scholl kirjoitti:
Eli mikä siinä on, että Nokia mokailee jatkuvasti tuotekehittelyssä. Ensin missattiin simpukkatrendi ja nyt sen jälkeen ohuet puhelimet.
Mutta siis haloo. Ihmisillä on erilaisia puhelintarpeita. Työasioissa voi tarvita monipuolisempaa puhelinta kun taas illalla vapaa-ajalla tai iltaviihteellä ihmiset hakevat juuri ohutta puhelinta, jossa riittää puhelu- ja tekstiviestitoiminnot sekä tarvitsee hyvän näytön ja kohtuullisen kameran. Loppujen lopuksi harva tarvitsee mitään kikkailuominaisuuksia. Eräs ystäväni on ollut kehittämässä Kanavat-palvelua ja täytyy sanoa, että se on juuri sellaista roskaa, mitä kännykkään harva kyllä kaipaa. Mielummin sitä käyttää aikansa vaikkapa pelaamiseen.
Suomalaisena sitä tietysti ostaisi mieluusti Nokiaa, mutta heidän pitää nyt skarpata taas.
Nyt puhuu kyllä scholl asiaa.
Itse olen aivan samaa ihmetellyt jo kauan, että mitä helvettiä siellä Nokian suunnittelupuolella oikein tehdään??
Juuri mitään ei keksitä itse, eikä ne (simpukat) jälkeenpäinkään kopioidut kummoisia ole.
Ykköseltä tuli uutisten jälkeen joku a-plus tms, jossa joku pörssiasiantuntija (ei kuitenkaan Nokia-miehiä) enemmän tai vähemmän rivien välistä totesi että Nokialle on tärkeämpää toiminnallisuus kuin ulkonäkö.
Vanhan 8210 jälkeen olen odotellut pientä puhelinta, mutta eipä ole kuulunut.
Siis kaiken maailman sontaa kehitellään puhelimiin ja mitä ihmeellisempiä sivuun käännettäviä kansia, mutta se kännykän ulkonäkö, -muoto ja koko ollaan jätetty taas ronskisti niiden business-tavoitteiden varjoon.
Tässä esimerkiksi Samsungin uutuuksien joukosta ohut puhelin, jonka varmasi uskon vetävän ja jollaista olen odotellut turhaan Nokialta.
Jäljessä hiihdetään kyllä tuossa osassa muihin valmistajiin nähden.
Luulisi että Nokia tekisi suunnittelukehitykseen jonkun sivuhaaran, jonka tehtävänä olisi juuri haistella maailman (kännykkämuoti)tuulia ja yrittää kehittää niiden perusteella Nokiaan muotoja ja jättää näistä puhelimista ne suuret business-innovaatiot kokonaan pois.
Jos sellainen osasto Nokialla jo on, niin eipä ole kovinkaan kummoinen ollut tulos.