Olen kirjoittanut suoraan Suomen Jääkiekkoliiton nettisivuilta kaikki lainaukset, joita olen viimeisissä viesteissäni esittänyt. Olen tulostanut 28.10.2005 (Kouvolassa asuessani) Suomen Jääkiekkoliiton Nuori Suomi-sivuilta tuon epäilemäsi lauseen. Se on Suomen Jääkiekkoliiton Nuori Suomi-ohjelman Yhteenvedon viimeinen lause ja se on kirjoitettu tarkasti näin:"Suomalaisen jääkiekkoilun laatuprojekti on Nuori Suomi-ohjelma, lajin koulutus- ja valmennusjärjestelmä luistelukoulusta A-maajoukkueeseen."
Tein ison työn tänne, kun esittelin vuosien 1996-2005 Jääkiekkoliiton Urheilutoiminnan F-D ja B-C juniorijoukkueiden pelisääntöjä koskien joukkueiden muodostamista, pelaajien peluuttamista, joukkueiden yhteisten tapahtumien enimmäismääriä ja pelaajien kausikohtaisia enimmäispelimääriä. Et kommentoinut niitä muuten kuin pidit yhteisten tapahtumien enimmäismääriä järkeenkäypinä. Nyt et mitenkään kommentoi sitä, kun Kanadassa on menty 8-vuotiaiden tasolla 10 tunnin viikottaisiin harjoitusmääriin ja 70-80 kausittaisiin ottelumääriin, mikä on 67% enemmän otteluita, kuin Nuori Suomi-aikana sallittiin meillä C-B-junioreille kauden aikana.
Täällä on väitetty monen nimimerkin kirjoittamana vuosikausia, että juniorijoukkueiden valmentajat ovat syypäitä kehnoon huippujuniorituotantoon vuosien 1996-2005 aikana. Minä olen esitellyt Suomen Jääkiekkoliiton nettisivuilta otettuna sen toimintaympäristön, jossa juniorivalmentajat joutuivat valmentamaan. Vanhempien rooli joukkueiden muodostamisessa oli merkittävä. Valmennuspäälliköt olivat pahassa rakosessa, kun joutuivat seuraamaan sitä, että Jääkiekkoliiton määräyksiä noudatettiin.
Jääkiekkoliiton Nuori Suomi-ohjelma jääkiekkoilun laatuprojektina peluutti määrättyyn ikään asti Jääkiekkoliiton juniorisarjoja hihanauhoilla, summeri soi 1,5 min välein kentällisten vaihtamiseksi, peleissä ei saanut taklata eikä ampua lämäreitä, sarjapelejä pelattiin poikittain kenttää. Kaiken kaikkiaan homma oli tarkoin säänneltyä ja valmentajien oli mukauduttava Nuori Suomi-ohjelman raameihin.