Viestin lähetti oukka
Sattumalta löysit sitten ne kaksi viimeisintä voitettua kovaa peliä, mutta unohdit koko syksyn. Noistakin kahdesta pelistä toisessa menetettiin piste neljä minuuttia ennen loppua tehdyn tasoituksen vuoksi.
Onko sulla Tepa muita esimerkkipelejä kuin tuo yksi HPK-matsi?
Mitenkäs nämä:
Kärpät-SaiPa 25.9. 2-3 rl.: SaiPa 7x2min, Kärpät 0 yv-maalia
HIFK-Kärpät 19.11. 2-1: HIFK 8x2min, Kärpät 0 yv-maalia
Kärpät-Tappara 9.12. 1-0: Tappara 6x2min, Kärpät 0 yv-maalia
Lukko-Kärpät 12.12. 3-2: Lukko 7x2min, Kärpät 0 yv-maalia
Kärpät-HIFK 5.1. 3-2 ja.: HIFK 8x2min, Kärpät 0 yv-maalia
Kärpät-SaiPa 22.1. 3-2: SaiPa 9x2min, Kärpät 0 yv-maalia
Nyt varmaankin jo huomaat että lähes minkä tahansa peliin liittyvän näkemyksen voi "todistaa oikeaksi" valitsemalla yhden tai useamman pelin esimerkkitapaukseksi isommasta joukosta.
Tunnettu tosiseikkahan on että sinä Tepa pystyt todistamaan Kärpät fyysiseksi joukkueeksi yhden Lukko-pelissä otetun valokuvan perusteella tai Haatajan armoitetuksi maalintekijäksi yhdellä toissakautisella yhden maalin videoklipillä.
Minä olen vieläkin sitä mieltä että Kärppien pahin pelillinen ongelma on ylivoimapeli ja sitä kuvaa eivät auta ainakaan edellä mainitsemani ottelut.
Voisitko Tepa kaivaa esiin vielä tilastot kuinka paljon Kärpät on tällä kaudella pelannut kahden miehen ylivoimaa ja montako maalia on syntynyt?
Minusta valmentajan suoritusta pitää arvioida miten peli on kehittynyt ja tilastojen valossa Kärpät on ollut hyvä koko syksyn. Edelleen aiemassa vaiheessa ketjussa sanoin, että ylivoimapeli on parantunut kauden edetessä ja sitä vahvistaa nykyään tilastotkin, jossa Kärpät on noussut ykköseksi. Tuossa edellä on sitten valittu ylivoiman toimimattomuuden perusteeksi kaksi Saipa peliä. Nuo on juuri niitä helppoja välisarja vastustajia vastaan, joiden takia Kärppien tilastot monen täällä Jaloselle potkuja vaaativien mielestä saavat Kärppien tilastot näyttämään hyvältä. Tämä vain osoittaa, että taustalla on mututieto. Tuossa edellä ylistetään HPK:n 5-3 ylivoimaa. Eilinen (3.2) HPK-HIFK-peli.
38.00 HIFK Teemu Laakso Kampitus 2min
39.24 HIFK Turo Järvinen Joukkuerangaistus 2min
5-3 yv, ei maalia
55.39HIFK Jarkko Ruutu Koukkaaminen 2min
56.26 HIFK Toni Söderholm Huitominen 2min
5-3 yv, ei maalia
Edelleen en väitä Kärppien ylivoimaa virheettömäksi ja olen esittänyt edellä perusteeksi heikolle ylivoimalle kahden ylivoiman kannalta tärkeän pelaajan loukkantumisen (Viuhkola ja Palsola). Heidän paluunsa jälkeen ylivoima on ollut tehokkaampaa. Yhtälailla vaikkapa Jokereiden ylivoimassa näkyy varmasti Metropolitin loukkaantuminen, taikka sitten Martikaisen.
Mitä tulee tuohon ylivoiman pyörittämiseen ja rauhassa rakentamiseen se ei minusta tarkoita samaa kuin tehokas ylivoima. Esimerkkinä 30 sekunnin rakentelua ja yhtä purkua ehtii nopealla ylösnousulla ja suoraviivaisella laukauksella ampumaan useita kertoja. Nykyisessä SM-liigassa joukkueet poikkeuksetta sumputtaa sini-punaviivan välin jolloin nopein ylösnousu on ehdottomasti päätykiekko. Kun se rakennetaan orhganisoiduti oma mies saa kiekon kaivettua heit kulmasta ja pelattaessa siitä nopeasti maalille parilla kosketuksella syntyy ensimmäinen maalitilanne. Jos tuossa vaiheessa laukauksen suunta on tiedossa muilla kenttä miehillä saadaan paluu kiekko itselle ja ainekset tehokkaaseen ylivoimaan on kasassa.
En ole myöskään väittänyt Kärppiä fyysiseksi joukkueeksi. Olen sanonut, että Kärpillä löytyy miehiä maalin eteen, jotka ottaa iskuja vastaan.
En ole kyllä Haatajaa sanonut armoitetuksi maalin tekijäksi, mutta olen sanonut, että hän osaa tehdä maalin. Mielestäni hän sellaisen teki eilen Tappara pelissä. Kuvat ja klipit ovat esimerkkitilanteita. Kuvan perusteella näytin, että maalilla on Kärppämiehiä, vaikka Gill kuinka sitä siivoaa 2 metrin kropallaan. Gill tekee kyllä sinne maalille menemisestä ikävää, muttei sitä estä.