NHL20 – yleinen keskustelu

  • 280 153
  • 1 529

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Perjantaina alko mullaki tappioputki. Taitaa olla nyt 12-13 ottelua.

Ainakin HUT:n puolella tuntuu wanha EA-klassikko palanneen, eli tuollaiset kausittaiset momentumit, joissa peli taikoo sinulle jos jonkinlaista draamankaarta voitto- ja häviöputkineen. Esim. eilen oli sellainen peli, jossa vastustaja teki neljällä ensimmäisellä laukauksellaan maalin (1 miinuskulmasta). 4. laukaus tuli siis kolmannessa erässä, jolla vastustaja siirtyi 3-4 johtoon. Itsellä oli tuossa vaiheessa 30+ laukausta.

Kyllä noitakin pelejä voi voittaa, mutta jotain mätää noissa tappioputkissa on. Toisaalta joskus menee toisinkin päin.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Nyt tuli kyllä aika uniikki pelaaja omalle puolelle tuossa 3vs3. Pelaaja ei syöttänyt kertaakaan kenellekkään ja laukoi ottelussa 28 kertaa. Siis yksinään 28 kertaa. Ihan sama millainen oli tilanne, niin veti aina itse.
Toki peli voitettiin, mutta aikamoinen tapaus.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Mitä uutta tämän päivityksen piti tuoda? Olen muutaman pelin kokeillut, ja tuntuu että suorilla laukauksilla voi nyt tehdä jopa maaleja, ja pärjätäkin, eli ettei tarvitse tehdä ainoastaan onetimer-maaleja. Se vaikuttaa ainakin ihan hyvältä.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Eikös sun pitänyt myydä tää peli jo pois?
Piti oikein tarkistaa, 29.1. oli peli lähdössä myyntiin. Vähän pitempi tauko oli sentään. Meidän EASHL-tiimin kassari ilmoitti viime perjantaina pitävänsä viikon tauon ja lauantaina oli jo kyselemässä väkeä peleille.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mitä tälle pelille on tapahtunut? Vaikka voittoja tulee, niin peli on aivan karmeaa. Hirveää sählyä ja pomppivaa kiekkoa.

Tähän on pelkkästään tuuria miten kiekko eksyy lapaan tai maaliin. Voitin yhden pelin 5-1, vaikka vihu oli selvästi parempi. Tein polvella maalin, yhden maalivahti imi nollakulmasta ja yksi hirveä maannuoliainen meni alivoimalla maaliin. Hävisin viimeisen erän vedot 15-2.

Vastaavasti itse myös hävisin yhden pelin 3-0, koska omat oli aivan karmeassa liisterissä ja jopa väistivät kiekkoa, kun yritin syöttää ihan normaaliin paikkaan. Yksin läpi tilanteessa vihu pokecheckkaa 10 metrin päästä tai spurttaa kiinni hartioihin. Kuitenkin erien vedot oli 5-12-4. Osasin ilmeisesti pelata vain toisessa erässä.

Oikeesti nyt on historiallisen paska päivitys. Ihan arpapeliä, että miten hyvä tai huono olet.
 

Frykke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Hurricanes
Aivan samaa mieltä ylläolevan kirjoittajan kanssa. Versuksessa pelinopeus tunnuttu vetävän niin alas että tuntuu ihan järkyttävältä pelata ja Hutissa taas vastustajien botit tuntuvat suorastaan imevän kiekon itselleen tilanteessa kuin tilanteessa vaikka väkisin. Saatikka aivan hirvittävän prässin pystyvät antamaan kiekolliseen, kun taas omat ukot ei saa kiekkoa pois tai katko mitään syöttöjä. Kuraa.

Näinpä jopa itsekkin siirtynyt paljolti eashl-sparreihin ja tietysti omalla porukalla pelaamaan,vaikka tähän asti useamman vuosikerran tullut paljon pelejä sekä versuksen että hytin parissa.

Kyllähän tuolla eashl-puolellakin sparrissa tuntuu monenlaista viheltäjää pyörivän tosiaan niinkuin joku mainitsi,mutta suurimmalta osin ihan nautittavia pelejä tullut sielläkin puolella..
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Mitä tälle pelille on tapahtunut? Vaikka voittoja tulee, niin peli on aivan karmeaa. Hirveää sählyä ja pomppivaa kiekkoa.

Tähän on pelkkästään tuuria miten kiekko eksyy lapaan tai maaliin. Voitin yhden pelin 5-1, vaikka vihu oli selvästi parempi. Tein polvella maalin, yhden maalivahti imi nollakulmasta ja yksi hirveä maannuoliainen meni alivoimalla maaliin. Hävisin viimeisen erän vedot 15-2.

Vastaavasti itse myös hävisin yhden pelin 3-0, koska omat oli aivan karmeassa liisterissä ja jopa väistivät kiekkoa, kun yritin syöttää ihan normaaliin paikkaan. Yksin läpi tilanteessa vihu pokecheckkaa 10 metrin päästä tai spurttaa kiinni hartioihin. Kuitenkin erien vedot oli 5-12-4. Osasin ilmeisesti pelata vain toisessa erässä.

Oikeesti nyt on historiallisen paska päivitys. Ihan arpapeliä, että miten hyvä tai huono olet.
Tämä todella pitää paikkaansa, eiköhän tämä mun kokeilu loppunut tähän. Taas, joko mun puolustustaidot häviää, tai no, ei ne mihinkään häviä, tietokonepuolustajan taito häviää. Johdan 5-4, 20sec jäljellä, Weber sitoo vastustajan hyökkääjää maalilla, koitan itse peittää syöttöä, kas kummaa, Weber lähteekin vittuun siitä rynnimään ihan yhtäkkiä, näin vastustaja tasoihin. Sama toistui kymmenen sekunnin päästä ja sitten olinkin häviöllä 6-5, vastustaja tottakai kaunisteli vielä, ja loppulukemat oli 7-5. Todella hämmentävää että kaikki osaaminen loppuu viimeisellä minuutilla kun johtaa maalilla.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Pakko vielä sanoa, että tuo viimeinen minuutti on vitun huonosti tehty, jokaikinen peli mitä olen pelannut, ja seurannut uuden päivityksen jälkeen, on ratkennut viimeiselle minuutille. Todennäköisesti myös epäreilusti.
 

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Pakko vielä sanoa, että tuo viimeinen minuutti on vitun huonosti tehty, jokaikinen peli mitä olen pelannut, ja seurannut uuden päivityksen jälkeen, on ratkennut viimeiselle minuutille. Todennäköisesti myös epäreilusti.

Olisin kiinnostunut pelaamaan sua vastaan laita privana viestiä jos kiinnostaa.
 

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
EA on selvästi päättänyt, että mä en näitä pelejä voita enää.

Ei mut oikeesti, tuntuu että voittaminen on nykyään mahdottomuus. :D Oon jälleen kerran 7 ottelun häviöputkessa, ja yritän puolustaa niin hyvin kun mahdollista, mutta silti vastustaja pääsee tekemään sen onetimerin tai jonkun muun ihan ihme vedon joka menee maaliin.

Tuossa just pelasin, niin sain kivasti maalipaikkoja ja yhdessä vaiheessa oli tyhjän maalin paikka, mutta ei. Maalivahdilla on joku ihmeen jumalmoodi päällä. Ja mitä tekee vastustaja, tulee vaan alueen läpi, itse yritän puolustaa hyvin, mutta sitten kiekko menee maaliin rannelaukauksella yläkulmaan?

EA selvästi vittuilee vielä mulle, kun tuossa just tuli pari kertaa mua vastaan pelaaja jolla oli kaveri mukana. Kiva siinä sitten pelata kun kaverit heittää kärkikyniä.

Tää päivitys kyllä pilasi änärin, varsinkin hutin.
 

A Siente

Jäsen
En ainakaan itse huomannut mitään eroa päivityksen jälkeen. Monet teistäkin luulee olevansa hyviä eikä ymmärrä sitä että joku saattaa olla teitä parempi. Sit syytetään peliä kun ei pärjätä. Itsekkin aikaisemmin syytin vaikka ketä kun tuli turpaan, mutta lopulta tajusin ettei aina voi voittaa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
En ainakaan itse huomannut mitään eroa päivityksen jälkeen. Monet teistäkin luulee olevansa hyviä eikä ymmärrä sitä että joku saattaa olla teitä parempi. Sit syytetään peliä kun ei pärjätä. Itsekkin aikaisemmin syytin vaikka ketä kun tuli turpaan, mutta lopulta tajusin ettei aina voi voittaa.

Tämä muuten oikeesti laittaa miettimään omaa pelaamista. Osaanko oikeasti pelata tätä vai osaanko pelata vain muita paremmin pelin säännöillä? Olen ollut 20vuotta tilastojen mukaan ihan hyvä pelaamaan, mutta nyt olen aivan ihmeellisissä vaikeuksissa. Vielä pari viikkoa sitten kaikki toimi kuten kuuluukin ja nyt en osaakkaan syöttää onetimeria tai puolustaa normaalisti äijää pois. Tai osaan välillä, sitten kun peli päättää hetkeksi toimia.

Tämä muistuttaa vähän parin vuoden takaista sekoilua. Ekaksi ea lanseerasi uutena ominaisuutena defence stickin ja sitä piti koko vuoden ajan harjoitella. No seuraavassa änärissä sitten poke checkistä tuli aina jäähy. Hauska jekku, että eka piti mailalla puolustaa ja sitten sitä mailaa ei saanut käyttää ollenkaan. Taisi ekan kuukauden jäähyt pyöriä jossain 30-40min per ottelu.

Joskus pakki-pakki syötöt oli hyvä taktiikka, mutta sekin muutettiin mahdottomaksi, kun olihan se epäreilua, jos joku teki maalin sillä tavalla. Takaperin luistelun helppous otettiin jo pari kuukautta sitten pois, mikä toki oli hyvä asia. Olihan se ärsyttävää, kun vihu tulee perse pystyssä koko kentän läpi.

Aina näihin muutoksiin on yleensä tottunut aika nopeasti ja yleensä ne muutokset ovat olleet ihan tarpeellisia, mutta nyt tuntuu, että nyt tästä poistettu lähes kaikki "vippaskonstit". Nyt ehkä mielestäni pakit ovat helpommin mukana ja viivasta pääsee hyvin ampumaan. Kyllä tähänkin päivitykseen toivottavasti tottuu, mutta kyllä pelit jää siihen, jos seuraavassa päivityksessä tämän päivityksen hyödyt otetaan taas pois.

Ei kukaan jaksa joka kuukausi opetella peliä uudestaan. Olisi ihan jees, jos peli olisi sama minkä ostin syyskuussa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Sama päivitys se on kaikille. Jos et nyt pärjää sen jälkeen, niin kannattaa katsoa peiliin. Miten se voittava pelaaja sit pärjää?

Täysin totta, niinhän se on. En nyt kuitenkaan häviä pelejä tämän päivityksen takia (ehkä) , mutta game play on todella huono tällä hetkellä. Tulee jokaisessa pelissä vihulle monia tilanteita, että "mitä helvettiä?" ja vastaavasti huomaa omassa pelissä, kun pääseekin itse ihan tuurilla yksin läpi jne.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole patch noteja katsonut, mutta ilmeisesti tämä uusin päivitys on tehnyt jotain AI-pelaajien käyttäytymiselle, koska EASHL-peleissä en ole huomannut mitään merkittävää muutosta mihinkään suuntaan.

Toistan itseäni, mutta suosittelen EASHL:ää edelleen kaikille. NHL-pelien paras pelimuoto, joka myöskin turhauttaa huomattavasti vähemmän. Pomppumaaleja voi tulla kummallekin ja joskus voi muutama peli mennä huonommalla tuurilla, kun taas joskus pomppii itselle paremmin. Pääasiassa kuitenkin maalit syntyvät reilulla tavalla, eli hyökkäävä joukkue onnistuu puolustavaa joukkuetta paremmin kyseisessä tilanteessa.

Kun turhautuminen johtuu useimmiten omista epäonnistumisista, eikä epäreilun tuntuisista tilanteista, niin asiat ovat aika hyvin mallillaan. Näin homma EASHL:ssä useimmiten menee.
 
Suosikkijoukkue
New York Rangers
En ole patch noteja katsonut, mutta ilmeisesti tämä uusin päivitys on tehnyt jotain AI-pelaajien käyttäytymiselle, koska EASHL-peleissä en ole huomannut mitään merkittävää muutosta mihinkään suuntaan.

Toistan itseäni, mutta suosittelen EASHL:ää edelleen kaikille. NHL-pelien paras pelimuoto, joka myöskin turhauttaa huomattavasti vähemmän. Pomppumaaleja voi tulla kummallekin ja joskus voi muutama peli mennä huonommalla tuurilla, kun taas joskus pomppii itselle paremmin. Pääasiassa kuitenkin maalit syntyvät reilulla tavalla, eli hyökkäävä joukkue onnistuu puolustavaa joukkuetta paremmin kyseisessä tilanteessa.

Kun turhautuminen johtuu useimmiten omista epäonnistumisista, eikä epäreilun tuntuisista tilanteista, niin asiat ovat aika hyvin mallillaan. Näin homma EASHL:ssä useimmiten menee.
Samaistun kyllä viestiisi. Itsekin vielä pari vuotta sitten rakentelin omaa tiimiä HUT:issa ja pinna kireni kauden mittaan.
Pomppumaaleja kyllä tulee ja satunnaiset AI-pakkien nousut saavat välillä veren kiehumaan, mutta silti hauskin mode. Kavereiden kanssa tiimi pystyyn ja hiomaan fläppitaululla kuviot kuntoon, niin johan kuluu sunnuntai-iltapäivät mukavasti.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
En ole patch noteja katsonut, mutta ilmeisesti tämä uusin päivitys on tehnyt jotain AI-pelaajien käyttäytymiselle, koska EASHL-peleissä en ole huomannut mitään merkittävää muutosta mihinkään suuntaan.

Toistan itseäni, mutta suosittelen EASHL:ää edelleen kaikille. NHL-pelien paras pelimuoto, joka myöskin turhauttaa huomattavasti vähemmän. Pomppumaaleja voi tulla kummallekin ja joskus voi muutama peli mennä huonommalla tuurilla, kun taas joskus pomppii itselle paremmin. Pääasiassa kuitenkin maalit syntyvät reilulla tavalla, eli hyökkäävä joukkue onnistuu puolustavaa joukkuetta paremmin kyseisessä tilanteessa.

Kun turhautuminen johtuu useimmiten omista epäonnistumisista, eikä epäreilun tuntuisista tilanteista, niin asiat ovat aika hyvin mallillaan. Näin homma EASHL:ssä useimmiten menee.

Juu paljon mielestäni tekoäly muuttui, mutta kyllä ainakin itse huomaan myös eash:ssä muutoksia.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Millaisia muutoksia?

Oikeastaan kaikessa, jos momentum osuu jommallekummalle. Viime pelissäkin oli jännä tilanne kun kukaan omista pelaajista ei saanut syöttöä lapaan kolmella nollaa vastaan. Kuitenkin edellisessä pelissä tein tehot 5+6 ja yhtäkkiä lavassa onkin ihmeellistä tervaa ja luistelu on kömpelöä, enkä osaa syöttää kahden metrin syöttöä.
Botti maalivahdit on ehkä suurin muutos nyt eashl:ssä. Sitten kun se veska on vireessä ja toinen imuroi, niin peli on äärimmäisen turhauttavaa.

Omasta mielestäni eashl on paras pelimuoto, koska siinä oma panos ratkaisee, mutta nyt tuntuu, että tämä päivitys vaikutti jopa eashl:ään negatiivisesti.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oikeastaan kaikessa, jos momentum osuu jommallekummalle. Viime pelissäkin oli jännä tilanne kun kukaan omista pelaajista ei saanut syöttöä lapaan kolmella nollaa vastaan. Kuitenkin edellisessä pelissä tein tehot 5+6 ja yhtäkkiä lavassa onkin ihmeellistä tervaa ja luistelu on kömpelöä, enkä osaa syöttää kahden metrin syöttöä.
Botti maalivahdit on ehkä suurin muutos nyt eashl:ssä. Sitten kun se veska on vireessä ja toinen imuroi, niin peli on äärimmäisen turhauttavaa.

Omasta mielestäni eashl on paras pelimuoto, koska siinä oma panos ratkaisee, mutta nyt tuntuu, että tämä päivitys vaikutti jopa eashl:ään negatiivisesti.
Nämä asiat ovat olleet läsnä ihan koko ajan. Jos päivityksen jälkeen sattuu osumaan kohdalle huonompaa tuuria, niin ehkä se tuntuu siltä, että päivitys on tämän aiheuttanut. Ei kuitenkaan tarkoita sitä, että näin oikeasti olisi.

Samalla tapaa veskojen kanssa on ollut parempaa ja huonompaa tuuria aina. Ei tämäkään ole muuttunut mitenkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös