Itse vankkumattomana Tristania -fanina olin aikalailla murheissani Vibeken ilmoituksesta jättää Tristania henkilökohtaisiin syihin vedoten. Stene on ollut minulle henkilökohtaisesti yksi tärkeimmistä naisvokalisteista, ja onhan hän aivan mielettömän kaunis kaiken lisäksi. Eroamisilmoituksen jälkeen hekumoin itsekin ajatuksella "Vibeke Nightwishin solistina", ovathan Tristania ja Nightwish olleet kiertueellakin yhdessä. Uutisen ajoitus oli vielä mitä mainioin nostattamaan pieniä NW-kytköksiä. Suosiolla mitattuna Nightwish on tietysti Tristaniaan verrattuna potenssiin kaksi, mutta aika kyseenalainen temppu olisi ollut Vibekeltä hakea Nightwishin solistiksi. Musiikkiin kun liittyy intohimoja, eikä sen NW:ltä saatavan famen pitäisi olla mikään ratkaiseva tekijä. Käsittääkseni hän erosi bändistä, koska halusi panostaa koulunopettajan uraan. Toivon kuitenkin syvästi, että saisin kuulla Vibeken kaunista ääntä myös jatkossa. Harmittaa etten ikinä päässyt todistamaan Tristaniaa livenä sen parhaimmassa kokoonpanossa.
EDIT: Poistettu.