Oli siinä lääkärin lausunto alla, eli paljon ei velmuilla.
Samoin oli Tapparassa, mediatietojen varassa puhuttiin eristyksen rikkomisesta. Kun on
idiootti kova kiakkomiäs päättämässä, niin ei paljon lääkärin puheet paina. Vai mikäs termi se oli, jolla joku suomalainen kiekkovaikuttaja puolusteli Lukashenkoa aikanaan? Samaa voinee käyttää Tapparan yhteydessä. Kiekkopiirit ovat varsin sisäsiittoisia ja monen miljoonan bisnestä pyöritetään monelta osin kuin jokuta isä-poika-Hiace lafkaa. En yllättyisi, vaikka tuolla olisi Tapparan lisäksi muitakin lääkärin lausuntoa vastaan velmuilevia. Ei välttämättä lakia rikkovia, mutta vähintään eettisesti kyseenalaisesti toimivia.
HIFK:n toimistolla puolestaan lääkäriä selkeästi kuunneltiin, toimittiin sen mukaisesti ja maksettiin siitä hintaa potentiaalisen pistemenetyksen muodossa. HIFK toimi täysin oikein, mikä ei ole selvä ja varma asia kiekkopiireissä. Oli lausuntoa tai ei.
Jos Heleniuksen kaltainen arvostettu lääkäri on valmis asettamaan uransa ja ammattinsa vadille, ettei joukkue voi pelata, niin on kumma juttu miksei ottelua vain merkata pelaamattomaksi.
Mä oletan, että tuossa on Helenius on suositellut jäämään pois, ei niinkään asettanut joukkuetta karanteeniin. Myönnän, luin huolimattomasti Heleniuksen sanat HIFK:n kotisivuilla, eli voin olla myös tässä kohdin väärässä. Ja jos olen väärässä, niin myönnän virheeni ja nostan käden ilmaan sen merkiksi jo valmiiksi. Oma
oletukseni kuitenkin on, että Liigahallitus on sopinut sääntömuutoksen huomioimatta mahdollisuutta, että siellä saattaisi olla vielä parin viikon jälkeen enemmän kuin yksi toipilaana tai siinä pisteessä, että periaatteessa voisi pelata, vaikkei se olisi esimerkiksi vastuullisen lääkärin näkökulmasta suositeltavaa. Karu fakta on kuitenkin se, että jos sääntöjen mukaan homman pitää mennä tietyllä tavalla, asiat pitää hoitaa sillä tavalla. Sääntöjä voidaan aina muuttaa, ja tällaisessa tilanteessa se olisi jopa perusteltua.
@BOL täysin samaa mieltä siitä, että tämä oli erittäin hyvää PR:ää Liigalle. Ja sitä tarvittiin, kun Mansessa oli perseilty oikein huolella. Ja vielä painotan, että itse en tarkastele tätä Liigan PR mielessäni. HIFK:lla ei olisi mitään tarvetta sitä tehdä, tässä HIFK hoiti homman kotiinsa 10/10 arvosanalla riippumatta Liigan saamasta negatiivisesta huomiosta koronaan liittyen.