Tämä on ihan kummallinen väite.
Heti nuoremmista D-junioreista lähtien oli AAA-, AA- ja A-sarjat eritasoisille joukkueille
Missä päin Suomea näin oli ja minä vuosina?
Tämä on ihan kummallinen väite.
Heti nuoremmista D-junioreista lähtien oli AAA-, AA- ja A-sarjat eritasoisille joukkueille
Missä päin Suomea näin oli ja minä vuosina?
Havaintoja Pääkaupunkiseudulta sekä Uudeltamaalta. Ennen nämä olivat kaksi eri aluetta. Nykyään on iso Etelän alue.
Näköjään jo E-junnuissa on pelattu tasosarjojakin niin kuin tämä linkki osoittaa.
Tuo Jokereiden junnusivujen uumenista löytyvä uutinen on päivätty 21.12.2000.
Oliko Jokerit tuolloin Nuori Suomi seura?
Jokerit ei ole sinettiseura tänäkään päivänä.
...On jääkiekkoilun onni, että Nuori Suomi -kurssia on alettu muuttaa lätkässä.
Johtava, kaikin käytettävissä olevin mokomin
Hyvä, että jääkiekkokin on ymmärtänyt Nuori Suomi ideologian ytimen, se ei kiellä kilpailua tai tasojoukkueita.
Peliajasta kilpailemisen se kieltää.
Ei kiellä.
Mutta eikö Nuori Suomi käytä mottoa "kaikki pelaa"? Mielestäni tuo on yksi peliaikakilvoituksen estäjä. Jos kaikki pelaavat, on huonomman peliaika joltain toiselta pois.
Olet yhtä suppea katseinen kuin jääkiekkoliiton väki. Mikä estää tekemästä eri tasoisia joukkueita, joissa jokainen pääsee pelaamaan? Näissä joukkueissa voisi olla vaikka kaksi kentällistä pelaajia. Ikäluokka harjoittelisi yhdessä, ikäluokasta tehtäisiin useampia joukkueita.
En puhu ainoastaan jääkiekosta.
Miksi tämä ei ole sitten käytännössä toteutunut kuten kirjoitat? Omien kokemusteni perusteella harraste- ja tasojoukkueet eivät ole muuttaneet sitä faktaa, että peliajasta kilpailu ei toteudu.
Mikäli tasojoukkuetta aiotaan pyörittää kahdella kentällisellä, eivät silloin myöskään sen menestysmahdollisuudet ole kovinkaan realistisia. Urheilu on kilvoittelua paremmuudesta ja tavoitteena on voitto. Mikä joukkue pärjää kahdella ketjulla, jos ei ole loistavaa kuntopohjaa (mitä kaikilla ei todellakaan ole) alla?
Olet yhtä suppea katseinen kuin jääkiekkoliiton väki. Mikä estää tekemästä eri tasoisia joukkueita, joissa jokainen pääsee pelaamaan? Näissä joukkueissa voisi olla vaikka kaksi kentällistä pelaajia. Ikäluokka harjoittelisi yhdessä, ikäluokasta tehtäisiin useampia joukkueita. Nuori Suomi on nykyään P. Sihvosen mainosmateriaalia, hän saa huomiota itselleen näillä moneen kertaan toistetuilla jutuilla.
Huoh... Esimerkkini oli vain yksi heitto, mahdollisuuksia on monia.
Kyse on lajiliiton ihmisten osaamisesta, Nuori Suomi ei määrittele miten kaikki pelaa ajatus toteutuu.
...Mitä hyötyä Nuori Suomi on edes tuonut, jos sen ajatusmaailman ja tavoitteiden tuoma hyöty on kuitenkin lopulta ollut varsin minimaalinen?
Kiitos, tämä riitti. Kaikkiin kysymyksiisi löytyy vastaukset tästä ketjusta.
...Anteeksi purkautumiseni, mutta minua lähinnä vituttavat sellaiset kirjoittajat, jotka huutelevat torneistaan mitäänsanomattomia ohjeitaan ajattelematta yhtään muiden kirjoittajien prioriteetteja - eivätkä kunnioita kanssakirjoittajia, samalla kohkaten ympäriinsä viljellen luokattomuuksia. Classless...
Tulet ketjuun vauhkoamaan omiin kokemuksiisi perustuen ja kun sinulle kerrotaan aikaisemmin ketjussa todettuja faktoja, jatkat edelleen samalla linjalla.
Et tunnut tuntevan asiaa yhtään ja tämän tietämättömyyden antamalla itsevarmuudella esiinnyt.
Olen sanonut useampaan kertaan sinulle, ettei Nuori Suomi ja kaikki pelaa -tavoite estä mitenkään kilpailullisuutta tai kilpailua peliajasta, lajiliitot, seurat ja valmentajat tekevät sen.
Olen elänyt ja pelannut ajan ennen Nuori Suomea.
Olen valmentanut Nuori Suomi -ajan pahimmalla kaudella 1995 - 2006.
Ja olen valmentanut 2007 - 2013 apuvalmentajana / isävalmentajana junioreita.