Nyt just hymyilyttää!

  • 2 073 345
  • 10 320

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa paskaahan tuo on ollut koko kausi, eli koko kausi on sitten pelattu tiettyä vastustajaa hakien??

Joo, näin mä kirjoitin. Jos tämän päivän taktiikka oli sama kuin "kaikissa muissakin peleissä", lienee aiheellista käydä optikolla.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse ostan BOL näkemyksen, sillä mietin itsekin aivan samaa. Näkyi alusta asti, että IFK ei tullut tänään pelaamaan täysillä voitosta. Peli pelattiin pois alta puolivaloilla, ei taklauksia jottei kukaan vaan loukkaantuisi. Olen lähes varma, että Pelsu oli jengin mielivastustaja ekalle kierrokselle (on se minunkin). Pelsu sytyttää varmasti ja ei tollasta kokenutta jengiä kiinnosta istua bussissa Mikkeliin eestakas monta kertaa viikossa ja/tai lennellä Ouluun.

Osta vaan. Toistui niin monta kertaa tällä kaudella tuollainen esitys, että varmaan siellä on edarit rotsi auki pitkin kautta laskeneet että Pelsu ja Tappara on helppo tie finaaliin. Bonuksena toki, ettei ehkä edes tarvitse bussissa ylipäätänsä istua enää sarjan finaalivaiheessa.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Joo, näin mä kirjoitin. Jos tämän päivän taktiikka oli sama kuin "kaikissa muissakin peleissä", lienee aiheellista käydä optikolla.
Samaa tunteetonta, halutonta ja taklauksia vältteleväähän tuo on pääosin ollut, eikö? Joukkue on alisuorittanut lähes koko kauden. Luulisi posisiivenkin sen näkevän, mutta on aika vahvat punaiset lasit monella päässä.
 

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hymyilyttää miten tyhmiä Tapparassa, Ilveksessä, Pelicansissa ja Kärpissä oltiin että menivät ihan pelaamaan ja voittamaan runkosarjan viimeisessä pelissä. IFK osasi säästellä voimia tänäänkin, eikä hallille saapunut henkisesti oikeastaan muita kuin veska ja ne pöljät 8000 lipun ostanutta.

IFK on säästellyt parasta virettään toinen toistaan kyseenalaisemmilla otteilla jo parisen viikkoa. Kyllä koko tasavalta hämmästyy kun Helsingin IFK syttyy liekkiin oikein leimahtaen kun pudotuspelit alkavat!
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Hymyilyttää miten tyhmiä Tapparassa, Ilveksessä, Pelicansissa ja Kärpissä oltiin että menivät ihan pelaamaan ja voittamaan runkosarjan viimeisessä pelissä. IFK osasi säästellä voimia tänäänkin, eikä hallille saapunut henkisesti oikeastaan muita kuin veska ja ne pöljät 8000 lipun ostanutta.

IFK on säästellyt parasta virettään toinen toistaan kyseenalaisemmilla otteilla jo parisen viikkoa. Kyllä koko tasavalta hämmästyy kun Helsingin IFK syttyy liekkiin oikein leimahtaen kun pudotuspelit alkavat!
JA kun oikein positiiviseksi yltää, niin kuinka tyhmiä nuo TOP-4 joukkueet ovat, kun väsyttävät itsensä CHL-peleissä ensi syksynä. Toisin kuin eurooppalainen suurseuramme.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ainoa asia, joka tällaisen totaalisen pannukakun jälkeen hieman hymyilyttää, on häviävän pieni todennäköisyys sille, että joukkue kykenee kaivamaan keväällä useampaan peliin sen saman ilmeen ja tekemisen tason, joka oli tapparaa vastaan viimeksi tampereella. Se hiuskarvan ohut mahdollisuus hymyilyttää. Vähän.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa tunteetonta, halutonta ja taklauksia vältteleväähän tuo on pääosin ollut, eikö? Joukkue on alisuorittanut lähes koko kauden. Luulisi posisiivenkin sen näkevän, mutta on aika vahvat punaiset lasit monella päässä.

Tunteettomuudesta en varsinaisesti ole eri mieltä, tosin ei jokainen peli tunteeton ole ollut. Jos joku odotti, että HIFK tulee pelkän nimilistan vuoksi menemään voitosta voittoon, joukkue toki alisuoritti ja pahasti. Itse en sellaista uskaltanut edes odottaa, koska kokeneella jengillä on kokeneen jengin kotkotukset. Suurimpana nyt juuri tuo tunteettomuus. Toivoin toki minäkin, että HIFK näyttää kaikille närhen munat, mutta en varsinaisesti odottanut.

Jos kuitenkin mennään pelitaktisiin asioihin, niin kuinka monta kertaa tällä kaudella olet nähnyt HIFK:n pelaavan kuten tänään pelasi? Mikä tämän päivän pelissä oli hyvinkin erikoista? Jopa Liigan mittapuulla?
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Hymyilytti Koivistoisen haastattelu ennen peliä kun viitattiin sarjasijoitukseen ja Jukurit-Kärpät peliin. ”Olemme tarvittaessa valmiita reagoimaan”.

Peliä jäljellä reilu 2min ja kaksi maalia tarvittiin. Peltonen teki shokeeraavan päätöksen ja otti Taposen pois, olipas rohkea reagointi.

Eikö kukaan apuvalmentajista uskalla sanoa Peltoselle mitään? ”Hei Ville, nyt vois olla järkevää ottaa aikalisä”
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse ostan BOL näkemyksen, sillä mietin itsekin aivan samaa. Näkyi alusta asti, että IFK ei tullut tänään pelaamaan täysillä voitosta. Peli pelattiin pois alta puolivaloilla, ei taklauksia jottei kukaan vaan loukkaantuisi. Olen lähes varma, että Pelsu oli jengin mielivastustaja ekalle kierrokselle (on se minunkin). Pelsu sytyttää varmasti ja ei tollasta kokenutta jengiä kiinnosta istua bussissa Mikkeliin eestakas monta kertaa viikossa ja/tai lennellä Ouluun.
Ennenkin IFK on ”hakenut” sopivan vastustajan ja huonosti on käynyt. Itse kovasti ihmettelen tätä runkosarjasuorituksen merkityksen väheksymistä.
 
Suosikkijoukkue
IFK Peltosen jälkeen
Ennenkin IFK on ”hakenut” sopivan vastustajan ja huonosti on käynyt. Itse kovasti ihmettelen tätä runkosarjasuorituksen merkityksen väheksymistä.
En väheksy runkosarjasuorituksen merkitystä siinä mielessä, että tiedostan kyllä että paremmilta sijoilta on historian saatossa ollut helpompi tie mestaruuteen. Toki tänä iltana oltiin siinä tilanteessa, ettei aidosti hyviin sijoituksiin ollut enää mahdollista nousta. Ihan varmasti siellä on ollut sen pari viikkoa tiedossa, että vastustaja on joku noista kolmesta. Tätä iltaa ennen oli myös tiedossa, että Pelsu saadaan jos ”valitaan”.

Väheksyn tosin tämän illan suorituksen merkitystä. Mun silmään oli selvä, että jengi pelasi pelin pois alta ja kaikkien fokus on jo tulevassa. Peli vaan piti pelata. Laimea ja haluton loppu runkosarjalle, mutta jotenkin sen saattoi ennakoida.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ennenkin IFK on ”hakenut” sopivan vastustajan ja huonosti on käynyt. Itse kovasti ihmettelen tätä runkosarjasuorituksen merkityksen väheksymistä.

No, tämäkin on totta. Mutta rehellisyyden nimissä nyt jokainen noista tarjolla olevista vastustajista oli se kaikkein pahin heti tampereen jengien jälkeen, se vain riippui siitä, keneltä kysyi. Yhden mielestä Jukurit on helppo, toisen mielestä vaikea. Kolmas ottaisi mieluiten Kärpät vastaansa ja neljäs kaikkein vähiten. Viidennen mielestä Pelsut sopii parhaiten ja kuudennen mielestä nimenomaan niitä pitäisi välttää.

Runkosarjamenestys ei ole tae mistään. Erot ovat marginaalisen pienet sijoilla 4-6 ja hyvin pieni myös sijaan 3. Tampereen jengit ylisuorittivat puoli kautta ja sen turvin pääsivät muilta karkuun ja selvisivät ilman suurempia kriisejä, kun oli vähän vaikeampaa. Jengit ovat pelanneet aika näppärästi ristiin tälläkin kaudella, joten väite "kuka tahansa voi voittaa kenet tahansa" pitää paikkaansa. Niin ylivoimaista jengiä kuin viime kauden Tappara oli, ei tällä kaudella ole. Onneksi. Mielelläni toki ottaisin sellaisen HIFK:n, joka pyyhkii joka vastustajalla lattiaa ensin 60 peliä runkosarjassa ja sen jälkeen nostelisi kannua 12 pleijaripelin jälkeen. Kaunis haave, mutten usko sitä koskaan näkeväni. Mutta, jos näkisin, olisin nähnyt kaiken.
 
Suosikkijoukkue
IFK Peltosen jälkeen
Kotietu oli hyvinkin mahdollista eli aivan väärin lausuit.
Loppupeleissä se kotietu ei ollut mahdollinen vaikka oltais oma peli voitettukin.

Kyllä mä kauden alla kelasin, että tää jengi on heittämällä runkosarjan top3 joukossa, mielellään top2. Väärässä olin.

Ei kotietu muiden avittamana olisi tätä runkosarjaa mitenkään pelastanut. Vastustaja olisi edelleen valikoitunut saman kolmen jengin joukosta ja välieristä eteenpäin oltais pelattu ilman kotietua mahdollisesti Tappara+Ilves sarjat. Lähes yhtä vaikea olisi tie ollut sillä kotiedullakin.

e: typo
 
Suosikkijoukkue
IFK Peltosen jälkeen
Olihan se jos suoralla voitolla ei olis Jukurit- Kärpät peli päättynyt.
Viittasin juuri tuohon kun sanoin, että loppupeleissä se ei ollut mahdollinen, koska Kärpät voitti Jukurit suoraan. Siihen oli teoriassa se mahdollisuus jos kaikki olis mennyt nappiin. Omissa käsissä se ei enää ollut.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No faktahan on se, että jos oltais voitettu KalPa niin me oltais sijalla 5. ja matkustettais ens keskiviikkona Ouluun, ilman kotietua.

Näinpä tehtäisiin. Nyt matkustetaan Lahteen. Sanoisin, että toiseksi paras vaihtoehto. Jukurit olisi ollut se paras.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
JA kun oikein positiiviseksi yltää, niin kuinka tyhmiä nuo TOP-4 joukkueet ovat, kun väsyttävät itsensä CHL-peleissä ensi syksynä. Toisin kuin eurooppalainen suurseuramme.
No Tappara ja Ilves ovat koko kauden seuranneet meidän menoa ja koittaneen reagoida siihen. Ilves oli tällä kertaa ovelampi ja taitaa kohdata meidät vasta finaalissa. Tapparalle jäi musta Pekka käteen, kun intoilivat sen maalinteon kanssa koko kauden. Jukurit ja Kärpät pelasivat myös fiksusti antaen itselleen mahdollisuuden neljän joukkoon. Eli suurin häviäjä tässä mestaritaktikko Peltosen masterplanissa on Pelsut, joilla on enää neljän rökäletappion verran kautta jäljellä.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaihdettiin muutama sananen Villen kanssa matsin jälkeen eilen. Olivat Hölön kanssa jutelleet ja ”sopineet” , että kohdataan ekalla kierrolsella.
Mutta joo kyllähän siellä ketutus paistoi, ettei se niin hyvää teatteria ollut, etteikö oikeasti kotietua olisi tavoiteltu. Huono kenraali toivottavasti lupaa hyvää, joten Let’s go!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös