En tiedä, mutta jollain lailla saanut tämän HUT:n nyt toimimaan. En osaa sanoa mikä siinä on. On kestänyt jo pidemmän aikaa hyvä putki. Saanut puolustuksen kohtalaisesti organisoitua ja pystyn nyt olemaan agressiivisempi, mutta silti pelaamaan tarkaan kriittiset alueet. Tein myös sellaisen muutoksen, että laitoin hyökkääjille HIFK:maisesti taktiikaksi kaikki peliin. Tuolla saanut jotenkin paremmin koko hyökkäysarsenaalin samanaikaisesti viivan yli. Hyökkäyspelaamisessa olen pyrkinyt siihen että nopean ryntäämisen sijaan rytmitän hyökkäyksiä enemmän pelaamalla kiekkoa enemmän keskialueella ylös ja alas. Aikaisemmin pyrin ehkä liikaa menemään pakki-sentteri-laita tai pakki-laita-sentteri tyylillä ylös ja vaikka tiettyjä vastustajia vastaan sekin riitti, niin nyt saanut pelaamiseen huomattavasti monipuolisuutta. Johtoasemassa niin on helppo ollut aikaisemminkin pelata, mutta nyt olen myös tappioasemassa kylmästi vaan jatkanut tällä tavalla pelaamista. Monesti se on johtanut siihen, että olen tullut rinnalle ja ohi. Sillä hyvällä keskialueen pelaamisella vain saa hyökkäyksistä laadukkaampia, eikä heti viivan ylitettyä ole paineen alla. Monesti vs esim hakee sitä kovaa nittiä ja vaikka osuukin, niin kiekko jo pelattu toiseen aaltoon, jolla vapaa kaista nousta. Viimeiset 10 peliä ykkösdivarissa 9 voittoa ja yksi 2-1 tappio, jonka hölmöilin laittamalla kiekon omaan maalin, kun piti yrittää syöttää viivaan, kun vs. sai jäähyn. Tyhjiinhän se lurahti, mutta otan ihan omaan piikkiin. Kerrankin ;)
Toinen on se, että jotenkin saanut hyökkäyksen paremmin roolitettua. Myin pois alempien kenttien pelaajia ja tiivistin kärkeä. Hankintalistalle mov Cammalleri tuomaan nopeutta. Olen pyrkinyt rakentamaan kentät niin, että joka kentässä vähintään yksi yli 90 nopeuden kaveri ja yksi fyysinen pelaaja. Neloseen jätin sitten ketä sinne ilmaispakoista jäi + neloseen tippunut mov Evander Kane. Cammalleri oli alkuun pettymys, kuten melkein kaikki hankintani, mutta on sittemmin tehnyt mukavat 11+11 tehot 54 peliin. Suurin yllätys on kuitenkin ollut nelosen keskelle nostettu 84 overallin Mikael Granlund, jonka nostin 87 overallin Couturen tilalle. 55 peliin 7+12 ilman YV-aikaa. Ei ehkä tunnu paljolta, mutta on ollut saamallaan peliajallaan kova suoritus. Alakerran vahvistaminen oli myös pitkällisen pohdinnan takana ja All-Stars Burns sinne takalinjoille hankittiin tuomaan kovuutta. On siinä sivussa 54 peliin tehnyt 4+22, joka ihan kiitettävä suoritus pakille. Sitä tuossa mietin, että oliko se rahamäärä, jonka Burnsiin laitoin sen arvoinen, koska sillä olisi vahvistanut myös hyökkäystä älyttömästi, mutta on kyllä erittäin jämäkän oloinen tapaus, kun luistelu 90 ja taklaukset 93. Kyllä HIFK kannattajan sielu on muutaman kerran levännyt, kun sillä on päässyt kiertorannehinaajaa iskemään pysäyttävästi vastapalloon. Joka pennin arvoinen.
Joukkue nyt:
J.Carter-M.Duchene (C)-(mov) J.Gaudreau
(totw) R.Kesler-(totw) J.Spezza-(mov) M.Cammalleri
P.Kessel-M.Modano-(totw) C.Kreider
T.Oshie-M.Granlund-(mov) E.Kane
(totw) K.Shattenkirk-R.Bourque
(all-stars) B.Burns- (totw) O.Ekman-Larsson
(totw)J.Carlson-V.Hedman
J.Quick
(mov) C.Ward
64 000 tällä hetkellä kassassa rahaa ja käytännössä kaikki DEL-liigan pelaajat myymättä. Olen keräillyt hopeapakkoja kärsivällisesti, eli ostan halvalla ja myyn kalliilla aina niitä kortteja, jotka arvossaan sillä hetkellä. Olen suhteellisen hyvin sillä saanut rahaa tehtyä. Eli ostan 350-400 rahalla jonkun kortin ja sitten teen sillä voittoa. Pitkässä juoksussa jonkun verran tekee ja saa samalla sopimuskortteja. Aina tietysti itsekin joutuu jostain kortista enemmän maksamaan, että saa jonkun joukkueen täyteen, mutta siitäkin sitten yleensä saa omansa pois. Joitain kortteja joutuu odottamaan ikuisuuden, mutta esim. Adler Mannheimin maalivahtia Endrasta ei ensin ollut lainkaan ja sitten joku pölhö laittoin sen ainoan myyntiin 650 rahalla. Kortti talteen jengi täyteen ja yli 2000 tonnilla myyntiin. Vaatii kärsivällisyyttä, mutta ei ole enää tuskaa joukkuetta parantaa radikaalisti. Granlundin ehkä joutuu korvaamaan jossain vaiheessa... vaikka sitten merkkipaalu Mikellä.
Onko muilla rahan hankintakikkoja? Sen tiedän, että jotkut saavat myytyä boostattuja pelaajia aloittelijoille törkeällä hinnalla. Itse en ole tuohon lähtenyt.