Mainos

Nyt just vituttaa!

• 2 822 358
  • 13 346

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei jaksa analysoida kuin omassa päässä... mutta alakouluikäiset lapsetkin näkee pelaajien riittämättömät kyvyt. Rosterista puuttuu kentällinen liigatason hyökkääjiä. Pakisto riittäisi terveenä, mutta kun olympiatason voittajaperuspakki loukkaantuu niin se on PAKKO paikata kovan tason äijällä.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei jaksa analysoida kuin omassa päässä... mutta alakouluikäiset lapsetkin näkee pelaajien riittämättömät kyvyt. Rosterista puuttuu kentällinen liigatason hyökkääjiä. Pakisto riittäisi terveenä, mutta kun olympiatason voittajaperuspakki loukkaantuu niin se on PAKKO paikata kovan tason äijällä.

Maalivahti. Ihan ensimmäiseksi.

Jo

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onhan toi perkele kun tänään paras oli Lundellin nelonen, joka sai kiekon kolmasti vastustajan päätyyn ja tunnetta ei ollut ollenkaan mukana. Missä se tutina ja tötinä on, mitä aikoinaan nähtiin jos oltiin tappiolla.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helvetti kun tuli ostettua Kalpa peliin liput alkuviikolla. Siinä on kyllä ainekset vielä pahempaan perskylvetykseen kuin Lukkoa vastaan..

Ens viikko onkin sitten omalta osaltani taukoa Nordikselta ja peleistä, joka on ihan hyvä siihen näin tämän viikon kahden kotimatsin ja hävityn sellaisen jälkeen. En ole vielä päättänyt lähdenkö tota Sport-matsia katsomaan.

Suosikkijoukkue
HIFK
On masentavaa seurata oman seuran tilannetta, jossa on pelillisesti ajauduttu täydelliseen umpikujaan. On vain ajan kysymys, kun tämä joukkue matelee sarjan pohjalla )kausi on vielä pitkä) näillä esityksillä, tällä asenteella ja rosterilla. Ja kun peilaa ajatuksissaan useampaa viime vuotta, alamäki on jyrkkä ja tätä ei peitä sarjasijoitus, joka on yhden huippuketjun poikkeuksellisen täydellisen onnistumisen ansiota, jota ei voitu olettaa jatkuvan loputtomiin. Epäonnistumisen suuruutta alleviivaa se, että kyse on Suomen pääkaupungin ainoasta liigajoukkueesta, joka ei tuota tähän maahan kuin vanhoja muistoja. Koko organisaatio pitäisi uusia, mutta miten? Eikä tätä voi selittää esim. hallitilanteella, sillä tässä maassa on voitettu mestaruuksia paikkakunnilla, joissa pelataan ihan eri budjeteilla ja resursseilla kuin IFK. Olen ollut kovin kriittinen Peltosen kykyjä kohtaan valmentajana, mutta tälle kaudelle ei oikein jaksa tätä teemaa jatkaa, kun koko joukkue on kasattu aivan onnettomasti, viime vuoden epäonnistumisiakin heikommin. Muuta joukkuetta kuin IFK:ta en Suomessa kykenisi kannattamaan, mutta voiko mikään muu tätä ”junaa pysäyttää rysähtämästä” kuin katsomon tyhjeneminen? Jos tällä joukkueella, tällä pelillä ja asenteella jouduttaisiin karsimaan, saisi kyllä jännittää.

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Naapurille myötätunnot, että täysin munattomia ja hengettömiä peliesityksiä
ei lakaista maton alle, vaan koko jengi laitetaan tilille fanien toimesta.

Niin se kuuluu mennä Stadissa.
Täällä kaadutaan saappaat jalassa kilvet ja miekat tanassa kirkkaimpien valojen alla.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuleva viikko vituttaa jo valmiiksi, vastassa on KooKoo, Tappara Mansessa ja Kalpa himassa, ennusmerkit ovat erittäin huonot.

Meinaan kyllä tulla lauantaina Nordikselle, mutta olen varautunut masentavaan kokemukseen, ja synkeään kotimatkaan.

Uskoisin että KooKoo pitäisi pystyä voittamaan, mutta varmaksi ei kyllä voi mennä siitäkään. Mulla tuli itselläni jo näiden kahden tämän viikon kotimatsin myötä hieman fiilis, että ihan hyvä pitää nyt vähän taukoa Nordikselta, niin en viitsinyt ottaa vapaapäiviä tonne pelipäivien kohdalle, kun kiva viettää joskus niitä vapareita muutenkin, kun vain tuolla hallilla istuessa ja tappiopelejä katsellessa.

Varsinkin toi KalPa-matsi vaikuttaa aika vaikealta, kun joukkue hävisi niin pahasti Lukolle ja eikä pystynyt voittamaan edes JYP:iä, niin vaikeaa se on silloin varmasti myös KalPaa vastaan, joka on kuitenkin ihan eri tason joukkue mitä JYP on ollut tällä kaudella.

jonBBE9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomen maajoukkueet, Tennis
Uskoisin että KooKoo pitäisi pystyä voittamaan, mutta varmaksi ei kyllä voi mennä siitäkään. Mulla tuli itselläni jo näiden kahden tämän viikon kotimatsin myötä hieman fiilis, että ihan hyvä pitää nyt vähän taukoa Nordikselta, niin en viitsinyt ottaa vapaapäiviä tonne pelipäivien kohdalle, kun kiva viettää joskus niitä vapareita muutenkin, kun vain tuolla hallilla istuessa ja tappiopelejä katsellessa.

Varsinkin toi KalPa-matsi vaikuttaa aika vaikealta, kun joukkue hävisi niin pahasti Lukolle ja eikä pystynyt voittamaan edes JYP:iä, niin vaikeaa se on silloin varmasti myös KalPaa vastaan, joka on kuitenkin ihan eri tason joukkue mitä JYP on ollut tällä kaudella.
Jos ei saada täytettä rosteriin, niin odotukset eivät ole korkealla.

Nykyotteilla KooKoo tulee jo tuottamaan ongelmia, jos ei kyetty edes JYPiä voittamaan himassa. Kouvolalaiset ovat napsun parempia ja oikeasti Myrrä on saanut sen porukan hyvin pelaamaan.

Tapparasta ja KalPasta en edes viitsi sanoa mitään.. Toivottavasti tappioputki ei veny 5 otteluun..

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Nykyotteilla KooKoo tulee jo tuottamaan ongelmia, jos ei kyetty edes JYPiä voittamaan himassa. Kouvolalaiset ovat napsun parempia ja oikeasti Myrrä on saanut sen porukan hyvin pelaamaan.

Tapparasta ja KalPasta en edes viitsi sanoa mitään.. Toivottavasti tappioputki ei veny 5 otteluun..
Mä olen nyt sen verran kyyninen, joten väitän että KooKoo on ainoa jolta saadaan edes
joku piste tällä viikolla, se voidaan vielä klaarata vaikkapa tasapeliksi varsinaisen peliajan
jälkeen, mutta siihen se pistetili jää tälle viikolle, eli 1 tai maksimissaan 2 pistettä tulee.

Se Mansen peli alkaa jo arveluttamaan että onkohan sen seuraaminen telkkarista liian
hajoittava kokemus, viimeksi kun saatiin kunnolla pataan siellä Nokialla, niin lopetin koko
katsomisen ja lähdinkin uimahalliin ?

Mä toivon tietenkin olevani väärässä, mutta tässä vallitsee vaan se peruskyynisyys
joka sattuneesta syystä vaivaa meitä IFK:n kannattajia vuodesta toiseen, eikä loppua
näy ainakaan ennen kun Peltonen poistuu vaihtoaitiosta.

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
WTF HIFK - FC Liverpool
Mutta hei, jotain positiivista. Onneksi meidän organisaatio vastaa vain urheiluasioista. Jos heidän vastuullaan olisi maanpuolustus, meillä olisi edelleen Nato-optio, verkot liittolaisten saamiseksi vesillä ja miehet rajalla räkäpäät piipussa. Nyt me ollaan vain iloa ja onnistumisen riemua hyvinvointialueille tarjoileva porukka.

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mutta hei, jotain positiivista. Onneksi meidän organisaatio vastaa vain urheiluasioista. Jos heidän vastuullaan olisi maanpuolustus, meillä olisi edelleen Nato-optio, verkot liittolaisten saamiseksi vesillä ja miehet rajalla räkäpäät piipussa. Nyt me ollaan vain iloa ja onnistumisen riemua hyvinvointialueille tarjoileva porukka.
Positiivisesta puheenollen: @BOL, sinusta ei ole kuulunut mitään vähään aikaan. Etkö voisi kullata viikkoamme lohduttavilla sanoilla esim. paremmasta tulevaisuudesta tai vahvistuksista?
Vaikka ulkona on valoisaa ja valkeata ja Joulu tulossa, niin kaikki kirjoitukset alkavat olla niin ankeita, jostain ihmeen syystä.
Jos et voi, niin Hyvää Joulua kuitenkin sinulle!

Js11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa Salmelainen.

7 kautta oli aivan liikaa, jos sai viime kauden joukkueella tämän seuran taloudellisesti näin alas.

Sillä kaverilla ei kyllä ollut minkäänlaista visiota, miltä näyttää voittava joukkue ja millaisia pelaajia siihen tarvitaan.

Ikoselle 300k ja 2 maalia, Komarov heti rikki ja nyt tällä kaudella näyttänyt että aika ajanut ohi, Rask vanhoilla meriiteillä puskemaan päin vastustajan puolustusta. Ikärakennetta nostamaan hankittiin myös Lepistö joka sitten korvattiin pahasti pettäneellä Lindbohmilla. Puolustuksen muina tukipilareina Melart ja Motin eli kädettömiä ja jäykkiä Hatcherin veljeksiä joiden kultakausi oli 90-luvun NHL:ssä. Martin hyvät kädet, mutta huono luistelija eli sopii kuvaan.

Isolla shekkiviholla sai toki myös Nättisen ja Pakarisen tyylisiä pelaajia, mutta kukapa ei olisi osannut heitä hankkia.

Tälle kaudelle kerkesi jo hankkia mm Jasun monivuotisella lapulla.

UJ:n pitää olla kuin Warren Buffett eli näkemys siitä miltä voittava peli näyttää, ja kyky allokoida jokainen euro tehokkaammin kuin muut. Kaikki muut ominaisuudet täysin toissijaisia. Aivan sama millainen persoona ja mitä saa konsulttien soveltuvuustesteissä, jos ei osaa allokoida rahaa.

Tulee mieleen Peter Chiarelli joka McDavidin rinnalle hankki ensitöikseen Lucicin, Kassianin, Maroonin ja muita helvetin hitaita mörssäreitä. Eli täysin vastavirtaan sitä mihin peli oli menossa ja mennyt.

Sopii kuvaan, että Salmelaisen nykyinen duuni nimenomaan Oilerssin skouttina.

Friedkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Vituttaa Salmelainen.

7 kautta oli aivan liikaa, jos sai viime kauden joukkueella tämän seuran taloudellisesti näin alas.
Salmelainen oli tyypillinen IFK "hankinta". Tuttu ja turvallinen joka tuli vanha IFK lätsä päällä uuteen duuniin harjoittelijan osaamisella. Kuten myös Peltonen tuli päävalmentajaksi. Kumpikaan ei tällä hetkellä saisi mistään liigaseurasta duunia edellisellä/nykyisellä nimikkeellä. Ei Salmelainen UTJna tai Peltonen 1. valmentajana.

Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Vituttaa alkkisfaija. Fyrkat on poltettu viime kauden ryyppyreissuilla ja nyt se vaan lagaa darrassa ja vetää välillä kolinaa ja kyykkyviinejä.

Panu#7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suolahden Urho
Vituttaa alkkisfaija. Fyrkat on poltettu viime kauden ryyppyreissuilla ja nyt se vaan lagaa darrassa ja vetää välillä kolinaa ja kyykkyviinejä.
Se alko siitä wingsi illasta. Oli niin kivaa että päätti saikutella kevään. Ja päälle pitkät kesälomat. Hetken jakso yrittää mut heti kun lunta maassa, ni korkki aukes taas ja jäi pitkälle saikulle. Yksin ryyppää eikä kerro mikä vaivaa. Näyttää vaan keskisormea ja murahtelee, vitun feikkiheikit.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Positiivisesta puheenollen: @BOL, sinusta ei ole kuulunut mitään vähään aikaan. Etkö voisi kullata viikkoamme lohduttavilla sanoilla esim. paremmasta tulevaisuudesta tai vahvistuksista?
Vaikka ulkona on valoisaa ja valkeata ja Joulu tulossa, niin kaikki kirjoitukset alkavat olla niin ankeita, jostain ihmeen syystä.
Jos et voi, niin Hyvää Joulua kuitenkin sinulle!

Tuskin tänne tuo yhtään lohtua se, että mun ikiomassa kuplassani ei ole vieläkään tietoa mistään kriisistä eikä tätäkään kautta ole hävitty. Vielä.

En ole missään vaiheessa juhlinut mestaruutta enkä heittänyt kirvestä kaivoon. Musta tämä kausi on maajoukkuetauon jälkeen noudattanut aika lailla samaa kaavaa kuin HIFK:n aikaisemmatkin kaudet. En siis ole yllättynyt mistään, jolloin sykkeetkään eivät ole päässet hirveästi nousemaan. Olen nähnyt tämän kohdan leffasta ennenkin. Leffan lopusta onkin sitten muutama eri variaatio olemassa, mutta leffa on vasta puolivälissä, joten en laita rahojani vielä kiinni loppuhuipentumasta.

Olen toki myös sitä mieltä, että joukkue tarvitsee (itse itseäni lainaten) syvyyttä leveyteen, mutta samaan aikaan olen myös sitä mieltä, että isommassa kuvassa loukkaantumisista on selvitty varsinkin HIFK:n omalla mittapuulla varsin kuivin jaloin. Perinteistä HIFK:ta on sitten se, että otetaan dunkkuun sarjan häntäpään jengiltä paskalla pelillä. Mutta ei sillä nyt vielä lehtien toimitusta pysäytetä. En ole missään vaiheessa kuvitellutkaan, että tappioita ei kauden aikana tulisi, joten siksi mun on todella vaikea samaistua siihen maailmanlopun meininkiin, mikä täällä on pitkin kautta vallinnut. Toki myönnän, että olen kovin vähän lukenut palstaa, koska täällä on todella masentava ja paska meininki.

Vahvistuksista en tiedä, mutta uskon edelleen vakaasti, että niitäkin on tulossa. En kuitenkaan usko, että uudet pelaajat olisivat automaattisesti mitään autuaaksi tekeviä vapahtajia. Joukkueessa on nyt aika monta pelaajaa, jotka eivät toimita sitä, mitä pitäisi ja tämä ongelma pitäisi saada ratkaistua nyt ensin. Näkisin, että nyt voisi olla hyvä hetki pistää kolme ekaa ketjua atomeiksi, sen verran laiskanpulskeaa menoa on monella viime pelit olleet.

Vitutus-ketjussa kun ollaan, niin mua vituttaa, että kukaan joukkueesta ei enää mene maalille. Nyt ei varmaan saada sitä Jääskän perinteisiä videoterkkuja siitä, miten ollaan oikein erikseen harjoiteltu treeneissä maalille menemistä. Että valmennus on kertonut, että sieltä maalin edestä niitä maaleja sitten syntyy, kun mennään porukalla vaaroja uhmaten maalille. Pelaaminenhan on taas mennyt kulmissa pyörimiseksi ja se on mulle merkki siitä, että kulmat ovat näennäisesti työteliään pelaajan turvasatama. Vastuu siirretään jonkun toisen harteille ja itse käydään vähän pyörähtämässä kentälllä ja säästellään energioita johonkin muuhun. Kaksinkamppailuja on nyt hävitty paljon enemmän kuin silloin, kun oltiin voittoputkessa. Joku voisi ajatella, että näillä kahdella on jotain tekemistä toistensa kanssa...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy