Bafforosso
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK parhaimmillaan
Pitkälti tästä olen samaa mieltä. Ja varsinkin siitä, ettei minulla ole mitään negatiivista @BOL sinua kohtaan.@BOL nyt täytyy kyllä kummeksun vastaustasi, tai ainakin sen alkua. Ei minulla ole syytä tuntea mitään sinua kohtaan, kaikkein vähiten minkäänlaista inhoa tai sietämättömyyttä. Pyrin esittämään sinulle kysymyksen argumenttiasi koskien, koska koin ja koen yhä näkemyksesi olevan kovin kapeakatseinen ja jättävän merkittäviä seikkoja huomioimatta. Ilmeisin on IFK:n menestys kotijoukkueena viimeisten kausien aikana.
Tältä osin ihmettelen, miten voit vain sivuuttaa mielestäni täysin perustellun kysymyksen vain viittaamalla aikaan. Autovertauskin ontuu, koska 5 vuodessa autoa ei rakenneta kertaakaan uudelleen, jää sen sijaan jäädytetään vähintään sen viisi kertaa uusiksi. Toki jäähdytyslaitteistolle on tullut ikää lisää, mutta koska kyse on jo lähtökohtaisesti vanhasta koneistosta ei viimeinen viisi vuotta juurikaan ole muuttanut tilannetta. On itseasiassa vaikea kuvitella jäähdytyskoneistolle sellaista ikää, missä tuo 5 vuoden ikä olisi joltain osin vertailukelvottomaksi tekevä seikka.
Siitä olemme samaa mieltä, että Nordiksen jää on huono ja vaikuttaa selvästi pelin tasoon, erityisesti ottelun loppua kohden tämä seikka tuntuu korostuvan. Sama ongelma on kuitenkin ollut jo useamman vuoden, joten emme voi hylätä menneitä kausia tästä syystä vain koska aika. Koska muut ovat onnistuneet taikomaan IFK:sta pirun kovan kotijoukkueen ja Pikukin on sen tehnyt 18-19 kauden lopussa, on katseet tältä osin pakko kääntää penkin taakse. Muutos on tapahtunut siellä ja pelaajistossa, ei IFK-fanien tuottamissa paineissa tai jään kunnossa.
Toisaalta huono jää Nordikselle on klassinen esimerkki asiasta, jolla on kaksi puolta. On totta, että IFK kärsii Nordiksen jäästä eniten, koska pelaa puolet runkosarjasta kyseisellä alustalla. Toisaalta IFK:lla on mahdollisuus oppia hyödyntämään kyseistä seikkaa parhaiten kaikista liigaseuroista. Onko huono jää tältä osin siis uhka vai mahdollisuus? Henkilökohtaisesti uskon huonossa jäässä piilevän IFK:lle vähintään yhtä ison mahdollisuuden kuin uhan, ainakin osaavissa käsissä. Tältäkin osin katseet on syytä kääntää penkin taakse.
On toki totta, että huono jää osalta kasvattaa loukkaantumisriskiä ja tätä kautta asettaa IFK:n haavoittuvampaan asemaan kuin muut seurat. Loukkaantumisia ei pidä väheksyä, mutta IFK:n resursseilla ja pelaaja materiaalilla niidenkään avulla ei voida selittää viime kauden kaltaista suorittamista runkosarjassa ja erityisesti kotikaukalossa.
Kun vielä huomioimme sen, että Pikkaraisen IFK ei ole ollut kovinkaan hyvä kotona otteluiden alussa, milloin jää siis vielä on kunnossa, emme voi pistää huonoa suorittamista kotiotteluissa huonon jään piikkiin. Kyllä ne syyt löytyvät jostain muualta. Toki toivoa sopii, että mainitut syyt on jo löydetty ja IFK on tällä kaudella taas hyvä kotijoukkue.
Meillä vain on eriävät mielipiteet.
Pahoittelen, jos olen pahoittanut mieltäsi.
Enkä suinkaan ole pelkästään kritisoinut valmentajiamme. Kyllä pelaajat ja myös UTJ on saanut oman lusikkansa.
Enkä kehu tuota jäätä, mutta jää ei voi olla syynä vain toisen joukkueen heikkoon esitykseen.
Pääasia on kuitenkin, että saatiin 3 pistettä. Montakohan tulee viikonlopun peleistä?
Itse veikkasin ennen kauden alkua 15 pistettä 10stä ekasta pelistä. Se oli ennen kaikkia saikkuja, Bemströmin ja Luodon tuloa. Nyt uskon vähän enempään, sanotaanko 19 pisteeseen.