Nyt just vituttaa!

  • 2 580 122
  • 12 196

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Siinä olisi urheiluhenkeä parhaimmillaan! Toki sillä varauksella, ettei luovutus tuolla syyllä johtaisi sarjasta sulkemiseen.
Se olisi ainakin näkemisen arvoinen tilanne. Samaan aikaan kun hallitus yrittää keksiä keinoja liikkumis rajoituksiin, Liiga sulkisi sarjasta pois jos ei suostu tänne liikkumaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se olisi ainakin näkemisen arvoinen tilanne. Samaan aikaan kun hallitus yrittää keksiä keinoja liikkumis rajoituksiin, Liiga sulkisi sarjasta pois jos ei suostu tänne liikkumaan.
Helposti mahdollinen tilanne. Mutta joo, oikeasti, jos mentäisiin urheilu edellä, sarja laitettaisiin säppiin. Urheilun ideana on kamppailla kovasti sekä rehdisti ja kamppailun tuotoksensa saadaan sitten selvyys paremmuudesta. Nyt vaikuttaa siltä, ettei Liigassa ole tuota paremmuutta mahdollista Koronan vuoksi selvittää.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Liigan osalta päätös tällaisessa tapauksessa ottelun tuomitsemisesta tappioksi HIFK:lle sen sijaan on moraalisesti arvelluttava, mutta myönnän myös, että olen ehkä jäävi kommentoimaan, onhan kysymyksessä oma suosikkijengini.

Sinänsä Liigan osalta ymmärrän tuon hyvin. Tuolla on ties mitä velmuilijaa, niin aivan kaikilla ei varmasti riitä moraali. Jos tuolla on koronaisia alaikäisiä treenautettu, niin oikeaan aikaan yhden pelaajan tartunnasta vapautuva jengi voisi käyttää tuota hyväkseen. "Voi vittu, Lukko vastassa... Hei parempi pistekeskiarvolle, että perutaan tää". Tai vähintäänkin kynnys puoliterveille jätkille jäädä vielä hetkeksi sivuun kasvaa. Tappara hyvin osoitti, että kaikilla ei riitä moraali, järki tai yhtään mikään.

Sinänsä tuossa ainakin mun arvostus Nordista kohtaan nousi ja reilusti. Tossa olisi ollut viisi päivää aikaa taivutella peruutukseen, odottaa josko se tällä hetkellä kohiva jätkä olisi pelikuntoinen tai vaikka pistää median kautta painetta peruutukseen luovutuksen sijasta. Toi ei ollut odottamista viimeiseen hetkeen kuten Jokereilla oli Minskissä, vaan moraalisesti täysin oikea ratkaisu tehtiin käytännössä heti kun asia tuli oleelliseksi. Varmasti vaikea päätös toimistolle ja ymmärrän tyystin esimerkiksi fanien ja varmaan joidenkin pelaajien vitutuksen, mutta tossa tehtiin päätös, joka muutamaa pistettä tärkeämpi ja isompi.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Sinänsä Liigan osalta ymmärrän tuon hyvin. Tuolla on ties mitä velmuilijaa, niin aivan kaikilla ei varmasti riitä moraali. Jos tuolla on koronaisia alaikäisiä treenautettu, niin oikeaan aikaan yhden pelaajan tartunnasta vapautuva jengi voisi käyttää tuota hyväkseen. "Voi vittu, Lukko vastassa... Hei parempi pistekeskiarvolle, että perutaan tää". Tai vähintäänkin kynnys puoliterveille jätkille jäädä vielä hetkeksi sivuun kasvaa. Tappara hyvin osoitti, että kaikilla ei riitä moraali, järki tai yhtään mikään.

Sinänsä tuossa ainakin mun arvostus Nordista kohtaan nousi ja reilusti. Tossa olisi ollut viisi päivää aikaa taivutella peruutukseen, odottaa josko se tällä hetkellä kohiva jätkä olisi pelikuntoinen tai vaikka pistää median kautta painetta peruutukseen luovutuksen sijasta. Toi ei ollut odottamista viimeiseen hetkeen kuten Jokereilla oli Minskissä, vaan moraalisesti täysin oikea ratkaisu tehtiin käytännössä heti kun asia tuli oleelliseksi. Varmasti vaikea päätös toimistolle ja ymmärrän tyystin esimerkiksi fanien ja varmaan joidenkin pelaajien vitutuksen, mutta tossa tehtiin päätös, joka muutamaa pistettä tärkeämpi ja isompi.

Oli siinä lääkärin lausunto alla, eli paljon ei velmuilla. Jos Heleniuksen kaltainen arvostettu lääkäri on valmis asettamaan uransa ja ammattinsa vadille, ettei joukkue voi pelata, niin on kumma juttu miksei ottelua vain merkata pelaamattomaksi.

Ja samalla olen ylpeä Salmelaisesta ja IFKsta. Ilmoittaa ajoissa Kärpille, ettei peliä ole. Kerkiävät ehkä säästää kustannuksissa jne.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ja samalla olen ylpeä Salmelaisesta ja IFKsta. Ilmoittaa ajoissa Kärpille, ettei peliä ole. Kerkiävät ehkä säästää kustannuksissa jne.
Tämä on kyllä esimerkillistä toimintaa. Sanotaan suoraan mikä tilanne on ja otetaan myös vastustaja huomioon tiedotuksen osalta. En haluaisi edes kuvitella Nybaria Salmelaisen saappaisiin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@sekolust , en ole ollenkaan eri mieltä kanssasi. Moraali on venyvä käsite, kuten viime aikoinakin on huomattu. Toisaalta sitä kuitenkin tavallaan toivoisi, että jos seuran lääkäri ”lausuu”, että pelaaja ei ole valmis palaamaan työhönsä ilman riskiä terveyden vaarantumisesta, sitä ei ole syytä epäillä. Mutta kaikkihan me muistamme ”turkulaisen lääkärin”, joten ehkä on oikeasti parempi olla luottamatta kehenkään, olettaa ihmisistä pahinta ja mennä kirjaimellisesti sääntöjen mukaan. Osa ihmisistä on ihan perseestä.

HIFK:han myös pyrki tällä etukäteisilmoituksella luovuttamisesta omalta osaltaan nostamaan koko Liigan julkisuuskuvaa antamalla vahvan signaalin, että kyllä täällä ihan aidosti suhtaudutaan koronaan vakavasti. En näe asiassa mitään huonoa tai tuomittavaa, koska se oli oikeasti ainoa oikea päätös. Mutta en myöskään ole naiivi. Kaiken muun lisäksi siis myös hyvää medianhallintaa Officelta. Ei tarvitse hävetä, päinvastoin.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Oli siinä lääkärin lausunto alla, eli paljon ei velmuilla.

Samoin oli Tapparassa, mediatietojen varassa puhuttiin eristyksen rikkomisesta. Kun on idiootti kova kiakkomiäs päättämässä, niin ei paljon lääkärin puheet paina. Vai mikäs termi se oli, jolla joku suomalainen kiekkovaikuttaja puolusteli Lukashenkoa aikanaan? Samaa voinee käyttää Tapparan yhteydessä. Kiekkopiirit ovat varsin sisäsiittoisia ja monen miljoonan bisnestä pyöritetään monelta osin kuin jokuta isä-poika-Hiace lafkaa. En yllättyisi, vaikka tuolla olisi Tapparan lisäksi muitakin lääkärin lausuntoa vastaan velmuilevia. Ei välttämättä lakia rikkovia, mutta vähintään eettisesti kyseenalaisesti toimivia.

HIFK:n toimistolla puolestaan lääkäriä selkeästi kuunneltiin, toimittiin sen mukaisesti ja maksettiin siitä hintaa potentiaalisen pistemenetyksen muodossa. HIFK toimi täysin oikein, mikä ei ole selvä ja varma asia kiekkopiireissä. Oli lausuntoa tai ei.

Jos Heleniuksen kaltainen arvostettu lääkäri on valmis asettamaan uransa ja ammattinsa vadille, ettei joukkue voi pelata, niin on kumma juttu miksei ottelua vain merkata pelaamattomaksi.

Mä oletan, että tuossa on Helenius on suositellut jäämään pois, ei niinkään asettanut joukkuetta karanteeniin. Myönnän, luin huolimattomasti Heleniuksen sanat HIFK:n kotisivuilla, eli voin olla myös tässä kohdin väärässä. Ja jos olen väärässä, niin myönnän virheeni ja nostan käden ilmaan sen merkiksi jo valmiiksi. Oma oletukseni kuitenkin on, että Liigahallitus on sopinut sääntömuutoksen huomioimatta mahdollisuutta, että siellä saattaisi olla vielä parin viikon jälkeen enemmän kuin yksi toipilaana tai siinä pisteessä, että periaatteessa voisi pelata, vaikkei se olisi esimerkiksi vastuullisen lääkärin näkökulmasta suositeltavaa. Karu fakta on kuitenkin se, että jos sääntöjen mukaan homman pitää mennä tietyllä tavalla, asiat pitää hoitaa sillä tavalla. Sääntöjä voidaan aina muuttaa, ja tällaisessa tilanteessa se olisi jopa perusteltua.

@BOL täysin samaa mieltä siitä, että tämä oli erittäin hyvää PR:ää Liigalle. Ja sitä tarvittiin, kun Mansessa oli perseilty oikein huolella. Ja vielä painotan, että itse en tarkastele tätä Liigan PR mielessäni. HIFK:lla ei olisi mitään tarvetta sitä tehdä, tässä HIFK hoiti homman kotiinsa 10/10 arvosanalla riippumatta Liigan saamasta negatiivisesta huomiosta koronaan liittyen.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Vaikka nyt jengi kasaan saataisiinkin ja poffit käyntiin, niin tuntuu että suunnitelluilla toimilla ei reilusti saada mestaria esiin – oli se sitten me tai kuka tahansa.

Mestaruus ollaan valmiina ratkaisemaan yhdellä pelillä jne. joten kuka ikinä mestariksi kruunataankaan, on hankala arvostaa tuollaista mestaria.
 
J

Just-Ice-Hockey

Fake news cause it´s 1st of April? Nyt vähän foliohattuja löysemmälle. Kuten täälläkin on jo moneen kertaan kerrottu, HIFK:n tilanne on huono. Suorastaan paska. HIFK:n päätös luovuttamisesta sen sijaan on oikea ja moraalisesti kestävä.

Liigan osalta päätös tällaisessa tapauksessa ottelun tuomitsemisesta tappioksi HIFK:lle sen sijaan on moraalisesti arvelluttava, mutta myönnän myös, että olen ehkä jäävi kommentoimaan, onhan kysymyksessä oma suosikkijengini. Mutta silti totean, että en haluaisi HIFK:nkaan saavan ilmaisia kolmea pinnaa vastustajalta, jos heidän tilanteensa olisi samanlainen kuin HIFK:lla nyt on. Terveys edellä pitää aina mennä ja siksi tämän ottelun luovuttaminen ei aiheuta minussa juuri minkäänlaisia tuntemuksia. Paitis tietysti surun siitä, että tilanne on se, mikä se nyt on. Vaihtoehtoja ei ollut ja siksi päätöksen ja lopputuloksen kanssa on helppo elää. Liigan osalta ymmärrän liiketaloudelliset seikat ja onhan HIFK:kin yksi Liigan osakkaistakin. Siitäkin huolimatta olisin toivonut, että näissä olosuhteissa ottelu olisi vain peruttu eikä pinnoja olisi jaettu lainkaan. Mutta näillä mennään ja toivotaan, ettei lisää luovutuksia enää tulisi. Mutta jos tulee, niidenkin kanssa eletään.

Muuten kanssasi samaa mieltä, mutta tuosta moraalisesta arveluttavuudesta nappaan kiinni. Käsittääkseni liigan säännöt eivät anna myöden mihinkään muihin ratkaisuihin kuin ottelusiirtoon tai ottelun tuomitsemiseen luovutetuksi. Sattuneesta syystä ottelusiirtoon ei enää ole mahdollinen, joten päättäjien kädet ovat tämän asian suhteen sidotut. Asia olisi tietysti eri, jos ottelun pelaamatta jättäminen perustuisi viranomaispäätökseen eikä seuran omaan ilmoitukseen. Kyllä tämä päätös ihan oikein meni sekä IFK:n että Liigan osalta, myös moraalisesti.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TPS-Lukko-matsista havaintona se, että ganaalin jengi mitä ilmeisimmin opiskellut tarkkaan erään Kahvaran opetusvideoita ”mailalla puolustamisesta”. Keppi heiluu ja nyt ryhdytään pikkuhiljaa hakemaan pleijarisääntöjen rajoja.

Järkyttävä etu moista systemaattisesti harjoittavalle jengille kun joka kymmenes koukku/huitasu ainoastaan vihelletään. Ja, sitten vielä tasoitellaan lopuksi muuten vaan jäähyjä.

Olis hienoa saada Änäri-dumarit viheltämään pleijarit. Saattas persekangas kuluttaa muutamien jengien kohdalla jäähyjakkaraa.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TPS-Lukko-matsista havaintona se, että ganaalin jengi mitä ilmeisimmin opiskellut tarkkaan erään Kahvaran opetusvideoita ”mailalla puolustamisesta”. Keppi heiluu ja nyt ryhdytään pikkuhiljaa hakemaan pleijarisääntöjen rajoja.

Järkyttävä etu moista systemaattisesti harjoittavalle jengille kun joka kymmenes koukku/huitasu ainoastaan vihelletään. Ja, sitten vielä tasoitellaan lopuksi muuten vaan jäähyjä.

Olis hienoa saada Änäri-dumarit viheltämään pleijarit. Saattas persekangas kuluttaa muutamien jengien kohdalla jäähyjakkaraa.

Niin ainoastaan suomessa liiga pelaa omilla säännöillään. kqaikialla muualla pelataan änärisääntöjen mukaan. Täälläkin aikanaan yritettiin mutta kun valkut huusivat tarpeeksi niin höllättiin tulkintoja. Se että ne änärisäännöt kyllä saataisiin meillekin kunhan ei välitetä niistä huudoista. Kyllä huuto loppuu kun huomaavat että huudoista ei välitetä. Äänihän siinä tulee käheäksi etkä enää pysty kertomaan joukkueellekaan mitä pitäisi tehdä...
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ainoastaan suomessa liiga pelaa omilla säännöillään. kqaikialla muualla pelataan änärisääntöjen mukaan. Täälläkin aikanaan yritettiin mutta kun valkut huusivat tarpeeksi niin höllättiin tulkintoja. Se että ne änärisäännöt kyllä saataisiin meillekin kunhan ei välitetä niistä huudoista. Kyllä huuto loppuu kun huomaavat että huudoista ei välitetä. Äänihän siinä tulee käheäksi etkä enää pysty kertomaan joukkueellekaan mitä pitäisi tehdä...
Niinpä. Ja aina kauden alussa kuitenkin lyödään lukkoon pelisäännöt. Joita noudatetaan sitten alkukaudesta vaihtelevalla ”menestyksellä” ja heitetään romukoppaan viimeistään kun pleijarit alkavat. Kahvara on hyödyntänyt tätä häpeilemättä vuodesta toiseen panostamalla pleijarilinjaan ja nyt ilmeisesti Lukkokin tämän asian tajunnut.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
En kaivais, menee mun mielestä Hurstin piikkiin, huolimttomasti pelattu. Ei ollut Tyrskyltä mitenkään ruma ajo.

Totta puhut taklauksen osalta. Siksi kysymysmerkki. Hurstin mahdollinen loukkaantuminen vain vituttaa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Totta puhut taklauksen osalta. Siksi kysymysmerkki. Hurstin mahdollinen loukkaantuminen vain vituttaa.
Joo kyllä alas painoi jostain syystä Hursti päänsä. Toivottavasti jäi sivuun vain varotoimena.

Mua vituttaa tuo Nordgrenin pupeltaminen tuolla kentällä. Käänsi perseilyllään koko pelin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Vituttaa kyllä kybällä, jos jengin paras pelaaja joutuu pidemmäksi aikaa sivuun. Vaikka HIFK:n keskusta on hyvää luokkaa, ei se kestä Hurstin poissaoloa. Toivottavasti ei käynyt pahemmin ja saisi ainakin jonkun pelin pleijareiden alle.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä mua korpeaa, että kultakypärää ajellaan päähän ja joutuu jättämään pelin kesken. Ei ollut erityisen ruma taklaus, mutta sen johdosta loukkaantuminen. Ja kukaan ei tee mitään.

AT pääsee boksista takaisin kentälle ja lähes seuraavassa vaihdossa runnoo Varakkaan jäissä olevan Halosen syliin. Ja kukaan ei tee mitään.

AT pelaa omaa rooliaan, ei siinä mitään. Mutta kyllä mua hävettää, että tää nippu lampaita antaa hänen tehdä niin. Toki voi olla, että lätkän evoluutio on ajanut jo ohi ja mä oon jämähtänyt jonnekkin vuosituhannen alkupuolelle. Silloin hävetti joskus tuloksen puolesta, mutta tämänkaltaiset tilanteet hoidettiin. Ja minä katsojana viihdyin.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Kyllä mua korpeaa, että kultakypärää ajellaan päähän ja joutuu jättämään pelin kesken. Ei ollut erityisen ruma taklaus, mutta sen johdosta loukkaantuminen. Ja kukaan ei tee mitään.

AT pääsee boksista takaisin kentälle ja lähes seuraavassa vaihdossa runnoo Varakkaan jäissä olevan Halosen syliin. Ja kukaan ei tee mitään.

AT pelaa omaa rooliaan, ei siinä mitään. Mutta kyllä mua hävettää, että tää nippu lampaita antaa hänen tehdä niin. Toki voi olla, että lätkän evoluutio on ajanut jo ohi ja mä oon jämähtänyt jonnekkin vuosituhannen alkupuolelle. Silloin hävetti joskus tuloksen puolesta, mutta tämänkaltaiset tilanteet hoidettiin. Ja minä katsojana viihdyin.
Juuri näin. Tämä muniin puhaltelu on nykyään just kliffaa. Ei vaan ole vuosiin ollut enää IFK, mutta ilmeisesti monelle tämä on ihan ok. Mennään lajin mukana eteenpäin, ei kai tässä muuta voi?
Ihan sama oliko oliko meidän oman tähden hölmöyttä tilanteessa, mutta fyysisyyteen pitäisi vastata.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mun mielestä on ihan turha rupea riehumaan puhtaan taklauksen jälkeen sen suuremmin. Joo vähän olisi voinut käydä koputtelemassa, mutta ihan turha pistää sen suuremmin painiksi. Taklaus oli puhdas ja Broadhurst voi katsoa peiliinsä tuon tilanteen jäljiltä. Kyllä muakin vituttaa, jos Broadhusrt meni tuossa nyt pahasti loukkaantumaan. Hieno mies ja oli tänään vielä joukkueen paraskin pelaaja. Silti lähes yhtä paljon vituttaa, että Liigasta pyritään ihan tosissaan kitkemään taklaukset pois. Tuo ei ollut edes 2 min arvoinen jäähy ja silti siitä arvottiin 2+10 ja sen jälkeen kun tuomari näki, että Broadhurstia sattui niin nousi käsi pystyyn.

Mietitään tuo tilanne toisinpäin, että Tallberg olisi käynyt taklaamassa vastaavalla tavalla jotain Pelsu-pelaajaa niin kyllä mua korpeaisi melko huolella tuollainen 2+10 vihellys. Siihen vielä jotkut kommentit sitten "sika-Tallbergista" jne. päälle. Puhdas jääkiekkotilanne, puhdas taklaus. Toivottavasti Broadhurst ottaa tuosta opiksi ja eteenpäin. Toisaalta tällaisessa lajissa joskus noita osuu kaikille vaikka olisi kuinka valppaana. Ei kaikessa tarvitse aina etsiä silti jotain syyllistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös