Viestin lähetti Bluesbrother
Omistajien kannalla olevien taustalla on pakko olla törkeesti perisuomalaista kateutta. Eihän se nyt edelleenkään ole pelaajien vika, jos heille maksetaan suuria palkkoja. GM:t on katsonut että kukin pelaaja ansaitsee suuren palkkansa. Vetäkää ne GM:t hirteen. Ei se ole tyhmä se joka pyytää vaan se joka maksaa.
No niin justiinsa... yllättävän kauan saatiinkin mennä ennen kuin joku heittää tämän ainaisen kateuskortin.
Pelaajat eivät näkisi nälkää vaikka NHL:ssä olisi palkkakatto. He saisivat edelleen helvetin paljon rahaa siitä, että pelaisivat peliä nimeltä jääkiekko. Ei siellä mitään syöpää paranneta, siellä _pelataan peliä_. Kaverit tekisivät edelleen sitä mistä pitävät ja saisivat tästä edelleen järkyttävän suurta palkkaa.
Ja sitten noin periaatteessa... mikäs se näiden pelaajien motiivi on, jotka huutavat lisää palkkaa sillä perusteella, että muutaman ökyjoukkueen GM:t ovat maksaneet samantasoiselle pelaajalle sen ja sen verran? Minä haluan kanssa, kun tuollakin kerran on...?
Minä en näe mitään eroa sillä, tienaako tähtipelaaja $9 miljoonaa dollaria kaudessa vai esim. $5 miljoonaa. Summanahan ero on huima, mutta oikeasti... kuinka pahasti elämisen taso esim. tuollaisessa tapauksessa kärsisi? Mitä maksaa Ferrari nykypäivänä, 200 000 dollaria...?
Ja mitä järkeä on toistella jatkuvasti tuota "NHL-pomot saavat syyttää itseään" mantraa? Johan tämä on ollut selvä alusta asti ja asian ovat myöntäneet omistajat itsekin. Samaiset omistajat, jotka nyt pyrkivät tekemään asialle jotain.
Itse en näe tätäkään asiaa noin musta-valkoisena. Helppohan se on täältä käsin huudella, että itseppä maksoitte, kun ei tiedä minkälaiset ne paineet NHL-joukkueen johdossa ovat.
Siellä kun ne joukkueen ykköstähdet istuvat kotona kolmatta kuukautta kauden ollessa täydessä vauhdissa ja joukkueen pelit eivät suju alkuunkaan... fanit raivoavat joka paikassa ja vaativat johtoportaan erottamista... kannattajat jättävät häviävän joukkueen katsomot... uusia ei tule, koska tähdettömän joukkueen esittämä painikiekko on kaikkea muuta kuin viihdyttävää...
Ja miksi ne tähdet istuvat kotona? "Koska tuolle toiselle tähdelle maksettiin yhden rahaseuran toimesta tuon verran rahaa ja minä haluan kans koska tein viime kaudelle kaksi maalia enemmän..."