Vituttaa lukea näitä:
Jääkiekko | MTV: HIFK:n fanit tekivät rumaa jälkeä Espoon areenassa – ”Ilkivaltaa ja paikan tuhoamista”
Ennen pystyi olemaan ylpeä IFK faneista mutta nyt on useamman kerran joutunut (mm. Tampere ja Playoffs '23) häpeämään fanien touhua.
Joskus muinoin muiden seurojen faneista, etenkin Jokerien ja Pelicansin, sai lukea näitä paikkojen rikkomisia yms.
Näihin pitäisi puuttua, muuten hiljaisesti sallitaan tällainen perseily.
Kun jotkut haikailevat täälläkin Jokereita Liigaan ja paikallisvastustajaksi, mutta samaan aikaan sanotaan, että ei haluta sitä vanhaa vihanpitoa, niin unohtuu, että isossa osassa näkyvää, monien ei toivomaa kannattajakuntaa ovat nuoret. Ja niillä nuorilla ei ole oikein mielekkäällä tavalla paikallisvastustajaa, eli Klubia ja sen kannattajia nyt vastuksena. Kun kannattajatoiminta muuttuu globaalisti aika rajuksi ja Suomessa suhteessa entiseen vielä enemmän, on aivan selvää, että HIFK:n ja Jokereiden nuorisosiipien, tän mustapukuisen porukan, välinen vihanpito nousisi isoon rooliin.
Halutaan tai ei, junnut haluaa usein näyttävämpää toimintaa kuin rivitanssia, taputuskoreografioita ja ohjeita jättää liput pois katsomosta.
Siinä jotkut nyt punastusta vanhassa porukassa aiheuttavat "peppupanot" tai "huorahuudot" jäis uusien entistä enemmän ihottumaa aiheuttavien chanttien alle aika nopeasti, kun löytyisi uusi, ja eittämättä erittäin halukas, paikalliskolistelija.
Koska Jokerit on lätkäjengi, helposti voisi kuvitella, että koko fanipäädyn hegemonia saattaisi lipsahtaa "futisjunnuille", kun nykyisinkin heille sen johtamisesta iso siivu ja näkyvimmät mestat ja rummun käyttö annetaan heidän niin halutessaan.
Vaikka itse olen noista täysin harmittomista "peppulauluista" naureskellen digannut niiden kontroversaaliuden vuoksi ja täysin kyllästyneenä HIFK:n lätkän urheilullisen substanssin totaaliseen tylsyyteen ja anti-viihteellisyyteen voisin jopa olla innoissani vaikka nordiksella tapahtuvasta pyrotifottelusta (olisipahan ainakin jotain sekoilevalla tavalla uutta ja erilaista!), luulen että suurin osa fanikatsomosta ei sitä kannatus- ja vihakulttuuria sinne haluaisi.
Joten - pidetään muoviseura divarissa.