Otsikko voitaisiin muuttaa muotoon HIFK 2013-2014 - "Kymmenen pientä neekeripoikaa".
Keväällä ei oo jäljellä kuin Rami.
Luotto Summaseen on niin kova, että tämä ulkomaalaisten hankinta ja lopulta ulos potkiminen vaikuttaa olevan vain osa suurempaa suunnitelmaa.
Aikanaan kun Caloun tuli HIFKiin, niin ei tarvinnut nähdä kaudenalus treenipeliä kuin nanosekuntti ja todeta, että nyt on kultakimpale käsissä. Mistä löytyisi vastaava nuori Kekäläinen Vol2, joka näitä löytöjä tekisi?
Ulkkarit sen kun vähenee kun joukosta putosi pois Birch. Omituinen tilanne sinänsä että joukkueella on niin paljon pelaajia että kun ukkoja lähtee ei tarvitse ketään ottaa tilalle.
Ihmettelen kyllä ulkopuolisena joukkueen fanina suuresti, jos Nybari ja Kautonen ovat ensi syksynä nykyisissä rooleissaan IFK:ssa.
Ylipäätään on vähän sellainen ajatus, että koko IFK:n urheilupuolen toiminta ja organisaatio vaatisivat merkittäviä muutoksia. Mestaruuskauden jälkeen on menty tasaisesti alas nykytilanteeseen ja ei tulevaisuuskaan ainakaan tällä hetkellä näytä sen lupaavammalta.
Tähän varmasti perustuu myös HIFK:n ja Koffin vahva yhteistyö. Myös Koff oluena käyttäytyy kuin markkinajohtaja, vaikka tosiasiassa myyntimäärät eivät riitä edes kärkikolmikkoon.iin kauan kuin olen ollut IFK-fani, IFK on ollut lyhyitä yksittäisiä pätkiä lukuun ottamatta hyvin keskinkertainen seura
Tähän varmasti perustuu myös HIFK:n ja Koffin vahva yhteistyö. Myös Koff oluena käyttäytyy kuin markkinajohtaja, vaikka tosiasiassa myyntimäärät eivät riitä edes kärkikolmikkoon.
Onko noin? Yritin etsiä oluiden myyntitilastoja mutta en löytänyt, sen löysin että Pirkka-olut on kovasssa nosteessa. Myönnän olleeni väärässä tässä asiassa kun joku sen tilaston kaivaa.kyllä Koff vielä pari vuotta sitten oli markkinajohtaja, mutta oluissahan tuo ei ole välttämättä mikään meriitti.
Ihmettelen kyllä ulkopuolisena joukkueen fanina suuresti, jos Nybari ja Kautonen ovat ensi syksynä nykyisissä rooleissaan IFK:ssa. Kautonen, ja hänen työnkuvansa IFK:ssa noin tarkalleen, on jäänyt minulle vähän mystiseksi hahmoksi, mutta ainakin Nybondas korosti viime talvella Sportmagasinetin haastattelussa hänen rooliaan pelaajahankinnoissa/-skouttauksessa.
se miksi olen nyt aiempaa enemmän huolestunut seuran tilanteesta, on Jokereiden siirtyminen KHL:ään ja mahdollinen kehittyminen seurana uudelle tasolle.
Sinebrychoff tuo Karhu-oluen isoon muovipulloonItse KOFF-merkkinen olut ei ole koskaan tietääkseni ollut top-vitosessa edes Suomessa.
Kapakkatunnelman tekee Koff / Caset / BOB HelsinkiKoff III on Suomen eniten myyty keskiolut. Sen markkinaosuus oli viime vuoden lopussa 23,5 % prosenttia olutmyynnin arvosta. Seuraavina olivat Karhu 22,1 %:n ja Olvi III 15,8 %:n markkinaosuuksilla.
Haaste
Perinteinen suomalainen olutbrändi, Sinebrychoffpanimon nimikko-olut KOFF oli vuosikymmenten saatossa ajautunut alamäkeen, niin mielikuvallisesti kuin markkinaosuuksissakin. KOFFin positio oli lievästi sanottuna monenkirjava: oltiin stadilaisia, oltiin rokkia, oltiin lätkää, oltiin ensimmäistä ja ties mitä. Oltiin ajauduttu tilanteeseen, jossa todettiin, että on aika rakentaa KOFFin ympärille jotain pysyvää.
Ratkaisu
...Tämän position ympärille ryhdyimme suunnittelemaan mainontaa, perusajatuksena se, että KOFF saa aikaan leppoisan kapakkatunnelman ihan missä tahansa: olohuoneessa, keittiössä, maitolaiturilla taikka metsässä.
Tulokset
...Ja mitä tapahtui? Janoiset kuluttajat äänestivät kukkaroillaan. Kampanjan alkaessa 10/2004 KOFFin markkinaosuus arvossa mitattuna oli 7,8 %. Kahden vuoden kuluttua tästä samainen luku oli peräti 26,7 %! Eli KOFFin markkinaosuus lähes nelinkertaistui kahdessa vuodessa – liki kahdenkymmenen vuoden tasaisen laskun jälkeen.