Nyt just vituttaa!

  • 2 553 802
  • 12 087

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eniten vituttaa, että luulin Lepistön olevan Larssonin paikkaaja, mutta eihän tätä Svedua ole huhuttu mihinkään? Entäs jos Lepistö on Berglundin paikkaaja ja Larssonille on sorvattu silloin tammikuussa se 2x150?

Sitä hyvää jatkuvuutta..

Miten ihmeessä Sami Lepistö edes voisi olla Larssonin paikkaaja? Sami Lepistö on kiekollinen puolustaja, joka pelaa myös ylivoimaa ja Eddie Larsson on puolustava puolustaja, joka ei pelaa ikinä ylivoimaa, vaan erikoistilanteista vain alivoimaa. Mä en ainakaan ikinä palkkaisi Sami Lepistöä, jos mä etsisin puolustavaa puolustajaa jengiini. Yleispakiksi voisin palkatakin, mutta eihän Larsson ollut edes yleispakin roolissa, vaan ihan puhtaasti puolustava puolustaja.

Sanoisin, että jos Lepistö on Berglundin korvaaja, niin eihän siinä kovin huonosti sitten HIFK:lle käy. Mä näen Lepistön iästään huolimatta Berglundia kovempana pelaajana vielä, mutta tässä etu on ajan suhteen pitkässä juoksussa tietenkin Berglundilla. Se etu ei vain välttämättä realisoidu just ensi kaudella ja siitähän tässä nyt kai puhutaan. Se VB, joka meillä pelasi, ei ainakaan vielä meillä ollut mikään absoluuttinen huippusuorittaja. Oletus varmaan on kuitenkin se, että VB tulee myös vielä kehittymään, joten hänestä voi toki Kärpissä sellainen tullakin. Tai sitten ei.

Arpapeliähän hankinnat aina enemmän tai vähemmän ovat ja rahalla on merkitystä. Ehkä Kärpillä oli mahdollisuus maksaa enemmän kuin HIFK:lla tai sitten HIFK ei muuten vain halunnut Berglundia pitää. Tai ehkä VB vain ihastui Marjamäen Kärppien hyvään boogieen ja iloisen rentoon meininkiin sekä koki vielä Marjamäen jatkuvat "luistele, luistele!"-huudot Kärppien pelaajille aivan erityisen kutsuvina?
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
HIFK:n päästämä viime hetken maali futiksessa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tai ehkä VB vain ihastui Marjamäen Kärppien hyvään boogieen ja iloisen rentoon meininkiin sekä koki vielä Marjamäen jatkuvat "luistele, luistele!"-huudot Kärppien pelaajille aivan erityisen kutsuvina?
Joo, tämähän se todennäköisin vaihtoehto on. :D

Tuskin tarvitsee kovin suuri ennustaja olla, jos veikkaa ettei Beglund tule viihtymään kovinkaan hyvin Marjamäen meidän peli-lätkässä.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä mun omakin ensimmäinen ajatukseni olisi ollut myös antaa ääneni Taposelle. Mutta sitten, kun aloin miettiä kauden eri vaiheita ja isompaa kuvaa, ei Jääskä missään nimessä väärä valinta ole ollut. HIFK hävisi "Taponen maalissa ja Pakarinen keskellä" aika paljon pelejä, eikä siitä tietenkään voi kumpaakaan syyttää, mutta muutos parempaan tapahtui kunnolla vasta, kun Jääskä siirtyi keskelle ja meille muodostui ihan aito ja oikea vaarallinen ykkösketju. Tämä nosti myös Vesalaisen ja Pakarisen tasoa ja tämä kolmikko oli HIFK:n pelillinen ja tuloksellinen sielu pitkään. Kun Jääskä sitten tippui sairastumisen takia pois, sillä oli suuri merkitys myös Vesalaisen ja Pakarisen pelaamiseen, eikä todellakaan heidän tasoaan nostavasti. Jos Jääskä ei olisi sairastunut, olen melko varma, että HIFK olisi pystynyt laittamaan Tapparalle enemmän hanttiin ainakin kentällä ja mahdollisesti jengi olisi voinut venyttää sarjaa. Joten kyllä mä sanoisin, että Jääskä saattoi hyvinkin olla loppupeleissä oikeasti joukkueen arvokkain pelaaja. Mutta mielipideasioitahan nämäkin ovat. Jengi oli nyt tätä mieltä.
Tässä juuri se pointti. Mun mielestä koko kauden MVP ei ole se, joka ei pysty pelaamaan kuin puolet playoff peleistä, 0+4 saldolla tärkeimmissä peleissä!!!
Runkosarjasssa alle 17min per peli (VP, olisko pitänyt peluuttaa enemmän, jos MVP pelaajien mielestä???), aloitukset 56,4% bueno, laukaisutehokkuus alle 10% (tosin koko jengi paskaa), +/- bueno (paras).... henk.koht. minä tykkään Jääskästä pelaajana ja toivonut breikkaamista, nyt EHT...
Ja korostan viimeisenä, mitä MVP tarkoittaa IFK kontektissa sinun mielestä @BOL? (kirjoita lyhyesti pliis :) )
Mutta Olihan siellä Taponen-Jääskä-Pakarinen akselin haastajia muitakin.... kuitenkin Taponen oli isoin syy, miksi edes päästiin sääli PO rajan yli, suoraan PO. Tosin näen tässä itsekin harhakuvan kuinka hyvä Roope oikeastaan on. Uskallan heittää ilmoille pienen epäilyn, että pitääkö taso tulevaisuudessa. En näe, miksi ei pitäisi, mutta onko tuotteella takuu? Malik KooKoo sanoo moi.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Miten ihmeessä Sami Lepistö edes voisi olla Larssonin paikkaaja? Sami Lepistö on kiekollinen puolustaja, joka pelaa myös ylivoimaa ja Eddie Larsson on puolustava puolustaja, joka ei pelaa ikinä ylivoimaa, vaan erikoistilanteista vain alivoimaa. Mä en ainakaan ikinä palkkaisi Sami Lepistöä, jos mä etsisin puolustavaa puolustajaa jengiini. Yleispakiksi voisin palkatakin, mutta eihän Larsson ollut edes yleispakin roolissa, vaan ihan puhtaasti puolustava puolustaja.

Totta vitussa Lepistö voi olla Larssonin korvaaja, jos haluaa saada kiekollisemman puolustuksen. Jos Larssonin korvaa jollain toisella puukädellä, niin meillä on samat ongelmat kuin viime kaudella.

Lepistö voi pelata alivoimaakin, joten meillä on alivoimassa Motin, Lepistö, Kåsastul?, Luhanka ja sit Rantakari jos on jäämässä. Ei sinne tarvi ottaa mitään toista ylihintaista Svedua sohimaan.

Jos Kiviharju korvaa Lehmuksen, Lepistö Larssonin ja joku kovemman luokan seppä tulee takomaan ylivoimaa Berglundin tilalle ja Salin kasvaa pelimieheksi, niin meillä on oikeasti hyvä pakisto. Jos mennään Rantakarilla eikä hommata mitään Gregoiren kaltaista äijää vaan Larsson on se yksi puuttuva pakki, niin vajaaksi jää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä juuri se pointti. Mun mielestä koko kauden MVP ei ole se, joka ei pysty pelaamaan kuin puolet playoff peleistä, 0+4 saldolla tärkeimmissä peleissä!!!
Runkosarjasssa alle 17min per peli (VP, olisko pitänyt peluuttaa enemmän, jos MVP pelaajien mielestä???), aloitukset 56,4% bueno, laukaisutehokkuus alle 10% (tosin koko jengi paskaa), +/- bueno (paras).... henk.koht. minä tykkään Jääskästä pelaajana ja toivonut breikkaamista, nyt EHT...
Ja korostan viimeisenä, mitä MVP tarkoittaa IFK kontektissa sinun mielestä @BOL? (kirjoita lyhyesti pliis :) )
Mutta Olihan siellä Taponen-Jääskä-Pakarinen akselin haastajia muitakin.... kuitenkin Taponen oli isoin syy, miksi edes päästiin sääli PO rajan yli, suoraan PO. Tosin näen tässä itsekin harhakuvan kuinka hyvä Roope oikeastaan on. Uskallan heittää ilmoille pienen epäilyn, että pitääkö taso tulevaisuudessa. En näe, miksi ei pitäisi, mutta onko tuotteella takuu? Malik KooKoo sanoo moi.

Sehän tässä onkin, että eihän meidän mielipiteillämme ole mitään merkitystä, koska tämä ei ollut kannattajien äänestys, vaan joukkueen. Siellä on voinut taustalla olla vaikka mitä kauden aikaisia tapahtumia, joiden perusteella pelaajat ovat päätyneet antamaan äänensä Jääskälle. Mun mielestäni kukaan ei voi sanoa, että valinta oli väärä, kun sen ovat joukkueen jäsenet äänestäneet.

Enkä ole eri mieltä siitä, etteikö Taposen hyvä pelivire olisi ollut aivan avainasemassa siinä, että HIFK:n laiva kääntyi. Kyllä todellakin oli ja yhdessä vaiheessa hänen voidaan varmasti sanoa olleen suurin yksittäinen tekijä siinä, että tulosta alkoi tulla. Mutta kyllä niissä voitetuissa peleissä oli myös muiden onnistumisilla merkitystä. Nähtiin tämänkin kauden aikana aika monta peliä, missä Taponen pelasi huippupelin, mutta jengi hävisi silti.

Peliaikoihin on sinänsä aika turha tuijotella, kun HIFK:ssa peluutus on jo vuosikaudet ollut todella tasaista, ihan riippumatta siitä, onko joku ketju liekeissä vai ei. Korkeintaan kolmannessa erässä ollaan tiivistetty peluuttamista ja menty kolmeen ketjuun, mutta pääasiassa peluutus on ollut hyvin tasaista. Se voi tavallaan myös olla yksi syy siihen, miksi meillä myös pisteet ovat jakautuneet tasaisemmin viime vuosina kuin monessa muussa jengissä. Jääskä myös pelasi pääsääntöisesti koko kauden kakkosyv:ssä, joten peliaikaero esim. Koivistoiseen selittynee sillä. Olen samaa mieltä, että Jääskä olisi kannattanut siirtää jo aikaisemmin keskelle, mutta minä en myöskään tiedä, mitä syitä siellä on ollut taustalla, miksei niin ole tehty. Ja se nyt on ihan selvää, että vaikka pelaajat olisivat kauden alkaessa äänestäneet jonkun keskuudestaan MVP:ksi, valmennuksen ei tarvitse välittää siitä tuon taivaallista esim. pelipaikkojen suhteen. Ei siellä nyt mitään huutoäänestystä pelaajat vs. valmennus sentään aleta käydä.

Mulla ei henkilökohtaisesti ole mitään tiukkaa kiveenhakattua kriteeriä MVP:stä, koska jokainen kausi ja joukkue on erilainen. Totta kai pisteillä on merkitystä, eli en mä voisi antaa ääntäni vaikkapa suuresti arvostamalleni Muulille, jos hänen henkilökohtaiset pisteensä eivät esim. 3-4 x nykyisestä, mutta voisin kuvitella antavani ääneni vaikkapa Toni Söderholmille vm. 2011, vaikka ei ollutkaan joukkueen paras pistemies.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta vitussa Lepistö voi olla Larssonin korvaaja, jos haluaa saada kiekollisemman puolustuksen. Jos Larssonin korvaa jollain toisella puukädellä, niin meillä on samat ongelmat kuin viime kaudella.

Lepistö voi pelata alivoimaakin, joten meillä on alivoimassa Motin, Lepistö, Kåsastul?, Luhanka ja sit Rantakari jos on jäämässä. Ei sinne tarvi ottaa mitään toista ylihintaista Svedua sohimaan.

Jos Kiviharju korvaa Lehmuksen, Lepistö Larssonin ja joku kovemman luokan seppä tulee takomaan ylivoimaa Berglundin tilalle ja Salin kasvaa pelimieheksi, niin meillä on oikeasti hyvä pakisto. Jos mennään Rantakarilla eikä hommata mitään Gregoiren kaltaista äijää vaan Larsson on se yksi puuttuva pakki, niin vajaaksi jää.

Ymmärrän tämän ajatuksenjuoksun ja olen ihan samaa mieltä. Mä käsitin sun alkuperäisen kommenttisi enemmänkin niin, että roolitus paperilla ei muutu ja lähdin siitä lähtökohdasta, että joukkueeseen halutaan X määrä puhtaasti puolustavia pakkeja, siksi ihmettelin, että miksi Lepistö voisi olla Larssonin korvaaja. Mä näkisin vaikka ennemminkin sitten niin, että Luhanka on Larssonin korvaaja ja muuten roolitusta muokataan tätä kautta kiekollisemmaksi, jos niin voi sanoa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Miten ihmeessä Sami Lepistö edes voisi olla Larssonin paikkaaja? Sami Lepistö on kiekollinen puolustaja, joka pelaa myös ylivoimaa ja Eddie Larsson on puolustava puolustaja, joka ei pelaa ikinä ylivoimaa, vaan erikoistilanteista vain alivoimaa. Mä en ainakaan ikinä palkkaisi Sami Lepistöä, jos mä etsisin puolustavaa puolustajaa jengiini. Yleispakiksi voisin palkatakin, mutta eihän Larsson ollut edes yleispakin roolissa, vaan ihan puhtaasti puolustava puolustaja.

Sanoisin, että jos Lepistö on Berglundin korvaaja, niin eihän siinä kovin huonosti sitten HIFK:lle käy. Mä näen Lepistön iästään huolimatta Berglundia kovempana pelaajana vielä, mutta tässä etu on ajan suhteen pitkässä juoksussa tietenkin Berglundilla. Se etu ei vain välttämättä realisoidu just ensi kaudella ja siitähän tässä nyt kai puhutaan. Se VB, joka meillä pelasi, ei ainakaan vielä meillä ollut mikään absoluuttinen huippusuorittaja. Oletus varmaan on kuitenkin se, että VB tulee myös vielä kehittymään, joten hänestä voi toki Kärpissä sellainen tullakin. Tai sitten ei.

Arpapeliähän hankinnat aina enemmän tai vähemmän ovat ja rahalla on merkitystä. Ehkä Kärpillä oli mahdollisuus maksaa enemmän kuin HIFK:lla tai sitten HIFK ei muuten vain halunnut Berglundia pitää. Tai ehkä VB vain ihastui Marjamäen Kärppien hyvään boogieen ja iloisen rentoon meininkiin sekä koki vielä Marjamäen jatkuvat "luistele, luistele!"-huudot Kärppien pelaajille aivan erityisen kutsuvina?
Tarkoitat, että VB muuten saattaisi unohtaa kokonaan luistelun?
Näin se varmasti onkin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoitat, että VB muuten saattaisi unohtaa kokonaan luistelun?
Näin se varmasti onkin.

No, en. Vaan sitä, että on uransa alkupäässä ja toinen lopussa. Mutta senhän sä varmasti ymmärsitkin...
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
No, en. Vaan sitä, että on uransa alkupäässä ja toinen lopussa. Mutta senhän sä varmasti ymmärsitkin...
Tarkoitin, että VB meillä olisi saattanut unohtaa luistelun (flegulta vaikutti), mutta haikaili luistele, luistele huutojen perään. En mitään muuta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoitin, että VB meillä olisi saattanut unohtaa luistelun (flegulta vaikutti), mutta haikaili luistele, luistele huutojen perään. En mitään muuta.

No, tämä olisi tietysti ollut ihan aito riski. Mutta ehkä Ville ja muu valmennus joskus keksii, että siitä suoran ohjeistuksen puutteesta se on varmasti jäänyt kiinni, kun jollain ei luistin ole liikkunut. Itse aloin epäillä, että omien perheenjäsenteni suoritukset esim. huushollauksen saralla ovat jääneet hieman vajaaksi juuri siitä syystä, että täältä on puuttunut se visionääri, joka huutaa "imuroi, imuroi!" tai "pese sitä pyykkiä, pese, pese, pese!!!". Aion kokeilla heti ensi viikolla, josko tällä ohjeistuksella kaikki muuttuisi.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
No, tämä olisi tietysti ollut ihan aito riski. Mutta ehkä Ville ja muu valmennus joskus keksii, että siitä suoran ohjeistuksen puutteesta se on varmasti jäänyt kiinni, kun jollain ei luistin ole liikkunut. Itse aloin epäillä, että omien perheenjäsenteni suoritukset esim. huushollauksen saralla ovat jääneet hieman vajaaksi juuri siitä syystä, että täältä on puuttunut se visionääri, joka huutaa "imuroi, imuroi!" tai "pese sitä pyykkiä, pese, pese, pese!!!". Aion kokeilla heti ensi viikolla, josko tällä ohjeistuksella kaikki muuttuisi.
Kiitos mielikuvasta!!! :D :D

Mutta miksi odottaa ensi viikkoon? Kyllähän vanhan liiton IFK-fanit tietävät, että kaikki muutokset tehdään heti, välittömästi, tässä ja nyt!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos mielikuvasta!!! :D :D

Mutta miksi odottaa ensi viikkoon? Kyllähän vanhan liiton IFK-fanit tietävät, että kaikki muutokset tehdään heti, välittömästi, tässä ja nyt!

Koska sunnuntai ja vappu ja suomalaisen työn juhla, vaikken kommari olekaan. Mutta päätös on tehty välittömästi, tässä ja nyt. On sekin jo jotain.

Just nyt mua vituttaa, mut sillai vähän vaan, että HIFK:n osalta huhuissa ei ole ollut mitään yllättäviä nimiä. Joku ykkösdivaritasoinen konsonanttihirviö ilman hampaita perheineen voisi nyt alkaa seurata HIFK:n somea, vaikka edes trollailumielessä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Koska sunnuntai ja vappu ja suomalaisen työn juhla, vaikken kommari olekaan. Mutta päätös on tehty välittömästi, tässä ja nyt. On sekin jo jotain.

Just nyt mua vituttaa, mut sillai vähän vaan, että HIFK:n osalta huhuissa ei ole ollut mitään yllättäviä nimiä. Joku ykkösdivaritasoinen konsonanttihirviö ilman hampaita perheineen voisi nyt alkaa seurata HIFK:n somea, vaikka edes trollailumielessä

Just nyt ehkä vituttaa etten oikeen luota IFK:n ja Tobben ja kassan ja ymmärryksen ja kulttuurin jajajaja (Jortikan äänellä) kykyyn rakentaa mestaruusjengiä ja varsinkaan alakertaa. Se vähän harmittaa tässä
 
Viimeksi muokattu:

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa Pakarisen loukkaantuminen. Toivottavasti ei ole isompaa vaivaa, ettei mene ensi kauteen valmistautuminen piloille.
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastaan toisen puolesta. En tiedä mitä kävi, mutta IS:n mukaan jää pois EHT:lta ja sekä MM-kisat ovat ohi hänen osaltaan.
Kiitos. Ei mullakaan ollut tämän enempää tietoa.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Sillälailla. Ihan perinteinen IFK-kesä siis käynnissä, joku loukkaantuminen täytyy vähintään olla alla..
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Itsekkäästi voi sanoa että mieluummin nyt kuin keskellä kautta, mutta vituttaahan se. Etenkin Härän puolesta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jokerit palaavat mestikseen. Espoossa on hyvää meininkiä.

Hifk oli vuosikausia aivan ainutlaatuisessa tilanteessa. Ainoa joukkue suurimmasta talousalueesta. Mitä tästä jäi käteen? Ei mitää. Tämä vituttaa.

Niin silti narreilla ja Espoolla oli omat joukkueet joten ei nyt ihan ainoa ollut. Vai miten olisi pitänyt maksimoida?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös