Nyt just vituttaa!

  • 2 565 925
  • 12 133

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun mielestäni tämä sininen kypärä on ihan älytön juttu. Laittaa nämä nuoret pelaajat turhaan silmätikuksi ja isojen ääliöiden turhautumisten kohteeksi, vrt. Lundell ja Nordgren.

Eniten vituttaa, ettei tämä vellihousuporukka reagoinut näihin tapauksiin millään tavalla. Mitä helvettiä, joukkueen kaksi nuorinta taitopelaajaa kolataan lasarettiin, niin se on ihan yksi ja sama mitkä olivat vaikkapa tämän Kalmon motiivit, mutta nämä kuuluu kuitata aina.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Eniten vituttaa, ettei tämä vellihousuporukka reagoinut näihin tapauksiin millään tavalla. Mitä helvettiä, joukkueen kaksi nuorinta taitopelaajaa kolataan lasarettiin, niin se on ihan yksi ja sama mitkä olivat vaikkapa tämän Kalmon motiivit, mutta nämä kuuluu kuitata aina.
Totta, noihin olisi pitänyt reagoida ilman muuta.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta homma on myös niin, että monesta syystä johtuen monessa jengissä on pakko peluuttaa pelaajia yhä nuorempana. On erikoista, että näinkin fyysisessä lajissa kuin lätkä 16-vuotiaita voidaan laittaa pelaamaan miesten kanssa. Esim. käsipallossa tai jenkkifutiksessa ei onnistuisi, miksi lätkässäkään. Nyt IFK on siinä tilanteessa, että 16-vuotias poika oli ajettava sisään aivan varmasti vuotta liian aikaisi, ja kuten syksyllä ounasteltiinkin, lasaretissa on.

Tuskin oli kuitenkaan tahallisia hakuja, mutta vielä vuosituhannen vaihteessa noi junnut olisi kolattu ihan tarkoituksella.

EDIT mikä ei tarkoita sitä, että kyllä kaipaan ehdottomasti aikoja, jolloin noi kolaaajat noudetiin saman tien. Nyt kai nelosketjun laituritkin kuvittelee olevansa pelillisesti niin tärkeitä, että eivät voi uhrata itseään ja pelipanostaan lähdön merkeissä.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Eniten vituttaa, ettei tämä vellihousuporukka reagoinut näihin tapauksiin millään tavalla. Mitä helvettiä, joukkueen kaksi nuorinta taitopelaajaa kolataan lasarettiin, niin se on ihan yksi ja sama mitkä olivat vaikkapa tämän Kalmon motiivit, mutta nämä kuuluu kuitata aina.
Tätä ihmettelin jo silloin kun Petrell jyrättiin laitaan. Soraan selästä, leuka paskaksi. Åsten ja joku jota en muista vieressä. Mitä nämä paskahousut tekevät, menevät vaihtoon. Tuon syvemmälle ei voi enään päästä, järkyttävän NOLOA. Hävetkää.
Ja kenenkään ei kannata tulla puolustelemaan klassisella "mutta kun siitä saa 2min alivoimaa". Tulkoon vaikka mitä, joukkuekaveria ei saa jättää kuten näissä tapauksissa. Se on vähän jos menisi suoraan sanomaan että en mä uskalla. Ei sovi "brändiin".
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Åsten ja joku jota en muista vieressä. Mitä nämä paskahousut tekevät, menevät Tuon syvemmälle ei voi enään päästä, järkyttävän NOLOA.

Kyllä tuon syvemmälle voi aivan varmasti päästä, ole ihan huoleti vaan.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aiempaan vitutukseeni liittyen, siellä meidän oma kasvatti Matt Generous näytti eilen, että miten haluaisin IFK-pelaajien reagoivan, kun omia kohdellaan kaltoin. Siinä vaiheessa on aivan sama, että saako oma joukkueesi tilanteesta enemmän rangaistusminuutteja kuin vastustaja tai saatko itse nyrkkihipassa turpaasi - kunhan teet jotain asialle, kun omia telotaan! Ei varmasti tee myöskään joukkuehengelle huonoa huomata, että joukkueessa pidetään omien puolta.

En edes jaksa kommentoida tämän enempää Finleyn eilistä räpiköintiä tai sitä, että Sebokin eilinen Erosen huitominen "kuitattiin" taas tuttuun IFK-tyyliin, eli huutelemalla.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Aiempaan vitutukseeni liittyen, siellä meidän oma kasvatti Matt Generous näytti eilen, että miten haluaisin IFK-pelaajien reagoivan, kun omia kohdellaan kaltoin. Siinä vaiheessa on aivan sama, että saako oma joukkueesi tilanteesta enemmän rangaistusminuutteja kuin vastustaja tai saatko itse nyrkkihipassa turpaasi - kunhan teet jotain asialle, kun omia telotaan! Ei varmasti tee myöskään joukkuehengelle huonoa huomata, että joukkueessa pidetään omien puolta.

En edes jaksa kommentoida tämän enempää Finleyn eilistä räpiköintiä tai sitä, että Sebokin eilinen Erosen huitominen "kuitattiin" taas tuttuun IFK-tyyliin, eli huutelemalla.

En kyllä ymmärrä miksi Matt päästettiin menemään. Olisi täyttänyt Finleyn tai Kangen peliillisen annin ihan yhtä hyvin, mutta omaa sitten enemmän muita käyttökelpoisia ominaisuuksia. Siis viihdearvoa, tutinaa ja tötinää. Ihan saatanan huono ratkaisu.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Aiempaan vitutukseeni liittyen, siellä meidän oma kasvatti Matt Generous näytti eilen, että miten haluaisin IFK-pelaajien reagoivan, kun omia kohdellaan kaltoin. Siinä vaiheessa on aivan sama, että saako oma joukkueesi tilanteesta enemmän rangaistusminuutteja kuin vastustaja tai saatko itse nyrkkihipassa turpaasi - kunhan teet jotain asialle, kun omia telotaan! Ei varmasti tee myöskään joukkuehengelle huonoa huomata, että joukkueessa pidetään omien puolta.

En edes jaksa kommentoida tämän enempää Finleyn eilistä räpiköintiä tai sitä, että Sebokin eilinen Erosen huitominen "kuitattiin" taas tuttuun IFK-tyyliin, eli huutelemalla.
Gene on hieno mies, mutta mutta.

Finleytä otettiin takaa päästä kiinni ja sen jälkeen puskettiin keskivartalosta maahan. En mä nyt tiedä miten tuollaiseen olisi pitänyt reagoida? Hanskat putosi, mutta Hyvärinen pelasi tilanteen suht fiksusti sinänsä, sillä nyrkkihipassa olisi kyllä tullut köniin.

Toisessa Kylli lähti kuin tykin suusta ja vain tuomareiden avulla Sebok selvisi ilman turpasaunaa. Olisiko pitänyt hakata dumarit ja sitten Sebok?

Ehkä ens kalpa-peliin vois melkeen ottaa liput... Veikkaan et ei näitä oo unohdettu.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Toisessa Kylli lähti kuin tykin suusta ja vain tuomareiden avulla Sebok selvisi ilman turpasaunaa. Olisiko pitänyt hakata dumarit ja sitten Sebok?
Tässä tämä erittäin hyvin kiteytetty ja minua hiukan pelotti, että Quincey tulee ottamaan helvetinmoisen pelikiellon tuomarin koskemattomuuden rikkomisesta, kun siihen tahtiin repi linjatuomaria irti itsestään. Yksi kerta ei edes riittänyt vaan yritti vieläkin käydä unkarilaisen hiiren päälle, kun tämä oli loikkinut kulmaan karkuun, ja koomisen näköisesti sama linjatuomari edelleen roikkui paidan helmassa kiinni.

Jottei menisi OTksi niin minua tällä hetkellä vituttaa IFKn rosterin surkeus alkaen ketjusta 3, ja tästä aasin siltana Jumppaaja, joka on alittanut edeltäjänsä riman komeasti joukkueen kokoamisessa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kyllähän enemmän vitutti eilen kun Kalpan pelaajat oli munattomia vässyköitä. Hyvärisen ”fiksu” otanpa tuosta vastustajalta pakin pois vielä meni, mutta Sebok oli lähinnä vitsi jääkiekkoilijaksi. Ensin täysin raukkamainen isku Eroseen ja sitten linjatuomarin taakse piiloon.

Varmaan molemmat meidän NHL-kaverit Quincey ja Finlay vilkaisi poistuessaan Kapasta, että ”Näinkö toi vanha NHL-vetetaani kouluttaa omiaan?”

Mä tiedän, että @Frankie sua nyt vituttaa kaikki, mutta onhan tuolla lasaretissa ja junnukisoissa ihan pätevää kaveria kolmoseen ja neloseen. Se ”Suomela” ja ”Lessio” puuttuu ja se näkyy, mutta ei se nyt kahta ketjua vajaa ole.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä tiedän, että @Frankie sua nyt vituttaa kaikki, mutta onhan tuolla lasaretissa ja junnukisoissa ihan pätevää kaveria kolmoseen ja neloseen. Se ”Suomela” ja ”Lessio” puuttuu ja se näkyy, mutta ei se nyt kahta ketjua vajaa ole.

En ole @Frankie , mutta pakko tiedustella, että kuinka ne "ihan pätevät kaverit" lasaretissa ja junnukisoissa hyödyttävät edustusjoukkuetta? Missä reagoinnit? Toki jos mukaan lasketaan myös kaikki melkein hankitut ihan pätevät kaverit ja lisäksi pois potkittu Lessio, niin joukkuehan on varsin hyvä!

Toki jos Tobias vetaisee pari kania hatustaan rekrytoiden ykköskorin sentterin Suomelan tilalle ja ykköskorin laiturin Lession tilalle (mihin en toki hetkeäkään usko), niin ongelma helpottuu sitä myötä kun liian isossa roolissa olevan kolmosketjun runko tipahtaa nelosketjun rungoksi ja liian isossa roolissa oleva nelosketjun "ynnä muu"-osasto putoaa rotaatioon. Tämän jälkeen myös vähemmän yllättäen tyhjäksi arvaksi osoittautuneen Koulesin sopimus voitaisiin purkaa aivan huoletta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mä tiedän, että @Frankie sua nyt vituttaa kaikki, mutta onhan tuolla lasaretissa ja junnukisoissa ihan pätevää kaveria kolmoseen ja neloseen. Se ”Suomela” ja ”Lessio” puuttuu ja se näkyy, mutta ei se nyt kahta ketjua vajaa ole.
Ei suinkaan vituta kaikki vaan onhan meillä esimerkiksi tälläkin hetkellä kaksi helvetin hyvää kenttää sekä puolustus kondiksessa. Sen sijaan Jumppaajan kaltaiset suojatyöpaikkalaiset vituttavat. Joukkueilla on jatkuvasti loukkaantumisia, joten lasaretin taakse ei voida mennä piiloon, eikä junnukisoissa olevista pelaajista muilla kuin Lundellilla pitäisi olla varmaa paikkaa kokoonpanoon. Sen verran ailahtelevia ovat olleet Engbergin sekä Nordgrenin esitykset. Kummallisesti olisi eri näköinen kokoonpano nytkin, jos meidän UTJ olisi ammattilainen, ja olisi palkannut "Suomelan" sekä Lession korvaajat, eikä mitään Koivistoja ja Kouleseja. Tällöin tuolla ketjuissa 3 ja 4 olisi nytkin oikeata kilpailua, eikä Petrellin, Nykoppin, Koulesin, Koiviston sekä Pitkäsen paikka kokoonpanossa olisi automaatio, kuten nyt.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
En ole @Frankie , mutta pakko tiedustella, että kuinka ne "ihan pätevät kaverit" lasaretissa ja junnukisoissa hyödyttävät edustusjoukkuetta? Missä reagoinnit? Toki jos mukaan lasketaan myös kaikki melkein hankitut ihan pätevät kaverit ja lisäksi pois potkittu Lessio, niin joukkuehan on varsin hyvä!

Toki jos Tobias vetaisee pari kania hatustaan rekrytoiden ykköskorin sentterin Suomelan tilalle ja ykköskorin laiturin Lession tilalle (mihin en toki hetkeäkään usko), niin ongelma helpottuu sitä myötä kun liian isossa roolissa olevan kolmosketjun runko tipahtaa nelosketjun rungoksi ja liian isossa roolissa oleva nelosketjun "ynnä muu"-osasto putoaa rotaatioon. Tämän jälkeen myös vähemmän yllättäen tyhjäksi arvaksi osoittautuneen Koulesin sopimus voitaisiin purkaa aivan huoletta.

Ei ne mitään hyödytä ja Tallbergin loukkaannuttua itsekin kirjoitin, että nyt pitää hommata joku. Ja kirjoitin niin eilisiltaisessa arviossani myös. Ja kaikki massit iskisin kiinni Salliseen.

Mutta enpä jaksa jauhaa tästä samasta. Tää ”faniosasto” alkaa kuulostamaan vaimoltani, kun mielessä on vain vitutus. Nyt keskityn hetken posiin ja kolmen voiton putkeen.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Itse asiassa nyt tajusin mikä mua vituttaa tosi paljon.

Ja se on jatkoajan IFKn ”Faniosaston” lukeminen. Oli ihan mahtava fiilis eilisen pelin jälkeen. IFKn penkillä oli tekemisen meininkiä, joukkue taisteli kentällä ja pelin loputtua puoli jengiä lähti repimään Sebokilta päätä irti.

Oli tunnetta ja oli joukkue ja oli voittava veska.

Sitten sen hyvän fiiliksen kanssa tulee tänne niin saa vain lukea, kuinka Gene se osaa puolustaa jengiään, me ei. Kuinka Atte pelaa jotenkin kuitenkin huonosti, kakkosketjun menestys oli tyyliin vain Iikan ansiota ja miten taas Tobbe on paska.

Tiedän, että tuollaisen tappioputken jälkeen on kasautunut vitutusta, mutta kyllä kolmen voiton putkesta voi jo iloita oikeasti. Tosin IFK-perinnehän on, että tappiopelin jälkeen täällä on se n. 3-kertainen määrä viestejä kuin voittopelin jälkeen.

Joten ehkä mun elämässäni on yksi vitutus vähemmän jos vain lopetan Jatkoajassa keskustelun ja näiden paskaviestien lukemisen.

Jätänkin tän tähän uuden vuoden lupauksella.

Hyvää joulua. Peleissä nähdään.
 

444

Jäsen
Ei ne mitään hyödytä ja Tallbergin loukkaannuttua itsekin kirjoitin, että nyt pitää hommata joku. Ja kirjoitin niin eilisiltaisessa arviossani myös. Ja kaikki massit iskisin kiinni Salliseen.

Mutta enpä jaksa jauhaa tästä samasta. Tää ”faniosasto” alkaa kuulostamaan vaimoltani, kun mielessä on vain vitutus. Nyt keskityn hetken posiin ja kolmen voiton putkeen.
Posiin pitääkin keskittyä! Perjantaina hallille popsimaan naposteluporkkanoita? :)

Faneihin pätee varmaan sama kuin kaikkiin muihinkin: äänekäs vähemmistö vääristää mielikuvan. Olettaisin, että valtaosa IFK-faneista nautti täysin rinnoin (myös man boobsit, moobsit, lasketaan) kolmannesta perättäisestä voitosta. Näistä osa toimii varmaan osittain kuten minä, eli voiton hetkellä jakaa sitä iloa ja hyvää mieltä lähellä oleville ihmisille ja netti jää taka-alalle. Puolestaan vitutuksen hetkellä se kaikki rage suolletaan anonyymisti eetteriin, koska siten todennäköisesti päästään lähemmäs samanmielisiä, aiheutetaan vähemmän ärtymystä lähimmäisissä ja saadaan puhallettua se paha energia sinne, missä se aiheuttaa vähiten vahinkoa. Itse menisin metsään huutamaan, mutta kauhea vaiva löytää sellainen metsä, jossa ei asu huutomatkan päässä ihmisiä.
Sitten on se äänekäs vähemmistö, joka ei jaksa löytää myöskään voiton hetkellä sitä posia mistään, vaan ovat ikään kuin jumiutuneet siihen negalooppiin, paskakurimukseen, eivätkä ehkä halua löytää tietä sieltä ulos. Itse kuulun toisinaan myös tähän ryhmään.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Itse asiassa nyt tajusin mikä mua vituttaa tosi paljon.

Ja se on jatkoajan IFKn ”Faniosaston” lukeminen. Oli ihan mahtava fiilis eilisen pelin jälkeen. IFKn penkillä oli tekemisen meininkiä, joukkue taisteli kentällä ja pelin loputtua puoli jengiä lähti repimään Sebokilta päätä irti.

Oli tunnetta ja oli joukkue ja oli voittava veska.

Sitten sen hyvän fiiliksen kanssa tulee tänne niin saa vain lukea, kuinka Gene se osaa puolustaa jengiään, me ei. Kuinka Atte pelaa jotenkin kuitenkin huonosti, kakkosketjun menestys oli tyyliin vain Iikan ansiota ja miten taas Tobbe on paska.

Tiedän, että tuollaisen tappioputken jälkeen on kasautunut vitutusta, mutta kyllä kolmen voiton putkesta voi jo iloita oikeasti. Tosin IFK-perinnehän on, että tappiopelin jälkeen täällä on se n. 3-kertainen määrä viestejä kuin voittopelin jälkeen.

Joten ehkä mun elämässäni on yksi vitutus vähemmän jos vain lopetan Jatkoajassa keskustelun ja näiden paskaviestien lukemisen.

Jätänkin tän tähän uuden vuoden lupauksella.

Hyvää joulua. Peleissä nähdään.

Aika tylyä että kun yrittää analysoida jonkun peliä, niin se leimataan paskaviestiksi. Itse ainakin koitin ihan selittää että mitä tarkoitan ja otin sunkin mielipiteet vastaan ja niistä keskustelin. Toinen kertoi jo mulle että mun ajatukset on ihan pöhköjä, mutta vasta-argumenteista ei oikein jäänyt mitään käteen. Veskari saa kuulemma olla just niin kaukana maalistaan kun sitä huvittaa ja se on muiden ongelma jos vastustaja tekee tyhjiin.. nojoo, väärä ketju tälle keskustelulle. En kuitenkaan haukkunut ketään ihan vaan haukkumisen ilosta vaan selitin mikä mättää ja kehuinkin siinä samalla. Menee mun mielestä aika tylsäksi keskustelu, jos vaan sokeasti kehutaan kun tulee voitto ja sitten muuten ollaan hiljaa. Turhasta ja katteettomasta itkemisestä olen samaa mieltä, että se vituttaa. Olen itse kuitenkin ollut pääasiassa posin kannalla koko syksyn tässä haasteiden keskellä ja koittanut ymmärtää tehtyjä päätöksiä. Veskaritilanne on kuitenkin siinä minulle poikkeus, koska se vaikuttaa liikaa koko joukkueen suorittamiseen kun sen kanssa on ongelmia. Ongelmat eivät poistu sillä että välillä voitetaan, jos omat silmät kuitenkin kertovat että samoja virheitä tehdään edelleen.

Mutta joo, sinulla on oikeus kokea asiat niin kuin ne koet. Hyvää joulua!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Aika tylyä että kun yrittää analysoida jonkun peliä, niin se leimataan paskaviestiksi. Itse ainakin koitin ihan selittää että mitä tarkoitan ja otin sunkin mielipiteet vastaan ja niistä keskustelin. Toinen kertoi jo mulle että mun ajatukset on ihan pöhköjä, mutta vasta-argumenteista ei oikein jäänyt mitään käteen. Veskari saa kuulemma olla just niin kaukana maalistaan kun sitä huvittaa ja se on muiden ongelma jos vastustaja tekee tyhjiin.. nojoo, väärä ketju tälle keskustelulle. En kuitenkaan haukkunut ketään ihan vaan haukkumisen ilosta vaan selitin mikä mättää ja kehuinkin siinä samalla. Menee mun mielestä aika tylsäksi keskustelu, jos vaan sokeasti kehutaan kun tulee voitto ja sitten muuten ollaan hiljaa. Turhasta ja katteettomasta itkemisestä olen samaa mieltä, että se vituttaa. Olen itse kuitenkin ollut pääasiassa posin kannalla koko syksyn tässä haasteiden keskellä ja koittanut ymmärtää tehtyjä päätöksiä. Veskaritilanne on kuitenkin siinä minulle poikkeus, koska se vaikuttaa liikaa koko joukkueen suorittamiseen kun sen kanssa on ongelmia. Ongelmat eivät poistu sillä että välillä voitetaan, jos omat silmät kuitenkin kertovat että samoja virheitä tehdään edelleen.

Mutta joo, sinulla on oikeus kokea asiat niin kuin ne koet. Hyvää joulua!

Mä luulen että Postinjakaja tarkoitti muita kuin sinua tuolla viestillään. Eli esimerkiksi niitä, jotka kritisoivat hankintojen puuttumisia ja alakenttien surkeutta myös eilen voiton jälkeen.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Mä luulen että Postinjakaja tarkoitti muita kuin sinua tuolla viestillään. Eli esimerkiksi niitä, jotka kritisoivat hankintojen puuttumisia ja alakenttien surkeutta myös eilen voiton jälkeen.

No joo, mä vaan olin se joka alkoi Atesta nillittämään tuon matsin jälkeen niin otin tosta itteeni. Ehkä ei pitäisi olla tällainen herkkis :D
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä luulen että Postinjakaja tarkoitti muita kuin sinua tuolla viestillään. Eli esimerkiksi niitä, jotka kritisoivat hankintojen puuttumisia ja alakenttien surkeutta myös eilen voiton jälkeen.

Tässä olisi tärkeä muistaa, että eihän eilinen voitto millään tavalla poista hankintojen puuttumista tai alakenttien surkeutta.

Toivottavasti toimistollakaan ei ajatella näin vaan pikemminkin ongittaisiin se kirves takaisin sieltä kaivosta ja vedettäisiin tiskin päällä lojuneet rukkaset takaisin kouraan.

Toki voitosta saa iloita, mutta realiteettien unohtaminen olisi vain ja ainoastaan oman oksan sahaamista.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No joo, mä vaan olin se joka alkoi Atesta nillittämään tuon matsin jälkeen niin otin tosta itteeni. Ehkä ei pitäisi olla tällainen herkkis :D

Tää kannattaminen on herkkää hommaa, jossa tunteet menee (ja saakiin mennä) ylös ja alas, ja hyvä niin.

Mutta aika paljon meillä on myös ihan tietoa lajista, kun koko ikämme tätä seurattu tarkalla silmällä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tässä olisi tärkeä muistaa, että eihän eilinen voitto millään tavalla poista hankintojen puuttumista tai alakenttien surkeutta.

Toivottavasti toimistollakaan ei ajatella näin vaan pikemminkin ongittaisiin se kirves takaisin sieltä kaivosta ja vedettäisiin tiskin päällä lojuneet rukkaset takaisin kouraan.

Toki voitosta saa iloita, mutta realiteettien unohtaminen olisi vain ja ainoastaan oman oksan sahaamista.

Niinpä, ja vähän kyllä pelkään sitä, että office toimii juuri noin. Eli nyt on 8p/9p viikossa ja IFK-valtakunnassa kaikki hyvin. Suunta on sentään oikea, mutta hyvästä tilanteesta ollaan todella kaukana vielä. Toivotaan nyt hemmetti että siellä ymmärretään tuollainen asia.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Toki voitosta saa iloita, mutta realiteettien unohtaminen olisi vain ja ainoastaan oman oksan sahaamista.
Juuri näin, ja itse tykkään myös hieman katsella kokonaiskuvaa, enkä mennä yhden voiton tai tappion taakse. Jos meidän 3-4 ketjujen peli on pelkkää selviytymistä KalPaa, SaiPaa ja Ilvestä vastaan niin kylmä rinki on perseeni alla, mitä se on Liigan mestarikandidaatteja vastaan? No, tähän kysymykseen saammekin vastauksen ylihuomenna taas, kun Tappara saapuu kylään.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se fakta on, että HIFK:n hyökkäyspeli = Tyrväisen ja Santalan kentät. Kahdelta alemmalta kentältä ei tule oikeastaan edes satunnaisia apuja. Esimerkiksi eilisen 3-4 kenttien pelaajat ovat koko kauden aikana tehneet yhteensä 8 maalia 93 peliin, josta saadaan keskiarvoksi 0,086 maalia/peli heidän pelimäärillään.
 

13lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esimerkiksi eilisen 3-4 kenttien pelaajat ovat koko kauden aikana tehneet yhteensä 8 maalia 93 peliin, josta saadaan keskiarvoksi 0,086 maalia/peli heidän pelimäärillään.

Ja vastaavasti ylempien kahden hyökkäysketjujen pelaajat ovat saaneet aikaan 50 maalia 151 peliin, josta keskiarvoksi saadaan 0,331 maalia/peli. Toki tämä voi olla hämmentävä tilasto, kun 151 peliä ei tosiaankaan ole pelattu (on siis helppo jotenkin väärinymmärtää). Jokatapauksessa kuvaa hyvin sitä, kuinka vähän tukea hyökkäyssuuntaan tulee nykyisiltä kahden alemman ketjun pelaajilta.

Myös +/- tilastoa on hauska verrata hyökkäysketjujen osalta:
1. ja 2. kenttä yht: +29, keskiarvo +4,83 pelaajalta
3. ja 4. kenttä yht: -27, keskiarvo -4,5 pelaajalta

Alemmissa kentissä ovat vielä vähän pelanneet Koivisto sekä Kulmala, joilla +/- tilasto ei edes ole miinuksen puolella. Joten Lennun ja Nykoppin lukemat (-9 sekä -10) kyllä mukavasti kaunistavat tätäkin tilastoa. Voittavassa joukkueessa alempien ketjujen tehtävä olisi joko pelata nollanollaa tai olla uhka hyökkäyssuuntaan, parhaassa tapauksessa toki molempia. IFK:lla tällä hetkellä ei kumpikaan toteudu edes siedettävällä tasolla.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@ElmerMoody @-Kantor- @douppi

Palasin nopeasti selventämään, että paskaviesteillä en tarkoittanut analyysejanne ja kaikilla on oikeus kirjoittaa juuri niin kuin haluaa. IFK-fanien jääkiekkotietämys on yleisestikin hyvää ja useimmiten täällä palstalla on mahtava olla. Toki purkauksessani oli yleistystä, enkä tarkoittanut hyökätä ketään vastaan specifisti. Enkä ole missään nimessä kaikkeen IFKn toimintaan tällä hetkellä tyytyväinen, lähtien scouttaamisen tasostamme.

Mutta ehkä nyt on niin paljon negativiista energiaa kasautunut fanien harteille, että täällä Jatkoajassa ei tunnu hyvältä olla. Joku lasi puoliksi täynnä vs tyhjä balanssi on hieman hukassa ja siksi rupeaa vaan vituttamaan kun on täällä. Eli skippaan Jatkoajan tämän kauden osalta. Katsotaan, kun on enemmän iloa IFKssa.

Ehkä IFK-osiossa on tätä vanhan suomalaisuus -vitsin ilmiötä:

Ruotsi voittaa Suomen 6-1, niin ruotsalaiset fanit istuvat baarissa:

-Satans, tuon nuoren lahjakkuuden Sundinin 3-1 maali oli hieno! Hän menee vielä pitkälle!
-Herreguud meidän maalivahti on uskomaton.
-Miten hyvin pelisysteemi toimiikaan!!

Suomi taas kun voittaa Ruotsin 6-1, niin suomalaiset fanit istuvat baarissa:

-Jes. Nasta voitto. Mutta saatana sitä Ruotasta. Taas ihan kamala syöttö siihen maalin eteen ja hurrit kiittää. Aivan turha maali.
-Joo katoin samaa. Eikö ne nyt saatana saa sitä pois maajoukkueesta? Se ja Siren. Niin helvetin huonoja.
-Niin just. Vittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös