Heh. Mä olin näköjään vajaa kolme vuotta sitten kirjoittanut tähän ketjuun tosta yhdestä tapauksesta, kun yritin tulla Helsingin keskustasta bussilla itikseen, mutta jostain syystä jäinkin bussista pois ihan vähän herttoniemen metroaseman jälkeen, se bussi kun muista poiketen kiertää ton pikkutien tuolta jostain, joten se vissiinkin oli känniselle minulle outoa ja uutta maisemaa. Noh, olin siis herttoniemen ja siilitien pohjoispuoleisella sillä millälie tiellä, josta kännissä lähdin vissiinkin kännivaistoni osoittamaan suuntaan, tässä tapauksessa vielä suht oikeaan suuntaan. Siilitien metroaseman löydettyäni lähdin kävelemään jalkakäytävää metrokiskoon nähden samaan suuntaan olettaen että sieltä se itis ja koti löytyy, mutta tässä siis tein pienen virheen, jostain syystä tajuamatta että metrokiskot kääntyy oikelle. Noh, jatkoin siis matkaa kohti "kotia". Mikäs siinä kävellessä, kesällä kun suht lämmintäkin on jne. Noh, jonkin aikaa käveltyäni tulin johonkin ihmeelliseen risteykseen (nyt sen tietenkin tunnen n. 40-50 kertaa siitä ohi mentyä). Jos risteys olisi ollut siten, että olisi ollut 90 asteen kulma sekä oikealle että vasemmalle, olisin silloin varmaankin valinnut oikean puoleisen tien, mutta nyt kun se oikeanpuoleinen tie näytti menevän hieman hassuun suuntaan eli reilusti yli 90 asteen kulmassa takaisin päin, niin valitsin sen toisen. Noh, pian tajusinkin sen toisen tien kääntyvän aivan outoon suuntaan, joten lähdinkin kävelemään sitä pellon ja metsän reunaa eteenpäin sinne kuvitellun "itiksen" suuntaan. Noh, loppujenlopuksi löysin jotain rakenteilla olevia kerrostaloja, jonka jälkeen sen kehä ykkösen, jossa tajusin olevani aivan hemmetin kaukana kotoa. Noh, kävelin sieltä sitten kotiin. Mikäs siinä kännissä kävellessä. Pari kertaa taisin kaatua matkalla, sen yhden kerran muistan hyvin kun taisin siellä siilitien kohdalla huudella jotain joillekkin saamarin ämmille. Miten kukaan ees kehtaa nauraa jos itse ei ees kehtaa vetää kunnon kännejä.
Noh, onhan sitä tietenkin monestikin tullut vedettyä överit jossain ulkosalla. Harmittavan paljon vaan niitä "riivattuna" jne -pätkiä on joskus löytynyt youtubestakin, ei saamari sentään.
Lisäksi kaksi kertaa oon jaksanut kävellä tän talon rappukäytävään asti, josta sitten en olekkaan jaksanut nousta rappusia toiseen kerrokseen, ja siis kyseessä ei ole ollut mikään teinien nukahtamissammuminen, koska täysin tajuissani olen siellä maannut ennen ylösnousemusta. Kerran sattu se yks saamarin ämmä voi elämän kevät.