuttuu. Tapa pelata ja lähestyä peliä Marjalla ei. Ainakin se kuva tuosta kommentista koskien menestyvien joukkueiden pelaamista itselle jäi. Marja yrittää edelleen hyökätä mestariksi.

Suosikkijoukkue
Millä perusteella siis maalivahti dumataan, jos ei tilastoilla?

Jos on heittää noin raflaava ja vahva mielipide, ilmaistuna suoraan sanottuna ihan vitun tylyllä tavalla, luulisi olevan muutakin näkemystä kaverista, kuin joku kaikesta muusta irroitettu yksittäinen tilasto.

Mä oon Juvosen uraa seurannut sillon, kun pelasi Pelsussa, voin myöntää, että Ruotsissa pelatuista peleistä ei juuri ole havaintoa. En tiedä mitä saadaan, enkä siksi kommentoi itse Juvosta sen tarkemmin. Antaa kaverin näyttää mihin riittää.

Tilastoja, tai sinun tapauksessa osaa tilastosta, voi toki aina lukea kuin piru raamattua, mutta kokonaiskuvaa siitä ei kyllä vielä luoda.

Mä pidän jatkoaikaa verrattain hyvätasoisena palstana verrattuna moniin muihin, mutta toi sun kommentti on kyllä ihan ala-arvoinen facebookin, väärin kirjoitetun ja yhdyssanavirheellisen "jää kiekko ryhmän" tasoa. Osasit sentään osittain siteerata tilastoa. Peukkua siitä.

Edit:

Myönnetään että oli huono heitto. Kiitos kysymystä. Ei mennyt tunteisiin. Taisi jossain muualla mennä. Olen erittäin hyvässä kunnossa eikä tuo analyysisi oikein osu. Toivottavasti toimistolta maksetaan teikäläiselle hyvä korvaus :)

Juu, hyvä että myönsit, ei mennyt lapaan. Vedin tarkoituksella vähän överiksi tuon, kuten viittasinkin. All good buddy!

Eikä pahalla mitenkään niitä satanelosen (?) tuhtejakaan kohtaan, hyvää menoa! (Älkää oikeesti ottako läppää tosissanne)

Niin ja siis tietenkin mulle maksetaan hyvin. Ei tämmöistä positiivisuutta saa ku rahalla.

Viimeksi muokattu:

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viime kauteen verrattuna ihan hyvät hankinnat saatiin, itse ainakin olen ihan tyytyväinen.
Oikeastaan ainut mikä vähän närästää on tuo "Jukurin korvaaminen Juvosella".

Tuohon pari kovaa nimeä vielä messiin niin hyvältä näyttää kokonaisuus.

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä pidän jatkoaikaa verrattain hyvätasoisena palstana verrattuna moniin muihin, mutta toi sun kommentti on kyllä ihan ala-arvoinen facebookin, väärin kirjoitetun ja yhdyssanavirheellisen "jää kiekko ryhmän" tasoa. Osasit sentään osittain siteerata tilastoa. Peukkua siitä.

Eli keskustelupalstalla ei voi palstapoliisin mukaan uusista pelaajista keskustella muuhun kuin positiiviseen sävyyn? Mielipiteet täällä on syytäkin olla raflaavia, muuten menee aika tylsäksi. Maalivahdilla jokin runkosarjan voittotilasto on ihan kiva, mutta sillä ei oikeissa peleissä tee yhtään mitään. Tune: Zapolski.

Kirjoitusvirheitä voit mun viesteistä etsiä, mutta montaa et löydä. En toki tiedä, miten liittyy asiaan.

Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Toukokuussa?? Kauden alkuun on neljä kuukautta aikaa. On se perkele, kun Kurrin vaikutusvalta ei riitä kävelemään esimerkiksi NHL-sopimusten yli.

Tämä sama keskustelu käydään täällä joka kesä ja joka kerta Jokerit vetää tän vituiksi. Johtavissa rooleissa olevien pelaajien pitää olla joukkueessa heti toukokuusta lähtien. Ei tulla enää heinäkuussa, ei elokuussa eikä varsinkaan enää kauden aikana.

Suosikkijoukkue
Eli keskustelupalstalla ei voi palstapoliisin mukaan uusista pelaajista keskustella muuhun kuin positiiviseen sävyyn? Mielipiteet täällä on syytäkin olla raflaavia, muuten menee aika tylsäksi. Maalivahdilla jokin runkosarjan voittotilasto on ihan kiva, mutta sillä ei oikeissa peleissä tee yhtään mitään. Tune: Zapolski.

Kirjoitusvirheitä voit mun viesteistä etsiä, mutta montaa et löydä. En toki tiedä, miten liittyy asiaan.
En sanonut, että sä tekisit kirjoitusvirheitä. Mä kyllä teen, kun puhelimella painan menemään, enkä jaksa tarkastella aina.

Mä toivoisin, että palsta pysyy laadukkaana ja tällaisia kommentteja voitaisiin perustella paremmin. Pelkkä dumaaminen jollain puolittaisella tilastolla ei oo mulle syy lukea jatkoaikaa. Odotan tältä palstalta rakentavampaa meninkiä. Kritisoida saa ja pitääkin, mutta veskarin tuomitseminen kuvaamallasi tavalla, ennen ainuttakaan peliä on jo vähän liikaa.

Ja tän ei oo tarkoitus olla mikään henkilökohtainen hyökkäys, kirjoittelet paljon hyviäkin juttuja. Em. viesti nyt vaan meni tunteisiin, kun osa kirjoittaa vaan pelkkää paskaa.

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katsoin haastattelun uudestaan ja näinhän ei ollut. Teroitti nimenomaan, että puolustuspeliä tiiviimmäksi, eikä yritetä vain tehdä maaleja
Joo. Ja sitten ei. Sanoi että pitää teroittaa että ei pelkästään hyökätä. Yli 30 pelissä kun päästät 3 maalia tai enemmän ja pudotuspeleissä 4 peliin 13 niin pieni terövöittäminen ei kyllä riitä. Tämän suhteen, 3 kauden ja yli 200 pelin otannalla olen äärimmäisen yllättynyt jos sieltä löytyy se säännöllisen tiivis viisikko omiin. Mielelläni olen väärässä.

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelkkä dumaaminen jollain puolittaisella tilastolla ei oo mulle syy lukea jatkoaikaa. Odotan tältä palstalta rakentavampaa meninkiä. Kritisoida saa ja pitääkin, mutta veskarin tuomitseminen kuvaamallasi tavalla, ennen ainuttakaan peliä on jo vähän liikaa.
Koko ura alle 92 torjuntaprosentilla. Noh, ok, puolittaisilla tilastoilla sitten mennään. Annan toki rehellisen mahdollisuuden Juvoselle eikä siinä mitään, mutta nää sun jutut on kyllä välillä aika huvittavia.

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Mä toivoisin, että palsta pysyy laadukkaana ja tällaisia kommentteja voitaisiin perustella paremmin. Pelkkä dumaaminen jollain puolittaisella tilastolla ei oo mulle syy lukea jatkoaikaa. Odotan tältä palstalta rakentavampaa meninkiä. Kritisoida saa ja pitääkin, mutta veskarin tuomitseminen kuvaamallasi tavalla, ennen ainuttakaan peliä on jo vähän liikaa.

Sen enempää liekkiä tähän Juvonen - keskusteluun heittämättä niin vähän kyllä luulen, että perus palstalainen nimenomaan joutuu sen maalivahdin tuomitsemaan/nostamaan jalustalle niiden tilastojen perusteella. Edellisen vaikka 5 vuoden tilastot kertoo ainakin itselle (ja varmaan monelle muullekin "ei-maalivahti-valmentajalle") enemmän kuin se, että olisin katsonut 2-3 random peliä SHL:sta tällä kaudella kaverilta. Harvassa ovat ne ketkä pystyvät noista muutamasta pelistä jotain suuria johtopäätöksiä vetämään vaikka muutama palstalainen saattaa niin hehkuttaakin tekevänsä.

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En sanonut, että sä tekisit kirjoitusvirheitä. Mä kyllä teen, kun puhelimella painan menemään, enkä jaksa tarkastella aina.

Ja tän ei oo tarkoitus olla mikään henkilökohtainen hyökkäys, kirjoittelet paljon hyviäkin juttuja. Em. viesti nyt vaan meni tunteisiin, kun osa kirjoittaa vaan pelkkää paskaa.

Ymmärrän kyllä, että välillä provosoiva tyylini vituttaa ja se on tosiaan ihan normaalia - etenkin, kun kyseessä on niin tunnepitoinen asia kuin seuran kannattaminen.

Meillä se vitutus tässä ehkä kohdistuu hieman eri tavalla, mutta pohjimmiltaan kyse on samasta asiasta; kannattamansa seuran jatkuva alisuorittaminen. Ärsyttää aivan tolkuttomasti, ettei meillä omistaja tai joukkueenrakentajat kykene ottamaan oikein minkäänlaista vastuuta, vaan vuodesta toiseen jauhavat samat jargonit.

Kurri pitäisi ensitilassa laittaa ulos minkäänlaisesta joukkueenrakennukseen tai menestykseen liittyvästä vastuusta; aika harvassa yhtiössä omistaja on samalla operatiivinen johtaja. Minkäänlainen objektiivinen analysointi on aivan mahdotonta. Omistajan on keskityttävä omistukseen, ei hääräämään päivittäisessä työssä.

Edellä mainittu mahdollistaisi Vuorisen roolin kriittisen tarkastelun ja tätä kautta valmennuksen/pelaajiston kriittisen tarkastuksen. Nyt näyttää siltä, että organisaatio ei kykene oikein mihinkään näistä. Se taas mahdollistaa paikallaanjunnaamisen ja hymistelyn kameroiden edessä.

Kurrin tultua ruoriin puhuttiin paljon pian julkaistavasta strategiasta. Sellainen on junioritoiminnassa, mutta edustukseen sellaista ei edelleenkään nähtävästi ole onnistuttu luomaan. Tämä pitäisi tehdä per heti. Miten organisaatio voi viedä toimintaansa mihinkään suuntaan, jos selkeitä suuntaviivoja, tavoitteita ja keinoja niiden toteuttamiseen ei ole?

(Esimerkki Klubilta: HJK Strategia - HJK Helsinki)

Kurri pitäisi ensitilassa laittaa ulos minkäänlaisesta joukkueenrakennukseen tai menestykseen liittyvästä vastuusta; aika harvassa yhtiössä omistaja on samalla operatiivinen johtaja. Minkäänlainen objektiivinen analysointi on aivan mahdotonta. Omistajan on keskityttävä omistukseen, ei hääräämään päivittäisessä työssä.

Tämä sama ongelma oli Harkimon aikana. Omistajan ja UTJ:lla pitäisi olla ero. Kurrin pitäisi jättää se homma ja palkata kaveri siihen duuniin, jolle voi sit antaa potkut jos tarve sen vaatii.

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä sama ongelma oli Harkimon aikana. Omistajan ja UTJ:lla pitäisi olla ero. Kurrin pitäisi jättää se homma ja palkata kaveri siihen duuniin, jolle voi sit antaa potkut jos tarve sen vaatii.

Kyllä, ja Keklu ehti muutamassa kaudessa laittaa touhun aika hyvään kuntoon, mutta valitettavasti hänen sokea pisteensä taisi olla mv&valmennus (#37 & Lämsä). Joka tapauksessa oli selkeä henkilö tulosvastuussa. Nyt näin ei ole, koska urheiluorganisaatiossa CEO ei vastaa urheilullisesta tuloksesta ja Jokereilla ei taloudellista tulosvastuuta edes ole.

Kyllä, ja Keklu ehti muutamassa kaudessa laittaa touhun aika hyvään kuntoon, mutta valitettavasti hänen sokea pisteensä taisi olla mv&valmennus (#37 & Lämsä). Joka tapauksessa oli selkeä henkilö tulosvastuussa. Nyt näin ei ole, koska urheiluorganisaatiossa CEO ei vastaa urheilullisesta tuloksesta ja Jokereilla ei taloudellista tulosvastuuta edes ole.

Olisi sit edes Vuorinen GM:nä ja Kurri CEO:na, niin voisi riehua. Eihän Kurri itseään rupea erottamaan.

Toivottavasti jotain siirtoja toimiston puolella tulisi, joka voisi näkyä jengin otteissa tulevaisuudessa.

Ja se strategia olisi kanssa hyvä. Ehkä Marjamäen jälkeen kaikki muuttuu hieman.

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisi sit edes Vuorinen GM:nä ja Kurri CEO:na, niin voisi riehua. Eihän Kurri itseään rupea erottamaan.

En tiedä Kurrin koulutuksesta, mutta ihan kylmiltään ei kyllä toimitusjohtajan pestiin (edes urheilussa) toivottavasti hypätä. Se vaatii kuitenkin tiettyä hallinnollista, taloudellista ja kokonaisosaamista, jota en usko Kurrilta löytyvän. Kyllä omistajan pitäisi vain omistaa - esim. hallituksen pj:nä.

Ja se strategia olisi kanssa hyvä. Ehkä Marjamäen jälkeen kaikki muuttuu hieman.

Strategia tosiaan olisi aivan elintärkeä. Tässä asiassa Marjamäelle on annettava synninpäästö; sen ei pitäisi olla eikä ole millään tavalla valmentajan käsissä. Strategian laatiminen ja päivittäminen lähtee organisaation johdosta ja sen pitää kestää useampia päävalmentajia. Missio ja visio pysyy samana pitkään, jotkut yksityiskohdat voivat sitten muuttua riippuen koutsista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy