Nyt just vituttaa!

  • 2 609 283
  • 12 313

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pyyhtiä vieläkin ihan ihmeissään.
No hyvä huudella avauspelin jälkeen. Avauspelissä 13 laukausta ja varmaan puolet parhaasta sektorista. Halonen ei olisi torjunut kuin ihan max puolet noista vahingossa. Avauspelissä Langhamer oli todella kova. Ehkä se sitten mureni toiseen peliin? TPS loi avauspelissä Ilveksen kannalta aivan liikaa huippupaikkoja.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Vituttaa kun Ticketmaster pukkaa kausikorttiin liittyen mailia: "Hei, tapahtuma Playoffs HIFK - , lähestyy. Muistathan ottaa liput mukaasi."

Ottakaa nyt molopäät se täppä pois jostain päältä, joka näitä lähettelee.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jos Muulin siirto Lahteen tai johonkin muuhun jengiin pitää paikkansa, tehdään HIFK:ssa jotain väärin. Tämänkin kauden joukkueesta löytyy turhempia tapauksia, jotka voisivat jatkaa matkaansa muualle. Jotain arvoja täytyy olla ja ei meidän menestys missään nimessä ole kaatunut eikä kaatuisi jatkossakaan Muuliin. Liksakaan tuskin on kovin kummoinen, joten silläkään ei voi siirtoa perustella. Sitten taas hankitaan neloseen isolla rahalla ulkoa joku, joka ei kuitenkaan tuo mitään lisäarvoa kokoonpanoon.
 

444

Jäsen
Jos Muulin siirto Lahteen tai johonkin muuhun jengiin pitää paikkansa, tehdään HIFK:ssa jotain väärin. Tämänkin kauden joukkueesta löytyy turhempia tapauksia, jotka voisivat jatkaa matkaansa muualle. Jotain arvoja täytyy olla ja ei meidän menestys missään nimessä ole kaatunut eikä kaatuisi jatkossakaan Muuliin. Liksakaan tuskin on kovin kummoinen, joten silläkään ei voi siirtoa perustella. Sitten taas hankitaan neloseen isolla rahalla ulkoa joku, joka ei kuitenkaan tuo mitään lisäarvoa kokoonpanoon.
Eli päätettiin korvata Åsten yhdellä Liigan suurimmista turhakkeista, Karvisella. Varmaan varmuuden vuoksi tienaakin enemmän, eli pakko olla parempi. Toki jos taustalla on Åstenin oma halu lähteä muualle hakemaan suurempaa peliaikaa ja mahdollisesti isompaa liksaa, niin ymmärrän paremmin; Åsten ei ole niitä pelaajia, jotka täytyisi pitää hinnalla millä hyvänsä. Ja ilmeisesti ei ole Peltosen suosikkeja, päätellen minimaalisesta av-vastuusta ja hyvin vähäisestä peliajasta ylipäänsä. Siitä huolimatta pidän tätä erittäin huonona ratkaisuna.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua vituttaa, jos ja kun Muuli ei HIFK:ssa jatka. Mä en voi käsittää, minkä takia Peltonen ei halunnut tällä kaudella hyödyntää paljon nähtyä enempää Muulin alivoimaosaamista ja muutenkin antoi vastuuta aivan liian vähän. Ei Muulin tarkoituskaan ole pelata mitään 20 min. pelissä, mutta sellaiseen n. 15 min. rahkeet riittävät kyllä (sis. av). Varsinkin viime kauden jälkeen Muulin olisi pitänyt saada pelata enemmän. Tällä kaudella peliaikaa kertyi rapeat 10+ min./ottelu. Kerran pelasi 16+ min., istuen vieläpä 6 min. jäähyllä, mutta koska meillä oli koronan vuoksi vajaa kokoonpano, Peltosen oli aivan pakko peluuttaa Muulia. Vaikka juuri siinä ottelussa ei olisi ansainnut. Mutta sitten, kun olisi ansainnut, istui penkillä. Mun mielestäni Muulista myös näki melko selvästi, että ei nauti valmennuksen luottamusta, eikä uskaltanut täysin pelata "omana itsenään", vaan pelkäsi vähän liikaa jäähyjä, koska niistä seuraisi penkitys. Absoluuttista typeryyttä suitsia oman jengin roolipelaajaa tällaisella "pelolla", kun turhat jäähyt eivät hänelle ole olleet mikään toistuva ongelma muutenkaan. En minäkään tyhmiä jäähyjä kaipaa ja kyllä niitä muutama Muulillekin viime kaudella tuli, mutta näitä tulee välillä ja niistä pitää valmennuksenkin päästä yli.

HIFK ja erityisesti Ville Peltonen puhuu seuran ja joukkueen arvoista. Niihin arvoihin kuuluu mm. sitoutuminen ja sisukkuus. Micke Åsten edustaa juuri näitä arvoja. Meillä on se ongelma, että ihan oikeasti pitkäaikaisia, vain HIFK:ssa pelanneita pelaajia, ei juurikaan ole. Jääskä ja Muuli ovat ainoat, jotka tulevat näin nopeasti mieleeni. Kumpikin edustaa itselleni tavallaan sitä, mistä tässä seurassa on kysymys: ei tarvitse olla paras pisteidentekijä ollakseen arvostettu ja rakastettu. Neloskentän raatajan rooli ei ole helppo, mutta Muuli on tehnyt sen aina ylpeydellä ja hän on ansainnut fanien arvostuksen. Minkä takia seura ei näe tätä? Miksi hankitaan ottokarvisia, kun omassa seurassa on valmiiksi pelaaja, joka hoitaa saman roolin paremmin? Viis rahasta! Ei perinteitä ja vuosia seurassa osteta rahalla.

Muulin kannalta tietysti hyvä, että pääsee seuraan, johon hänet oikeasti halutaan ja jossa häntä arvostetaan ihan käytännössä, eikä pidetä mukana pyörimässä "vain siksi", että hän on fanien suosikki. Muuli on tehnyt paljon duunia kehittäkseen itseään pelaajana ja siinä hän on onnistunutkin. Ei häntä pidä verrata Jere Innalaan tai Eetu Koivistoiseen, vaan häntä pitää verrata Otto Karviseen, Jari Sailioon ja mitä muita näitä nyt on. Omassa viiteryhmässään Muuli on aivan erinomanen pelaaja ja mun HIFK:hon hän mahtuu aina.

Aivan valtavan iso keskisormi Ville Peltoselle, joka ei selvästikään Muulia jengiinsä halunnut. Koska jos olisi, kyllä Muuli meillä jatkaisi. Mun mielestäni on aivan käsittämätöntä, että HIFK ei arvosta Muulia, kuten häntä pitäisi arvostaa. Mulle jäi vahvasti sellainen käsitys, ettei Peltonen erityisemmin edes halunnut Muulin onnistuvan. Sen verran erikoisesti Muulia peluutettiin, että eipä sieltä valmennuksen tukea erityisemmin tullut. Peltosen omat suosikit sitten pelasivat, vaikka mitään annettavaa ei juuri ollutkaan. Mutta nää on näitä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Åstenista samaa mieltä. Vituttaa aivan suunnattomasti jos mies ryssitään johonkin muualle.

Kohta viikon ollut jo kausi ohitse ja edelleen vituttaa ja harmittaa. Aika pistää nyt kyllä lätkä hetkeksi tauolle ja palaillaan risteilyn aikoihin jos tulee jotain pelaajavahvistuksia jotka tulevat tänne epäonnistumaan.

Hyvää alkavaa kevättä/kesää kaikille IFK-laisille!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisiko mahdollista, että Åsten neuvotteli viime kevään menestyspleijareiden jälkeen itselleen arvokkaan sopimuksen? Ehdottomasti toi enemmän arvoa kuin Karvinen. Toisaalta taas tyhmiä jäähyjä eikä päässyt aiempien kausien tasolle (mahdollisesti valmennuksen peluutusratkaisut vaikuttivat).

Tietynlainen kulttipelaaja , mutta varmasti parempiakin samaan rooliin löytyy samalla hinnalla.
 

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en jaksa uskoa tuota Åstenin lähtöä. Koko huhu on lähtenyt liikkeelle, joistain yksittäisten nimimerkkien haaveiluista ja lisää vettä on lisännyt myllyyn se, että jatkosopimusta ei ole HIFK:hon kuulunut. Kaikki konkreettinen puuttuu, esim. mikään lehti ei ole uutisoinut mitään asiasta. Ihan varmasti olisi lehdissä juttua, jos tuollainen kulttipelaaja olisi tehnyt jo sopimuksen muualle.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä en jaksa uskoa tuota Åstenin lähtöä. Koko huhu on lähtenyt liikkeelle, joistain yksittäisten nimimerkkien haaveiluista ja lisää vettä on lisännyt myllyyn se, että jatkosopimusta ei ole HIFK:hon kuulunut. Kaikki konkreettinen puuttuu, esim. mikään lehti ei ole uutisoinut mitään asiasta. Ihan varmasti olisi lehdissä juttua, jos tuollainen kulttipelaaja olisi tehnyt jo sopimuksen muualle.

Minä uskon. Eihän Muuli meinannut oikein saada diiliä tällekään kaudelle, vaan venyi todella pitkälle.


Harmittaa, mutta uskon oikeasti että siirtyy nyt.
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Tapparan träppi on Suomen paras. Pirulista katsoa, kuinka KooKoo ei pääse edes punaviivan yli, kun on maalin häviöllä, ja 3 min peliaikaa jäljellä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tampereen Tappara.
 

Brewerstreet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Jotenkin haluisin nähä, että Ville ottaisi Muulin siipiensä alle ja kehittäis sitä jätkää pelillisesti. Odotin että Ville arvostaisi omia. Jos Muuli tuosta lähtee, on Salmelainen ja Peltonen epäonnistunut.

10 vuoden ajan on mahtunut hyvin rosteriin ja kaikille koutseille ollut varmaan herkku neloskentän jätkä Ifkssa. Mutta nyt, kun kaikista vähiten vois odottaa että hyljeksitään kaveri pois, niin se todnäk tulee tapahtumaan.

Vaikea on uskoa että Muuli itse haluis tätä, mutta niin vaikeelta se edellinenkin sopimuksen tekeminen vaikutti. Uskon, että Salmelainen suostutteli viime kesänä Villen ottamaan Muulin edes yhdeksi kaudeksi jengiin ja ”pakon” edessä suostui ja nyt sit loppukauden kohtelulla yrittää savustaa johonki muualle. Toivon että tää ei ois totta ja kyse ois jostain muusta.

Täys vitsihän se ois kuulla Nordiksella Muuli vastustajan rosterissa ja vielä Micken kuuluttamana. Ei näin jos näin.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaa kuitenkin muistaa, että asioilla on aina molemmat puolensa. Onhan Åstenkin voinut haluta saada uutta virikettä uralleen ja Pelsussa voi olla mahdollista saada paljon enemmän peliaikaa ja napata esimerkiksi Tyrväisen tyylistä roolia ylemmistä kentistä. IFK:ssa se on aika sementoitunut neloskentän paikka, eikä muuta. Ei se pelkästään Peltosen ja Salmelaisen päätettävissä ole, jääkö Åsten vai ei.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Jotenkin haluisin nähä, että Ville ottaisi Muulin siipiensä alle ja kehittäis sitä jätkää pelillisesti. Odotin että Ville arvostaisi omia. Jos Muuli tuosta lähtee, on Salmelainen ja Peltonen epäonnistunut.

10 vuoden ajan on mahtunut hyvin rosteriin ja kaikille koutseille ollut varmaan herkku neloskentän jätkä Ifkssa. Mutta nyt, kun kaikista vähiten vois odottaa että hyljeksitään kaveri pois, niin se todnäk tulee tapahtumaan.

Vaikea on uskoa että Muuli itse haluis tätä, mutta niin vaikeelta se edellinenkin sopimuksen tekeminen vaikutti. Uskon, että Salmelainen suostutteli viime kesänä Villen ottamaan Muulin edes yhdeksi kaudeksi jengiin ja ”pakon” edessä suostui ja nyt sit loppukauden kohtelulla yrittää savustaa johonki muualle. Toivon että tää ei ois totta ja kyse ois jostain muusta.

Täys vitsihän se ois kuulla Nordiksella Muuli vastustajan rosterissa ja vielä Micken kuuluttamana. Ei näin jos näin.
Vai että kehittäisi?
Kyllä häntä varmasti on yritetty kehittää, mutta kehitystä ei ole tapahtunut.
Kyllä näkisin, että jos perinteinen rouhijaketju pitää meillä olla, niin rouhijat voisivat osata pelatakin.
Parempi sellainen nelonen olisi esim. Salomäki-Tikka-A Tyrväinen
Ja varalle Tallberg-Väänänen-Karvinen.
Aika mustavalkoisesti ajattelet, jos Åstenin lähtö vaikuttaa sinun kannattamiseesi.
Mutta feel free!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eihän Åsten ole enää saanut itsestään parasta irti kuin silloin tällöin. Mitä jää käteen, jos Åstenin asenne ei ole täysi sata? Veikkaan, että Åsten on itse halunnut siirron, hän haluaa uusia haasteita mitkä sytyttää. Uskon, että Åstenin rooli pukukopissa on isompi asia kuin kentällä. Pelillisesti pitäisi olla helposti korvattavissa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei ole vielä viikossa kiekkovitutus laantunut. Toki pahin ke illan lamaannus, mutta kyllä tämä kestää näköjään taas. Heti jos siis miettiikin lajia, niin vitutus alkaa. Miks pitää olla kentällä lampaita suden vaatteissa niin usein. Miksi?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei ole vielä viikossa kiekkovitutus laantunut. Toki pahin ke illan lamaannus, mutta kyllä tämä kestää näköjään taas. Heti jos siis miettiikin lajia, niin vitutus alkaa. Miks pitää olla kentällä lampaita suden vaatteissa niin usein. Miksi?

Ei ole hirveää muutosta tapahtunut vielä. Joka kerta kun se tulee jostain mieleen, alkaa vituttaa. Mutta en ihan osta tätä lampaita suden vaatteissa-ajatusta. Se tarkoittaisi, että olisi jotenkin luovutettu, mutta kyllä IFK taisteli viimeiseen asti. Enemmän mua vituttaa se, että taas kerran se taistelu ei riittänyt mihinkään. Paljon puhetta, uskoa ja luottoa, eikä mitään palkintoa. Taaskaan. Se vituttaa yli kaiken.

Mutta ei tämä silti ole ollut samaa tasoa lähellekään kuin keväällä 2010. Silloin muistan, kun tälläkin palstalla moni oli niin kurkkuaan myöten täynnä IFK:n sukeltamista, että jopa kannattamisen lopettaminen oli monella mielessä. Myös itselläni. Ajattelin silloin, että en tätä enää jaksa, kun joka kausi oli paha mieli, mutta arvatkaahan vaan olinko syksyllä 2010 heti ensimmäisessä harjoituspelissä paikalla.

Syy siihen, miksi nyt ei vituta samalla tavalla, johtunee siitä, että en hirveästi uskaltanut odottaakaan tältä keväältä. Syksyllä olin kyllä varma, että mennään pitkälle, mutta helmikuusta eteenpäin odotukset olivat suhteellisen maltilliset. 2010 olin taas varma, että nyt se saatana loppuu tämä korpivaellus, joka sitten loppuikin vuotta myöhemmin. Siitäkin on 11 vuotta. Olen itse yrittänyt lieventää oma vitutustani sillä ajatuksella, että jos Tepsi olisi pudotettu, niin siitä huolimatta matka olisi loppunut kesken. Oltaisiin oltu taas pronssipelissä, ehkä voitettu se tai hävitty, mutta lopputulos olisi ollut ihan sama: ei riittänyt taaskaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai että kehittäisi?
Kyllä häntä varmasti on yritetty kehittää, mutta kehitystä ei ole tapahtunut.
Kyllä näkisin, että jos perinteinen rouhijaketju pitää meillä olla, niin rouhijat voisivat osata pelatakin.
Parempi sellainen nelonen olisi esim. Salomäki-Tikka-A Tyrväinen
Ja varalle Tallberg-Väänänen-Karvinen.
Aika mustavalkoisesti ajattelet, jos Åstenin lähtö vaikuttaa sinun kannattamiseesi.
Mutta feel free!

Ai, ei ole kehitystä tapahtunut? Just. Pikkaraisen aikana Muuli otti steppejä eteenpäin, siitä osoituksena huikeat pleijarit keväällä 2021. Oliko suonenveto? Tavallaan, tavallaan ei ollut. Mun mielestäni se olisi osoitus enemmän siitä, että pitkäjänteisellä (joidenkin mielestä liiankin pitkäjänteisellä) peluuttamisella nelosketju oli parhaimmillaan silloin, kun kuuluikin. Juho Keräsen roolia ei pidä aliarvostaa, muttei hän myöskään korvaamaton ollut. Siinä olisi Väänäsellä ollut paikka nousta yksi steppi ylöspäin, ottaa Keräsen roolia puolustussuuntaan ja Karvinen olisi sitten ollut liikkeessä steppi Keräsestä ylöspäin. Parhaimmillaanhan ketju Karvinen-Väänänen-Åsten oli oikeasti ihan huikea. Mutta, kun eivät saaneet enempää vastuuta, kun Wirtanen oli pakko tunkea puujalkoineen neloseen, niin siinä meni tämäkin täsmäase. Mun kirjoissani "heikko nelosketju" menee puhtaasti valmennuksen piikkiin ja se vituttaa, koska HIFK:n nelonen on kulttikamaa. Väitän, että Pikkaraisen alaisuudessa Karvinen-Väänänen-Åsten olisi tehnyt huomattavasti parempaa tulosta kentällä, koska olisi saanut enemmän vastuuta. Joku Väänänenkin jäi vähän lapsipuolen asemaan, vaikka juuri hänen kaltaisiinsa kannattaisi niitä paukkuja uskaltaa laittaa, kun näiden varaan sitä runkoa voi rakentaa. Riittävän hyvä Liigaan, muttei riittävän hyvä karkaamaann ulkomaille heti.

Mitkään Salomäki-Tikka- A. Tyrväiset nelosessa eivät ole realismia tämän päivän Liigassa. Mutta saahan sitä haaveilla. Myöskään kokonaan junnuista kasattua nelosta ei kannata haaveilla, jolleivät ole sitten valmis kokonaisuus, joka nostetaan Kolleista sellaisenaan Liigaan ja saavat heti juonenpäästä kiinni ja juna lähtee rullaamaan heti oikeaan suuntaan.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Jotenkin haluisin nähä, että Ville ottaisi Muulin siipiensä alle ja kehittäis sitä jätkää pelillisesti. Odotin että Ville arvostaisi omia. Jos Muuli tuosta lähtee, on Salmelainen ja Peltonen epäonnistunut.

10 vuoden ajan on mahtunut hyvin rosteriin ja kaikille koutseille ollut varmaan herkku neloskentän jätkä Ifkssa. Mutta nyt, kun kaikista vähiten vois odottaa että hyljeksitään kaveri pois, niin se todnäk tulee tapahtumaan.

Vaikea on uskoa että Muuli itse haluis tätä, mutta niin vaikeelta se edellinenkin sopimuksen tekeminen vaikutti. Uskon, että Salmelainen suostutteli viime kesänä Villen ottamaan Muulin edes yhdeksi kaudeksi jengiin ja ”pakon” edessä suostui ja nyt sit loppukauden kohtelulla yrittää savustaa johonki muualle. Toivon että tää ei ois totta ja kyse ois jostain muusta.

Täys vitsihän se ois kuulla Nordiksella Muuli vastustajan rosterissa ja vielä Micken kuuluttamana. Ei näin jos näin.
Jännää Villen ja Tobbarin dissaamista taas. Tilannehan on se, että Muuli on myös itse ollut avoin siirrolle ja tunnustellut asiaa. Varmasti jatkaisi IFK:ssakin nelosen / rotaation roolissa, mutta eiköhän myös Muulia kiinnosta kokeilla siipiään edes kolmosen roolissa esim. Lahdessa. Kaikki ei aina ole niin mustavalkoista.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännää Villen ja Tobbarin dissaamista taas. Tilannehan on se, että Muuli on myös itse ollut avoin siirrolle ja tunnustellut asiaa. Varmasti jatkaisi IFK:ssakin nelosen / rotaation roolissa, mutta eiköhän myös Muulia kiinnosta kokeilla siipiään edes kolmosen roolissa esim. Lahdessa. Kaikki ei aina ole niin mustavalkoista.

En tiedä, mitä varsinaista dissaamista lainaamassasi viestissä oli. Olisiko se nyt ollut ihan tekemätön paikka kokeilla Muulia vähän isommassa roolissa hyvin menneiden viime pleijareiden jälkeen? Ikään kuin, että katsotaas ihan kunnolla, ajan kanssa, voisko susta Muuli saada ulosmitattua enemmän? Ja nyt ei puhuta mistään yhdestä, kahdesta tai kolmesta pelistä, vaan ihan ajatuksella mietitystä kokonaisuudesta, missä Muuli olisi saanut vastuuta ja myös epäonnistua, ilman, että katsomo kutsui tai peliaika supistui huomattavasti. Tällainen vaihtoehtohan oli olemassa, mutta sellaista ei kokeiltu. Miksi? Varmaan siksi, että siellä oli lähtökohtaisesti nimekkäämpiä kavereita, joilla oli paksumpi tilipussi ja joiden potentiaali oli lähtökohtaisesti suurempi.

Olli Jokinen on todennut, että valmentajat ovat pelaajia varten. Valmentajien tarkoitus on kehittää pelaajia ja saada heistä irti heidän paras potentiaalinsa. Olli onnistui tässä todella hyvin runkosarjassa omien pelaajiensa kanssa. Villellä olisi ollut mahdollisuudet kokeilla samaa Muulin kanssa, mutta niin ei tehty, vaan vastuu jopa väheni verrattuna Pikkaraisen aikaiseen. Ja tämä siis Muulin uran parhaiden pleijareiden jälkeisellä kaudella. Prioriteetit olivat muualla, minkä tavallaan ymmärrän tiettyyn pisteeseen asti. Toisaalta, jokainen pelaaja on yksilö ja kyllä valmennuksella pitää olla halua kehittää kaikkia pelaajia. Ei se nyt voi niinkään mennä, että vain suosikkeja lellitään ja muut saa askarrella mitä haluaa.

Tässä olisi ollut saumat oikein unelmatarinaan, koska mikä olisikaan ollut upeampaa koko seurayhteisölle, kun oma kasvatti, puukäsi ja agitaattori Micke Åsten olisi pelannut uransa parhaan kauden? Tätä tarinaa ei vain koskaan oikein edes haluttu kirjoittaa tai siltä se mulle vaikutti koko kauden. Ja se on sääli. En mä ole tekemässä Muulista mitään pistenikkaria tai ylivoimamiestä. Tiedän Åstenin rajoitteet paremmin kuin hyvin. Mutta mulla on samat kirjat kuin Olli Jokisella, eli valmentajien tehtävä on olla pelaajia varten ja kehittää pelaajia. Mä koen, että Ville Peltonen ei oikein ollut Micke Åstenia varten. Tai ainakaan se ei näkynyt mitenkään. Ja se ottaa mua päähän isosti. Jos tämä tilanne olisi tullut kolme kautta sitten, ymmärtäisin paremmin. Mutta tämä tuli nyt, viime ja tämän kauden jälkeen, joten en ymmärrä tätä kokonaisuutta.

Ymmärrän todella hyvin, että Muuli on alkanut katsella muualle. Jos mä sen olen tajunnut, että Ville Peltonen ei näe käyttöä hänelle, kyllä Muulikin sen on tajunnut. Ja hyvä niin. Turha tänne jäädä istumaan penkille, kun jossain muualla joku suorastaan haluaa nähdä sun onnistuvan. Niin mäkin lähtisin. Mutta saa se silti harmittaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei ole hirveää muutosta tapahtunut vielä. Joka kerta kun se tulee jostain mieleen, alkaa vituttaa. Mutta en ihan osta tätä lampaita suden vaatteissa-ajatusta. Se tarkoittaisi, että olisi jotenkin luovutettu, mutta kyllä IFK taisteli viimeiseen asti. Enemmän mua vituttaa se, että taas kerran se taistelu ei riittänyt mihinkään. Paljon puhetta, uskoa ja luottoa, eikä mitään palkintoa. Taaskaan. Se vituttaa yli kaiken.

Mutta ei tämä silti ole ollut samaa tasoa lähellekään kuin keväällä 2010. Silloin muistan, kun tälläkin palstalla moni oli niin kurkkuaan myöten täynnä IFK:n sukeltamista, että jopa kannattamisen lopettaminen oli monella mielessä. Myös itselläni. Ajattelin silloin, että en tätä enää jaksa, kun joka kausi oli paha mieli, mutta arvatkaahan vaan olinko syksyllä 2010 heti ensimmäisessä harjoituspelissä paikalla.

Syy siihen, miksi nyt ei vituta samalla tavalla, johtunee siitä, että en hirveästi uskaltanut odottaakaan tältä keväältä. Syksyllä olin kyllä varma, että mennään pitkälle, mutta helmikuusta eteenpäin odotukset olivat suhteellisen maltilliset. 2010 olin taas varma, että nyt se saatana loppuu tämä korpivaellus, joka sitten loppuikin vuotta myöhemmin. Siitäkin on 11 vuotta. Olen itse yrittänyt lieventää oma vitutustani sillä ajatuksella, että jos Tepsi olisi pudotettu, niin siitä huolimatta matka olisi loppunut kesken. Oltaisiin oltu taas pronssipelissä, ehkä voitettu se tai hävitty, mutta lopputulos olisi ollut ihan sama: ei riittänyt taaskaan.

Joo paljon samoja fiiliksiä luonnollisesti. On tää vaan niin vaikeaa ollut menestyksen suhteen, ja ei sitä osaa jotenkin menestysvaateita fanina sivuunkaan laittaa. Finaalisarja, jossa IFK pelaa. Sitähän tässä hamuaa. Harvoin on meille tarjolla sitä herkkua.

Näiden poffien osalta, niin ei sillä tavalla lammas suden vaatteissa, etteikö jengi yrittänyt olisi. Yrittihän se viimeiseen asti aivan varmasti.
Mutta melkosen pumpulisia oltiin Turun pelien maalipaikoissa. G3 tuloksellisesti ja maalien osalta toki hyvä, kun voitto ja maaleja (melkein kyllä kustiin kahden maalin johto), mutta G1, G5 ja G7 jäätiinkin sitten 0-1-1. Olisi vaatinut Nipeltä sitten yhden nollapelin, kun noin vähän maalaa, mutta ei saatu niitä.

Kyllä se tästä Juhannukseen mennessä :)
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisiko se nyt ollut ihan tekemätön paikka kokeilla Muulia vähän isommassa roolissa hyvin menneiden viime pleijareiden jälkeen? Ikään kuin, että katsotaas ihan kunnolla, ajan kanssa, voisko susta Muuli saada ulosmitattua enemmän? Ja nyt ei puhuta mistään yhdestä, kahdesta tai kolmesta pelistä, vaan ihan ajatuksella mietitystä kokonaisuudesta, missä Muuli olisi saanut vastuuta ja myös epäonnistua, ilman, että katsomo kutsui tai peliaika supistui huomattavasti. Tällainen vaihtoehtohan oli olemassa, mutta sellaista ei kokeiltu. Miksi? Varmaan siksi, että siellä oli lähtökohtaisesti nimekkäämpiä kavereita, joilla oli paksumpi tilipussi ja joiden potentiaali oli lähtökohtaisesti suurempi
Siis kaunis ajatushan tämä on, mutta ei. Siitähän se riemu olisikin revennyt kannattajien keskuudessa, kun oltaisiin lähdetty Åsten viilettämässä jossain kakkoskentässä. Mä diggaan Åstenista ihan pirusti. Oma junnu, loistava persoona ja IFK:n näkönen jätkä jota vastustajat vihaavat. Åsten täyttää kohta 30. Ei IFK:lla ole varaa yksien hyvien playoffsien jälkeen lähteä rakentamaan hänelle mitään ylempien kenttien roolia ja sitten tehdä paikkausliikkeitä myöhemmin, jos/kun todettu, että vituiks meni. Ei se pelisilmä tai kädet sieltä enää synny. Sitä mä en kuitenkaan ymmärrä miksi luotto oli noin surkealla tasolla, ettei esim alivoimaa päässyt pelaamaan. Jäähyjä tappamassa olisi pysynyt paremmin pelirytmissä ja hänestäkin olisi nelosessa saatu enemmän irti. Nyt jäi vähän vaisuksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis kaunis ajatushan tämä on, mutta ei. Siitähän se riemu olisikin revennyt kannattajien keskuudessa, kun oltaisiin lähdetty Åsten viilettämässä jossain kakkoskentässä. Mä diggaan Åstenista ihan pirusti. Oma junnu, loistava persoona ja IFK:n näkönen jätkä jota vastustajat vihaavat. Åsten täyttää kohta 30. Ei IFK:lla ole varaa yksien hyvien playoffsien jälkeen lähteä rakentamaan hänelle mitään ylempien kenttien roolia ja sitten tehdä paikkausliikkeitä myöhemmin, jos/kun todettu, että vituiks meni. Ei se pelisilmä tai kädet sieltä enää synny. Sitä mä en kuitenkaan ymmärrä miksi luotto oli noin surkealla tasolla, ettei esim alivoimaa päässyt pelaamaan. Jäähyjä tappamassa olisi pysynyt paremmin pelirytmissä ja hänestäkin olisi nelosessa saatu enemmän irti. Nyt jäi vähän vaisuksi.

Mutta enhän mä tällaista ole kirjoittanutkaan. Missä olen väittänyt, että HIFK:n pitäisi lähteä rakentamaan hänelle mitään ylempien kenttien roolia? En missään. Huutelin lähinnä peliajan perään. Ja huutelin siksi, että mulla henkilökohtaisesti on fiilis, että kokoonpanosta ei revitty maksimeita irti. En esim. tiedä, mitä neloskentältä odotettiin, mutta mielestäni olisivat ansainneet pelata enemmän. Totta kai, jos jossain pelissä näyttää siltä, että tänään kenttä ei toimi, niin luonnollisesti siihen reagoidaan. Nämä ovat ihan päivänselviä asioita.

En mä mitään sosiaalipeluutusta ole täällä huutelemassa. Mutta mitä HIFK olisi hävinnyt siinä, jos Åstenin renkaat olisi pumpattu täyteen, hän olisi saanut rehdin näyttöpaikan ja luvan epäonnistuakin ja siinä olisikin käynyt niin, että Muuli olisi pelannut "kolmosen" laidassa tehden jonkinlaista tulosta tai edes tehnyt ketjukavereistaan parempia? Nähdäkseni siinä ei olisi hävitty mitään, päinvastoin, olisi saatu poimia niitä hedelmiä, joita ollaan vuosikausia kasvatettu. Sitten olisi pitänyt vain etsiä joku toinen toimiva kombo, joka pelaa nelosessa.

Voi olla, että Muuli ei olisi kyennyt parempaan kuin mitä nyt nähtiin, vaikka olisi saanut pelata missä ketjussa ja kenen tahansa kanssa. Mutta olisi nyt edes yritetty. Omaan filosofiaani kuuluu palkita hyvästä työstä ja kasvattaa vastuuta lisää, jotta henkilö voisi yltää vielä parempiin suorituksiin. Ja ne paremmat suoritukset taas hyödyttäisivät meitä kaikkia (yrityksessä, joukkueessa, yhteisössä, jne.). Mä koen vahvasti niin, että Åstenin kohdalla tässä kävi melkeinpä päinvastoin.

Mä saan fanina ja pitkän linjan HIFKlaisena harmitella ja kritisoida sitä. Koska fakta nyt vain on se, että siitä ei tule mitään, jos HIFKlaisuuden perinnöstä vastaa heinäkengät. Onneksi meillä nyt sentään on Jäky ja Tale. Mutta, mitäs heidän jälkeensä. Haluan persoonia HIFK:hon! Talekaan nyt ei mikään räiskyvä tyyppi ole, joten paljon lepää Jäkyn harteilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös