Ompas täällä musikaalista porukkaa, kun pystyvät arvostelemaan Tarjan laulutaidot esittämättä edes yhtä faktaa. Klassisia laulajia on maailma väärällään ja kaikki heistä osaavat laulaa. On outoa laittaa nuori entinen hevarilaulaja suoraan oopperalaulajien kastiin ja aloittaa vertaileminen. Tarjan äänen kehittyminen oli suurin piirtein pysähdyksissä koko NW-produktion ajan, koska kuitenkin puhutaan täysin erillaisista laulutavoista, vaikkakin muistuttavat toisiaan.
Ei hyvä klassinen laulaja synny tuosta vaan, koska se vaatii vuosien ja taas vuosien treenausta. Tarjan tapauksessa pitää vielä poisoppia se hevilaulanta. Tarja on vielä varsin nuori ja kokematon klassinen laulaja, mutta omaa karisman josta moni tunnettu oopperalaulaja maksaisi maltaita. Ehkäpä tuo NW aika vielä tulee olemaan kultaakin kalliimpi hänen uransa kannalta, sillä se se toi tunnettuutta ja esiintymisvarmuutta. Mikäli hän alkaisi nyt treenaamaan, niin ehkäpä ääni olisi kunnossa vaikkapa 2012 ja tie oopperalavoille avoin.
Se haluaako hän oopperalavoille tympeän yleisön eteen vai jatkaa NW:n viitoittamalla tiellä, jää nähtäväksi. Seuraava levy kuulemma on hevahtava, eli sen puolen voidaan unohtaa vertaileminen Mattilan ja Isokosken tekniikoihin.
Tuosta Lontoonkielestä..hmmm.... ehkä hän ei äännä sitä kuin aito Lontoolainen, mutta jo laulutekniikka on niin erillainen, että sanojen painotukset tulevat pikkuisen outoihin kohtiin ja näin saa sen kuulostamaan tankerolta. Oopperatyylisesti laulaminen englanniksi saa englanninkielisenkin oopperalaulajan kuullostamaan aavistuksen tankerolta, miksei siis suomalaisenkin.
Alamummu antaa nyt niitä esimerkkeja Tarja huonosta tekniikasta, koska sen atti puheeksi. Ethän sinä sitä muuten olisi maininnut jollet niitä tietäisi, vai olisitko?