Taas on palsta täynnä sitä itseään. Montakohan tämänkaltaista viestiketjua on kirjoitettu, jossa yleistä totuutta toitotetaan usemman kirjoittajan toimesta. Viesteihin voidaan lisätä vielä kaikkia kivoja totuuksia, jotka sekä viihdyttävät, että todistavat sanomaa todeksi. Ainahan ne turkulaiset...
Lopputulokseksi on siis vedetty, että turkulaiset ovat sitä ja tätä, koska E Liesmäksi kirjoitti vähintäänkin mielenkiintoisen kirjoituksen, ja yksi kirjoittaja otti herneen nenään muutaman IFK-fanin vähättelystä. Siitähän tämä alkoi. Nyt on "kaikki turkulaiset" ovat yhdessä itkemässä väärästä kohtelusta, vaikka keskusteluun on osallistunut vain muutama TPS-kannattaja. Takuuvarmasti puolet kaikista osallistuneista kirjoittajista ei ole nähnyt vilaustakaan koko pelistä saatika kyseisestä tapahtumasta. On vaan siistiä päästä kirjoittamaan, että taas turkulaiset itkee ja Turku on Suomen... Sehän on aivan loistavaa huumoria ja nostaa arvostustanne ja katu-uskottavuuttane aivan ylettömästi. Mitään lisäantia ette kirjoituksillanne ole tuoneet. Ehkä olette päässeet purkamaan urbaania angstianne.
Itse kirjoitin seuraavanlaista viime keväänä:
"Edelleen en ota kantaa keskusteltuun tapaukseen, mutta ovatko säännöt todellakaan niin aukottomat, että niitä voi pitää ainoana ohjenuorana. Kuvitellaan erittäin äärimmäinen tilanne, jota en itse ainakaan ole nähnyt tapahtuvan.
Joukkueen I pelaaja kaatuu jäähän omaa kömpelyyttään ja loukkaa itsensä. Hän jää jäähän makaamaan pötköttämään. Kiekko lipuu kymmenen sentin päähän joukkueen I pelaajan kasvoista. Joukkueen J pelaaja näkee kiekon ja päättää yrittää maalintekoa lämäisemällä kiekkoa suoraan joukkueen I pelaajaa kasvoihin. Joukkueen J pelaaja ei riko sääntöjä millään lailla vaan sääntöjen puitteessa lämäisee kiekkoa kohti maalia sillä seuraamuksella, että se murskaa toisen pelaajan kasvot. Sinun kärjistetyn mielipiteen mukaan joukkueen J pelaaja toimii täysin oikeutetusti, koska ei riko sääntöjä. Voisit perustella asiaa sillä, että onhan lyöntilaukaus olennainen osa peliä."
Ja montakohan viestiä täällä on kirjotettu siitä, että kaikista lämäreistä pitäisi sitten myös antaa jäähyjäkin. Sen verran pitäisi olla avarakatseisuutta, että voi nähdä hieman nenäänsä pidemmällekin. Minun keväällä kirjoittamani esimerkki oli kaukaa haettu ja kärjistetty. Tämä tapaus liittyy teemallisesti siihen. Teoreettisesti voisin siis kuvitella Liesmäen olevan oikeassa. Todennäköisesti hän ei ole oikeassa. Tämä on taas mielipiteeni. Mielipiteeni pohjautuu - ei ainakaan näkemääni.
Itse en ota kantaa tapahtumaan yhtään, koska en sitä nähnyt. Eiköhän se näytetä torstain Kiekkoyössä. Varmaan näytettäisiin, jos pyydettäisiin. Toivoisin kuitenkin tämänkin palstan kirjoittajilta sen verran malttia, että ettette alkaisi samaa roskaa suoltamaan useamman kirjoittajan voimin kun kerran ei ole mitään lisättävää aiheeseen.
Tänään todistimme taas massan älyllistä ylivertaisuutta yksilöä vastaan. Jos sen sanoo useampi, sen on pakko olla totta. Ja kun kerran se sanoi vielä jo Jokeri-fanikin, joka yllättäen oli...
Tänään myös todistimme kuinka Turun Sanomat osaa herättää keskustelua jääkiekosta.
L-Mies