NHL17 – yleinen keskustelu

  • 251 496
  • 898

Meicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans/Capitals
@Meicci Ostaessa? Kerrotko tarkemmin missä ja miten? Itse en ole peliä ostanut netistä, vaan sain pakat EA Accessin kautta, jossa ei ainakaan omaan silmääni ,lukenut missään ehtoa että avattava päivään XX mennessä.

Ostin pelin siis storesta, ja siellä oli noiden etujen perään merkattu päivä mihin mennessä ne pakat pitää avata.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ostin pelin siis storesta, ja siellä oli noiden etujen perään merkattu päivä mihin mennessä ne pakat pitää avata.
Ok. Itse en huomannut missään mainintaa pakkojen menetyksestä mainittua päivämäärää ja odotin kovasti tuota pakkojen avaamista ja sitten aamulla kun olen menossa avaamaan, on matto vetäisty täysin yllättäen jalkojen alta.

Meni hieman kasetti ns. jumiin siis. Mutta se on meikän tapa reagoida asioihin. @jjoni

Asiasta on laitettu kyselyä EA:lle. Jos pakat eivät edes kuuluneet minulle tai olen itse munannut päivämäärän huomaamattomuuden, se on voi voi. Mutta tämä sama asia kävi nyt kolmelle ihmiselle kerralla, niin täytyy ihmetellä.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
@jjoni Mitä kusettamista se on, että käyttää kahdeksaa tiliä kun kerran se on mahdollista ja täysin laillista puuhaa. Kyllä peliä saa pelata tasan niin paljon kun haluaa, tuskin se on EA:lta pois niin mitenkään.
Ei ole EA:lta pois jos keplottelet ylimääräisien accojen kanssa miljoona coinssia parissa-kolmessa kuukaudessa? :)
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ei ole EA:lta pois jos keplottelet ylimääräisien accojen kanssa miljoona coinssia parissa-kolmessa kuukaudessa? :)
No kun tuo kerran on mahdollista, niin joo kyllä. Etenkin kun pelasin noista neljällä accolla NHL16-pelissä aina kolmosdivariin asti jokaisen.

Kai peliä saa pelata niin paljon kun haluaa kun siitä kerran on maksanut ja työtähän tuo vaatii kun joka kerta jokaiselle tilille pitäisi kirjautua 2x pvä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Miksi tarvitsee kaksi kertaa? Eikö kerran päivässä riitä?
Mun ymmärtääkseni (ainakin ennen aina näin ollut old genillä) siellä tilillä pitää käydä kerran sen päivän aikana (kuluva vuorokausi), ennen kuin päivä vaihtuu uuteen "coins-päivään". En tiedä onko tämä muuttunut jotenkin. Eli ei vaan riitä että haet ne coinsit kun vuorokausi pelin kellossa vaihtunut.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Mun ymmärtääkseni (ainakin ennen aina näin ollut old genillä) siellä tilillä pitää käydä kerran sen päivän aikana (kuluva vuorokausi), ennen kuin päivä vaihtuu uuteen "coins-päivään". En tiedä onko tämä muuttunut jotenkin. Eli ei vaan riitä että haet ne coinsit kun vuorokausi pelin kellossa vaihtunut.

Ei pidä paikkaansa. Siitä kun olet kirjautunut niin seuraavan 24-48 tunnin välisenä aikana riittää että käy. Turhaa työtä teet.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ei pidä paikkaansa. Siitä kun olet kirjautunut niin seuraavan 24-48 tunnin välisenä aikana riittää että käy. Turhaa työtä teet.
Asia selvä. Olen nimittäin joskus aiemmin menettänyt kiekkoja kun en ole kirjautunut tilille välillä ja siitä asti oon sitten vedellyt varman päälle. Tämä meno on sitten jossain vaiheessa pelejä muuttunut. Kiitos tiedosta kanssahyväksikäyttäjä. #hymiö
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Tää on taas tätä. Miksi NHL 17:ssa on vapaissa pelaajissa "Gary Mann overall 99"?

Miksi näitä tehdään jokaiseen peliin?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tää on taas tätä. Miksi NHL 17:ssa on vapaissa pelaajissa "Gary Mann overall 99"?

Miksi näitä tehdään jokaiseen peliin?
Koska se on osa EA:n syöpätaistelun vastaista kampanjaa lapsille. Ihan hieno ja hyvä perinne vuosikausia.

Sen pelaajan voi edioida huonoksi tai siirtää johonkin Euroopan liigaan jota ei pelaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onko muut törmänneet samaan: taklaat vastustajan kumoon, niin että kypärä lähtee pois. Sulle tulee boxi ja "tietokoneen" kaveri jatkaa pelaamista ilman kypärää = ei jäähyä =) ? Änärissäkö ei ole sitä sääntöä ? Pieniä juttuja mutta kuitenkin ?

e:

Tää on taas tätä. Miksi NHL 17:ssa on vapaissa pelaajissa "Gary Mann overall 99"?

Miksi näitä tehdään jokaiseen peliin?

09 versiossa taisi olla Torontolla maalissa joku Ladha tjsp. Oli sitten muuten ihan piiiiiikkuisen vaikeaa tehdä sille maalia.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Onko muut törmänneet samaan: taklaat vastustajan kumoon, niin että kypärä lähtee pois. Sulle tulee boxi ja "tietokoneen" kaveri jatkaa pelaamista ilman kypärää = ei jäähyä =) ? Änärissäkö ei ole sitä sääntöä ? Pieniä juttuja mutta kuitenkin ?

NHL:ssä saa ihan rauhassa pelailla vaihdon loppuun ilman kypärää.
 

ippe94

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, NHL, Ilves
Simuloin piruuttani Winnipegillä tuota Franchise Modea eteenpäin muutaman kauden verran. Tein hyvin maltillisesti hankintoja ja ensimmäisellä ja toisella kaudella Capissa olikin noin 10 miljoonaa ilmaa. Aika koukuttava pelimuotohan tuo oli ja noiden palveluiden päivittäminen, hintojen muuttelu jne. oli yllättävänkin mukavaa puuhaa. Patrik Laine oli yksi iso syy miksi valitsin juuri Winnipegin ja mies esiintyikin edukseen heti alusta lähtien. Ensimmäisellä kaudella taisi tehdä 17+27 ja toisella kaudella sitten 25+36 ollen joukkueen paras pistemies. Miehen kokonaisuus oli tähän mennessä noussut sinne 87-88 hujakoille.

Riemu jäi kuitenkin loppujen lopulta lyhyeen, kun peli tilttasi kahteen kertaan ja kun ei tuota tule ihan joka viikon päätteeksi tallennettua niin siinä meni sitten aina tiltin yhteydessä aika pitkiä siivuja bittiavaruuteen. Ensimmäisen kerran tilttasi kolmannen kauden kesään jolloin piti aloittaa uudestaan toisen kauden alkupuolelta ja sitten kun toinen kausi saatiin pelattua uudestaan lävitse niin kolmannen kauden ensimmäisiä otteluita simuloitaessa peli tilttasi jälleen. Tämä söi mielenkiintoa aika tehokkaalla prosentilla ja varmaan menee hetken aikaa, ennen kuin tulee tuohon pelimuotoon koskettua uudestaan.

Mutta joo tilttejä lukuunottamatta kyseessä vaikuttaa olevan erinomainen pelimuoto, joka tarjoaa ihan mukavaa managerointia. Pelaajakehitys oli omassa joukkueessani kohtuu maltillista eivätkä esim. Mark Scheifele ja Nikolaj Ehlers nousseet 2-3 kauden aikanaan 87 ja 83 arvoistaan kuin yhdellä pykälällä, vaikka molempien potentiaali oli 'Elite' ja kumpainenkin pelasi kärkiketjujen minuutteja Scheifelen ollessa ykkössentteri. Muissa jengeissä muutokset olivatkin sitten aika reiluja. Esim. Aaron Ekblad, Rasmus Ristolainen, Jack Eichel ja Connor McDavid olivat jo ensimmäisen kauden jälkeen kaikki +91 kokonaisuuden omaavia pelaajia. McDavid oli muistaakseni 93 kahden kauden jälkeen ja Auston Matthews 90.

Pelaajat tekivät aika käsittämättömiä ratkaisuita sopimuspöydässä suuntaa jos toiseen. Esim. T.J. Oshie ei vapaana agenttina suostunut signaamaan Winnipegiin vaikka olin edelliskauden konferenssifinaalisti ja mies vetosi siihen, ettei tule joukkueeseen, joka ei pääse pudotuspeleihin. Oshie oli sitten mielummin koko kauden ilman seuraa eikä suostunut siirtymään riveihini edes ylihintaisella sopparilla kesken kautta. Sitten taas organisaation lupaavat maalivahdit Eric Comrie (84ovr 23v toisen kauden kesällä) ja Connor Hellebuyck (86ovr 25v toisen kauden kesällä) suostuivat ihan törkeän edullisiin sopparieihin. Comrie signattiin 7 vuodeksi 1.7m vuosiliksalla ja Hellebuyck 6 vuodeksi 3,5m palkalla. Molemmilla vielä 'Elite' potential ja jo valmiiksi korkeat kokonaisuudet.

Sitten kun EA vähän päivittelee peliään ja nuo tilttailut loppuu niin varmasti tulee joko jatkettua tätä tallennusta tai aloitettua uusi vastaava jonkun toisen seuran kanssa, mutta nyt tosiaan hetken aikaa taukoa.
 

Ålemao

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Pelicans
Oonko minä nyt perkele ainoa jolla Ea network pimeänä? Eilis illasta saakka ollut. Aikaa ja pelihaluja olis ni käy näin...
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Oonko minä nyt perkele ainoa jolla Ea network pimeänä? Eilis illasta saakka ollut. Aikaa ja pelihaluja olis ni käy näin...

HUT ainakin heitti pihalle kun koitin korttia pistää myyntiin, EASHL toimii ihan normaalisti.
 

Ålemao

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Pelicans
HUT ainakin heitti pihalle kun koitin korttia pistää myyntiin, EASHL toimii ihan normaalisti.
Täällä koko paska pimeenä. Mikähän tässä on ku kaverilla tossa kilometrin päässä toimii ihan normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Jahas. Taisi olla Quebec City Lynxin Franchise Moden ura sitten siinä. Olen vain simunnut tuota testiksi, kun oikea alkava ura odottaa ensimmäistä kunnon pelaajapäivitystä sitten lokakuussa kun NHL-pelit alkaneet. 2023 draftin kohdalla olen ja joka kerta kun painan itseni draftiin, peli kaatuu ja menee Xboxin alkuvalikkoon. Kolme kertaa kokeiltu ja joka kerta sama homma.

Muilla ongelmaa? Pitää pistää kyselyä EA:lle, ettei tuo nyt ainakaan yleisty.

Mitä itse Franchise Modeen tulee, niin onhan tuo eteenpäin mennyt syvyydessä. Mutta edelleen liian sinnepäin tehty, kun esim moraalisysteemi on täysin sama totaalisen turha moodi, mitä oli NHL16-pelissä. Tuossa ei vaan ole mitään logiikkaa ja järkeä ja ne moraalimuutokset tulevat täysin EA:n lottokoneella. Lisäksi halli on rikki tyyliin kokoajan ja joka kausi koko rahabudetti pitää pistää hallin korjaamiseen. En ole saanut vielä kertaakaan suoritettua sitä "more club seats" kun tuo on kauden jälkeen tehtävä uudistus, jolloin budjetti on totaalisen käytetty.

Parempaan suuntaan menty selvästi, mutta hiomista tuo kaipaa vielä rutkasti.

Edit: No nyt sitten selvisi että NHL16 Be a GM:ssä oli bugi, joka kaatoi pelin juurikin draftiin jos simuloi ilman taukoja kolme kautta putkeen tuota. Näin tein eilen juurikin ja tallensin draftin alkuun, josta taas sitten jatkoin tänään. Eli EA ei ole jaksanut korjata sitten tätäkään bugia. Mahtavaa...
 
Viimeksi muokattu:

Avuton tunari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vähän kaikki.
Itseä vituttaa, ku 14.9 tilasin pein verkkokaupasta, eikä ole vieläkään tullut...
Kysyisin muutaman kysymyksen:
1. Onko Laineen pelityyli muutettu työmyyrästä pois?
2. Mikä on nuorten ( Puljujärvi, Laine, Juolevi, Kuokkanen) suomalaisten overallit ja potentiaali?
3. Onko Tuomo Ruutu vapaissa pelaajissa?
4. Miloin joukkoe voi muuttaa toiseen kaupunkiin ( en nyt muista pelimuodon nimeä)?
5. Onko maajoukkoeisiin saatu reallisuutta?
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Itseä vituttaa, ku 14.9 tilasin pein verkkokaupasta, eikä ole vieläkään tullut...
Kysyisin muutaman kysymyksen:
1. Onko Laineen pelityyli muutettu työmyyrästä pois?
2. Mikä on nuorten ( Puljujärvi, Laine, Juolevi, Kuokkanen) suomalaisten overallit ja potentiaali?
3. Onko Tuomo Ruutu vapaissa pelaajissa?
4. Miloin joukkoe voi muuttaa toiseen kaupunkiin ( en nyt muista pelimuodon nimeä)?
5. Onko maajoukkoeisiin saatu reallisuutta?
1. Ei ole. Hutissa on edelleen täysin sama kortti kuin viime vuonna(Tappara, 73kok, työmyyrä), mutta tulee päivittymään todennäköisesti kultakortiksi myös huttiin jossain vaiheessa kautta. Ja hutin ulkopuolella on 77kok ja työmyyrä
2. Rantanen 81kok low elite, Kapanen 77kok med top 6, Honka 80kok med top 4, Saarijärvi 58kok med top 6, Juolevi 66kok low elite, Puljujärvi 76kok med elite, Aho 65kok Ahl top 6(ihan naurettavan huono), Kuokkanen 57kok AHL top 6, Saarela 57kok Top 6, Laine 77kok med elite.
3. On.
4. Käsittääkseni vaihtelee joka joukkueella riippuen joukkueen maineesta. Esimerkiksi Carolina on helpohko muuttaa kun taas Torontoa ei pitäisi juurikaan pystyä muuttaa. Tämän voi myös asetuksista vaihtaa niin että omistaja hyväksyy kaikki muuttoyritykset.
5. Mitä tarkoitat? Normaalit maajoukkueet aikalailla identtisiä edellisiin vuosiin nähden, mutta World Cup- maajoukkueet ovat hienoja ja realistisia.

Noista pelaajien kokonaisuuksista jne. sen verran että sitten kun Laine, Matthews ja kumppanit ovat pelanneet ensimmäiset NHL-ottelunsa ja muutenkin kun NHL-kausi pääsee liikkeelle niin realistisemmat kokoonpanot todennäköisesti tulevat. Tällä hetkellä EA:lla ei varmaan ole kiinnostustakaan muokata kokoonpanoja kovin paljoa, ja heillä ei ole esimerkiksi oikeuksia siirtää Matthewsia Torontoon. Siksi mm. Laine, Pulju, Aho ovat vielä Liiga-joukkueissaan ja Matthews Zurichissa.

Toivottavasti olin avuksi :)
 
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Toronto Maple Leafs
Ei ole. Hutissa on edelleen täysin sama kortti kuin viime vuonna(Tappara, 73kok, työmyyrä), mutta tulee päivittymään todennäköisesti kultakortiksi myös huttiin jossain vaiheessa kautta. Ja hutin ulkopuolella on 77kok ja työmyyrä

Mitenkäs muuten tällaisissa tapauksissa menee HUTissa jos pelaajan OVR päivittyy, nouseeko jo omistaman kortin pisteet vai tuleeko uusia kortteja vai mitä? Eli jos nyt ostaa pilkkahintaan jonkun junnun niin kasvaako kortin arvo kun päivittyy?
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Mitenkäs muuten tällaisissa tapauksissa menee HUTissa jos pelaajan OVR päivittyy, nouseeko jo omistaman kortin pisteet vai tuleeko uusia kortteja vai mitä? Eli jos nyt ostaa pilkkahintaan jonkun junnun niin kasvaako kortin arvo kun päivittyy?
Viime vuonna ei ainakaan näin käynyt. Muun muassa Connor McDavidilla oli viime vuonna pelin lopussakin vielä pronssikortti vaikka oli saanut päivityksessä 88 kultakortin.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Pystyykö kiekon kokoa muuttamaan tai varjostusta?
En löydä...
 

Avuton tunari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vähän kaikki.
Voi vittujen vittu tätä hommaa. Ennakkoon tilaamani peli oli mennyt väärään osoitteeseen, joten vasta nyt sain sen. Ymmärrettävä virhe. Se, mikä ottaa päähän, on se, että en tienyt, että se koodi olisi pitänyt lunastaa jo aijemmin. Siitä ei ollut tullut mitään ilmoitusta. Elikkä tilasin pelin ennakkoon turhan takia.

Edit: Ja varsinainen asiani:
1.
Toivottavasti olin avuksi :)

Oli apua, kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös