Kaikinpuolin melko mietaamainen kaveri tämä Pyyhtiä, kun on koko ajan ihmeissään!Pyyhtiä vieläkin ihan ihmeissään.
Kaikinpuolin melko mietaamainen kaveri tämä Pyyhtiä, kun on koko ajan ihmeissään!Pyyhtiä vieläkin ihan ihmeissään.
No hyvä huudella avauspelin jälkeen. Avauspelissä 13 laukausta ja varmaan puolet parhaasta sektorista. Halonen ei olisi torjunut kuin ihan max puolet noista vahingossa. Avauspelissä Langhamer oli todella kova. Ehkä se sitten mureni toiseen peliin? TPS loi avauspelissä Ilveksen kannalta aivan liikaa huippupaikkoja.Pyyhtiä vieläkin ihan ihmeissään.
Eli päätettiin korvata Åsten yhdellä Liigan suurimmista turhakkeista, Karvisella. Varmaan varmuuden vuoksi tienaakin enemmän, eli pakko olla parempi. Toki jos taustalla on Åstenin oma halu lähteä muualle hakemaan suurempaa peliaikaa ja mahdollisesti isompaa liksaa, niin ymmärrän paremmin; Åsten ei ole niitä pelaajia, jotka täytyisi pitää hinnalla millä hyvänsä. Ja ilmeisesti ei ole Peltosen suosikkeja, päätellen minimaalisesta av-vastuusta ja hyvin vähäisestä peliajasta ylipäänsä. Siitä huolimatta pidän tätä erittäin huonona ratkaisuna.Jos Muulin siirto Lahteen tai johonkin muuhun jengiin pitää paikkansa, tehdään HIFK:ssa jotain väärin. Tämänkin kauden joukkueesta löytyy turhempia tapauksia, jotka voisivat jatkaa matkaansa muualle. Jotain arvoja täytyy olla ja ei meidän menestys missään nimessä ole kaatunut eikä kaatuisi jatkossakaan Muuliin. Liksakaan tuskin on kovin kummoinen, joten silläkään ei voi siirtoa perustella. Sitten taas hankitaan neloseen isolla rahalla ulkoa joku, joka ei kuitenkaan tuo mitään lisäarvoa kokoonpanoon.
Mä en jaksa uskoa tuota Åstenin lähtöä. Koko huhu on lähtenyt liikkeelle, joistain yksittäisten nimimerkkien haaveiluista ja lisää vettä on lisännyt myllyyn se, että jatkosopimusta ei ole HIFK:hon kuulunut. Kaikki konkreettinen puuttuu, esim. mikään lehti ei ole uutisoinut mitään asiasta. Ihan varmasti olisi lehdissä juttua, jos tuollainen kulttipelaaja olisi tehnyt jo sopimuksen muualle.
Vai että kehittäisi?Jotenkin haluisin nähä, että Ville ottaisi Muulin siipiensä alle ja kehittäis sitä jätkää pelillisesti. Odotin että Ville arvostaisi omia. Jos Muuli tuosta lähtee, on Salmelainen ja Peltonen epäonnistunut.
10 vuoden ajan on mahtunut hyvin rosteriin ja kaikille koutseille ollut varmaan herkku neloskentän jätkä Ifkssa. Mutta nyt, kun kaikista vähiten vois odottaa että hyljeksitään kaveri pois, niin se todnäk tulee tapahtumaan.
Vaikea on uskoa että Muuli itse haluis tätä, mutta niin vaikeelta se edellinenkin sopimuksen tekeminen vaikutti. Uskon, että Salmelainen suostutteli viime kesänä Villen ottamaan Muulin edes yhdeksi kaudeksi jengiin ja ”pakon” edessä suostui ja nyt sit loppukauden kohtelulla yrittää savustaa johonki muualle. Toivon että tää ei ois totta ja kyse ois jostain muusta.
Täys vitsihän se ois kuulla Nordiksella Muuli vastustajan rosterissa ja vielä Micken kuuluttamana. Ei näin jos näin.
Parempi sellainen nelonen olisi esim. Salomäki-Tikka-A Tyrväinen
Ei ole vielä viikossa kiekkovitutus laantunut. Toki pahin ke illan lamaannus, mutta kyllä tämä kestää näköjään taas. Heti jos siis miettiikin lajia, niin vitutus alkaa. Miks pitää olla kentällä lampaita suden vaatteissa niin usein. Miksi?
Vai että kehittäisi?
Kyllä häntä varmasti on yritetty kehittää, mutta kehitystä ei ole tapahtunut.
Kyllä näkisin, että jos perinteinen rouhijaketju pitää meillä olla, niin rouhijat voisivat osata pelatakin.
Parempi sellainen nelonen olisi esim. Salomäki-Tikka-A Tyrväinen
Ja varalle Tallberg-Väänänen-Karvinen.
Aika mustavalkoisesti ajattelet, jos Åstenin lähtö vaikuttaa sinun kannattamiseesi.
Mutta feel free!
Jännää Villen ja Tobbarin dissaamista taas. Tilannehan on se, että Muuli on myös itse ollut avoin siirrolle ja tunnustellut asiaa. Varmasti jatkaisi IFK:ssakin nelosen / rotaation roolissa, mutta eiköhän myös Muulia kiinnosta kokeilla siipiään edes kolmosen roolissa esim. Lahdessa. Kaikki ei aina ole niin mustavalkoista.Jotenkin haluisin nähä, että Ville ottaisi Muulin siipiensä alle ja kehittäis sitä jätkää pelillisesti. Odotin että Ville arvostaisi omia. Jos Muuli tuosta lähtee, on Salmelainen ja Peltonen epäonnistunut.
10 vuoden ajan on mahtunut hyvin rosteriin ja kaikille koutseille ollut varmaan herkku neloskentän jätkä Ifkssa. Mutta nyt, kun kaikista vähiten vois odottaa että hyljeksitään kaveri pois, niin se todnäk tulee tapahtumaan.
Vaikea on uskoa että Muuli itse haluis tätä, mutta niin vaikeelta se edellinenkin sopimuksen tekeminen vaikutti. Uskon, että Salmelainen suostutteli viime kesänä Villen ottamaan Muulin edes yhdeksi kaudeksi jengiin ja ”pakon” edessä suostui ja nyt sit loppukauden kohtelulla yrittää savustaa johonki muualle. Toivon että tää ei ois totta ja kyse ois jostain muusta.
Täys vitsihän se ois kuulla Nordiksella Muuli vastustajan rosterissa ja vielä Micken kuuluttamana. Ei näin jos näin.
Jännää Villen ja Tobbarin dissaamista taas. Tilannehan on se, että Muuli on myös itse ollut avoin siirrolle ja tunnustellut asiaa. Varmasti jatkaisi IFK:ssakin nelosen / rotaation roolissa, mutta eiköhän myös Muulia kiinnosta kokeilla siipiään edes kolmosen roolissa esim. Lahdessa. Kaikki ei aina ole niin mustavalkoista.
Ei ole hirveää muutosta tapahtunut vielä. Joka kerta kun se tulee jostain mieleen, alkaa vituttaa. Mutta en ihan osta tätä lampaita suden vaatteissa-ajatusta. Se tarkoittaisi, että olisi jotenkin luovutettu, mutta kyllä IFK taisteli viimeiseen asti. Enemmän mua vituttaa se, että taas kerran se taistelu ei riittänyt mihinkään. Paljon puhetta, uskoa ja luottoa, eikä mitään palkintoa. Taaskaan. Se vituttaa yli kaiken.
Mutta ei tämä silti ole ollut samaa tasoa lähellekään kuin keväällä 2010. Silloin muistan, kun tälläkin palstalla moni oli niin kurkkuaan myöten täynnä IFK:n sukeltamista, että jopa kannattamisen lopettaminen oli monella mielessä. Myös itselläni. Ajattelin silloin, että en tätä enää jaksa, kun joka kausi oli paha mieli, mutta arvatkaahan vaan olinko syksyllä 2010 heti ensimmäisessä harjoituspelissä paikalla.
Syy siihen, miksi nyt ei vituta samalla tavalla, johtunee siitä, että en hirveästi uskaltanut odottaakaan tältä keväältä. Syksyllä olin kyllä varma, että mennään pitkälle, mutta helmikuusta eteenpäin odotukset olivat suhteellisen maltilliset. 2010 olin taas varma, että nyt se saatana loppuu tämä korpivaellus, joka sitten loppuikin vuotta myöhemmin. Siitäkin on 11 vuotta. Olen itse yrittänyt lieventää oma vitutustani sillä ajatuksella, että jos Tepsi olisi pudotettu, niin siitä huolimatta matka olisi loppunut kesken. Oltaisiin oltu taas pronssipelissä, ehkä voitettu se tai hävitty, mutta lopputulos olisi ollut ihan sama: ei riittänyt taaskaan.
Siis kaunis ajatushan tämä on, mutta ei. Siitähän se riemu olisikin revennyt kannattajien keskuudessa, kun oltaisiin lähdetty Åsten viilettämässä jossain kakkoskentässä. Mä diggaan Åstenista ihan pirusti. Oma junnu, loistava persoona ja IFK:n näkönen jätkä jota vastustajat vihaavat. Åsten täyttää kohta 30. Ei IFK:lla ole varaa yksien hyvien playoffsien jälkeen lähteä rakentamaan hänelle mitään ylempien kenttien roolia ja sitten tehdä paikkausliikkeitä myöhemmin, jos/kun todettu, että vituiks meni. Ei se pelisilmä tai kädet sieltä enää synny. Sitä mä en kuitenkaan ymmärrä miksi luotto oli noin surkealla tasolla, ettei esim alivoimaa päässyt pelaamaan. Jäähyjä tappamassa olisi pysynyt paremmin pelirytmissä ja hänestäkin olisi nelosessa saatu enemmän irti. Nyt jäi vähän vaisuksi.Olisiko se nyt ollut ihan tekemätön paikka kokeilla Muulia vähän isommassa roolissa hyvin menneiden viime pleijareiden jälkeen? Ikään kuin, että katsotaas ihan kunnolla, ajan kanssa, voisko susta Muuli saada ulosmitattua enemmän? Ja nyt ei puhuta mistään yhdestä, kahdesta tai kolmesta pelistä, vaan ihan ajatuksella mietitystä kokonaisuudesta, missä Muuli olisi saanut vastuuta ja myös epäonnistua, ilman, että katsomo kutsui tai peliaika supistui huomattavasti. Tällainen vaihtoehtohan oli olemassa, mutta sellaista ei kokeiltu. Miksi? Varmaan siksi, että siellä oli lähtökohtaisesti nimekkäämpiä kavereita, joilla oli paksumpi tilipussi ja joiden potentiaali oli lähtökohtaisesti suurempi
Siis kaunis ajatushan tämä on, mutta ei. Siitähän se riemu olisikin revennyt kannattajien keskuudessa, kun oltaisiin lähdetty Åsten viilettämässä jossain kakkoskentässä. Mä diggaan Åstenista ihan pirusti. Oma junnu, loistava persoona ja IFK:n näkönen jätkä jota vastustajat vihaavat. Åsten täyttää kohta 30. Ei IFK:lla ole varaa yksien hyvien playoffsien jälkeen lähteä rakentamaan hänelle mitään ylempien kenttien roolia ja sitten tehdä paikkausliikkeitä myöhemmin, jos/kun todettu, että vituiks meni. Ei se pelisilmä tai kädet sieltä enää synny. Sitä mä en kuitenkaan ymmärrä miksi luotto oli noin surkealla tasolla, ettei esim alivoimaa päässyt pelaamaan. Jäähyjä tappamassa olisi pysynyt paremmin pelirytmissä ja hänestäkin olisi nelosessa saatu enemmän irti. Nyt jäi vähän vaisuksi.