M.Rönkkö-83
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, New York Islanders
Ehkäpä tämä ei profiloidu yhteen seuraan. Kyseessä kuitenkin yksinkertaisten miesten yksinkertainen peli, jonka toteutumisen kustantava massa (katsojat -> fanit) tuskin poikkeaa esikuvistaan. No joo, tämä oli raju yleistys ja erittäin epäsuora lainaus eräältä tv-kirjailijalta.Ei voi mitään! Pakko on kirjoittaa, kun on pitkään vaivannut ja taas herätti ärtymyksen kuin punaiset valot tyhjällä Mannerheimintiellä. Olen liittynyt Facebookissa Syntymästä kuolemaan -otsikoituun HIFK-ryhmään ja siellä olen voinut todistaa kansan syvien rivien ulosannin tason, eikä hyvältä näytä. Jos jättää selvästi äidinkieleltään ruotsinkieliset pois, on pakko funtsia, että ovatko ihmiset päässeet arpomalla koulusta pois? Miten voi olla järjestään jokaisen kielitaito luokkaa "ensimmäistä kertaa kirjoitan"? Ja toisaalta: mikä on Suomen koululaitoksen taso? En mä nyt mitään kirjakieltä ole vaatimassa, mutta väistämättä tulee fiilis, että sellainen seura millaiset fanit. Voi jeesus.
(Onneksi tässä kohtaa voin antaa itse potkut!)
Lisäksi on todettava, että tällä vallitsevalla "somen" aikakaudella meille paljastuu aivan eri tavalla ihmisten kyky kirjoittaa, kuin aiemmin. Oman tuntuman mukaan kommentteja "someen" heittelevä porukka on keskimäärin äijiä ja iältään 40+. Haluan uskoa, että tämän päivän nuoriso on tässäkin asiassa askeleen edellä meitä "setämiehiä" :D