Nyt just vituttaa!

  • 2 567 777
  • 12 142

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Ei voi mitään! Pakko on kirjoittaa, kun on pitkään vaivannut ja taas herätti ärtymyksen kuin punaiset valot tyhjällä Mannerheimintiellä. Olen liittynyt Facebookissa Syntymästä kuolemaan -otsikoituun HIFK-ryhmään ja siellä olen voinut todistaa kansan syvien rivien ulosannin tason, eikä hyvältä näytä. Jos jättää selvästi äidinkieleltään ruotsinkieliset pois, on pakko funtsia, että ovatko ihmiset päässeet arpomalla koulusta pois? Miten voi olla järjestään jokaisen kielitaito luokkaa "ensimmäistä kertaa kirjoitan"? Ja toisaalta: mikä on Suomen koululaitoksen taso? En mä nyt mitään kirjakieltä ole vaatimassa, mutta väistämättä tulee fiilis, että sellainen seura millaiset fanit. Voi jeesus.

(Onneksi tässä kohtaa voin antaa itse potkut!)
Ehkäpä tämä ei profiloidu yhteen seuraan. Kyseessä kuitenkin yksinkertaisten miesten yksinkertainen peli, jonka toteutumisen kustantava massa (katsojat -> fanit) tuskin poikkeaa esikuvistaan. No joo, tämä oli raju yleistys ja erittäin epäsuora lainaus eräältä tv-kirjailijalta.

Lisäksi on todettava, että tällä vallitsevalla "somen" aikakaudella meille paljastuu aivan eri tavalla ihmisten kyky kirjoittaa, kuin aiemmin. Oman tuntuman mukaan kommentteja "someen" heittelevä porukka on keskimäärin äijiä ja iältään 40+. Haluan uskoa, että tämän päivän nuoriso on tässäkin asiassa askeleen edellä meitä "setämiehiä" :D
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kyllä se vain niin on että jonkun väittämä pitää aika lailla paikkansa: "Meidän vanhempien sukupolvi on se fiksuin - alamäki on jo alkanut" . Tämä siis kokonaisuutena - aina löytyy pelastavia poikkeuksia. Äskettäin juttelin muutaman nuoren kanssa, jotka myönsivät etteivät osaa päässälaskua.
 

F#21

Jäsen
Kyllä se vain niin on että jonkun väittämä pitää aika lailla paikkansa: "Meidän vanhempien sukupolvi on se fiksuin - alamäki on jo alkanut" . Tämä siis kokonaisuutena - aina löytyy pelastavia poikkeuksia. Äskettäin juttelin muutaman nuoren kanssa, jotka myönsivät etteivät osaa päässälaskua.
Menee myös toiseen suuntaan, olen tavannut vanhempia, jotka tuntuu olevan tyhmiä kun saappaat. En siis sanoisi, että sukupolvesta johtuvaa vaan miten itse haluaa asiat nähdä.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Kyllä se vain niin on että jonkun väittämä pitää aika lailla paikkansa: "Meidän vanhempien sukupolvi on se fiksuin - alamäki on jo alkanut" . Tämä siis kokonaisuutena - aina löytyy pelastavia poikkeuksia. Äskettäin juttelin muutaman nuoren kanssa, jotka myönsivät etteivät osaa päässälaskua.

”Teidän vanhempien” sukupolvi johtaa tällä hetkellä maailmaa. Sehän näyttäisi menevän oikein putkeen. Perinnöksi seuraaville sukupolville on jäämässä paskottu maapallo, korruptoitunut politiikka ja sata ellei jopa tuhat kertaa enemmän velkaa, kuin maapallolta löytyy likviditeettiä.

Mua on muuten aina kiehtoneet ihmiset, jotka pystyvät muodostamaan omista kokemuksistaan ja niistä tehdyistä johtopäätöksistä universaalin totuuden. ”Juttelin jonkun speden klopin kanssa, joka ei osaa päässälaskua. Nuoret ei osaa päässälaskua.”

Olin alkuun huolissani, ettei vastaukseni mene yksiin ketjun otsikon kanssa. Viestin ekoja sanoja kirjoittaessani totesin, että kyllä muuten sittenkin menee.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ne siellä FB:ssä kirjoittavat apurit ovat tätä meidän "vanhempaa sukupolvea" - näissä nuorempien suosimissa snapeissa yms. en edes uskalla vierailla. Itkettää jo ajatuskin. Alasajo tapahtui kaikilla rintamilla niihin aikoihin, kun Calle päästettiin menemään...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Johan on kummalliset vitutuksen aiheet. Olen toki mukana ryhmässä, vaikka en koskaan sinne mitään kirjoitakaan. Paskaahan se on, mutta joskus esimerkiksi ihan hauskoja valokuvia. Kovin vakavasti ihmiset taas ottaa asiat.

Tästä valittajat varmaan seuraa jotain Twitteria silti. Itsehän en todellakaan, kun ei jaksa sitä loputonta paskaa, vaikka sielläkin on joskus oikeita asioita. Mutta ne voi sitten lukea sanomalehdistä ne.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkäpä tämä ei profiloidu yhteen seuraan. Kyseessä kuitenkin yksinkertaisten miesten yksinkertainen peli, jonka toteutumisen kustantava massa (katsojat -> fanit) tuskin poikkeaa esikuvistaan. No joo, tämä oli raju yleistys ja erittäin epäsuora lainaus eräältä tv-kirjailijalta.

Lisäksi on todettava, että tällä vallitsevalla "somen" aikakaudella meille paljastuu aivan eri tavalla ihmisten kyky kirjoittaa, kuin aiemmin. Oman tuntuman mukaan kommentteja "someen" heittelevä porukka on keskimäärin äijiä ja iältään 40+. Haluan uskoa, että tämän päivän nuoriso on tässäkin asiassa askeleen edellä meitä "setämiehiä" :D
Nin ja kannattaa btw huomioida tämäkin ennen kuin alkaa laajemmin avautumaan, sillä itselläkin niin kirjaimet kuin sanatkin -puhumattakaan kieliopista- sekoilevat alvariinsa: (katso linkki) :-)
Tekniikan Maailma
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Tulipa katkaistua Telia tänään, parempi näin. Jos on toivoa niin jaksaa tappioitakin, mutta ilman joukkueen omaa punaista lankaa ja henkeä ei IFK:n seuraaminen tunnu järkevältä. Jos yllätyksiä tapahtuu, niin keväällä sitten pleijareissa taas.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Nin ja kannattaa btw huomioida tämäkin ennen kuin alkaa laajemmin avautumaan, sillä itselläkin niin kirjaimet kuin sanatkin -puhumattakaan kieliopista- sekoilevat alvariinsa: (katso linkki) :-)
Tekniikan Maailma

Ha, haa :D Hyvä linkki! Täytyy heti katsoa peiliin! En myönnä kylläkään olevani virheiden metsästäjien stereotyyppi, mutta en missään tapauksessa mies toisestakaan äärilaidasta. Onnekseni keskikaistalla on tilaa.

Mutta, mutta. Mun mielestä rennossa palstakirjoittelussa riittää oikein hyvin se kieliopin taito, joka tälläkin palstalla pääsääntöisesti vallitsee. Tuskin ketään haluaa lukea akateemista shaibaa kirjautuessaan lätkä-keskuteluun? :D ?...tai mistä sitä ikinä tietää. Toisaalta Dami Tamminen on luonut kielen, joka saa hänet kuulostamaan kansan syvien rivien korvissa lähes tohtorismieheltä.

Hiukan pitää ketjun aihettakin sivuta:
U20-kisoihin (tai ainakin leiritykseen) päässeet Hifk:n omat kasvatit ovat käytännössä ainoa pilkahdus valoa mustassa talvessa. Kaikki muu on täyttä skeidaa ja vituttaa oikeasti se, että hyvästä viime kaudesta ei pystytty ottamaan mitään mukaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Joo, ei minua satunnaiset kirjoitus- tai kielioppivirheet tapa. Mutta yleisesti harmittaa se, että koulujemme opetuksen lopputulos on heikkenemässä. Kopioidaan Ruotsista huonoja juttuja. Ruotsalaiset ovat jo tuhonneet oman kielensä. Syyt lienevät pitkäaikaisessa jenkkilän ihannoinnissa ja osittain suuressa maahanmuuttajamäärässä. Meillä mennään hyvää vauhtia perässä. Monet eivät nykyään tiedä mikä on yhdyssana - englanniksi kun lähes kaikki kirjoitetaan erilleen. Mutta kyllä paljon enemmän harmittaa tuo HIFK:n kaikinpuolinen saamattomuus.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Alkkisfaija yrittää skarpata. Lupas lapsille selvän joulun mut katotaanpa miten tässä taas käy.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Petrus Palmu tekee näköjään paluun Tepsiin.
Missä ne meidän vahvistukset ovat??

Sama kiinnostaa itseänikin, ja veikkaan, että 99 prosenttia muistakin IFK-faneista. Mä oon yrittänyt olla positiivinen ja luottaa Salmelaisen kykyihin, mutta nyt alkaa usko kadota. Ei nimittäin voi fyrkat olla loppu millään.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No onko se nyt yllätys, että runkosarjassa sijalla 1 ja 2 ovat vahvistaneet omaa joukkuettaan ja veikkaisin, että vielä hinta-laatusuhteeltaan hyvillä sopimuksilla. Seuraavaksi varmaan runkosarjakolmonen Tappara tekee jonkun kovan tason hankinnat. Meidän markkinat ovat kuivat ja kartoitus esim. ykkössentterin suhteen jatkuu.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No ei kai tänne kukaan enää halua muutenkaan. Ei ole Tobbella helppoa yrittää houkutella jotain vahvistuksia tänne, jos vaihtoehtoina on runkosarjan kärkijengit tai IFK niin tietäähän sen minkä se pelaaja valitsee.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Vituttaa että ties kuinka kauan saikulla ollut Tallberg pelasi siis puolikkaan ottelun ja on taas seuraavat 8-10 viikkoa sivussa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Todellakin vituttaa toi Tallbergin loukkaantuminen. Tallberg-Santala-Kangasniemi ketju olisi oikealla tavalla tasapainoinen ja toimi hyvin ennen Iikan loukkaantumista.

Nyt se sama saatanan ketjupaletti lähtee rullaamaan ja junnukisojen ajan siinä pelaa tyyliin Pitkänen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös